גאליס - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ערך זה כתוב בצורה ירודה, מבלבלת ומבולגנת.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ערך זה כתוב בצורה ירודה, מבלבלת ומבולגנת.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.

גאליס היא סדרת נעורים ישראלית ששודרה החל מפברואר 2012 עד יולי 2016 בערוץ הילדים למנויי HOT בבימויו של עודד רז. הסדרה עוסקת במחנה קיץ ששמו "גאליס", ובהרפתקה של חניכי המחנה. "גאליס" היא סדרת ספין אוף של הסדרה "החולמים". באוגוסט 2014, יצא הסרט "גאליס - המסע לאסטרה" המבוסס על הסדרה. באפריל 2016 יצא הסרט "גאליס - קונקט" המבוסס על הסדרה. בסיום עונה 6 היוצרים הודיעו כי הסדרה תשוב לעונה שביעית ואחרונה, אשר עלתה לשידור ב-30 במאי 2016.

הסדרה זכתה לפופולריות בקרב בני נוער, וכן זכתה בפרס סדרת השנה בטקס נבחרי הילדים בשנים 2012 עד 2016. בעקבות הצלחתה נמכרה הסדרה לערוץ Planet Kids האיטלקי ודובבה לאיטלקית.[1] הסדרה נמכרה לדיבוב גם לאנגלית ולהינדית. לסדרה 7 עונות ו-213 פרקים.

חניכי המחנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת הטלוויזיה גאליס, בקיץ הראשון "צוות אולימפוס" התחרה נגד "צוות הרקולס", שלא הוצגו בו שחקנים. בקיץ השני הצטרפו חניכים ל"צוות אולימפוס" והוא נחלק לשני צוותים, "צוות אכילס" (בעלי חולצות אפורות) בהנהגתו של אלכס, ו"צוות אתנה" (בעלי חולצות כחולות) בהנהגתה של נינה. בקיץ השלישי לאחר שעזבו רוב החניכים, "צוות אולימפוס" (חולצות כחולות) חוזר, ולמחנה הצטרף "צוות טורינו" (בעלי חולצות אדומות) שהמחנה הקודם שלהם נסגר עקב תאונה. בשל ריבים בהמשך הקיץ השלישי, מיקה החליטה לערבב את הצוותים טורינו ואולימפוס וכעת שמותיהם הם צוות 1 (חולצות אדומות) וצוות 2 (חולצות כחולות). בקיץ הרביעי והאחרון "צוות אולימפוס" המקורי מתאחד (חולצות כחולות) והם מתמודדים נגד מחנה עתידים (חולצות אדומות).

חניכים בכל העונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יונתן מיטרני המושלם (תובל שפיר) - הפרוטגוניסט הראשי בסדרה. המיועד המואר. נער חכם וסקרן. בן זוגה הנצחי של דני, וחברו הטוב ביותר של ליעם. הוא הגיע מבית האומנה למחנה בעזרת "התורם האלמוני" שמתגלה בהמשך כארי, כדי שהוא ימצא בשבילו את לוחות הגורל. בעונה הראשונה דני נפרדת ממנו והוא מתאהב בנינה. בהמשך הוא נהיה בן זוגה, אך בסוף העונה הוא חוזר לדני. בסוף העונה הראשונה גילה שארי הוא אבא שלו ונינה היא אחותו החורגת. בעונה השנייה הוא בצוות אכילס ומחפש את גאליסיה, האוצר אותו אימו חיפשה לפני שנעלמה. נפרד מדני כי חשב שהיא בגדה בו עם ברק ומתאהב בגאיה. בסוף העונה השלישית הוא נפרד ממנה לאחר שגילה שהיא בגדה בו ועזרה לזרדה. חזר לדני בפרק האחרון של העונה. הציל את משפחתו ואת העיר גאליסיה אך קפא והפך לפסל. בעונה הרביעית מתגלה כחי וגר עם רפאל ואנה שהתחזו למשפחתו. בעזרת דני, ליעם ודני גילה את האמת וחזר למחנה. התאהב מחדש בדני אך היא נפרדה ממנו כי הוא נסחף לחיפוש אחר מעיין הנשמות. רצה לוותר על הייעוד שלו וחשב שלשם כך הוא צריך להשמיד את המעיין כי כל הגלגולים הקודמים שלו גם היו המיועדים וחיפשו את המעיין. השמיד את המעיין. גילה מאוחר יותר שדני היא הכוח שנותן לו את הייעוד ונסע אחריה למקסיקו והם חזרו. בעונה השישית סירב לעזוב את מקסיקו עד שנאלץ לברוח. בעונה זו חשבו כי הוא המיועד האפל ודני היא המוארת ולכן היא נפרדה ממנו. בסוף העונה התגלה כי הוא המואר ודוד הוא האפל. ניסה לספר על כך לדני וליעם אך הם לא האמינו לו. דני חטפה את אימו מהעבר כדי שהוא לא ייוולד, אך בסוף היא גילתה את האמת ושלחה אותו ואת רות בחזרה לעבר. הוא נתקע בעבר אך בעזרת נתנאלה גרינברג, גלגולה הקודם של דני ואשתו של דוד גרינברג, המיועד לפני יונתן הוא הצליח לחזור. הציע לדני נישואים בסוף הסדרה והיא הסכימה.
