ג'ו שפירא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ו שפירא
לידה שנות ה־60 של המאה ה־20
גִּבְעָתַיִם, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה קריית החינוך אורט סינגאלובסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ו (יואב) שפירא הוא איש עסקים ויזם בתחום המדיה הדיגיטלית ישראלי-אמריקאי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שפירא נולד וגדל בגבעתיים, ישראל. הוא סיים את לימודי התיכון באורט יד סינגלובסקי בת"א ב-1972. בצה"ל שירת במהלך מלחמת יום כיפור בחיל האוויר, וסיים את שירותו בתום שלוש שנים.

ב-1979 עבר לארצות הברית והחל את קריירת היזמות שלו.

קריירה עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת שארוב השקעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1981 הקים את המיזם המשמעותי הראשון שלו, חברת ההשקעות .Sha-Rub Investment Co בשיתוף עם בת דודתו שילה. החברה רכשה נכסי נדל"ן נכשלים, השביחה ומכרה אותם במהירות בשוק גואה.

חברת וידאומטריקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1987 שפירא הקים ביחד עם אלון כרמל, את חברת Matrix Video Corporation. לאחר שחזה את הביקוש הגואה לקלטות וידאו ריקות. באותה שנה תחום קלטות הווידאו החל לפרוח ושוק הווידאו האמריקאי המסחרי צמח בקצב מהיר.

תוך זמן קצר, החברה הפכה לאחת היצרניות הגדולות ביותר בחוף המערבי בארצות הברית, כששפירא וכרמל הובילו אותה להנפקה ציבורית מוצלחת בבורסה לני"ע בת"א.

אתר JDate.com[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיזם המפורסם ביותר של שפירא היה אתר ההיכרות ליהודים - JDate. שפירא הקים את האתר ב 1996 בשיתוף עם אלון כרמל, לאחר שצפה שהאינטרנט יחולל מהפכה עולמית ויעורר הזדמנויות אדירות. JDate אשר התאגדה מאוחר יותר כ Matchnet PLC, גדלה בצורה מסחררת עד לנקודה ששלטה בשוק ההיכרויות ליהודים מחוץ לישראל.

בהובלת שפירא כיו"ר ומנכ"ל, Matchnet גייסה קרוב ל-50 מיליון דולר במספר הנפקות פרטיות וציבוריות בבורסה לני"ע בפרנקפורט, גרמניה. הכסף שגויס שימש להפיכת JDate למובילה בתחום באמצעות 12 רכישות בסך של למעלה מ 30 מיליון דולר במהלך השנים 20002005. בשילוב עם הרכישות, בוצעה אסטרטגיה עסקית יצירתית שלוותה בהשקעת משאבים גדולים שהופנו לשיווק ופרסום, אשר הקנו ל Matchnet את המובילות בענף. שפירא הוביל את החברה בכניסתה לישראל ומאוחר יותר במיזוג עם אתר Cupid.co.il ל Matchnet לשם הבטחת ההובלה גם בשוק בישראל.

ב 2004 לחברה היה מספר חסר תקדים (באותה תקופה) של 20 מיליון משתמשים, דבר שמיקם אותה בראשות העולמית בתחום ההיכרות באינטרנט. באותה שנה Matchnet הגיעה לסך הכנסות של 70 מיליון דולר, 400 מיליון דולר בשווי שוק, כשהיא מעסיקה 400 עובדים בארצות הברית, אירופה וישראל במערך כולל של 30 אתרי אינטרנט בתחום ההכרויות. ב-2005 Matchnet מוזגה לחברה החדשה ספארק נטוורקס ונרשמה למסחר בבורסה האמריקאית AMEX. באותה תקופה שפירא גייס הנהלה מקצועית להחליף אותו בניהול וב-2006 התפטר מניהול החברה.

פעילות פרו-ישראלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך השנים בארצות הברית, שפירא היה מעורב ופעיל נלהב בפעילות פרו-ישראלית, באמצעות איפ"ק (הוועד האמריקני-ישראלי ליחסי ציבור) ובפוליטיקה האמריקאית. הוא שירת כחבר במעגל הפנימי של הוועדה הסנאטורית הרפובליקנית וב 2008 שפירא ואשתו לשעבר ניקי, השתתפו במשלחת הנשיאותית האמריקאית לחגיגות עצמאות ה-60 של מדינת ישראל שג'ורג' ו. בוש ערך.

בשנותיו כמנכ"ל ויו"ר Matchnet, שפירא הוביל את JDate ואת בסיס הלקוחות שלהם במעורבות בפעילות פרו-ישראלית להפיכתה לגוף מוביל בקהילה היהודית העולמית עד לנקודה שב-2006 אחד העיתונים היהודיים החשובים ביותר שבניו יורק - Jewish Daily Forward תיאר את שפירא "אחד מ-50 היהודים המשפיעים ביותר באמריקה" באומרו: "הבסיס של ג'ו בבוורלי הילס עושה יותר לשמר את המשכיות היהדות מכל גורם אחר". שפירא גם זכה בפרס החבר המצטיין של השנה ב-ORT אמריקה.

שפירא מתגורר בעיקר בישראל ומעורב בליווי חבר'ה צעירים במיזמי מובייל טכנולוגים דיגיטליים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ו שפירא בוויקישיתוף