ג'יגסו (המסור)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: חסר תוכן רב והתוכן הקיים לא מנוסח באופן אנציקלופדי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: חסר תוכן רב והתוכן הקיים לא מנוסח באופן אנציקלופדי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
ג'ון קרמר
Jigsaw
סוג דמות בדיונית שנוצרה בידי ג'יימס ואן ולי ונל
שם סרט המסור
הופעה ראשונה המסור
הופעה אחרונה המסור X
יוצרים ג'יימס ואן
לי ונל
גילום הדמות טובין בל
מידע
שם אמיתי ג'ון קריימר
כינויים רוצח הפאזל
סטטוס מת
גיל 52
גזע בן אנוש
מין זכר
מקצוע רוצח סדרתי, רוצח המונים, מהנדס (לשעבר)
נטייה ככל הנראה סטרייט
דת כנראה נוצרי פגני
אזרחות אמריקאי
סיבת המוות שוסע בצוואר במסור חשמלי בידי ג'ף דנלון
דמויות קשורות
משפחה ג'יל טאק (אשתו של ג'ון, מתה)
חברים לורנס גורדון (שוליה סודית ביותר)
אויבים אמנדה יאנג (שוליה)
מארק הופמן (שוליה שירש אותו לאחר מותו)

ג'ון קרמר (הידוע גם כרוצח הפאזל, המכונה גם ג'יגסו) הוא דמות בדיונית והאנטגוניסט הראשי בזיכיון "המסור". ג'יגסו עשה את הופעת הבכורה שלו בסרט הראשון בסדרה, "המסור", ומאוחר יותר הוא הופיע ב"המסור 2", "המסור 3", "המסור 4", "המסור 5", "המסור 6", ו"המסור 7","המסור 8" ו"המסור X". הוא מגולם על ידי השחקן האמריקאי טובין בל. ג'ון נולד בשנת 1949 לאמא טבחית ולאבא אפסנאי. בסדרה הסרטים, קרמר הוא מהנדס אזרחי לשעבר שנטה למות מגידול באונה המצחית שהתפתח מסרטן המעי הגס. לאחר ניסיון התאבדות כושל, מוצא קרמר הערכה חדשה לחייו, ומחליט להקדיש את שארית ימיו לנטיעת אותה הערכה באחרים על ידי בחינת רצונם לחיות. השיטות שלו כוללות כפייה על נתיניו באמצעות תרחישים קטלניים, שאליהם מתייחס כ"משחקים" או "מבחנים", שבו הם נאלצים לפגוע בעצמם או באחרים כדי להימלט. מבחנים אלה מסמלים בדרך כלל את מה שפאזל תופס כפגם באופי או בחיים המוסריים של האדם הנבחן. השם פאזל ניתן לו על ידי התקשורת עקב הפרקטיקה של חיתוך צורת פיסת פאזל מהבשר של אלה שנכשלים.

קורות חיי הדמות הבדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון קרמר נולד בשנת 1954 ובמהלך חיו הקים חברת הנדסה אזרחית יחד עם עורך דין בשם אמט בלנק שנועדה לייצר מבנים תעשייתיים ברחבי העיר (ובכך לייצר מקומות עבודה לאזרחים) וכן דיור לנזקקים. ג'ון היה מהנדס אזרחי בהכשרתו, אך בנוסף היה לו כישרון ייחודי לקריאת אנשים וכן היכולת לצפות את המהלכים הבאים שלהם. היכולת הזאת שימשה אותו ביצירת קשרים עסקיים, צבירת ממון ורכישת מבנים, בעזרתם הוא תרם בחזרה לקהילה.

במהלך חיו, ג'ון התחתן עם רופאה בשם ג'יל טאק שניהלה מרכז לגמילה מסמים בעיר. המוטו של מרכז הגמילה היה "תנצור את חייך", משפט שיופיע בהמשך בכל המלכודות שג'ון ייצר. במהלך הזמן, השניים תכננו להביא ילד לעולם ולקרוא לו בשם "גדעון". ג'ון גם קרא לבניין הראשון אותו הוא רכש "גדעון - תעשיות אריזת בשר". השם גדעון מקורו ביהדות ופירושו "גיבור" או "שופט". התינוק היה אמור להיוולד בשנת 1995, שעל פי לוח השנה הסיני הייתה שנת החזיר שסימלה לידה מחדש.

