ג'יגולו אמריקאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ג'יגולו אמריקני)
ג'יגולו אמריקאי
American Gigolo
בימוי פול שרדר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'רי ברוקהיימר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט פול שרדר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ריצ'רד הלסיי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ריצ'רד גיר
לורן האטון
הקטור אליזונדו
נינה ואן פאלאנדט
ביל דיוק
מוזיקה ג'ורג'ו מורודר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ון בילי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 8 בפברואר 1980
משך הקרנה 112 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט ארוטי, סרט פשע, סרט בלשי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 4,800,000$
הכנסות 22,743,674$ בארצות הברית
הכנסות באתר מוג'ו americangigolo
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יגולו אמריקאיאנגלית: American Gigolo) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת דרמת פשע שיצא ב-1980 בכיכובו של ריצ'רד גיר. פול שרדר כתב וביים את הסרט, שנחשב הראשון בטרילוגיית סרטים העוסקים באדם בודד; הסרטים הבאים שביים בטרילוגיה זו היו "שינה טרופה" (1992) ו"ההולך" (2007).

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתאר את המתרחש בנפשו של ג'וליאן קיי (ריצ'רד גיר), ג'יגולו מצליח מלוס אנג'לס, שעיסוקו הוא קיום יחסים עם נשים תמורת תשלום. ג'וליאן הוא נרקיסיסט ונהנתן, ומתקשה ליצור קשר רגשי ארוך טווח עם נשים. באחד ממפגשיו הוא מכיר את מישל סטראטון (לורן האטון (אנ')), אשתו של פוליטיקאי מקומי, והיא מביעה בו עניין.

לאחר שנשלח על ידי הסרסור ליאון ג'יימס (ביל דיוק (אנ')) למפגש עם כלכלן מקומי שמבקש ממנו לקיים יחסים עם אשתו כאשר הוא צופה בהם, מתברר כי האישה נרצחה. חוקר המשטרה ג'ו סאנדיי (הקטור אליזונדו) נשלח לחקור את ג'וליאן כחשוד המרכזי ברצח. ליסה (קיי קאלן (אנ')), לקוחה שעימה היה ג'וליאן בליל הרצח, מסרבת להעיד לטובתו ולספק לו אליבי, כדי להגן על שמה הטוב. ג'וליאן נעשה מיואש, בגדיו ומראהו נעשים מרושלים, והוא מתחיל לנהוג במכונית פשוטה במקום מכוניתו היוקרתית.

בעימות שהוא עורך מול ליאון, הסרסור ששלח אותו למפגש עם האישה שנרצחה, מתוודה ליאון כי הרוצח הוא ג'יגולו צעיר אחר, וכי הוא ניסה להפליל את ג'וליאן. אך לאחר העימות, ג'וליאן דוחף בטעות את ליאון מעבר למעקה המרפסת, והוא נופל אל מותו. ללא הוכחות לחפותו, ג'וליאן מוכנס לכלא ומחכה למשפטו. אך מישל מסכנת את שמה ומספקת לו אליבי כדי שיוכל להשתחרר.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המועמד לתפקיד הראשי היה תחילה השחקן ג'ון טרבולטה, אך הוא ביטל את השתתפותו בסרט. ג'ולי כריסטי, שהייתה אמורה לגלם את מישל, ביטלה את השתתפותה כאשר ריצ'רד גיר נבחר להחליף את טרבולטה; במקומה נבחרה לורן האטון.

הבמאי והתסריטאי פול שרדר אמר כי הושפע מהסרט הצרפתי "הכייס" (1959), של הבמאי רובר ברסון, בעת עבודתו על הסרט. שני הסרטים מושפעים מנושא "החטא ועונשו" ודנים בעניין זה.

הסרט תרם לעלייה בקריירה של גיר. צולמה בו סצנת העירום הפרונטלי הראשונה של שחקן הוליוודי בכיר. בגדיו המסוגננים של גיר עוצבו על ידי המעצב האיטלקי ג'ורג'יו ארמני, שהפך בעקבות הסרט לכוכב עולה בעולם העיצוב בארצות הברית.

פסקול הסרט, אותו כתב והפיק ג'ורג'ו מורודר, זכה להצלחה והגיע למקום השביעי במצעד בילבורד 200 האמריקאי. השיר הידוע ביותר בפסקול הוא השיר "Call Me", בביצועה של להקת בלונדי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]