ג'יימס מינגוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יימס מינגוס
James J. Mingus
לידה 1964 (בן 60 בערך)
ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת המדינה וינונה עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות צבא ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1981
דרגה גנרל (צבא ארצות הברית) גנרל
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים
מלחמת עיראק
מלחמת אפגניסטן
עיטורים
מדליית השירות המצוין (צבא ארצות הברית)  מדליית השירות המצוין
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות (3)
כוכב הארד  כוכב הארד (5)
לב הארגמן  לב הארגמן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יימס מינגוסאנגלית: James J. Mingus) הוא קצין בדרגת גנרל, המשרת כסגן ראש מטה צבא ארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מינגוס התגייס ב-1981 למשמר הלאומי של איווה. ב-1985 סיים לימודי תואר ראשון באוניברסיטת המדינה וינונה (אנ'), והחל קורס קציני ארטילריה. ב-1987 החל בשירות הקבע בצבא ארצות הברית וסיים קורס קציני חי"ר.

הוא שירת כקצין בדיוויזיה השלישית במערב גרמניה עד 1991. לאחר מכן פיקד על פלוגה רובאית ברגימנט החי"ר המוצנח ה-505 של הדיוויזיה המוטסת ה-82 וכמפקד פלגת הסיור של הדיוויזיה ומפקד פלוגת הסיור של הקורפוס המוטס ה-18. בשנים 1997–1999 הוא הדריך בתוכנית קצונת המילואים באוניברסיטת טנסי.

בשנת 2000 הצטרף לרגימנט הריינג'רס ה-75 ושימש קצין האג"ם של הגדוד הראשון במהלך מלחמת אפגניסטן, הוא עוטר בכוכב הארד על לחימתו במבצע אנקונדה. ב-2003 עבר לשרת בפיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים. ב-2005 מונה למפקד גדוד האימונים הרביעי של הריינג'רס. ב-2007 מונה למפקד הגדוד המיוחד של הריינג'רס (סיור, מודיעין, מבצעים, הכשרה וקשר).

ב-2010 מונה למפקד צוות הקרב החטיבתי הרביעי של הדיוויזיה הרביעית אותה הוביל במלחמת אפגניסטן. בהמשך שירותו שירת בפיקוד מרכז של ארצות הברית כעוזר מפקד הפיקוד, וכקצין התכנון. הוא שירת כסגן מפקד הדיוויזיה הרביעית, ובתפקיד זה שימש קצין משימה להערכות כוחות הצבא באירופה במהלך המלחמה בדונבאס. בתפקידו הבא פיקד על מרכז פיקוד המשימה בפורט לוונוורת' תחת פיקוד האימונים וההדרכה של צבא ארצות הברית.

באוגוסט 2018 מונה למפקד הדיוויזיה המוטסת ה-82. באוקטובר 2020 מונה לקצין אג"ם של המטות המשולבים. ביוני 2022 מונה למנהל המטות המשולבים. בינואר 2024 הועלה לדרגת גנרל ומונה לסגן ראש מטה צבא ארצות הברית.

מינגוס נשוי לאיימי והם הורים לשני בנים ובת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'יימס מינגוס בוויקישיתוף