גארט בירקהוף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גארט בירקהוף
Garrett Birkhoff
לידה 19 בינואר 1911
פרינסטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 22 בנובמבר 1996 (בגיל 85)
ווטר מיל, מחוז סאפוק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי אלגברה, אלגברה אוניברסלית, מתמטיקה שימושית, בליסטיקה, אלגברה מופשטת, סריג, מתמטיקה, הידרודינמיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה Water Mill Cemetery עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט פיליפ הול עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות אוניברסיטת הרווארד (19341981) עריכת הנתון בוויקינתונים
תלמידי דוקטורט פרנק מור סטיוארט, James Lucien Howland, Martin Albert Leibowitz, John Henry Bennett, Thomas Andrew Brown, Samuel George Kneale, William Augustus Pierce, Martin Aaron Abkowitz, J. Bruce Crabtree, John Joseph Sopka, Marian Henrietta Heineman, Jose Maria Canosa-Martinez, Kirby Alan Baker, Richard Henry Goodman, Arthur Stewart Priver, Alan Gaisford Waterman, Ibrahim Khalil Abu-Shumays, Gary Ira Wakoff, John David Lipson, Vern S. Poythress, Sudarshan-Rai Nagpaul, Bernie Lee Hulme, Vassilios A. Dougalis, Jeremiah Certaine, John Dyer-Bennet, צ'נדלר דייוויס, Henry C. Wente, Lawrence Markus, Robert E. Lynch, Donald James Rose, Richard Friederich Arens, Martin Harvey Schultz, ג'ורג' מוסטוב, ראלף טירל רוקפלר, Murray Mannos, George Markowsky, Thomas Caywood, Gerald Arthur Edgar, Walter Fuller Taylor, Choy-Tak Taam, Thomas Wilson Mullikin, Calvin Hayden Wilcox, Uta Caecilia Merzbach, Pesi Rustom Masani, Emmett Keeler, Barbara Gloria Epstein עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • מלגת גוגנהיים (1947)
  • פרס ג'ורג' דייוויד בירקהוף (1978)
  • פרסי פאול ר. האלמוס - לסטר ר. פורד (1974) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גארט בירקהוףאנגלית: Garrett Birkhoff‏; 19 בינואר 191122 בנובמבר 1996) היה מתמטיקאי אמריקאי. נודע בזכות תרומתו לתורת הסריגים ופיתוחים מתמטיים בהנדסה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גארט בירקהוף נולד בפרינסטון למשפחת מתמטיקאי. לאחר שבע שנות לימוד בבית הספר הוא התחיל לימודים באוניברסיטת הרוורד בשנת 1928. בשנת 1932, לאחר השלמת תואר ראשון, בירקהוף עבר לאוניברסיטת קיימברידג' וביקר באוניברסיטת מינכן.

אף על פי שבירקהוף לא השלים לימודים באנגליה, הוא התקבל כמרצה באוניברסיטת הרוורד. בשנת 1940 הוא פרסם את ספרו הראשון בתחום אלגברה מופשטת שהיה המשך של מאמר בתחום שפרסם בשנת 1935. ספר זה עבר מספר מהדורות, כאשר המהדורה הרביעית פורסמה בשנת 1979. בפיתוחים שלו הוא ניצל רעיונות של ארנסט שרדר ואלפרד נורת' וייטהד.

במהלך מלחמת העולם השנייה הוא השתתף במספר מחקרים בפיתוחים של נשק חדש לרבות בזוקה. בירקהוף היה קרוב לג'ון פון נוימן והתעניין בפיתוח מחשב. בשנות ה-50 של המאה ה-20 הוא פרסם מספר עבודות בתחום ההידרודינמיקה.

תוצאות מחקרים של בירקהוף הסתכמו בכ-200 ספרים ומאמרים. הוא היה מנחה של כ-50 עבודות לתואר שלישי. בירקהוף נבחר לאקדמיה האמריקאית למדעים ולאקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים.

בשנת 1981 זכה בירקהוף ב"פרס ג'ון פון נוימן".

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Lattice theory, American Mathematical Society Colloquium Publications, 25 (4th ed.), Providence, R.I.: American Mathematical Society, ISBN 978-0-8218-1025-5

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גארט בירקהוף בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.