  • דניאלה "דני" רובין (אליאנה תדהר) - נערה טובה, יפה וחכמה, בת זוגו הנצחית של יונתן. הכוח שנותן לו את הייעוד. נפרדה מיונתן בעונה הראשונה כי הוא לא רצה לעזוב איתה את המחנה, אך היא נשארה בסתר כדי לגלות את האמת ביחד עם ליעם. בהמשך נחטפה על ידי סיימון, חולצה על ידי יונתן, נינה וליעם וסירבה לחזור ליונתן. התאהבה בתום ונהייתה בת זוגו, אך כשגילתה שהוא עובד עם סיימון היא נפרדה ממנו. בסוף העונה היא חוזרת ליונתן. בעונה השנייה היא בצוות אתנה. יונתן נפרד ממנה והיא התאהבה בברק. נפרדה ממנו כשגילתה שהוא שיקר להם. נכנסה לגאליסיה כדי לחפש דרך להציל את יונתן מהקיפאון, ומגלה על מגן גאליסיה. חזרה ליונתן בסוף העונה השלישית. העונה נגמרת כשארי ורות סיפרו לה שיונתן מת והיא בוכה עליו. בעונה הרביעית מגלה כי יונתן חי ומחזירה אותו למחנה ובהמשך חוזרת להיות בת זוגו, אך היא נפרדה ממנו כי הוא מסרב לוותר על החיפושים. מתאהבת בדורי ונהיית בת זוגו. בעונה החמישית יונתן בטוח שהיא הבוגדת וטיראן חטף אותה. מגלה שהיא הכוח של הייעוד של יונתן. בורחת למקסיקו בסוף העונה כדי שיונתן לא יהיה המיועד אך הוא מוצא אותה והם חוזרים. בעונה השישית חושבת שהיא המיועדת המוארת ונפרדת מיונתן. מגלה את האמת ומצילה את יונתן ורות. יונתן מציע נישואים בסוף הסדרה והיא מסכימה.
  • ליעם בן בסט(דניאל מורשת) - חברו הטוב ביותר של יונתן שמגיע מבית האומנה למחנה. התאהב בשרון ובסוף העונה נהייה בן זוגה. עזר ליונתן, נינה ודני בחיפושים אחר לוחות הגורל. בעונה השנייה הוא בצוות אכילס. שרון נפרדה ממנו לאחר שקיבלה תצלום מזויף שלו ושל יולי מתנשקים לאחר שהשתכרו בגלל אלכס. התאהב בנטלי מבלי לדעת שהיא עובדת עליו. הציל את אחיו מהאחים רואס ונפרד מנטלי. התאהב ביולי ונהייה בן זוגה בסוף העונה השלישית. בעונה הרביעית הוא התמודד עם מותו של יונתן ולכן סירב לצאת לחפש אותו עד שפגש את רפאל. הציל את יונתן עם דני ודורי. בעונה הרביעית יחסיו עם יולי התערערו בגלל רותם. נפרד מיולי אך כשגילה את האמת רצה לחזור אליה אבל היא חשבה שהוא גנב ממנה את הכסף. בעונה החמישית ניקה את שמו וחזר ליולי. בעונה השישית היה כלוא בכלא במקסיקו אך הצליח לברוח בעזרת יונתן ודני ביחד עם דוד. רב עם יונתן והפסיק להיות חברו. אביו השתחרר מהכלא והם התחילו מחדש. עזר לדני ויונתן לאחר שגילה את האמת על דוד. נפרד מיולי והתאהב בשרון, אך לאחר שגילה שהיא עוזרת לרועי הוא נפרד ממנה וחזר ליולי.
  • יולי סער (שירן סנדל) - נערה יפה וחכמה. דוגמנית השנה לשנת 2011. בעונה הראשונה הייתה רעה ומניפולטיבית. ניצלה את דורי בשביל הקמפיין והוא נפרד ממנה. לאחר מכן עזבה את הקמפיין כי הבינה שהיא אוהבת את דורי. נהיית בת זוגו לאחר שהוא חשב שרונה מאוהבת באדם. איימה על רונה שלא תתקרב לדורי או שהיא תדאג שיעיפו אותו מהמחנה. עזרה לסיימון אך בסוף העונה השתנתה, גילתה לכולם על שקריה ונפרדה מדורי. בעונה השנייה היא בצוות אכילס ומנהלת בלוג אהבה. השתכרה במסיבה בגלל אלכס, התנשקה לכאורה עם ליעם ולכן שרון הפסיקה לדבר איתה. עזרה לנטלי להיות עם ליעם למרות שהתאהבה בו. עזרה לליעם להציל את אחיו ונהייתה בת זוגו. בעונה הרביעית רותם נקמה בה וגרמה לפרידה שלה ושל ליעם. חשבה שליעם גנב ממנה כסף, אך כשגילתה את האמת היא חזרה אליו. בעונה החמישית התקבלה לבית הספר של דורין פרייבורג לעיצוב אופנה. בעונה השישית הייתה מדריכה אך לאחר שגנבה כסף היא פוטרה. ליעם נפרד ממנה אך בעונה השביעית הוא חזר אליה לאחר שגילה את האמת. בסוף העונה השביעית, ארי הציע לה את ההדרכה בחזרה.