ג'ון פגש מספר מטופלים בקליניקה של ג'יל ומנע ריב אלים בין אחד המטופלים למטופל אחר בשם ססיל אדמס. בעקבות האירוע, ג'ון החל לפקפק בשיטות השיקום של הקליניקה של ג'יל, אך עדיין תמך בעבודתה. באירוע שנעשה בקליניקה, ג'ון פוגש בסוכן ביטוח בשם וויליאם אשטון והשניים מדברים על עבודתו של וויליאם - אישור או דחיה של פוליסות ביטוח. ג'ון מתנגד לשיטותיו של וויליאם לחזות אירועים ועל פיהם לאשר או לדחות את הביטוחים שלהם באומרו שוויליאם לא לוקח בחשבון את הרצון לחיות, שהוא היצר הכי חזק באדם.

עם הלידה שמתקרבת, ג'ון החל לבנות ולתכנן את חדר הילדים של גדעון ואיתו גם את האב טיפוס לבילי, הבובה האייקונית בה הוא ייעזר בעתיד. בנוסף, הוא וג'יל מתחילים לצלם סרטי וידאו עבור ילדם, מדיום שבו ג'ון ייעזר רבות בעתיד במלכודות שלו.

באחד הערבים, בשנת 1994, ססיל אדמס, מטופל בקליניקה תוקף את ג'יל בסיום עבודתה בזמן שג'ון מחכה לה בחוץ במכונית. ג'ון מבחין בססיל שבורח מהאזור ומבין שמשהו קרה, הוא מגלה את ג'יל הפצועה מדממת על הרצפה ומוביל אותה לבית החולים שם הם מתבשרים שהעובר מת מהתקיפה. בעקבות החוויה, ג'ון מתחיל לפתח תסמינים של פסיכופתיות: חוסר באמפתיה כלפי אחרים וחוסר חרטה על מעשיו. השינוי מתבטא כאשר ג'ון מפסיק לעודד את המטופלים בקליניקה ומאמין שהם אינם מסוגלים להיגמל ולהשתנות תחת שיטות הטיפול הרגילות ("את לא יכולה לעזור להם, הם צריכים לעזור לעצמם") מה שנוטע בו את היסודות להפיכה לג'יגסו (פאזל) בעתיד. ג'ון מחליט להפסיק את השותפות עם אמט ומתרחק ממנו ומג'יל, מרגיש שלמרות כל הידע וההון שצבר, הוא עדיין לא הצליח להציל את הבן העתידי שלו.

האירוע המחולל גורם לג'ון לקחת את המנטרה "הם צריכים לעזור לעצמם" שלב אחד קדימה ובעקבותיו ג'ון בונה את המלכודת הראשונה שלו שיועדה לססיל אדמס, האדם שהרג את התינוק שלו: ג'ון מאתר את ססיל בקרנבל שהתקיים לכבוד שנת החזיר, לובש מסיכת חזיר על פניו וחוטף את ססיל. ג'ון לוכד את ססיל בכיסא וממקם להבים מסביב לראשו, במטרה שססיל "יעבור" דרך מספר סכינים שיחתכו את פניו ולאחר מכן ילחץ על ידית והוא ישוחרר (המחשבה מאחורי המלכודת היא שפניו של ססיל ייראו מכוערים כמו הנשמה שלו). ובכך, ג'ון מקווה שססיל ילמד מהחוויה ויחליט לשנות את דרכיו. ססיל אמנם מצליח ללחוץ על הידית, אך מחליט לתקוף את ג'ון והאחרון מפיל אותו לערימת להבים נוספת שהורגת אותו. בכך ג'ון מבין שלמרות שהוא נתן לססיל הזדמנות שנייה, ססיל נכשל ובכך ג'ון לא מרגיש חרטה על שהרג אותו.

בעקבות זאת, ג'ון מחליט "לעזור" לעוד אנשים ומתחיל ביצירת מלכודות שונות. ג'יל, שמבחינה שססיל נעלם מגיעה אל הסדנה של ג'ון ומגלה בה תמונות של ססיל. לאחר עימות ביניהם השניים מתגרשים וג'יל חוזרת לשם נעוריה: טאק. בזמן בדיקה שגרתית, ג'ון מאובחן עם גידול סרטני בראשו. ההתמודדות עם הגירושים והגידול הסרטני הביאו את ג'ון לנסות לשים קץ לחיו בעזרת קפיצה עם מכוניתו מצוק. אולם, הניסיון נכשל וג'ון שורד את ההתרסקות, אך האירוע גרם לו להעריך מחדש את חיו. בזמן הזה ג'ון מתחיל לעבור הקרנות כדי להיפטר מהגידול בראשו וזוכה ליחס מחפיר מהצוות הרפואי. מתגלה לנו שרופא בשם לוגאן נלסון החליף בטעות את תוצאות הבדיקות של ג'ון, מה שגרם לרופאים לפספס את הגידול בהתחלה ובכך הוא גדל וכעת בלתי ניתן לריפוי. בנוסף, רופאים כמו דוקטור לין דנלון ודוקטור לורנס גורדון מתייחסים אליו בקרירות, מה שגורם לג'ון לחשוב עליהם כעל קורבנות עתידיים במשחקים שלו. במהלך השנים הבאות ג'ון יכיר יותר ויותר אנשים שלפי השקפתו "לא מעריכים את חייהם" ובכך ידרבן אותו להפוך אותם לקורבנות. בידיעה שלא נשאר לו הרבה זמן לחיות, ג'ון רוצה לייצר אחריו מורשת שבעקבותה אנשים יתחילו להעריך את החיים שלהם יותר ובכך הוא חושב שהוא מסייע לאנושות.

