ג'ייסון קלארק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ייסון קלארק
Jason Clarke
ג'ייסון קלארק, 2013
ג'ייסון קלארק, 2013
לידה 17 ביולי 1969 (בן 54)
וינטון (קווינסלנד), אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Ignatius Park College עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ייסון קלארקאנגלית: Jason Clarke; נולד ב-17 ביולי 1969) הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה אוסטרלי. שיחק בסרטים "כוננות עם שחר", "ארץ יבשה" ו"אויבי הציבור".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלארק נולד בעיירה ווינטון שבמדינת קווינסלנד, צפון מזרח אוסטרליה. שיחק בצעירותו בסדרות הטלוויזיה האוסטרליות "קרוב רחוק" ,"פארסקייפ" ו"Blue Heelers”. כשחקן קולנוע הופיע לראשונה בקומדיה "שפתינו חסומות" בכיכובן של האחיות אולסן, ובדרמה האוסטרלית "ארוכה הדרך הביתה".

ב-2006 קיבל הזדמנות לשחק לראשונה בהפקה אמריקאית גדולה, סדרת הדרמה "אחים בדם", בתפקיד טומי קופי. ב-2008 הופיע בסרט הפעולה הבדיוני "מרוץ המוות" בתפקיד אולריך, יד ימינה של הסוהרת הנסיי (ג'ואן אלן).

ב-2009 שיחק בסרט הפשע של מייקל מאן "אויבי הציבור" בתפקיד הפושע הקנדי ג'ון "רד" המילטון, מכנופיית שודדי הבנק של ג'ון דילינג'ר (ג'וני דפ). ב-2010 שיחק במותחן של דייוויד שווימר "אמון" בתפקיד סוכן ה-FBI דאג טייט. ב-2011 שיחק בהפקה נוספת של מאן, "שדות ההרג של טקסס", סרטה של בתו אמי קנאן מאן. באותה שנה החל לשחק בסדרת הפשע "קוד שיקגו", בה גילם את התפקיד הראשי, הבלש ג'ארק וייסוקי.

בשנת 2012 התפרסם קלארק בסרט הפעולה הפוליטי של קתרין ביגלו "כוננות עם שחר" בתפקיד סוכן ה-CIA דן, המומחה לחקירת מחבלים. כן שיחק בדרמת הפשע "ארץ יבשה" בתפקיד הווארד בונדארנט. בשנה לאחר מכן (2013), קלארק כיכב בתור נבל בסרט הפעולה של רולנד אמריך "וושינגטון על הכוונת".

בשנת 2015 גילם קלארק את ג'ון קונור בסרט "שליחות קטלנית: ג'נסיס".

משנת 2022 מגלם קלארק את כדורסלן העבר ג'רי וסט בסדרת הדרמה "לייקרס: קבוצה מנצחת" שמביים אדם מקיי לרשת HBO.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ייסון קלארק בוויקישיתוף