  • דורי אהרוני (דניאל גד) - נולד עם בעיה בקרישת דם וחברו הטוב ביותר של אדם. היה בן זוגה של יולי עד שגילה שהיא ניצלה אותו. התאהב ברונה אך חזר ליולי לאחר שחשב שרונה אוהבת באדם. יש לו בעיה של קרישת דם שמנעה ממנו להשתתף במחנה בעונה הראשונה אך הוא הגיע לשם בכל זאת ושיקר לאימו שהוא בפריז בעזרת רונה. לאחר שיולי התוודתה על שקריה, נהיה בן זוגה של רונה. בעונה השנייה היה בצוות אתנה והתגלה שהוא ורונה נפרדו כי היא עברה ללונדון. הסכים לעזור להוגו בכך שיהיה בן זוגה של דפני כדי שהוגו ייבחן במקומו בבגרות בפיזיקה ויתקבל למכבי תל אביב. התאהב בדפני באמת אך היא נפרדה ממנו כשגילתה שניצל אותה. היא חזרה אליו כדי לנקום בו, אך בעזרת רונה שחזרה למחנה הוא נפרד ממנה ונהיה בן זוגה של רונה. דפני התחרטה על מעשיה ועזרה להם לרמות בבגרות, אך כשהתגלה שמישהו חיבל במעשה הוא חשד בדפני אך לבסוף גילה שרונה עשתה זאת כדי שיבוא איתה ללונדון ואך כך נפרד ממנה. בעונה הרביעית עזר לדני בחיפושים אחר יונתן והתאהב בה. לאחר שיונתן חזר הוא סירב לעזור להם והתוודה על אהבתו לדני. בסוף העונה נהייה בן זוגה של דני. עזר לטיראן כדי להחזיר לחיים את אחיו, יואב, שמת בגיל 13. בסוף התגלה כבוגד ודני נפרדה ממנו. הציל את יונתן והתחרט על מעשיו. בעונה השישית רצה לחזור לרונה. רונה חזרה אליו לאחר שהבינה שהיא עדיין אוהבת אותו. בעונה השביעית הואשם שצילם תמונה של רונה בעירום. גילה ששרון עשתה זאת ובעזרת יולי הם גילו לכולם את האמת והוא חזר לרונה.
  • הוגו (נווה צור) - נער מלא, מחונן,גאון, תמים פחדן וחסר ביטחון. התאהב בעדי בעונה הראשונה ונהייה בן זוגה. בעונה השנייה היה בצוות אתנה. עדי נפרדה ממנו לכאורה בגלל אחותה אך חזרה אליו. נפרדה ממנו לאחר שגילתה שהוא ניצל אותה. בעונה השלישית העלה בשבילה הפקה והיא חזרה אליו. עזר לדורי עם מבחן הקיץ בפיזיקה. בעונה הרביעית שיקר לכולם שהוא ועדי ביחד אך מאוחר יותר מתגלה שהיא עזבה אותו בשביל מישהו אחר. במהלך החיפוש שלהם אחר האמזונה כחולת החזה הוא התאהב בגילי, נהייה בן זוגה ועזר לה להשיג את התרופה למחלה שלה. בעונה השישית מתגלה שהוא וגילי נפרדו. עדי רצתה לחזור אליו אך הוא סירב, עד שהבין שהוא עדיין אוהב אותה. עדי ואדם ניצלו אותו ושיקרו לכולם שאדם הוא הכותב האמיתי של המערכונים, עד שבסוף הם הבינו את טעותם וביקשו ממנו סליחה. בסוף העונה השביעית רואה ינשוף שמסמל לו לקחת סיכונים ומזמין את עדי לרקוד.

חניכים במשך העונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נינה בראון (ליאור כהן) (עונות 1–3 ראשית, אורחת בעונות 7,4) - בתה של עמליה, בתו החורגת של ארי ואחותו החורגת של יונתן. התאהבה ביונתן בעונה הראשונה אך נפרדה ממנו לאחר שהבינה שהוא אוהב את דני. בעונה השנייה הייתה המדריכה של צוות אתנה. הואשמה שצילמה את התמונה של יולי וליעם אך בסוף התגלה שאלכס עשה זאת. התאהבה באלכס ונהייתה בת זוגו. רימתה במשימה תחת הוראות של אביו של אלכס כדי שאלכס לא יצטרך לעזוב. אלכס גילה על כך ועזר לאביו לסגור את המחנה, אך שגילה שאביו שיקר לו הם חזרו והצילו ביחד את המחנה. לאחר מותו של יונתן עברה לאוסטרליה. בעונה הרביעית היא מורדמת ופניה נסרקות על ידי רופא אוסטרלי. אנה התחזתה אליה. חזרה למסיבת הסיום בסוף העונה השביעית ביחד עם אלכס.