אלמנטים רבים שג'ון נעזר בהם כוללים שימוש בסרטי וידאו בהם מופיעה בילי הבובה שדרכה הוא מתקשר עם קורבנותיו, חלוק שחור המעניק לו מעין מראה של כומר דתי, מסיכת החזיר הלקוחה משנת החזיר הסינית המסמלת "לידה מחדש" והמחשבה שהשיטה שלו עובדת ובעזרתה הוא יהפוך את העולם למקום טוב יותר. ג'ון מאמין שאנשים צריכים לעבור חוויה טראומתית וכואבת על מנת שיוכלו להעריך את חייהם, והוא מאמין שהוא מעין "משיח" שבא לגאול את העולם מאנשים רעים, תוך רצון שאחרים ימשיכו את מורשתו לאחר שימות.

המשחק המשמעותי הראשון שג'ון יצר התקיים בחוות חזירים נטושה ששייכת למשפחתה של ג'יל, אליה הוא חטף מספר קורבנות שהוא הכיר שלדעתו "לא העריכו את חייהם" או פגעו באחרים. אחד מהאנשים הללו היה לוגן נלסון, הרופא שבטעות בלבל את תוצאות הבדיקות של ג'ון עם אדם אחר. המשחק החל כמתוכנן, אך ג'ון הבחין שלוגן לא התעורר בזמן בגלל השפעת חומרי ההרדמה, עצר את המשחק והציל את לוגן כי לא רצה שהוא ימות בגלל כשל טכני שלו (ובכך לא יקבל הזדמנות הוגנת להילחם על חיו). ג'ון טיפל בפציעות של לוגן והאחרון הפך לשוליה הראשונה שלו, בנה איתו מלכודות ולמד מג'ון את פילוסופיית החיים שלו והיכולת לחזות פעולות של אנשים. המלכודת האייקונית שהשניים בונים ביחד היא "מלכודת הדובים ההפוכה" בה ג'ון ישתמש בעתיד. אולם, השותפות התפרקה במהרה כאשר לוגן גויס למלחמה באפגניסטן בתור רופא צבאי.

לאחר שהסרטן מחמיר, ג'ון מנסה לקבל כסף מחברת הביטוח שלו, אותה מנהל וויליאם אשטון. אולם, אשטון מסרב לאשר לג'ון את הטיפול היקר תחת ההנחה שהגידול נמצא כבר בשלב מתקדם ולכן לא שווה להשקיע כספית בטיפול. בזמן הזה הגידול התפשט לאזורים אחרים בגופו וג'ון הבין שזמנו הולך ואוזל. ג'ון החליט להשקיע את זמנו ביצירת מלכודות ובמהרה החל להיקרא במדיה ובציבור "ג'יגסו" (או "פאזל" בעברית על שם חתיכות בצורת פאזל שהוא חותך מעורות הקורבנות שלו לאחר המשחקים. ההסבר שהוא מעניק לכך הוא שהוא מרגיש שהקורבנות שלו פספסו משהו שגרם להם לא להעריך את חייהם - חתיכת הפאזל החסרה).

במהרה, ג'ון מגלה שאדם בשם סת' בקסטר נהרג על ידי מלכודת של ג'יגסו שהיא לא שלו. ג'ון מבין שהאדם שיצר את המלכודת הוא הבלש הופמן, שרצה להעניש את בקסטר לאחר שהאחרון רצח את אחותו ולכן יצר עבורו מלכודת שבלתי אפשרי לנצח אותה. ג'ון לא אוהב את הרעיון וחוטף את הופמן, מסביר לו שהוא יודע עליו ושאם הוא לא יסכים לעבוד איתו ביחד הוא יספר לעולם שהוא הרג את בקסטר, הופמן מסכים בחוסר ברירה. במהלך הזמן השניים יבנו מלכודות ביחד והופמן יילמד מג'ון איך לחזות התנהגויות של אנשים סביבו וכן את פילוסופיית החיים שלו לפיה המלכודות שלו נועדו לעזור לבני אדם להעריך את חייהם יותר. השניים בהמשך חוטפים ביחד קורבנות נוספים והופמן מתפקד בתור השולייה של ג'ון.

