ג'ו נגוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ג'ו נאגוס)
ג'ו נגוס
Joe Neguse
דיוקנו של נגוס בבית הנבחרים, 2019
דיוקנו של נגוס בבית הנבחרים, 2019
דיוקנו של נגוס בבית הנבחרים, 2019
לידה 13 במאי 1984 (בן 39)
בייקרספילד, קליפורניה, ארצות הברית
שם מלא ג'וזף ד. נגוס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת קולורדו
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
דת נצרות פרוטסטנטית[1]
האתר הרשמי
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השני של קולורדו
3 בינואר 2019 – מכהן
(5 שנים ו־11 שבועות)

ג'וזף ד. נגוּסאנגלית: Joseph D. Neguse; נולד ב-13 במאי 1984) הוא פוליטיקאי אמריקאי המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השני של מדינת קולורדו, מאז תחילת 2019. טרם היבחרו לקונגרס, היה נגוס חבר הנהלה בכיר במערכת האוניברסיטאות הציבורית של קולורדו בשנים 2008–2015. נגוס הוא האמריקאי הראשון ממוצא אריתריאי שנבחר לקונגרס של ארצות הברית והראשון ממוצא אפריקאי המייצג את קולורדו בקונגרס.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוריו של נגוס היגרו לארצות הברית מאריתריאה. הם נפגשו כשהתגוררו בבייקרספילד שבדרום קליפורניה, שם נישאו ונולדו להם שני ילדים: ג'ו ואחותו הצעירה. המשפחה עברה לקולורדו כשהיה בן שש. לאחר שהמשפחה התגוררה בעיר ליטלטון ואחר כך באורורה, התיישבה לבסוף בבולדר. נגוס סיים את לימודיו בבית הספר התיכון ת'אנדרידג', ואת לימודיו הגבוהים עשה באוניברסיטת קולורדו שבבולדר שם השלים ב-2005 לימודי תואר ראשון בכלכלה ובמדע המדינה. ב-2009 קיבל תואר שני במשפטים בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת קולורדו[2].

כאשר היה סטודנט, ייסד נגוס את "ניו אייג' קולורדו", ארגון המיועד לצעירים מעורבים בפוליטיקה של ארצות הברית. הוא עבד בקפיטול מדינת קולורדו כעוזרו של אנדרו רומנוף, לימים יושב ראש בית הנבחרים של קולורדו. נגוס נבחר למועצת העוצרים של מערכת האוניברסיטאות הציבורית של קולורדו, בה חברים תשעה חברים: שבעה מייצגים כל אחד ממחוזות הקונגרס של קולורדו, והשניים הנותרים מייצגים מחוזות כלליים. נגוס ייצג את מחוז הקונגרס השני. בבחירות 2014 התמודד נגוס למזכיר המדינה של קולורדו, אך הפסיד לוויין ויליאמס כשלו 45% מקולות הבוחרים. מאוחר יותר, ביוני 2015, מינה אותו מושל המדינה ג'ון היקנלופר למנכ"ל מחלקת סוכנויות הרגולציה של מדינת קולורדו.

ב-2017, לקראת הבחירות הקרבות ובאות בשנה העוקבת, עזב נגוס את תפקידו בממשלת קולורדו כדי להתמודד לבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השני של קולורדו, שיוצג אז בידי ג'ארד פוליס, שנבחר לתפקיד המושל. כמו כן הצטרף למשרד עורכי הדין "סנל & וילמר" והתמחה במשפט מנהלי[3].

ב-13 ביוני 2017 הודיע נגוס כי יתמודד למועמדות המפלגה הדמוקרטית לאחר שחבר בית הנבחרים ג'ארד פוליס הודיע כי לא יתמודד לכהונה נוספת בקונגרס אלא על תפקיד מושל קולורדו. ב-26 ביוני 2018, יום הבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית, ניצב נגוס בפני איש העסקים ולשעבר יו"ר המפלגה הדמוקרטית במחוז בולדר מארק ויליאמס. נגוס גבר על ויליאמס עם 65% מקולות הבוחרים[4]. ביום הבחירות הכלליות שנערך בנובמבר אותה השנה ניצח את מועמד המפלגה הרפובליקנית פיטר יו וניצח בכל מחוזות קולורדו פרט שניים. עם היבחרו לקונגרס נהפך לאמריקאי-אריתראי הראשון לייצג את קולורדו בבית הנבחרים[5].

נגוס ורעייתו אנדריאה, אשר היא ממוצא היספני, חבקו את ילדם הראשון, באוגוסט 2018. נגוס הוא נוצרי פרוטסטנטי, והחבשי הראשון החבר בקונגרס האמריקאי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ו נגוס בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של ג'ון נגוס בבית הנבחרים (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ 2008 Candidate Profile: Joseph Neguse, Democrat, באתר Broomfield Enterprise‏ 10 ביולי 2009 (באנגלית)
  3. ^ פול ג'סי, Joe Neguse joins Denver law office of Snell & Wilmer, באתר דנוורפוסט, 29 באוגוסט 2017 (באנגלית)
  4. ^ ניק קולטריין, Congressional candidates want Medicare for all and to impeach Trump. Money divides them, באתר קולורדואן, 13 ביוני 2018 (באנגלית)
  5. ^ איימי באונדס, Joe Neguse wins 2nd Congressional District seat, becomes Colorado’s 1st black congressman, באתר דנוורפוסט, 7 בנובמבר 2018 (באנגלית)