  • רונה דיין (מור פולנוהר) (עונה 1, 3, 6-7 ראשית) נערה טובה וחכמה, אחותה החורגת של יולי שמרבה לנצל אותה, יוצאת עם דורי. צולמה על ידי שרון עם חזייה והתמונה הופצה בפני כל חניכי המחנה, רונה הייתה בטוחה שזה דורי אך לבסוף גילתה שזה שרון וטמנה לה פח יחד עם ליעם, דורי, הוגו ויולי. חזרה לדורי בסוף הסדרה.
  • שרון (תמר עמית יוסף) (עונה 1, 6–7 ראשית, אורחת בעונה 2) - נערה יפה וחכמה. בהתחלה היא החברה הטובה ביותר של יולי ובת זוג בסתר של רועי המדריך ומנסה למנוע מארי ועמליה לגלות על כך לאחר מכן יוצאת עם ליעם. בעונה 6 נהפכת למדריכה של אולימפוס בחלק ממזימה עם רועי, האקס שלה לאחר שהתגלה שחזרו בתחילת העונה השביעית רק כדי לעזור לרועי לסגור את גאליס כנקמה על פיטוריו במהלך העונה הראשונה. לבסוף נתפסת ומחליטה לא לברוח עם רועי.
  • עדי דנציגר (מאיה קורן) (עונות 1–3 ראשית, 6–7 ראשית) בתו של השף גדי דנצינגר ואחותה של דפני. בעונה הראשונה היא בזוגיות עם הוגו. בעונה השנייה התגלה כי שמרה בסוד את הקשר הזה מאחותה ובאמצע העונה השנייה נפרדת מהוגו אך הם חוזרים בעונה השלישית. בתחילת העונה הרביעית מסתבר שהיא והוגו נפרדו בגלל שעזבה אותו בשביל מישהו אחר. בסוף עונה 6 נהפכת לבת זוגו של אדם, לאחר שמבינה שהוגו לא רוצה לחזור אליה. בעונה השביעית משתנה ורוצה להיות מנחה בערוץ הילדים בעקבות מעשה התעללות שעשו לה. לאחר שמתחרטת, היא נפרדת מאדם, מבקשת סליחה מהוגו ובסוף הסדרה הוא מזמין אותה לרקוד.
  • אדם (בן אדם) (עונה 1 ראשי, 6–7 ראשי) - חברו הטוב ביותר של דורי. אביו נכנס בעונה הראשונה לכלא והוא גונב מחניכי המחנה רכוש על מנת להתפרנס בזמן שאביו בכלא. דורי מציע לו לעבור לגור אצלו בסוף המחנה. במהלך העונה הוא מאוהב ביולי ואחר כך ברונה. בעונה השביעית מתחיל לשחק בסדרת מערכונים עם עדי בערוץ הילדים, היא נפרדת ממנו לאחר שגילתה שגנב מהוגו את המערכונים. חושף בסוף העונה השביעית על מצבו הכלכלי, המעשים שעשה ומתנצל על כך.
  • אדוארד (אדי)/ברק הניס (עמרי לוקאס) (עונות 2–3 ראשי) - נסיך גאליסיה, בנם של זרדה ואיקרה. בעונה השנייה נמצא במערכת יחסים עם דני אך הם נפרדים אחרי שדני מגלה שהוא נסיך גאליסיה. בעונה השלישית מורד באימו ועוזר ליונתן ודני לשחרר בסופו של דבר את גאליסיה.
  • אלכס שמואלוב (מאור שוויצר) (עונות 2–3 ראשי, אורח בעונה 7) - ילד שמנת,חיי בסרט בן אלף בן עשירים. בן ליוכי שמואלוב איש עסקים עשיר, מצליח ותחמן. בעקבות אביו לומד אלכס כיצד לתחמן ומרמה בכמה משימות אך בסוף העונה השנייה מבין שטעה ומתחיל להשתנות ולעשות מעשים טובים בעזרתה של נינה. לאחר מכן הופך לבן זוגה, ומגיע עמה לפרק האחרון של הסדרה.
  • דפני דנציגר (גאיה טראוב) (עונות 2–3 ראשית) - בתו של השף דנציגר ואחותה של עדי. התגוררה תקופה בפירנצה. מגמגמת וחסרת ביטחון. נמצאת במערכת זוגית עם דורי אך הם נפרדים לאחר שמגלה שרצתה להכשיל אותו במבחן הבגרות, לאחר מכן הם משלימים. בסוף העונה השלישית מקבלת ביטחון ולא שבה לפירנצה.
  • גאיה (שירה נאור) (עונות 2–3 ראשית) - אחותו של וולקן. חיה בסתר בגאליסיה, ומתחבאת מפני זרדה ואיקרה שחושבים שהיא ברחה. עוזרת ליונתן במסעותיו בעיר האבודה, לאחר מכן נהיית גם בת זוגו. עוזרת בעונה השלישית לזרדה בגלל שהבטיחה לה שתחזיר לחיים את וולקן אחיה אך דני מגלה זאת ומשבשת את תוכניתה ובעקבות כך זרדה מקפיאה אותה. בסוף העונה השלישית חוזרת לחיים יחד עם אחיה.