בזמן הזה, שני בלשים בשם סינג וטאפ מתחילים לחקור את עבודותיו של ג'יגסו וג'ון מבקש מהופמן שישתול באחת מזירות הרצח עט ששייך לדוקטור לורנס גורדון על מנת שזה יעורר את חשדם של הבלשים. זה מצליח ודוקטור גורדון נחקר על ידי הבלשים. במקביל, ג'ון בוחן נרקומנית בשם אמנדה בעזרת מלכודת הדובים ההפוכה והיא מצליחה לברוח, בכך היא מבינה שהמשחק של ג'יגסו שינה את חייה ומחליטה להפוך בעצמה לשוליה של ג'ון. הופמן בינתיים מעדכן את ג'ון שטאפ וסינג קרובים לגלות מיהו ג'יגסו וג'ון מצליח בעזרת תוכנית מחוכמת להרוג את השניים ולהסיר מעליו את האיום.

לאחר מכן, ג'ון סיים לתכנן את חדר נסתר בשם "חדר השירותים" למשחק הבא שלו: הוא חוטף את דוקטור לורנס גורדן וצלם בשם אדם (שנשכר לעקוב אחרי דוקטור גורדון תחת הוראה מהבלש טאפ כיוון שגורדון בזמנו נחשד כג'יגסו) ושם את השניים בחדר השירותים. ג'ון, שרוצה להיות קרוב למשתתפים ולבחון את האסטרטגיה שלהם מזריק לעצמו מרפה שרירים ומעמיד פנים שהוא גופה בחדר. בסוף המשחק לורנס כורת לעצמו את הרגל בעזרת מסור ידני במטרה להציל את אשתו. ג'ון קם ומשאיר את אדם למות בחדר השירותים. ביציאה משם הוא מגלה את לורנס המעולף, מטפל בו ובעקבות זאת לורנס מחליט להפוך לשולייה של ג'ון ומסייע לו במשחקים שדורשים התערבות רפואית. כמה חודשים לאחר מכן ג'ון מבחין בריאיון טלוויזיוני עם אישה בשם ג'ואן, קורבן לשעבר של ג'יגסו שלאחר המשחק שלה החלה להעריך את החיים שלה יותר ובכך ג'ון מבין שהוא מצליח לבצע שינוי בעולם לטובה. אדם בשם בובי דיגן צופה גם הוא בריאיון ובעקבות כך מחליט להעמיד פנים שגם הוא קורבן של ג'יגסו שניצל וכותב ספר על "החוויה שלו". ג'ון (שיודע שבובי מעולם לא נבחן על ידיו) לא אוהב את זה ובאירוע חתימות על הספר הוא מגיע ונפגש עם בובי, רומז לו שהוא ג'יגסו והולך משם, אך בובי לא מייחס לכך חשיבות.

בין המשחק בחדר השירותים למשחק בבית הגז, ג'ון משתתף בקבוצת תמיכה לחולי סרטן. בקבוצה, הוא מכיר מטופל בשם הנרי קסלר, שגם לו סרטן מתקדם. זמן מה לאחר מכן, ג'ון נפגש עם הנרי ולומד ממנו שהסרטן שלו בנסיגה הודות להליך רפואי נורווגי שמתקיים במקסיקו. ג'ון נוסע למקסיקו בתקווה למצוא מרפא לסרטן בגופו ומכיר את סיסיליה פדרסון, בתו של הרופא שהמציא את ההליך הרפואי. בהגיעו למרפאה, ג'ון מבחין בסיסיליה ובצוותה "מרפאים" חולה סרטן בעזרת אותו הליך, ובכך הוא מתמלא תקווה. אממה, לאחר שג'ון עובר את ההליך בעצמו, הוא חוזר למרפאה ומגלה אותה נטושה, בכך הוא מבין שהמרפא הוא בסך הכל תרמית שנועדה לגנוב כספים מאנשים חולים. ג'ון מתקשר לשולייתו, אמנדה והיא מגיעה וביחד, השניים נוקמים ברופאה ובצוותה על שהנו אותו. לאחר שהרג את כל משתתפי ההונאה, ג'ון חוזר לארצות הברית והוא, ביחד עם שולייתו מארק הופמן, מענים את הנרי, אותו אדם שהמליץ לג'ון על הטיפול החדשני.

