גול! (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גול!
Goal! : The Dream Begins
בימוי דני קאנון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מייק ג'פריס
מאט בארל
מארק הופמן
תסריט אדריאן בוצ'רט
דיק קלמנט
איאן לה פרנס
מייק ג'פריס
עריכה כריס דיקנס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קונו בקר
אלסנדרו ניבולה
מרסל לורס
סטפן דילן
מוזיקה גרים רוול עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום מייקל ברנט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי טאצ'סטון עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי טאצ'סטון
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 30 בספטמבר 2005
משך הקרנה 118 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט כדורגל עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 27,610,873 $
הכנסות באתר מוג'ו goal
סרט הבא גול! 2
www.goalthemovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גול!, הנודע גם בשם גול! החלום מתחילאנגלית: Goal! The Dream Begins) הוא סרט מז'אנר דרמת ספורט משנת 2005 שבוים על ידי דני קנון והופק על ידי מייק ג'פריס. הסרט הוא הראשון בטרילוגיית "גול!" ובאים אחריו גול! 2 וגול! 3. העלילה עוקבת אחר סנטיאגו מונייז, נער כבן 20 ממוצא מקסיקני שהיגר עם משפחתו לארצות הברית בצורה לא חוקית והשתכן בלוס אנג'לס. למונייז כישרון בכדורגל, אך הוא משחק בליגה חובבנית בעירו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט עוקבת אחר סנטיאגו מונייז, צעיר מקסיקני אשר היגר עם משפחתו באופן לא חוקי לארצות הברית. מונייז, חובב הכדורגל, מבלה את שנות נערותו בעוני תוך כדי שהוא עובד בשתי עבודות. באחד ממשחקיו הוא תופס את תשומת לבו של גלן פוי, מגלה כישרונות ושחקן לשעבר של קבוצת ניוקאסל יונייטד המזהה במונייז פוטנציאל רב. פוי מציע למונייז להבחן בניוקאסל ובכך לקבל הזדמנות לשחק בפרמייר ליג. מונייז מסכים אך נאלץ לממן את כרטיס הטיסה היקר בעצמו. מונייז מגלה שחסכונותיו נגנבו על ידי אביו, אשר העדיף לקנות בהם מכונית שתסייע למונייז בעבודתו הרגילה. למזלו של מונייז, סבתו מוכרת את תכשיטיה ובכך מממנת את כרטיס הטיסה.

מונייז טס לאנגליה ללא ידיעת אביו וניגש למבחנים. מאחר שלא רגיל לתנאי המגרש, סגנון המשחק ומזג האוויר מונייז מציג יכולת פושרת, אך על אף זאת מצליח פוי לשכנע את מאמן הקבוצה להחתימו לחודש ניסיון. מונייז מתגבר על מכשולים שונים, כגון חבר קבוצה קנאי ששובר את משאף האסתמה שלו לפני משחק, ומצליח לבסוף להרשים את המאמן ולהכלל בסגל הקבוצה. במקביל מונייז מתיידד עם אחד מכוכבי הקבוצה - גאווין האריס.

במשחקו הראשון של מונייז במדי הקבוצה הוא והאריס מצליחים להביא לניצחון. על אף ביקורת של המאמן על שיטת המשחק האנוכית של מונייז, השניים הופכים לגיבורים בעיני האוהדים ויוצאים לחגוג. לאחר החגיגה תמונות מביכות של מונייז מתפרסמות בצהובון ומאמן הקבוצה גוער בו.

אביו של מונייז צפה במשחקו והתמלא גאווה, אך זמן קצר לאחר מכן נפטר מהתקף לב. מונייז מרגיש שבור לב מפטירתו של אביו ודחוי על ידי מאמנו חוזר ללוס אנג'לס ומחליט שלא יחזור עוד לשחק בקבוצה. הוא חוזר לניוקאסל מתוך געגוע למגרש, ושם הוא מתבשר כי המאמן רוצה שיפתח בהרכב הקבוצה במשחק האחרון בעונה. מונייז והאריס מצליחים להביא לניצחון הקבוצה תוך שיתוף פעולה ומונייז מפגין משחק לא אנוכי. כתוצאה מהניצחון מעפילה הקבוצה לליגת האלופות ושמחה רבה מתפרצת בקרב האוהדים והשחקנים. סצנת הסיום של הסרט מציג את מונייז מזיל דמעה, משהגשים את חלומו.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בסרט השתתפו מספר רב של כדורגלנים ומאמני כדורגל בעקבות שיתוף הפעולה עם פיפ"א, והוצגו גם קטעים ממשחקים אמיתיים ששוחקו.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות מעורבות. האתר Rotten Tomatoes נתן לסרט תוצאה של 44%, המבוססת על ידי 80 מבקרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]