  • נטלי קידר/רואס (שני אטיאס) (עונות 2–3 ראשית) - בת למשפחת הפשע "רואס". אחיו של ליעם גנב מאחיה כסף והיא מנסה להחזירו, מנסה להתקרב לליעם בתקווה שכך תוכל למצוא את הכסף. היא ואחיה מוקפאים על ידי זרדה כאשר נכנסו לגאליסיה כחלק מתוכנית של יונתן וליעם.
שחקן/ית דמות עונות
‏1 ‏2 ‏3 ‏4 ‏5 ‏6 ‏7
תובל שפיר יונתן מיטרני ראשי
אליאנה תדהר דניאלה "דני" רובין ראשי
דניאל מורשת ליעם בן בסט ראשי
שירן סנדל יולי סער ראשי
נווה צור הוגו ראשי
דניאל גד דורי אהרוני ראשי
ליאור כהן נינה בראון ראשי אורח אורח
תמר עמית יוסף שרון ראשי משנה ראשי
מור פולנוהר רונה דיין ראשי ראשי ראשי
מאיה קורן עדי דנציגר ראשי ראשי
בן אדם אדם ראשי ראשי
עומרי לוקאס אדוארד\ברק ראשי
מאור שוויצר אלכס שמואלוב ראשי אורח
גאיה טראוב דפני דנציגר ראשי
שירה נאור גאיה ראשי

טורינו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ארז בראל (עומר דרור) (עונות 4–5 ראשי, אורח בעונה 7) - מנהיג "צוות טורינו". חברו הטוב של אודי. גרם לתאונה של דנה. לבסוף הודה באשמה ונעצר. חזר עם צוות טורינו בפרק האחרון של הסדרה.
  • מאיה נוריאל (רוני דלומי) (עונות 4–5 ראשית, אורחת בעונה 7) - חברה ב"צוות טורינו". קיבוצניקית יפת תואר וחכמה. מאוהבת באודי אך חושבת שהוא זה שדרס את דנה ועוזרת לרשף למצוא הוכחה שאודי אשם, לבסוף מגלה שארז הדורס ועוזרת לאודי להוכיח שהוא לא אשם בדריסה של דנה.
  • אודי קורמן (בן רביד) (עונות 4–5 ראשי, אורח בעונה 7) - חבר ב"צוות טורינו". "ילד טוב ירושלים" וטוב לב, מאוהב במאיה. היה בטוח שהוא דרס את דנה ולכן הודה באשמה אך לאחר שנעצר הזיכרון חזר לו והוא נזכר שארז הדורס ולאחר שארז הודה, אודי קיבל עבודות שירות, השתחרר מהכלא וחזר אל מאיה.
  • רותם טישלר (מאיה שואף) (עונות 4–5 ראשית, אורחת בעונה 7) - חברה ב"צוות טורינו". מנסה לנקום ביולי על עברה אך ברגע האחרון מתחרטת כי ראתה את האקס שלה דניאל וגילתה שעדין מאוהב בה. מופיעה שוב בעונה 7 במסיבת הסיום של המחנה.
  • גילי אנג'ל (מיטל מיכאלי) (עונות 4–5 ראשית, אורחת בעונה 7) - חברה בצוות טורינו. קלילה, מחוברת לטבע ואוהבת חיות. חלתה במחלה אלפא 1 אך ארז הצליח להשיג לה את התרופות. בגדה בהוגו לאחר העונה החמישית והשאירה אותו שבור לב. מופיעה שוב בעונה 7 במסיבת הסיום של המחנה.
  • דנה שוורץ (יונית טובי) (עונות 4–5 משנית) - הייתה חברה ב"צוות טורינו" עד שנפגעה בתאונת דרכים בה היו מעורבים אודי וארז. לבסוף חזרה ללכת.

צוות המחנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ארי מיטרני/בראון (גיא זו-ארץ - ארי המבוגר (עונות 1–3 ראשי, 6-7 ראשי) אופק אהרוני - ארי הצעיר (עונה 7 אורח)) - אביו של יונתן, אביה החורג של נינה ובן זוגה של עמליה. הבעלים של המחנה.
  • עמליה בראון/מיטרני (הדס קלדרון) (עונה 1 משנית) - אימה של נינה, ביתו של סיימון, בת זוגו של ארי ואימו החורגת של יונתן. פיטרה את רועי מגאליס. לאחר העונה הראשונה טיפלה בסיימון ולא חזרה לגאליס.
  • מיקה (דנה פרידר) (עונה 1 משנית, אורחת בעונה 3, 4-5 ראשית) - בקיץ הראשון היא מדריכת צוות אולימפוס, התאהבה בבנימין וכשנעלם יצא לחיפוש בעקבותיו אך כשהגיעה למבצר של שומרי הסוד נתפסה על ידי עמון שענד לה את תליון גילגמש ובכך היא הופנטה על ידו וצייתה לפקודותיו, אך בעצת עדי נפטרה מהתליון והשתחררה מההפנוט. בעונה הרביעית מנהלת את המחנה ויוצרת קשר עם השוטר שהפעיל את מאיה ולבסוף הופכים לזוג. אמרה שתחזור בעונה הבאה ולא חזרה. מסופר שנסעה עם חבריה לתאילנד.