המשחק הבא שג'ון מתכנן הוא "בית הגז" והוא מתרחש בשני מוקדים במקביל: בסדנה שלו, בה הוא מתעמת עם הבלש מת'יוס ובמקום אחר לגמרי שם מוחזקת חבורה של פושעים, ביניהם גם אמנדה שנשלחה להתחזות לקורבן ולתצפת על המשחק מקרוב. אחד הפושעים הוא דניאל, בנו של הבלש מת'יוס. ג'ון תכנן את האירועים כך שהמשחק עם הפושעים צולם במצלמות אבטחה קודם לכן ובו רק אמנדה ודניאל שורדים. אמנדה מביאה את דניאל המעולף אל ג'ון ונועלת אותו בכספת עם מלאי חמצן. בהמשך, הבלש מת'יוס מגיע להתעמת עם ג'ון וג'ון מפציר בו לדבר איתו במשך שעתיים אם הוא רוצה לראות את בנו בחיים. המשחק נכשל והבלש מת'יוס מאבד את סבלנותו, תוקף את ג'ון ודורש לדעת היכן בנו. ג'ון מספר לו שבנו נמצא במקום אחר והשניים הולכים אליו, אולם רק בדיעבד מתגלה שהמשחק שבו דניאל השתתף צולם הרבה לפני כן ושהבלש מת'יוס נכנס למלכודת, שם הוא מותקף ונכלא על ידי ג'ון לחצי שנה.

ג'ון מציג את אמנדה יאנג לג'יל בטענה שהשיטה שלו עובדת ועכשיו אמנדה מעריכה את חייה מחדש. לאחר מכן, ג'ון מקליט הודעה לג'יל ומוריש לה תיבה נעולה שאותה היא תיפתח כשהזמן הנכון יגיע, בינתיים הוא שומר את המפתח לתיבה אצלו. בנוסף, ג'ון מקליט הודעות לקורבנות הבאים של משחקים עתידיים בידיעה שהוא לא יהיה בחיים כשהמשחקים יוצאו לפועל. לאחר מכן, ג'ון משאיר לג'יל מעטפה אותה היא מעבירה לדוקטור גורדון בה יש קלטת. ג'ון מופיע בקלטת ומבקש מדוקטור גורדון לשמור על ג'יל ובמידה ויקרה לה משהו הוא מורשה לפעול לפי ראות עיניו.

המשחק האחרון שג'ון לוקח בו חלק לפני מותו הוא המשחק של משפחת דנלון. לין דנלון היא הרופאה שטיפלה בג'ון בעבר בבית החולים וג'ף הוא בעלה. השניים איבדו ילד בתאונת דרכים וזה גרם להם להסתכסך ולהזניח את ילדתם קורבט. ג'ון מעצב משחק שנועד לשני ההורים: לין אמורה לשמור על ג'ון בחיים, אחרת היא תמות וג'ף אמור להתעמת עם הנהג שדרס את בנו, עדת הראיה לתאונה שסירבה להעיד וכן השופט שגזר על הנהג עונש מגוחך, תוך רצון לבדוק אם ג'ף יסלח להם ויציל אותם. בנוסף, ג'ון יודע שאמנדה פועלת מתוך רגש ומסוגלת לפעול בניגוד לרצונו ולכן הוא בוחן גם אותה במקביל למבחן של לין. אולם, בזמן שהמבחן של לין מתקיים, הופמן ניגש אל אמנדה ומשאיר לה פתק לפיו הוא יודע שהיא הייתה ביחד עם ססיל בזמן התאונה בקליניקה להתמכרויות (התאונה שגרמה לג'יל להפיל את העובר) ולכן עליה להרוג את לין או שהוא יספר לג'ון על חלקה בתאונה. בסוף המשחק ג'ף יורה באמנדה למוות, מנסר את גופו של ג'ון ולכן גם לין עצמה מתה ובכך ג'ון מסיים את חייו.

למרות מותו, הופמן ודוקטור גורדון ימשיכו לתפקד כשוליות שלו ולהוציא משחקים חדשים לפועל.

