ג'ון ניומן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוחים רעים, סופרלטיבים, חוסר בקישורים ועריכה כללית.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוחים רעים, סופרלטיבים, חוסר בקישורים ועריכה כללית.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
ג'ון ניומן
John Newman
לידה 16 ביוני 1990 (בן 33)
סטל, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה John William Peter Newman עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות בריטניהבריטניה ניו יורקשייר, בריטניה
תקופת הפעילות מ-2004
מקום לימודים Settle College עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה נשמהפופנורת'רן סולדאנס-פופ
סוג קול בריטון, מצו-סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה, מקלדת אלקטרונית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים איילנד, יוניברסל
www.johnnewman.co.uk
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון ניומןאנגלית: John Newman; נולד ב-16 ביוני 1990) הוא זמר, מלחין, פזמונאי ומפיק מוזיקלי אנגלי. מוכר בעיקר בזכות השיר "Love Me Again", אשר הגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי ביולי 2013. בנוסף היה לאמן המצליח במצעד הדאנס הבריטי לשנת 2012 עם השירים "Feel the Love" ו-"Not Giving In" של רודימנטאל שדורגו במקומות הראשון והארבעה עשר במצעד בהתאמה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניומן גדל ביורקשייר שבבריטניה ולמד במכללה הקהילתית. ניומן התחיל את דרכו במוזיקה בגיל 14, כאשר כתב והלחין שירים משלו על גיטרה. בהמשך הקליט והפיק את שיריו באולפן ביתי שבנה. בגיל 20 עבר ניומן לגור בלונדון והקים להקה. לאחר מכן הוחתם בחברת התקליטים המצליחה "איילנד" ("Island records"), בה הוציא את השיר "Cheating" לרשת והופיע עם השיר בגרסה האקוסטית בהופעות.

קריירת המוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2013-2012: תחילת דרכו ופריצת הדרך[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2012 ג'ון ניומן נכנס לתודעת העולם בשיתוף עם Rudimental עם השיר "Feel the love". חודש לאחר מכן השיר זכה להתמקם במקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי. השיר גם היה בין חמשת השירים המובילים באותה תקופה בניו זילנד, בלגיה ואוסטרליה. השיר היה להצלחה באוסטרליה וזכה לתקליט פלטינה כפול על ידי איגוד תעשיית המוזיקה האוסטרלי. גל ההצלחה באוסטרליה לא פסק רק בכך. השיר זוהה בהמשך עם משחק הווידאו המפורסם "Need for Speed: Most Wanted", ובהמשך גם התנגן בשיווק המכירות של החברה האוסטרלית "Foxtel Australia". הדי- ג'יי פאולי די התחיל את דרכו בתוכנית ריאליטי ששודרה בערוץ MTV האמריקאי. בהמשך הקים פאולי די את הפרויקט הלטיני אמריקאי בתכונית ריאליטי נוספת שגם כן שודרה בערוץ MTV. השיר "Feel the love" הושמע בפרומו לתוכנית וגם פה עשה קידום ושיווק התוכנית לקראת שידורה.

הסינגל הבא שהוציא, גם כן בשיתוף עם rudimental בשיר "Not Giving In". השיר הגיע הפעם למקום ה-14 במצעד הבריטי, והיה בין 20 השירים המובילים במצעדים באוסטרליה ובניו- זילנד. ביום אוסטרליה הלאומי, בשנת 2013, הגיע למקום ה-16 בין מאה השירים הטובים ביותר לאותה שנה במוזיקה בעולם. השיר הושמע במספר סדרות אמריקאיות, ביניהן הסדרה המצליחה "Teen wolf".

2013-הווה: Tribute[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר "Love Me Again" שוחרר כסינגל ביוני 2013 כסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה של ג'ון ניומן. השיר הגיע לשיא במקום הראשון במצעד הסינגלים בבריטניה והיה ללהיט במספר מדינות ביניהן אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, דנמרק, גרמניה, ניו זילנד ועוד. השיר היה לפסקול במשחק הווידאו הפופולרי "FIFA 14". השיר התפתח לרמיקס וקיבל בעקבות כך השמעות רבות יותר בערוצי המוזיקה ובתחנות הרדיו המובילות בעולם. בתחילת אוקטובר שחרר ניומן את השיר "Cheating" והיה לסינגל השני ששוחרר מתוך האלבום שייצא. השיר זינק למקום התשיעי במצעד הסינגלים בבריטניה והושמע רבות במדינות בלגיה ואירלנד. בסוף אותה שנה, 14 באוקטובר 2013, יצא אלבום הבכורה של ג'ון ניומן "מחווה", "Tribute", בבריטניה בהוצאת יוניברסל ואיסלנד- חברות ענק בתעשייה המוזיקה. בדצמבר 2013 ניומן שחרר את הסינגל השלישי שנקרא "Losing Sleep".

ב-21 ביולי 2023 הוציא את הסינגל "Call Your Name" עם אלסו.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ון ניומן בוויקישיתוף