  • רועי (גל אמיתי) (עונה 1 משני, 6–7 ראשי) - מדריך צוות אולימפוס, אשר ניהל רומן נסתר עם שרון. עובר לעבוד במקסיקו. בעונה השישית רוצה לסגור את גאליס בדרך פוגע בהמון אנשים, מפליל את קובי ומפרסם תמונה של רונה, אך לבסוף מתגלים כל מעשיו. לא ידוע מה עלה בגורלו אחרי שברח מהמשטרה.
  • בנימין "בן" ברג (תומר קפון) (עונה 1 משני) - הילד הקטן ביותר בבית האומנה בסדרת הבת, "החולמים", אשר ביקש מאבן המשאלות ש"הכל יהיה רגיל", אך בלבו רצה להפוך לנער. קירות המערה של שומרי הסוד נופלים עליו אך לאחר שיונתן וארי ראו את לוחות הגורל, בן חזר להיות ילד והצליח להשתחל ולצאת בחיים מהמערה.

הרעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סיימון בראון (אריה מוסקונה) (עונה 1 ראשי) - סבא של נינה ואבא של עמליה. חבר ביחידת צפע. בעבר דחף את ארי מצוק. בסוף העונה הראשונה קירות המערה נופלים עליו והוא נפצע קשה. בעונה השנייה מסופר שעמליה מטפלת בו.
  • איתן גולד (רודי סעדה) (עונה 1 משני) - העוזר של סיימון. אידיוט גמור, הפנט את ליעם בפרקי הסיום של העונה הראשונה על ידי תליון גילגמש. הופנט על ידי ליעם בעזרת תליון גילגמש.
  • עמון (לירון קורן) (עונה 1 משני) - חבר במסדר שומרי הסוד. בנו של יוהאן. פועל בדרכים לא שקולות למנוע מיונתן את החיפוש אחר "לוחות הגורל". כלא את יוהאן אביו את בנימין ואת מיקה. סיימון שלח אותו ואת שאר שומרי הסוד הרחק ולא ידוע מה עלה בגורלו.
  • תום פרייליך (רועי ניק) (עונה 1 משני) - בן זוגה הקודם של דני. יריבו של יונתן, רכש את המחנה כדי לשרת את סיימון ולצאת עם דני. לאחר שדני גילתה את שיתוף הפעולה שלו עם סיימון טמנה לו פח עם יונתן, ליעם ונינה והעיפה אותו מהמחנה.
  • ארדואן (ליאור רז) (אורח בעונה 1) - אחראי וספק הנשק של סיימון כדי להשתלט על הצבא. הסיבה שסיימון צריך את הכסף.
  • זרדה (אוולין הגואל) (עונות 2–3 ראשית, אורחת בעונה 7) אישה אכזרית וקרת לב. אמו של אדוארד "ברק", ואשתו של איקרה. שולטת בממלכת "גאליסיה". מנסה ביחד עם סמארס למנוע מיונתן לשחרר את העיר. השתלטה על העיר ושאבה את כל כוחו של יהלום גאליסיה. הייתה מלכת גאליסיה במשך 17 שנים עד שיונתן שיחרר את העיר. הקפיאה בעבר את רות. בעונה השנייה הקפיאה את וולקן. בעונה השלישית הקפיאה את דיראזור, ארי, גאיה, האחים רואס ורצתה להקפיא את דני.השמידה את מגן גאליסיה בכך שזרקה אותו לסיר חומצה. ניסתה להקפיא את יונתן כדי למנוע ממנו להפעיל את יהלום גאליסיה. יונתן הקפיא אותה בסוף העונה השלישית. לאחר שיחרור העיר ברחה עם משפחתה. ריפאה את דוד והעניקה לו את הייעוד לפני אירועי העונה השביעית. ככל הנראה לאחר שברחה מגאליסה אחרי ששוחררה. בעונה השביעית מנסה להשתלט שוב על גאליסיה, וקיבלה עזרה מדוד כאשר נתן לה הבטחה שיכתוב בספר שגאליסיה תהיה שלה. הייתה המיועדת האפלה אך איבדה את הכוח לאחר שהרגה את דוד גרינברג. בסוף העונה השביעית חוזרת לעבר ומנסה שוב לשאוב את כוחו של יהלום גאליסיה. לבסוף יונתן עוצר אותה וסמארס של 1997 כולא אותה.
  • איקרה (שמוליק לוי) (עונה 2-3 משני) בעלה המטומטם של זרדה. נוהג לאכול ולהיכנס לארגזים כשהוא מפחד.
  • סמאראס (מיקי לאון-עונה 2 אלון חמאווי - עונה 3 ראשי, אורח בעונה 7) - מפקד הצבא של זרדה. נאמן לה מאוד.
  • יוכי שמואלוב (אלירן כספי) (עונות 2–3 משני) - אביהם של סיוון ואלכס. רוצה להשתלט על מסילת הרכבת בשטח של "גאליס".