במדיה אחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסור: לידה מחדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותו של ג'ון קרמר מופיעה גם בחוברת קומיקס שאינה קנון, "מסור: Rebirth", המתארת אירועים שהתרחשו לפני הסרט הראשון. זה מילא בחלק מההיסטוריה שלו, מראה אותו כמעצב צעצועים בתקן ההנדסה בע"מ, שהיה עצלן מכדי לעשות הרבה בחייו, ובסופו של דבר מסיים את יחסיו עם ג'יל. "המסור: Rebirth" גם מגלה את תגליתו של קרמר שיש לו סרטן סופני והתווה איך ניסיון התאבדותו שנכשל השפיע על קו מחשבה שלו. מערכות היחסים שלו עם ד"ר לורנס גורדון, זפ אינדלי, פול ליהי, אמנדה יאנג, ומארק וילסון נחקרו, יחד עם הפיכתו לפאזל. ההמשכיות של הלידה מחדש נסתרה בסופו של דבר על ידי סיפור הרקע שהוצג ב"המסור 4".

המסור: משחק הווידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

טובין בל חוזר לתפקידו כקולו של פאזל במשחק הווידאו "המסור". הוא מוצג על מסכי טלוויזיה לבוש בגלימתו, מכין מלכודות לאנשים, ומטיף להם על הערכת חיים. הוא לעיתים קרובות מייעץ ומקניט את טאפ בעוד הוא חוצה דרך בית משוגעים נטוש, בדרך כלל באמצעות הבובה בילי.

המסור 2: בשר ודם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ייצוגים סמליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלכודות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה, Jigsaw בדרך כלל בונה מלכודות קטלניות עבור נתיניו, אשר לעיתים קרובות ייצוג סמלי של מה Jigsaw תופס כמו פגם בחייו של אדם. פאזל קורא בדיקות אלה "משחקים", ואומר לאדם את "הכללים" של המשחק בדרך כלל על ידי microcasette או קלטת וידאו. הכללים הם משימות שהאדם חייב לבצע כדי לעבור את המבחן ולשרוד; עם זאת, המשימות כרוכות לעיתים קרובות במוטילציה עצמית קיצונית (אם כי היו מקרים שבהם אפשר שהנושא לא יפגע בעצמו אם הוא מבריק מספיק, כגון מלכודת היד). רוב המלכודות עשויות מחומרים מחורצים, מברגים חלודים, ברזל מתפורר, או כל דבר אחר שהוא חושב שיעזור לו ליצור "משחק" חדש. עם זאת, לא כל המלכודות דורשות מוטציה עצמית, כמו מלכודת אחת למעשה נדרש גבר (ג 'ף) לשרוף את הצעצועים של בנו המנוח כדי לקבל את המפתח כדי להציל את הקורבן השני (אשר היה עינויים פסיכולוגיים ולכן הכריח אותו לשרוף את הזיכרון של בנו כדי להציל את הקורבן),וגם מלכודת הדובים ההפוכה אשר הוצג לראשונה בסרט הקצר (המסור סרט קצר)וגם בפוסטר של (המסור 1),מלכודת זאת גרמה להתפרסמות הסרט.

רבים מהמשחקים כוללים שעונים, ספירת טיימרים או מגבלות זמן נמדדות אחרות שסופקו לקורבנות. פאז'ר פירט בסאו השני את הערכתו ל"זמן", המתאר את חשיבות התענגות על כל רגע. הוא גם אמר את אמונתו כי לספר למישהו את הזמן שבו הם עלולים למות היה לעורר ערנות על כל רגע של קיום.

ג 'ייק האנטלי כתב על המורכבות של אופי של Jigsaw ב אירי Journal of Gothic and Horror Studies. האנטלי תיאר את הכוונה מאחורי פעולותיו של ג'יגאו, והעריך את המידה שבה ניתן לנתח אותן כך שיתאימו לפילוסופיות הקשורות לדלוז, דרווין וניטשה:

