גארת' גייטס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גארת' גייטס
Gareth Gates
לידה 12 ביולי 1984 (בן 39)
ברדפורד, מערב יורקשייר, אנגליה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Gareth Paul Gates
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2002
מקום לימודים Dixons City Academy עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים 19 רקורדינגס, RCA עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים ויל יאנג
פרסים והוקרה תקליט השנה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.garethgates.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גארת' פול גייטסאנגלית: Gareth Paul Gates; נולד ב-12 ביולי 1984) הוא זמר-יוצר אנגלי. גייטס התפרסם בעונה הראשונה של פופ איידול (אנ') בה סיים במקום השני. גייטס מכר למעלה מ-3.5 מיליון תקליטים בבריטניה. הוא ידוע גם בכך שסובל מגמגום ודיבר בפומבי על כך שסבל גם מהפרעות דיבור בגיל הרך, וכיום משמש בעצמו כמאמן לדיבור נכון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גייטס נולד בברדפורד, מערב יורקשייר, אנגליה, הבכור מבין ארבעה ילדים. יש לו שלוש אחיות[1].

גייטס הצטרף למקהלה של קתדרלת ברדפורד בגיל תשע, בגיל 11 היה לסולן הראשי בקתדרלה, ושר סולו למלכה כשביקרה בקתדרלה בשנת 1997[2]. גייטס הגיע לרמה שמונה בפסנתר, גיטרה קלאסית ושירה. הוא התקבל גם לקולג' המלכותי למוזיקה שבמנצ'סטר בטרם החל להופיע כמתמודד בפופ איידול[3][4].

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פופ איידול[עריכת קוד מקור | עריכה]

גייטס היה הפייבוריט בתחרות, אך סיים בסופו של דבר במקום השני בעונה הראשונה שנערכה ב-2002 (לאחר ויל יאנג). אף על פי שלא זכה בתחרות, הוא הוחתם בחברת התקליטים BMG שבבעלותו של סיימון קאוול.

לאחר מכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל הראשון של גייטס היה גרסה מחודשת ל-Unchained Melody של The Righteous Brothers איתו הגיע גיימס למקום הראשון במצעד הסינגלים בבריטניה. גם הסינגל השני שלו, "מישהו מאיתנו" הגיע למקום הראשון. גם הסינגל השלישי שלו, The Long and Winding Road, דואט יחד עם מנצח העונה של פופ איידול בה השתתף, ויל יאנג, הגיע למקום הראשון במצעדים. "מה ליבי רוצה לומר", הסינגל הרביעי של גייטס, הגיע למקום החמישי.

אלבום הבכורה שלו "What My Heart Wants to Say" נכנס למצעדים במקום השני ומכר למעלה מ-100,000 עותקים בשבוע הראשון והגיע לפלטינה כפולה.

בשנת 2003 גייטס שר את "Comic Relief", הסינגל נשאר גם הוא במקום הראשון במצעדים במשך שבועיים.

שני הסינגלים הבאים שלו Sunshine ו-Say It Isn't So הגיעו למקום השלישי והרביעי בהתאמה במצעד הבריטי. אלבומו השני, Go Your Own Way, נכנס למצעד הבריטי במקום ה-11, אך הגיע למקום הראשון בכמה מדינות אסיה, שם זכה לפלטינה.

גייטס זכה להצלחה רבה מחוץ לבריטניה, במיוחד באסיה, דרום אפריקה ומדינות רבות באירופה. הוא זכה בפרס MTV אסיה לזמר הבינלאומי הטוב ביותר בשנת 2003/4 והוכר על ידי MTV סין ו-MTV טאיוואן באותה קטגוריה.

Say It Is Not So, סינגל משנת 2003 שהגיע למצעדים במקום הרביעי, הוא הסינגל האחרון של גייטס שיצא עד היום בבריטניה. בתחילת 2004 המשיך בקידומו באירופה ובאסיה. בסופו של דבר הוא החליט לקחת הפסקה ועבד כמאמן שפות ומדריך לשון בתוכנית מקגווייר, מה שעזר לו גם לשלוט בקשיי השפה שלו.

גייטס ניסה להעלות את המודעות לאיידס בעזרת קונצרט צדקה שערך לעיני 50,000 איש.

עד כה מכר גייטס למעלה מחמישה מיליון סינגלים בבריטניה בלבד, כולל הסינגל השני והשישי הנמכר ביותר בשנת 2002 (Unchained Melody, נמכר ב-1.3 מיליון עותקים), ו-Any of Us Stupid Mistake, (שנמכר ב-570,000 עותקים) והסינגל הנמכר ביותר לשנת 2003, רוח בשמיים (שמנכר ב-550,000 עותקים).

משנת 2005[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן שעבד על אלבום הקאמבק שלו בשנת 2005, הוא נפרד מחברת התקליטים שלו SonyBMG באפריל 2006. גייטס הופיע בסרט תיעודי בשם מה קרה לגארת' גייטס? הסרט התיעודי סקר את חיי המוזיקה של גייטס ובחייו הפרטיים, הוא שודר ב-ITV1 בדצמבר 2006. אלבומו יצא לאור ביוני 2007, האלבום הופק על ידי מרטין טרפה.

מאז 2004, גייטס עבד באופן אינטנסיבי עם הזמרת והפזמונאית ג'ודי צוק, שידועה בעיקר בזכות הלהיט שלה Stay With Me Till Till Dawn משנת 1979.

בינואר 2008 השתתף גייטס בתוכנית ההחלקה הבריטית "רוקדים על קרח".

מאז ינואר 2009 מופיע גייטס בתיאטרון אדלפי בלונדון בתפקיד יוסף במחזמר יוסף וכתונת הפסים המשגעת. בראיון הוא אמר שהוא שר על יוסף בגיל שמונה וכי תפקיד זה מגשים לו חלום גדול.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גייטס הוא מאמן דיבור מיומן ומדריך קורסים בתוכנית מקגווייר, ועוזר לאלו שמגמגמים בדומה לאיך שהוא היה בעבר. גייטס הוא היה הבריטי הצעיר ביותר שהוכשר כמאמן דיבור לתוכנית זו. בפברואר 2005 הוא הוביל קורס לראשונה ובאוגוסט 2006 הוא הוביל קורס באופן עצמאי.

גייטס נשוי לחברתו הוותיקה, הרקדנית, הכוריאוגרפית והדוגמנית סוזן מול מ-18 ביולי 2008[5]. ב-6 באפריל 2009 הם הפכו להורים לבת. הזוג מתגורר בלונדון.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • (2002): What My Heart Wants to Say
  • (2003): Go Your Own Way
  • (2007): Pictures of the Other Side
  • (2014): The Very Best of Gareth Gates

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ BBC - Bradford and West Yorkshire - Making a fresh start, www.bbc.co.uk
  2. ^ News, web.archive.org, ‏11 במאי 2006
  3. ^ Craven Herald - Choir sings praises of Pop Idol Gareth, web.archive.org, ‏19 במאי 2009
  4. ^ Lynn Barber meets Gareth Gates, the Guardian, ‏2 במרץ 2003 (באנגלית)
  5. ^ Gareth Gates Welcomes First Child | Showbiz Spy - celebrity news, rumors & gossip, web.archive.org, ‏20 ביולי 2017