ג'ורג' סטרייט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גורג' סטרייט
George Harvey Strait
לידה 18 במאי 1952 (בן 71)
פוטיט, טקסס, ארצות הברית
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1976
מקום לימודים אוניברסיטת המדינה של טקסס עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר, כותב שירים, שחקן, מפיק
סוגה סנונות שונים[1]
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה
חברת תקליטים MCA
שיתופי פעולה בולטים Ace in the Hole Band, קני צ'סני
פרסים והוקרה המדליה הלאומית לאומנויות עריכת הנתון בוויקינתונים
www.georgestrait.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ורג' הארווי סטרייט סר., הידוע בשם ג'ורג' סטריט (נולד ב-18 במאי 1952 הוא זמר קאנטרי, כותב שירים, שחקן, ומפיק אמריקאי. זכה לכינוי "מלך הקאנטרי" והוא נחשב לאמן מאמני הקאנטרי המצליחים והמשפיעים של כל הזמנים.[2] הוא ידוע בשל הקאנטרי הלא מסורתי שלו ומלבוש בסגנון קאובוי. הוא ידוע בתור אחד האמנים הבודדים שעשו מוזיקה קאנטרי שורשית ולא הלכו אחרי הקאנטרי פופ כפי שהיה מקובל החל משנות ה-80.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיר הפריצה של סטרייט היה השיר "Unwound", שהגיע למקום השישי במצעד הקאנטרי האמריקאי והפך לשיר הראשון שלו לעשות זאת. במהלך שנות ה-80 שבעה מאלבומיו הגיעו למקום הראשון במצעד אלבומי הקאנטרי האמריקאי. בסוף העשור הראשון של המאה ה-21 הוא נבחר לאמן העשור על ידי אקדמיית מוזיקת הקאנטרי ועל ידי היכל התהילה של הקאנטרי ובנוסף באותה שנה זכה בפרס הגראמי הראשון שלו עבור אלבומו Troubadour. במהלך הקריירה שלו זכה סטרייט ב-17 פרסי אגודת מוזיקת הקאנטרי ובכך הפך לאמן השני בהיסטוריה שזכה במרבית הפרסים בטקס זה, כאשר שלושה מהם הם על הפרס המרכזי, "בדרך השנה". בנוסף הוא שבר שיא בתור האמן שהיה מועמד הכי הרבה פעמים בטקס זה ושבר שיא בתור האמן שהיה מועמד הכי הרבה פעמים לפרס "בדרן השנה" בטקס והיה גם לאמן שהיה מועמד הכי הרבה פעמים לפרס זה גם בטקס פרסי האקדמיה למוזיקת קאנטרי.

בשנת 2009 הוא שבר את השיא של האמן שהצליח להכניס הכי הרבה שירים אי פעם למקום הראשון במצעד שירי הקאנטרי האמריקאי.[3] בנוסף הוא גם שבר שיא לאמן שהצליח להכניס הכי הרבה שירים למקום הראשון במצעד כלשהו בעולם.[4] בנוסף סטרייסט ידוע גם בזכות סיבובי הופעות מצליחים כמו למשל סיבוב ההופעות ובעובדה כי נוהג להופיע באופן שמזכיר פסטיבלים ועל במות עגולות. ביוני 2014 הוא הופיע מול קהל של כ-105 אלף איש באצטדיון AT&T ובכך שבר שיא לאמן שהופיע מול הקהל הגדול ביותר אי פעם בהופעה בודדת בצפון אמריקה.[5]

במהלך הקריירה שלו מכר כ-100 מיליון אלבומים ושירים מה שהופך אותו לאחד מהאמנים שמכרו הכי הרבה שירים ואלבומים בהיסטוריה ולאחד מאמני הקאנטרי שמכרו הכי הרבה אלבומים ושירים בהיסטוריה.[6] 38 מאלבומיו הגיעו למעמד אלבום זהב בארצות הברית כאשר 33 מתוכם הגיעו למעמד של פלטינה או יותר. אלבומו הנמכר ביותר הוא האלבום Strait Out of the BoxStrait Out of the Box, אשר הגיע למעמד של שמונה פלטינות בארצות הברית אם כי האלבום למעשה היה מארז שהכיל ארבעה דיסקים ולכן בפועל מכר 2 מיליון עותקים מה שהופך את האלבום Pure Country לאלבום הנמכר ביותר שלו עם 6 מיליון עותקים בארצות הברית. לפי RIAA סטרייט הוא האמן ה-12 שמכר הכי הרבה אלבומים ושירים בהיסטוריית ארצות הברית.

פרסים ותוארי כבוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטרייט מחזיק בשיא של אמן הקאנטרי עם הכי הרבה שירים ואלבומים שהגיעו למקום הראשון במצעד כלשהו בעולם. בנוסף הוא גם מחזיק בשיא של האמן עם הכי הרבה אלבומי זהב ופלטינה בארצות הברית מבין כל אמני הקאנטרי. הוא האמן ה-11 בהיסטוריה שהצליח להשיג הכי הרבה מקומות ראשונים במצעדי האלבומים בכל העולם. בשנת 2010 הוכרז כי הוא האמן ה-12 שהצליח לכמור למעלה מ-70 מיליון אלבומים ושירים בהיסטוריית ארצות הברית.

בנוסף הוא גם מחזיק בשיא של האמן שהצליח להשיג הכי הרבה שירים שהגיעו למקום הראשון במצעד כלשהו בעולם ולחמישייה הפותחת ובנוסף הוא גם האמן היחיד בהיסטוריה שהצליח להכניס בכל שנה שיר למקום הראשון במצעד כלשהו בעולם במשך 30 שנה רצוף. בנוסף הוא גם האמן השני שמחזיק במרבית השירים שהגיעו לעשירייה העליונה במצעד כלשהו בעולם. סטרייט זכה עד היום ב-17 פרסי אגודת מוזיקת הקאנטרי ובכך הפך לאמן השני בהיסטוריה שזכה במרבית הפרסים בטקס זה. בנוסף הוא גם מחזיק בשיא של האמן שהיה מועמד להכי הרבה פרסים בטקס זה ובמרבית השנים ברצף ולאמן שזכה הכי הרבה פעמים בפרס "בדרך השנה" בטקס. בפעם האחרונה בה זכה בפרס זה היה ב-2013 ובכך שבר שיא של האמן המבוגר ביותר שזכה בפרס זה. בנוסף הוא גם האמן הגברי שזכה הכי הרבה פעמים בפרס "ווקאליסט השנה" בטקס.

בנוסף הוא גם שבר את השיא של הכי הרבה זכיות ומועמדויות בטקס פרסי האקדמיה למוזיקת קאנטרי. בשנת 2006 נבחר להיכנס להיכל התהילה של הקאנטרי ובכך הפך לאמן השני בהיסטוריה שנכנס להיכל בעודו פעיל מוזיקלית.

ב-8 ביוני 2010 הוא נבחר על ידי בילבורד לאמן הקאנטרי המצליח ביותר של 25 השנה שקדמו ליציאת הכתבה. באוקטובר 2008 הוא זכה בפרס אמן העשור מטעם טקס פרסי האקדמיה למוזיקת קאנטרי.

ב-1 ביוני 2013 הופיע מול 70 אלף איש בסן אנטוניו טקסס במסגרת החלק הראשון של סיבוב ההופעות האחרון שלו. בעקבות כך הכריזה ממשלת טקסס כי ב-18 במאי, יום הולדתו של סטרייט יוכרז בטקסס "יום ג'ורג' סטרייט".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ורג' סטרייט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורג' סטרייט – פרסים