"הנושא של אחד ממשחקי ה"ג'יגסו" מציג תמיד הזדמנות, שמטרתה היא להפיח מחדש את הפוטנציאל של הנושא, להניע את הישרדות ולהנחיל חגיגה או "התענגות" על החיים. במונחים דלוזיים, זה הפוטנציאל של החיים על כף המאזניים ... זה זה שנותן משחקים של Jigsaw הטון הדלוזי שלהם, התחדשות דחופה של החיים חוויות חדשות ללמוד ולהטמיע: כגון מצב סוטה, יחיד ו חריג של להתעורר למצוא מלכודת אדם סביב צווארך, ואז יש את ההוראה לחיות או למות, לעשות את הבחירה שלך, כדי לשרוד את המפגש עם הרגש, או את התמונה חיבה ... אין ריגוש, סדיסטי או אחרת, ב את המשחקים האלה, הם זורק את הקובייה על ידי הנושאים, הזדמנויות aleatoric ... כפי Jigsaw מבהיר הבלש מתיוס במהלך השיחה שלהם מס '2, שבו המוטיבציה של פאזל ופילוסופיה הם בחינה מקיפה ביותר, "אני nev אה רצח מישהו בחיי. ההחלטות הן על פיהן ". אמנם הוא כנראה לא היה עומד בבית המשפט, אבל הוא לפחות נכון במובן הרגיל, המילולי, והבחירות, הבחירות, בחירת הפוטנציאל, נמצאות בידי מקצועות המשחקים שלו והוא רק מתערב כדי לשמור על המשחק בתוך הכללים שלו כך שניתן להגיע להחלטה. הנושאים מתמודדים עם בחירה מזעזעת אשר מכריחה אותם להכיר במה שדלוזה מזהה כווירטואלי - כלומר, את ההיבטים הלא מוכרים של הניסיון שלנו עם המציאות.

זה, למעשה, הוא משחק מסוים Jigsaw עצמו משחק; אחד שבו האורגניזם עלול להיכשל, אבל זרם התשוקה מצליח ומסבול. פאזל עשוי לדון על "טיולו הקטן של דרווין לאיי גלאפאגוס" כדי לספק בסיס תאורטי לפרויקט שלו ולהדהד ניטשה בדיבור על הרצון לשרוד, אבל זה רק misdirects חוקרים עדים באותו אופן כי מלכודות מבעיתות בחופשיות זורם גור מקבל לו את רוצח סדרתי רוצח מטריד. משחקי "ג'יגסאו" נועדו לפצח את עולמם של השחקנים שלהם: האתגרים כמעט תמיד רלוונטיים לסגנון החיים של הסובייקט באופן סימבולי או מילולי, ומביאים אותם למודעות עצמית כואבת, מה שמביא להערכה מחודשת של הפוטנציאל המפוקפק שלהם ".

בילי הבובה של ג׳ון קריימר שבעזרתה ג׳ון מעביר את החוקים של המשחק. בילי קארטינג על שמו של התינוק שהיה אמור להיוולד לג׳ון בילי.

מסכת חזיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעזרת המסכת חזיר ג'ון חוטף את הקורבנות למשחק.

חתיכות פאזל מסורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשר הקורבן במשחק נפסל ומת ,"ג'יגסו" חותך מבשר העור של הקורבן סימן של פאזל.

שוליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמנדה יאנג[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אמנדה יאנג

אמנדה הייתה השוליה של ג'ון קריימר בכך שג'ון הציל "אותה" בזכות שהייתה אחת מהקורבנות במשחק של "ג'יגסו". במשחק לאמנדה היה על ראשה ופניה מלכודת. "מלכודת הדובים ההפוכה". "בילי" (הבובה של ג'יגסו) מסביר לה את המשחק, אמנדה צריכה תוך דקה למצוא מפתח בתוך החדר ולהוציא את המלכודת מראשה, וכי היא לא תוציא המלכודת תקרע את פניה באכזריות, אמנדה מצאה את הרמז למפתח בבטן, המפתח בתוך הבטן של השותף של אמנדה. אמנדה חותכת את בטנו והורגת אותו, לוקחת את המפתח ועל השנייה האחרונה היא מוציאה מראשה את המלכודת. ובכך היא טענה ש"ג'יגסו" הציל את חייה אשר גרם לה להעריך את חייה. (במסור 2) - אמנדה הייתה בקבוצת הקורבנות אשר הFBI עקב אחרי המשחק במצלמות האבטחה בזמן שאריק הבלש לקח את "ג'יגסו" במכוניתו כדי שיכוון אותו מיקום המשחק כי בנו של אריק נמצא במשחק.

בסוף אריק מסתובב באזור המשחק בזמן שה-FBI אומרים לו שזה לא שידור ישיר של המשחק. אמנדה סוגרת את הדלת בצמד המילים "GAME OVER",ומתגלה כהשוליה של ג'ון קרמר (ג'יגסו). (במסור 3) - אמנדה חוטפת במסכת חזיר את לין דנלון. המשחק של לין היה להציל את ג'ון מסרטן עד שבעלה של לין (ג'ף) יסיים את המשחק שלו. ג'ף מסיים את המשחק מוצא אקדח ויורה באמנדה ומתה.

