ג'סי (צעצוע של סיפור)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'סי
Jessie
דמותה של ג'סי מסרטי "צעצוע של סיפור"
דמותה של ג'סי מסרטי "צעצוע של סיפור"
סוג דמות אנימציה
הוצאה לאור חברת וולט דיסני
שם סרט צעצוע של סיפור 2
צעצוע של סיפור 3
צעצוע של סיפור 4
הופעה ראשונה 1999
הופעה אחרונה 2019
יוצרים ג'ון לאסיטר עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות ג'ואן קיוזאק עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב ג'ואן קיוזאק
דיבוב בשפה העברית שרית וינו אלעד (צעצוע של סיפור 2, צעצוע של סיפור 3, צעצוע של סיפור בקיצור: פעמיים באז בבקשה)
נועה גורן (צעצוע של סיפור בקיצור: חופשה בהוואי, צעצוע של סיפור בקיצור: חיית מסיבות, צעצוע של סיפור: ההסתבכות, צעצוע של סיפור: הזמן שנשכח)
מאיה מיטלפונקט (צעצוע של סיפור 4)
מידע
גזע צעצוע
מין נקבה
מקצוע שריף
מומחיות רכיבה על סוס | יודל
חברה בקבוצה באז שנות אור
מקום מגורים ארצות הברית
דמויות קשורות
משפחה משפחת דייוויס
אויבים Lotso עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'סיאנגלית: Jessie) היא דמות מתוך הזיכיון "צעצוע של סיפור", שהופיעה לראשונה בתור דמות משנית בסרט "צעצוע של סיפור 2". הדמות נוצרה כדי להוסיף דמות נשית לזיכיון, כחלק מקמפיין של דיסני לשילוב דמויות ראשיות נשיות בחזית סרטי האנימציה שלהם. הדמות דובבה במקור על ידי ג'ואן קיוזאק, ובעברית על ידי שרית וינו אלעד.

אודות הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צעצוע של סיפור 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'סי הייתה חלק מקבוצת צעצועים שיצאו בשנות החמישים של המאה העשרים כחלק מפרויקט שיווקי של סדרת הטלוויזיה "וודי הקאובוי". ג'סי עצמה השתתפה בסדרה כבובה על חוט, לצד שריף וודי, עין השור ופיט המסריח. אלא שאז הסדרה נגמרה והבובות האקסלוסביות אבדו. שריף וודי נלקח משם והתגלגל מבית לבית כשלבסוף הגיע לביתו של אנדי דייוויס ושימש כצעצוע שלו מבלי לזכור שהיה חלק מהסדרה. בזמן הזה ג'סי, שגם היא אבדה, התגלגלה בין בתים של ילדים עד שלבסוף הגיעה לביתה של ילדה בשם אמילי, שמאמצת אותה להיות צעצוע שלה. ג'סי הרגישה כאילו היא לא יכולה לאהוב אף אחד כמו שאהבה את אמילי, ואף אומרת כי: "אמילי הייתה כל עולמי". אלא שאז, אמילי מתחילה פחות ופחות להתעניין בבוקרים ומפסיקה בהדרגה לשחק בצעצועים, עד שלבסוף בטיול משפחתי ג'סי נשכחת והמשפחה נוסעת הלאה, כשהיא משאירה אותה באמצע הטבע. לאחר שנים שבהן איבדה ג'סי את האמון שלה בילדים, היא נמצאת על ידי אדם בשם אל, מוכר בחנות צעצועים ואספן של פרטים אקסקלוסיביים, שמגלה כי היא אכן הדמות המקורית מהסדרה, ומתכנן למכור אותה יחד עם פיט המסריח ועין השור (שאותם מצא קודם לכן) למוזיאון צעצועים בשם "קונישי" בטוקיו שביפן, אך הקונה מסביר לו כי השלושה לא יספיקו להם, וכי הם ייקנו רק את כל ארבע הדמויות יחד. ג'סי מבינה כי ההזדמנות היחידה שלה להיות שוב במקום גדול שבו תוכל לראות את כל הילדים ולא להיות תקועה במחסן החשוך שבה נשמרו עד עתה היא לגרום לוודי להישאר איתם. אלא שכשזה מגיע הוא מתעקש שעליו לחזור לביתו והשניים רבים כשלבסוף הם מגיעים להחלטה כי ג'סי ועין השור יבואו יחד איתו לבית של אנדי. בהמשך ג'סי מתאהבת בידידו הטוב של וודי, באז שנות אור שמתאהב בה בחזרה והשניים נעשים זוג.

צעצוע של סיפור 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט "צעצוע של סיפור 3" היא עברה עם הצעצועים של בוני לסאניסייד ומשם ברחה אתם עקב התעללות, וכאשר חזרה יחד אתם לאנדי, תרם אנדי אותה ואת כל חבריה הצעצועים לבוני. בסוף הסרט היא רקדה עם באז בגרסה ספרדית לשיר "אני חבר שלך".

צעצוע של סיפור 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט "צעצוע של סיפור 4" כאשר היא נפרדה מוודי ומבו-פיפ, וודי נתן לה את סיכת השריף שלו. לאחר הקרדיטים, היא הביאה מבית הספר חברה חדשה דמוית סכין פלסטיק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'סי בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.