גודזילה (סרט, 1998)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גודזילה
GODZILLA
מבוסס על גודזילה עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי רולנד אמריך עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דין דוולין עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דין דוולין, טרי רוסיו, רולנד אמריך, טד אליוט עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה דייוויד סיגל, פטר אמנדסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מתיו ברודריק
Masaya Katō
דרק ובסטר
קלייד קוסאטסו
פילפ ברגרון
ריצ'רד גנט
ננסי קארטרייט
סת פטרסון
מונטיי ראסל
ג'ודי ריס
נתן אנדרסון
לאנס רדיק
אל ספיינצה
בודי אלפמן
גלן מורשוור
כריסטיאן אובר
קווין דאן
מייקל לרנר
האנק עזריה
ז'אן רנו
מריה פיטילו
Frank Bruynbroek
הארי שירר
ויקי לואיס
כריס אליס
ארבלה פילד
Malcolm Danare
דאג סאוואנט
קן לרנר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה דייוויד ארנולד, מייק לויד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום יולי שטייגר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Centropolis Entertainment, סרטי טריסטאר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי טריסטאר עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 18 במאי 1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 139 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית, יפנית, צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט אימה, סרטי מפלצות, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו godzilla
פרסים פרס האקדמיה האירופית לקולנוע - בחירת הקהל לבמאי הטוב ביותר (רולנד אמריך) עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא Godzilla: The Series עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גודזילה אנגלית: Godzilla) הוא סרט מפלצות אמריקאי משנת 1998 אשר בוים על ידי רולנד אמריך. בסרט מככבים מתיו ברודריק, ז'אן רינו, מריה פיטילו, האנק עזריה, קווין דאן, מייקל לרנר והארי שירר.[1]

הסרט שוחרר לאקרנים ב-20 במאי 1998 והרוויח 379 מיליון דולר לעומת תקציב הפקה של 150 מיליון דולר. הוא ספג ביקורות שליליות וסרטי המשך שתוכננו בוטלו, במקום זאת הופקה סדרת אנימציה. בשנת 2004 טוהו מיתגה את המפלצת מהסרט כ"זילה" ולא הכירה ביצירה כעיבוד לזיכיון.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קן איגואנה שנחשף לניסוי גרעיני צבאי בפולינזיה הצרפתית. בדרום האוקיינוס השקט, ספינת דיג יפנית מותקפת לפתע על ידי יצור עצום, רק ימאי אחד שורד. כשהוא סובל מטראומה הוא נחקר על ידי צרפתי מסתורי בבית חולים לגבי מה שראה, אך כל מה שהוא עונה זה רק "גודז'ירה".

ד"ר ניקו "ניק" טטופולוס, מדען של נציבות הרגולציה הגרעינית (NRC), נמצא באזור צ'רנוביל באוקראינה (אתר האסון הגרעיני בצ'רנוביל 1986) חוקר את השפעות הקרינה על חיות בר, אך נקטע על ידי הגעתו של פקיד ממחלקת המדינה של ארצות הברית. הוא נשלח לפנמה וג'מייקה כדי לחקור את מסלול ההרס על פני היבשה, המוביל לספינת הדייג היפנית שהוחזרה ועליה סימני טפרים מסיביים. ניק מזהה דגימות עור שגילה בספינה כשייכות למין לא ידוע. הוא מבטל את התיאוריה של הצבא כי היצור הוא דינוזאור חי, ובמקום זאת מסיק שהוא מוטציה שנוצרה על ידי ניסויים גרעיניים.

היצור מגיע לעיר ניו יורק ומותיר מסלול הרס מאחוריו. העיר מפונה עוד קודם על ידי הצבא ובעצתו של ניק, כדי לפתות את היצור לחשוף את עצמו מובאת ערימה גדולה של דגים, אך הם לא מצליחים להרוג אותו והמאבק שלהם גורם לנזק נוסף לפני שהוא בורח שוב. ניק אוסף דגימת דם ועל ידי ביצוע בדיקת הריון, הוא מגלה שהיצור מתרבה באופן א-מיני ואוסף מזון לצאצאיו. בסופו של דבר נפגש ניק עם חברתו לשעבר, אודרי טימונדס, כתבת חדשות צעירה ושאפתנית. בזמן שהיא מבקרת אותו, היא חושפת קלטת מסווגת באוהל הצבאי הזמני שלו הנוגע למוצא המפלצת ומעבירה אותו לתקשורת. היא מקווה שהדיווח שלה יעלה לטלוויזיה כדי להזניק את הקריירה שלה, אבל הבוס שלה, צ'ארלס קיימן, משתמש בקלטת בשידור שלו, מכריז שזו התגלית שלו ומתאר את היצור כ"גודזילה".

עם המידע המסווג ששוחרר בעיקר בשל מעשיה שלא בכוונה, ניק מסולק מהמבצע ומתכחש לאודרי, לפני שנחטף על ידי פיליפ רושה, סוכן ביטוח שפגש בג'מייקה. פיליפ מסגיר את עצמו כסוכן של השירות החשאי הצרפתי ומסביר שהוא ועמיתיו עוקבים מקרוב אחר האירועים כדי לכסות את תפקידה של ארצם בניסויי הגרעין שיצרו את גודזילה. הם חושדים בקן אי שם בעיר ומשתפים פעולה עם ניק כדי להתחקות אחר הקן ולהשמיד אותו. בינתיים צולל הגודזילה בנהר הדסון כדי להתחמק מניסיון שני של הצבא להרוג אותו, שם הוא מותקף על ידי צוללות של הצי האמריקאי. לאחר התנגשות עם טורפדו, הגודזילה שוקע והרשויות מעריכות שהוא מת.

הצוות של ניק ופיליפ כשבעקבותיהם אודרי והצלם שלה ויקטור "חיה" פאלוטי, מוצאים את הקן במדיסון סקוור גארדן, עם מעל 200 ביצים. לפני שהצרפתים מצליחים להשמיד אותם, הביצים בוקעות. היצורים חושבים שבני האדם הם מזון ותוקפים. ניק, ויקטור, אודרי ופיליפ מחפשים בתא השידור מהגארדן ומשדרים בהצלחה שידור חי כדי להתריע על כך בפני הצבא. תגובה מהירה הכוללת תקיפה אווירית נפתחת כאשר הארבעה נמלטים בחסות מטוסי חיל האוויר האמריקאי שמפציצים את הזירה.

אודרי וניק מתיישבים, לפני שגודזילה הבוגר, לאחר ששרד, יוצא מהריסות הגארדן. זועם ממות צאצאיו, הוא מוציא את זעמו המלא על הארבעה, רודף אחריהם ברחבי מנהטן. לאחר הימלטות במונית הם מצליחים ללכוד את גודזילה בתוך כבלי גשר ברוקלין ומאפשרים למטוסי חיל האוויר לירות בו. גודזילה מת מפצעיו והאזרחים הנותרים חוגגים. אודרי אומרת לקיימן שהיא מפסיקה לעבוד אצלו אחרי מה שעשה, לפני שהיא עוזבת עם ניק. פיליפ, לוקח קלטת שוויקטור הקליט ומבטיח להחזיר לאחר הסרת תכנים מסוימים, הוא מודה לניק על עזרתו. בהריסות המדיסון סקוור גארדן, בוקעת ביצה אחת ששרדה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול הסרט כלל גרסת ראפ ל"קשמיר" של לד זפלין בביצוע פאף דאדי ואת השיר Deeper undergroud של ג'מירוקוואי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גודזילה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]