מארק הופמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

(במסור 4) - התברר שמארק הוא מתלמד חדש של "ג'יגסו". (במסור 6) - מארק הגיע לחדר, ובחדר מעטפה,ג'יל טאק (אשתו של ג'יגסו) מחשמלת את מארק ושמה על ראשו את מלכודת הדובים ההפוכה - ג'יל מסבירה למארק שהיא משחקת איתו משחק וכי במעטפה היה כתוב זאת, מארק צריך לשחק משחק בגלל שהוא גרם לאמנדה לירות בלין ללא סיבה. מארק מצליח להוציא מראשו את המלכודת אך מאבד המון דם. (במסור 7) - מסתבר שמארק חיי אך ג'יל מפחדת שיחזור לנקום בה, הופמן עוקב אחרי ג'יל ומגיע אליה וגורם לה לאבד את ההכרה. מארק מתבלט עם לשים את המלכודת הדובים ההפוכה החדשה שהיא שמה לו אבל הוא לוקח את המלכודת הישנה של אמנדה יאנג. ג'יל מתה באכזריות על ידי המלכודת בזמן שנזכרת בחייה הטובים עם ג'ון קריימר (ג'יגסו). מארק סוגר את הדלת עם צמד המילים "GAME OVER". מארק שורף את מה שמזכיר את קיומו אך שלושה אנשים עם מסכות חזיר מרדימים את ג'ון ומתגלה שזה דוקטור לורנס גורדון. לורנס גורדון סוגר את ג'ון באותו תא שלורנס שיחק(במסור 1). לורנס סוגר את הדלת בצמד המילים "GAME OVER".

דוקטור לורנס גורדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

(במסור 1) - שיחק במשחק עם שותפו למשחק (אדם) בכך שהיה צריך להוציא את רגלו כדי להשתחרר מהשרשרת. אחרי שגורדון יצא מהמשחק והבטיח שיחזור להציל את אדם, אדם נשאר בחדר בכך שבאמצע החדר יש גופה מתה. הגופה קמה לתחייה ומתגלה כג'ון קריימר וסוגר את הדלת בצמד המילים "GAME OVER" (במסור 7) - אחרי שהרדים את מארק מגיע פלאשבק ורואים שג'יל מביאה קלטת לדוקטור לורנס גורדון, גורדון מפעיל את הקלטת ובו רואים את ג'ון קריימר (ג'יגסו) אשר אומר לגורדון שאם יקרה משהו לג'יל אז שיעזור לה במקומו (כי ג'ון קריימר מת) ובגלל זה הרג את מארק הופמן. מסתבר שגורדון היה שוליה סודית של "ג'יגסו" ושהוא עזר לו עם הכנת המלכודות.

לוגן נלסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

(מסור 8) - לוגן נלסון הוא אדם שמקצועו רופא ושותפו זו אלינור, בזמן שג'יגסו מתחיל משחק חדש בין קבוצה חדשה, כל בן אדם שנפסל במשחק הוא שם את גופתו ברחבי העיר. לוגן ואלינור היו חוקרים את הגופות כרופאים והיו מגלים דברים חדשים ש"ג'יגסו" חיי, אלינור מראה ללוגן את אוסף המלכודות של ג'יגסו בזמן שהבלש האנט "מתגנב" לסטודיו המלכודות של אלינור מצלם אותם ואת המלכודות ושולח לבלש הלורן. לוגן ואלינור נוסעים לחווה של ג'יל טאק, אשר הלוגן והלורן נלחמים שם. הלורן ולוגן נחטף על ידי מישהו בלתי מזוהה. שניהם מתעוררים במקום המשחק של ג'יגסו וקשורים לצווארם מכשיר עם חותכי לייזר. ג'יגסו מצהיר להם על המשחק ובו שני כפתורים באמצע - כל אחד מהם צריך ללחוץ על הכפתור ולהודות על מעשים רעים שעשו, הלורן לוחץ על הכפתור של לוגן אך לוגן לא מצליח להודות ומת על ידי חותכי הלייזר. תורו של הבלש הלורן הגיע ומליח להודות אך הלורן קם לתחייה ומתגלה כג'יגסו והמשחק של אותה חבורה היה בכלל לפני 10 שנים, באותו משחק שיחק לוגן שנפסל וג'יגסו עזר לו, ובנה איתו מלכודות. הגופות שאותם פיזר זו קבוצה חדשה עם אנשים אחרים. אחד הפושעים במשטרה שהלורן שיחרר היה זה שהרג את אישתו של לוגן ובכך נוקם בו והורג אותו באכזריות על ידי חותכי הלייזר.

גלימה תיאטרלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יגסו - חלוק שחור ומעט אדמדם.

מסכת חזיר - מסכת חזיר מפחידה ואכזרית עם אותו חלוק שחור ואדמדם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פאזל, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)