  • סיון שמואלוב (ורד פלדמן) (עונה 3 משנית) - אחותו של אלכס והבת של יוכי. מתחזה לעובדת במשרד איכות הסביבה אך תוכניתה להרוס את המחנה ולבנות במקומו מסילת רכבת.
  • טיראן (אורי הוכמן) (עונות 4–5 ראשי) - אחיו של רפאל, לכאורה בעלה של טולה, מתכנן לפתוח את מעין הנשמות כדי להעיר את הלוחמים שיעזרו לו להשתלט על העולם, ירה בדורי אך נהרג על ידי רשף בסוף העונה החמישית.
  • אקהרט טולה (ענת מגן-שבו) (עונות 4–5 ראשית) - לכאורה אשתו השתקנית של טיראן, שלא אוהבת שהוא מתערב בעניינים של רפאל. בתחילת עונה 5 יונתן מגלה שהיא הרוצחת הגדולה ביותר שהייתה וכתוצאה מכך רודפת אחריו ולבסוף תופסת ורוצחת את רפאל. ככל הנראה נהרגה בהשמדת המעיין.
  • מילי נגב (לירית בלבן) (עונה 5 משנית) - הייתה מנכ"לית חברת התרופות "פארמה פרופיט", ונהייתה שרת הבריאות. קמצנית, שקרנית, רעת לב, אינטרסנטית. נכלאה בכלא של האחים רואס בסוף העונה החמישית.
  • איתן (רום ברנע) (עונות 6–7 ראשי) - קפטן מחנה עתידים. היה עם רונה בלונדון אך שהם חוזרים לגאליס היא נפרדת ממנו לאחר שמבינה שהיא אוהבת את דורי והוא מחליט לעבוד עם רועי ושרון בכדי לסגור את מחנה גאליס בשביל להשיג מחדש את רונה.
  • מנו ספקטור (איציק כהן) (עונות 6–7 משני) - מנסה להשיג את הספר ולכתוב בו, לכאורה כדי להציל את בנו. אך בעצם רוצה ליצור בעזרתו כיפת זכוכית שתכסה את כל המדינה וכתוצאה מכך אנשים יקנו ממנו חמצן. אביו של לאון. בעונה השביעית חטף את לאון, ניקה ומורטון כתוצאה מעסקה שעשה עם דוד, אבל משחרר אותם וכשיש פצצה. הפצצה מנוטרלת רגע לפני הפיצוץ ובעקבות זה הם משלימים.
  • דוד סטון (ניר שטראוס) (עונות 6–7 ראשי) - המיועד האפל. לכאורה נכה.קיבל את היייעוד בעקבות זה שזרדה ריפאה אותו לפני אירועי העונה השביעית. האויב הכי גדול של יונתן בכל הזמנים. הצליח להסית את דני ויונתן אחד כלפי השני וגרם לדני לחשוב שהיא המיועדת. הרעיל את סרחיו בכלא במקסיקו בעזרת רייסין כדי לקחת לו את נוצת המיועד. ניסה להרוג את דני בעזרת רייסין ששם בעוגה שהכין לה. דני גילתה שהוא המיועד. לבסוף נהרג על ידי העוגה של עצמו לאחר שדני מרחה את העוגה על קצוות הספר.
  • ארמונד סטון/לוי (אנחל בונני) (עונות 6–7 משני) - אחיו הגדול ושותפו של דוד,ומוכן לעשות כל שיידרש על מנת לעזור לאחיו. התחזה עבור דוד לשותף של ספקטור. הפליל לכאורה את דוד כדי שיוכל לגנוב מסרחיו את נוצת המיועד. ירה במכונת הזמן לאחר שדוד מת כדי שיונתן לא יוכל לחזור מעבר וכך לנקום את מות אחיו . ניקה ירתה עליו חץ הרדמה רגע לאחר מכן, לא ידוע מה עלה בגורלו.

חברי שבט הפראים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ניקה (דניאל גל) (עונות 6–7 משנית) הבת של מרקה, חברה בשבט הפראים. בוגדת בשבט שלה וביונתן אך בעונה השביעית עוזרת ליונתן להשמיד את ספר הבריאה.
  • מרקה (מאיה גסנר) (עונה 6 אורחת) מנהיגת שבט הפראים, אמא של ניקה. שומרת על ספר הבריאה. פמניסטית.
  • מורטון (שגיא ברייטנר) (עונה 6 משני, אורח בעונה 7) - אח של סרחיו. עוזר במשימה להשמיד את ספר הבריאה.
  • סרחיו (דורון ביטון) (אורח בעונה 6) - אח של מורטון. חבר בשבט הפראים. החזיק בנוצת המיועד אך היא נלקחה ממנו לאחר שהורעל על ידי דוד בכלא במקסיקו.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רות מיטרני (תמר קינן - רות המבוגרת, סיוון מסט - רות הצעירה) (אורחת בעונות 3 ו-7) - אמו של יונתן. חיפשה את "אבן המשאלות", "לוחות הגורל" ו"גאליסיה" כדי להגן על יונתן מפני הנבואה שאמרה שיקפא בעיר האבודה. קופאת בגאליסיה על ידי זרדה אך חוזרת לחיים לאחר שיונתן מציל את העיר.
