ג'יל קרייגי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יל קרייגי
Jill Craigie
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 7 במרץ 1914
פולהאם, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 13 בדצמבר 1999 (בגיל 85)
המפסטד, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Jeffery Dell
מיכאל פוט (21 באוקטובר 1949–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יל קרייגיאנגלית: Jill Craigie; נולדה בשם נורין ג'ין (Noreen Jean); ‏7 במרץ 191113 בדצמבר 1999) הייתה מחלוצות יוצרות הקולנוע התיעודי בבריטניה, סרטיה הצטיינו במסרים סוציאליסטים ופמיניסטיים. קרייגי העמיקה במחקר היסטורי על שורשי התנועה הסופרג'יסטית והתפתחותה, תיעוד פעולותיה ומאבקיה והנשים שהובילו מאבקים אלה. רעייתו של מייקל פוט, שהיה בין 1980 ל-1983 יו"ר מפלגת הלייבור ויו"ר האופוזיציה.

ביוגרפיה ויצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בשכונת פולהאם שבלונדון לאב רוסי ואם סקוטית. בילדותה הועברה בין מספר פנימיות והשקיעה את זמנה בעיקר בכתיבה ובקריאה. כאשר סיימה את חוק לימודיה בגיל 18 החלה לעבוד כעיתונאית במגזין לנוער. בגיל 19 נישאה לפסל וילדה ילדה, אך הנישואין לא ארכו זמן רב. בעת הבליץ (ההתקפה הגרמנית האווירית על לונדון במלחמת העולם השנייה) שירתה כמדריכת הג"א והרבתה לקרוא "מכל הבא ליד". קריאת ספרה האוטוביוגרפי של סילביה פנקהרסט "המאבק הסופרג'יסטי" ב-1940 הוביל אותה לפעילות פמיניסטית. במהלך טקס הנחת פרחים לצד פסלה של אמלין פנקהרסט בלונדון בשנת 1943 או 1944, החלה קרייגי לראיין את הנאספות, חומר ששימש אותה ליצירה תיעודית.[1]

ב-1949 נישאה למייקל פוט, פוליטיקי שמאלי מבטיח שצמח בשורות הגוש השמאלי של הלייבור עד שהיה ליו"ר המפלגה. לשניים לא היו ילדים משותפים.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]