ג'ק ויינסטין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ק ויינסטין
Jack Weinstein
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
השתייכות חיל האוויר של ארצות הברית
תקופת הפעילות 1982–2018 (כ־36 שנים)
דרגה לוטננט גנרל (אוויר ארצות הברית) לוטננט גנרל
תפקידים בשירות
עיטורים
מדליית השירות המצוין של חיל האוויר מדליית השירות המצוין של חיל האוויר (2)
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות (3)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ק ויינסטיןאנגלית: Jack Weinstein) הוא קצין בדימוס בדרגת לוטננט גנרל בחיל האוויר של ארצות הברית. בתפקידו האחרון שירת כסגן ראש מטה חיל האוויר האחראי על ההרתעה האסטרטגית והנשק הגרעיני של ארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1982 סיים לימודי תואר ראשון באוניברסיטת מסצ'וסטס-לואל והתגייס לחיל האוויר. שירת כקצין הפעלה ושיגור של טילים בליסטיים בין יבשתיים.

בשנים 1999–2001 פיקד על טייסת לווייני ההתראה השנייה, המפעילה את מערכת SBIRS. בשנים 2003–2005 פיקד על להק המבצעים של כנף הטילים 90. ביוני 2005 מונה למפקד כנף החלל ה-30 בבסיס חיל האוויר ונדנברג. במרץ 2007 מונה לראש מחלקת תוכניות בפיקוד החלל של חיל האוויר ובמהלך ביצוע תפקיד זה קודם לדרגת בריגדיר גנרל. באוגוסט 2009 מונה לסגן ראש מחלקת תוכניות באגף התכנון האסטרטגי של חיל האוויר, ביולי 2011 מונה לראש המחלקה, וחודשים ספורים אחר כך קודם לדרגת מייג'ור גנרל. באפריל 2012 מונה לראש אגף מבצעי אוויר, חלל וסייברספייס בפיקוד החלל. ביוני 2013 מונה לסגן מפקד פיקוד התקיפה הגלובלית של חיל האוויר של ארצות הברית.

באוקטובר 2013 מונה למפקד חיל האוויר העשרים של ארצות הברית, המהווה את כוח הטילים בליסטיים בין-יבשתיים של ארצות הברית, ולמפקד כוח המשימה 214 בפיקוד האסטרטגי.

בנובמבר 2015 קודם לדרגת לוטננט גנרל ומונה לראש אגף הרתעה אסטרטגית ונשק גרעיני במטה חיל האוויר. הוא פרש משירות הקבע בדצמבר 2018.

לאחר פרישתו מונה לפרופסור שלא מן המניין לביטחון בינלאומי באוניברסיטת בוסטון.

לויינסטין תואר ראשון במשפט פלילי מאוניברסיטת מסצ'וסטס לואל ותואר שני בניהול מאוניברסיטת האווירונאוטיקה אמברי-רידל. הוא בוגר המכללה לפיקוד ומטה של חיל האוויר, בעל תואר שני באסטרטגיית משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי ובוגר התוכנית לבכירים של בית הספר לממשל באוניברסיטת הרווארד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ק ויינסטין בוויקישיתוף