ג'וני קונצ'ו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'וני קונצ'ו
Johnny Concho
בימוי דון מגוויר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי האנק סניקולה, פרנק סינטרה
תסריט דייוויד הרמון
עריכה עדנה ורן עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים פרנק סינטרה
מוזיקה נלסון רידל עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ויליאם מלור עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Willis Kent Productions עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 1 ביולי 1956
משך הקרנה 84 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מערבון עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'וני קונצ'ו הוא סרט מערבון פסיכולוגי שהופק באולפני יונייטד ארטיסטס הסרט יצא אל האקרנים בשנת 1956. את הסרט ביים דון מגוויר והפיקו האנק סניקולה ופרנק סינטרה, הייתה זו הפעם הראשונה שסינטרה השתתף בהפקת סרט, דבר שהעיד על עליית מדרגה במעמדו ככוכב קולנוע. התסריט לסרט נכתב על ידי דייוויד הרמון שאימץ אותו מסרט טלוויזיה אותו כתב.

בסרט ישנה אמירה פוליטית חזקה, אך היא משאירה בידי הצופה את הבחירה מה היא האמירה, האם נגד סכנת הקומוניזם או אמירה שהיא אנטי מקארתיזם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-70 של המאה התשע עשרה, ג'וני קונצ'ו (פרנק סינטרה), אחיו הצעיר של האקדוחן הידוע לשימצה, רד קונצ'ו, הפך לבוס של קריפל קריק, אריזונה. אף על פי שרד אינו תושב העיירה ואף אינו מבקר בה, תושבי העיירה מניחים לג'וני, הפחדן, לשדוד אותם ולהתנהג בעיירה כבתוך שלו. מרי דארק (פיליס קירק), בתו של בעל חנות הכלבו, מאוהבת בג'וני למרות התנהגותו השחצנית והשענותו על שמו של אחיו. שריף העיירה מזהיר את ג'וני כי ביום שאחיו ימות דברים ישתנו עבורו.

ואכן ערב אחד, במהלך משחק פוקר "מחייב" אליו הוזמנו בעל כורחם, השופט טיילור (דן ריס), הלגסון הנפח וחוואים שונים, נוסע בכרכרה מבולבל צופה במשחק בו ג'וני מנצח מבלי שהוא מראה את קלפיו כלל. האקדוחנים טאלמן (ויליאם קונארד) וואלקר (כריסטופר דארק), נכנסים אז למסבאה וטאלמן מבקש להצטרף למשחק, למרות שכל הנוכחים מנסים להניאו מלהשתתף. כאשר ג'וני זוכה שוב, מבלי להראות את קלפיו, טאלמן קורא עליו תיגר. ג'וני מבקש משאר היושבים להסביר לו מי הוא, אך טאלמן לא מתרשם מכך ומגלה כי הוא הרג את רד יומיים קודם לכן בקרב אקדחים. שריף הנדרסון (ויליס באוצ'י) מוזעק למקום וג'וני מתחנן לעזרתו.

אחרי שלג'וני נתנה הבחירה בין לשלוף את אקדחו לבין לעזוב את העיירה עד למחרת בערב, ג'וני מנסה להשיג תמיכה מאנשי העיירה בהם התעלל. אך אף אחד מהם לא נחלץ לעזרתו, על אף שהשופט טיילור מציע לג'וני עזרה בכתיבת צוואתו. בינתיים טאלמן לוקח את חדרו של ג'וני במסבאה ומבהיר לתושבי העיירה כי הוא הבוס החדש. הנדרסון מספר לג'וני כי הוא לובש נרתיק אקדח מיוחד, הפותח את נצרה של האקדח עם השליפה, דבר המאפשר יתרון משמעותי בדו-קרב, ובזמן שהוא מפקפק באומץ ליבו של ג'וני, הוא נותן לו את הנרתיק. מאוחר יותר, טאלמן ממנה את עצמו לשריף ומבטיח "הגנה" לתושבי העיירה. תמורה הוא דורש 20 סנט מכל דולר שירוויחו בעיירה. כאשר ג'וני מחליט להתעמת עם טאלמן, האחרון פוגע ביריה אחת בנרתיק שג'וני חגר וג'וני נמלט מהעיירה, למרות תחינותיה של מארי.

מאוחר יותר, ג'וני מסולק מכמה עיירות נוספות ביד השריפים שלהם, לאחר שהם חוששים כי הוא יביא צרות לעיירה. בלילה, מארי שעקבה אחריו, רוכבת אל המחנה שלו, ועל אף שהוא אומר לה כי הוא חסר כל, מבלי מזון או כסף וכי הוא נחשב למצורע, היא מציעה להישאר עמו. מארי הביאה עימה 300$ ורוצה כי הם ירכבו מערבה לקליפורניה שם יחלו בחיים חדשים. הם מחליטים להנשא ובעיירה הסמוכה הם מוצאים הכומר ברני קלארק (קינאן ווין), אקדוחן שחזר בתשובה. שני אקדוחנים, מסון ולם, שומעים כי הם נמצאים בכנסייה, ואחיו של ג'וני הרג את שותפו של מסון, מחליטים לחכות לג'וני שיצא מהכנסייה.

לאחר שג'וני מבין כי הוא פחדן גמור, מארי מתחילה לפקפק במערכת היחסים ביניהם. ברני מגלה למסון ולם כי הוא נושא אקדח ואומר להם לעזוב. ברני מנסה אז להמשיך מטקס הנישואים, אך מארי אינה יכולה יותר לסבול את פחדנותו של ג'וני ומסרבת להינשא לו.

לאחר שברני מייעץ לג'וני לחזור הביתה ולהיות כנה עם עצמו, הוא מגלה לו כי הוא הכיר את רד, שהיה פחדן, נחש ורוצח. ג'וני הכועס מאיים להרוג את ברני על דבריו, המציע לו את אקדחו, כדי שיוכל לבצע זאת. העימות נותן לג'וני את האומץ לו היה זקוק והוא וברני מחליטים לעזוב את הכנסייה יחדיו. כאשר הם מתעמתים עם מסון ולם, ברני מאיים עליהם עם רובה ומאפשר לג'וני לרכב מהעיירה. בינתיים, בקריפל קריק, טאלמן מחזק את אחיזתו בעיירה, כאשר היחיד שמתנגד לו, החוואי סאם גרין, נורה בגבו על ידו.

אחרי שג'וני הרודף אחר מארי, מגיע לקריפל קריק, הוא פוגש בטאלמן בחזית המסבאה אומר לאנשי העיירה הנאספים שם כי טאלמן אינו טוב יותר מרד אחיו, גנב ורוצח ומדרבן אותם להתנגד לטאלמן. על אף שג'וני אינו נושא אקדח, טאלמן יורה בו ופוצע אותו בכתפו, אך מעשה האומץ של ג'וני, מגרה את אביה של מארי לגילוי אומץ משלו והוא יורה בטאלמן, בעוד בעל המסבאה יורה בשותפו של טאלמן, ואלקר. השופט והשריף מצטרפים גם הם ומרוקנים את אקדחיהם על השניים. ג'וני מודה לאנשי העיירה ומתכוון לעזוב, אך השריף מכריז כי הם מעוניינים שיישאר. מכיוון שאומץ ליבו כיפר על מעשיו הקודמים, גם מארי מצטרפת אליהם מכיוון שעתה הוא שוב ראוי בעיניה וג'וני מקבל זאת בשמחה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]