גדי פולק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

גדי פּוֹלַק הוא אמן, צייר ופסל חרדי ממוצא רוסי. בחלק ניכר מספריו שיתף פעולה עם הרב ברוך חייט.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גדי פולק נולד באודסה שבברית המועצות. משפחתו הייתה משפחה של מוזיקאים, וזו גם הקריירה שיועדה לו. הוא למד פסנתר במשך 4 שנים, אך בגיל 10 ביקש מאביו ללכת לבית ספר לאומנות. בגיל 15 ניסה להתקבל לאקדמיה לאומנות, במגמת פיסול. לדבריו, העדיף פיסול משום שלא אהב להתעסק עם צבעי שמן. הוא לא התקבל, ולפיכך חזר הביתה ושימש במשך שנה כשוליה של אמן מפורסם. לאחר שנה הוא התקבל לאקדמיה, שם למד במשך 4 שנים. לאחריהן שירת בצבא האדום במשך שנתיים; לאחר חצי שנה של שירות הוא עבר לשרת בעיתון של הצבא, כגרפיקאי. לאחר סיום השירות הצבאי עבד בחברת פרסום. לאחר כמה שנים עלה לישראל, שם חזר בתשובה. לדבריו, הקטליזטור שלו לחזרה בתשובה היה לאחר שכומר ביקש ממנו לאייר עבורו תנ"ך. לאחר שעלה לארץ למד לימודים מלאים בישיבה. הוא נישא בארץ והוא מתגורר במודיעין עילית. בבקרים הוא לומד בכולל עם הצייר דוד גולדשמיט, המתגורר אף הוא בשכונה.

עבודתו המקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר נישואיו פנה פולק ליוני גרשטיין, אמן חרדי מפורסם, וביקש ממנו להשיג לו לקוחות לאיור ספרים. בהמשך פגש את הרב ברוך חייט, אז החל שיתוף הפעולה הפורה שלהם והוא הוציא עמו מספר רב של ספרים. בהמשך החל פולק להוציא ספרים משלו כשהוא כותב ומאייר את תוכנם.

חלק מספריו תורגמו לאנגלית, יידיש ורוסית.

ספרו "א אידישע קאפ" הפך לרב מכר במגזר החרדי, ומכר כ־30 אלף עותקים תוך חודשים ספורים, רף מכירות גבוה מאוד בחברה החרדית[דרוש מקור].

גדי פולק העביר קורס לציור אקדמי באופן חד פעמי.

ספרים שאייר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרים שכתב ואייר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]