ג'ון ס. הרינגטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון ס. הרינגטון
John S. Herrington
דיוקנו הרשמי של הרינגטון כמזכיר האנרגיה
דיוקנו הרשמי של הרינגטון כמזכיר האנרגיה
דיוקנו הרשמי של הרינגטון כמזכיר האנרגיה
לידה 31 במאי 1937 (בן 86)
לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית
שם מלא ג'ון סטיוארט הרינגטון
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת סטנפורד
מכללת הייסטינגס למשפטים
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
מזכיר האנרגיה של ארצות הברית ה־5
7 בפברואר 198520 בינואר 1989
(4 שנים)
תחת הנשיא רונלד רייגן

ג'ון סטיוארט הרינגטוןאנגלית: John Stewart Herrington; נולד ב-31 במאי 1939) הוא פוליטיקאי לשעבר אמריקאי. בין השנים 1985–1989 היה הרינגטון מזכיר האנרגיה של ארצות הברית, במהלך כהונתו השנייה של הנשיא רונלד רייגן.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרינגטון נולד בלוס אנג'לס שבקליפורניה, ובשנת 1961 השלים לימודי תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת סטנפורד[1]. כעבור שלוש שנים, ב-1964, השלים את לימודיו במכללת הייסטינגס, בית הספר למשפטים של אוניברסיטת קליפורניה. בהיותו סטודנט בסטנפורד, הוא הצטרף לאחוות דלתא אפסילון. הוא עסק בעריכת דין באופן פרטי מ-1965 עד 1981, בעיקר בסן פרנסיסקו, ולאחר מכן היה לפרקליט במגזר הציבורי כשעבד כסגן התובעי המחוזי במחוז ונטורה.

בשנים 1981–1983 היה הרינגטון עוזר מזכיר הצי של ארצות הברית לענייני כוח אדם וכוחות מילואים[2]. בשנת 1985 מונה בידי נשיא ארצות הברית רונלד רייגן למזכיר האנרגיה של ארצות הברית.

לאחר שירותו בממשלה הפדרלית של ארצות הברית, היה הרינגטון יושב ראש חברת ההוצאה לאור "Harcourt". הוא נשאר פעיל בפוליטיקה במדינת ביתו, לאחר שכיהן תקופה כיו"ר המפלגה הרפובליקנית בקליפורניה. הוא הבעלים של ויק סטיוארט'ס (Vic Stewart's), מסעדה לממכר סטייקים, הפועלת בעיקר בקליפורניה. הוא גם מתווך נדל"ן ומספק שירותי ייעוץ ארגוני לתאגידים שונים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ון ס. הרינגטון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רוברט ד. הרשי ג'וניור, WORKING PROFILE: ENERGY SECRETARY JOHN S. HERRINGTON; SLAYER OF PLANS HE FINDS TOO COSTLY, באתר הניו יורק טיימס, 26 באוגוסט 1985 (באנגלית)
  2. ^ פרנסיס קליינס, WHITE HOUSE; AN OUTSIDER (SOON TO BE AN INSIDER) STIRS CONCERN, באתר הניו יורק טיימס, 4 בפברואר 1983 (באנגלית)