  • יוהן (נבו קמחי) (עונה 1 משני) - מנהיג שומרי הסוד. אביו של עמון. מנסה למנוע מסיימון למצוא את "לוחות הגורל" ולבסוף נותן ליונתן ללכת הישר ללוחות הגורל.
  • דורון שראוזינגר (עודד פז) (אורח בעונות 1, 5 ו-7) - הסוכן לשעבר של יולי. טיפש נוכל מצחיק וקמצן. קרא לבת שלו "עמלה". קיבל צו הרחקה מיולי לאחר שלא שילם לה על היותה בסוכנות שלו. בעונה השביעית נהיה הסוכן של עדי ואדם.
  • אריק מן (נתן רביץ) (עונה 1 אורח) - הבמאי של הפסטיכף, התרגש עד דמעות מהקול שיש לרונה וישר לוקח אותה לתפקיד ראשי בפסטיכף במקום יולי. בסוף העונה איתן מאיים עליו שיפטר את רונה וייקח את יולי במקום.
  • וולקן (טל מוסרי) (עונה 2 ראשי אורח בעונות 3, ו-5 מופיע בעונה 7 כילד בתפקיד אורח) - חי בגאליסיה יחד עם אחותו גאיה. משרת את זרדה ואיקרה ומסתיר את אחותו מפניהם. הוקפא בסוף העונה השנייה על ידי זרדה. חזר לחיים לאחר שיונתן שחרר את גאליסיה.
  • מירון בן בסט (אלירז שדה) (עונות 2–3 משני) - אחיהם של ליעם ואשל. עבריין שגנב זהב מהאחים של נטלי ועל כן היא רוצה לנקום בו. נחטף על ידם של האחים רואס אך לבסוף מצליח לברוח מהם בעזרתו של עילי.
  • עילי בן שושן (אור בן מלך) (עונות 2–3 משני) - מועסק על ידי "האחים רואס", לבסוף בוגד בהם ועוזר למירון לברוח מהם.
  • רפאל דרור (אלון נוימן) (עונות 4–5 משני) - אביה של אנה. מתחזה לאביו של יונתן כדי לשמור עליו ולמנוע ממנו מלחפש את "מעיין הנשמות" על מנת לסכל את מזימת אחיו טיראן. בתחילת העונה החמישית נרצח על ידי טולה, כשתקעה סכין בגבו.
  • אנה דרור (יעל חוטומלנסקי) (עונות 4–5 משנית) בתו של רפאל. מתחזה לנינה, אחותו החורגת של יונתן. בעונה החמישית עוזרת ליונתן למצוא ולהשמיד את מעיין הנשמות.
  • אריק טישלר (מייקל לואיס) (עונות 4–5 אורח) - אחיה הגדול של רותם. עוזר לה בתוכנית שלה לנקום ביולי. בחור פופולרי בקרב בנות. לרוב משתמש בהן בשביל האינטרסים של אחותו.
  • רשף ברקאי (תום גרציאני) (עונות 4–5 משני) - שוטר. שחוקר את התאונה של דנה בסוף העונההציל את דורי יונתן ואנה בכך שהרג את טיראן עם אקדח בסוף עונה 5. נהיה בן זוגה של מיקה בסוף העונה החמישית.
  • דנה אהרוני (נוי קרקו) (אורחת בעונות 1 ו-3) - אחותו של דורי ואחותה התאומה של עלמה.
  • עלמה אהרוני (הדר קרקו) (אורחת בעונות 1 ו-3) - אחותו של דורי ואחותה התאומה של דנה ובתה של אלה.
  • חואן (דוריאל זוהר) (עונה 6 אורח) - מלך הכלא במקסיקו. במהלך ישיבתו בכלא מגלה כי ישראלים נכלאים בו לחינם.
  • קובי בן בסט (נירו לוי) (עונות 6–7 משני) - אבא של מירון, אשל וליעם. ישב בכלא 10 שנים, משתנה לטובה. הופלל על ידי רועי ושרון ונכנס לכלא אך משתחרר לאחר שארי מגלה את האמת.
  • לאון ספקטור (טום באום) (עונות 6–7 משני) - הבן ההומוסקסואל של ספקטור. אוהב לרקוד ולנגן.
  • גיורא חמיצר (בתפקיד עצמו) (אורח בעונה 7) - יצר את המשימה בין עתידים לגאליס לכבוד המשימה האחרונה, אשר קובעת מי יסגור את המחנה.
  • דניאל (אורי בלופרב) (אורח בעונה 4,5) - החנון מהיסודי שבו למדו יולי ורותם, רותם הייתה מאוהבת בו כל היסודי ובעונה 5 בזכות יולי, הם חוזרים להיות זוג.
  • בנוסף מופעים השחקנים אקי אבני יניב ביטון אלינור סלע בת אל פאפורה דורין אטיאס אמירה בוזגלו שמעון מימרן אורי קלאוזנר מורן מרציאנו בתפקידי אורח לאורך הסדרה.