גורל: סאגת ווינX

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גורל: סאגת ווינX
Fate: The Winx Saga
כותרת הפתיחה
כותרת הפתיחה
מבוסס על "מועדון ווינX" מאת איג'יניו סטראפי
סוגה נעורים
דרמה
פנטזיה
יוצרים בריאן יאנג
שחקנים אביגיל קוון
האנה ואן דר ווסטהויסן
פרשס מוסטפא
אליוט סולט
אלישע אפלבאום
סיידי סוברל
פאולינה צ'אבז (עונה 2)
ארץ מקור בריטניהבריטניה בריטניה
איטליהאיטליה איטליה
שפות אנגלית
מספר עונות 2
מספר פרקים 13
הפקה
מפיק ג'ון פין
מקדרה קלהר
ג'ון קוויל
אדמונד סמפסון (עונה 2)
מפיקים בפועל בריאן יאנג
ג'ודי קוניהאן
כריס ת'יקייר
ג'ואן לי
כריסטיאנה בזלי
ליס סטיל (עונה 2)
חברת הפקה Archery Pictures
Young Blood Productions
Rainbow S.p.A
הפצה נטפליקס
אתר צילומים מחוז ויקלו, אירלנד
מוזיקה אן ניקיטין
אורך פרק 47–56 דקות
שידור
רשת שידור נטפליקס
פורמט (תמונה) HDTV 1080p
4K UHD
פורמט (קול) דולבי דיגיטל 5.1
תקופת שידור מקורית 22 בינואר 202116 בספטמבר 2022
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb

גורל: סאגת ווינXאנגלית: Fate: The Winx Saga) היא סדרת נעורים בריטית-איטלקית, מסוגת דרמה ופנטזיה, שמשמשת כעיבוד לייב אקשן לסדרת הטלוויזיה המונפשת "מועדון ווינX" שנוצרה על ידי איג'יניו סטראפי. הסדרה הוכרזה במרץ 2018, כאשר היא פותחה על ידי סטראפי ונוצרה על ידי בריאן יאנג שמשמש כשואו-ראנר שלה. הסדרה הופקה על ידי Archery Pictures בשיתוף Young Blood Productions ו-Rainbow S.p.A.

הסדרה הופקה כחלק מאסטרטגיה שיווקית להתאים את סדרת ההנפשה המיועדת לילדים בגילאי 5–10 לקהל יעד של מתבגרים בגילאי 14–25 אשר גדלו עליה. עלילת הסדרה עוקבת אחר בני-נוער הלומדים במכללת אלפיה בעולם האחר, אשר מתמודדים עם קשיי התבגרות לצד איומים מסוכנים. בסדרה מככבים בתפקידים הראשיים אביגיל קוון, האנה ואן דר ווסטהויסן, פרשס מוסטפא, אליוט סולט, אלישע אפלבאום, סיידי סוברל ופאולינה צ'אבז (עונה 2).

הסדרה הופצה בכ-190 מדינות באמצעות שירות הסטרימינג נטפליקס, כאשר הופקו לה שתי עונות ו-13 פרקים שאורכם 47–56 דקות. העונה הראשונה הכוללת שישה פרקים הופצה בשירות ב-22 בינואר 2021, והעונה השנייה והאחרונה הכוללת שבעה פרקים הופצה בשירות ב-16 בספטמבר 2022. הסדרה גרמה למספר מחלוקות וקיבלה ביקורות מעורבות מהמבקרים, כמו כן היא הובילה למספר השפעות. בעקבות הפופולריות של הסדרה הפכו אותה למותג הכולל רשימות השמעה, סדרת ספרים מסוגת רומן, ביגוד, בובות אספנות, איפור ועוד.

בנובמבר 2022 הסדרה בוטלה על ידי נטפליקס, דבר שבעקבתו עלילתה נשארה בקליף האנגר. מעריצי הסדרה החלו קמפיין למען חידוש הסדרה לעונה השלישית, בעוד שסטראפי ניסה לעשות משא ומתן עם נטפליקס למען חידושה. בשנת 2023 נודע שחברת Mad Cave Studios תוציא לאור סדרת רומניים גרפים שימשיכו את עלילת הסדרה, כאשר הם נכתבו על ידי אוליביה קוארטרו-בריגס ואוירו על ידי כריסטיאן גילנרדו-גודרו. הרומן הגרפי הראשון צפוי לצאת לאור ב-31 ביולי 2024.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מתרחשת בעיקר בעולם האחר, עולם שמתקיים במקביל לעולם הראשון, אשר מכונה גם כדור הארץ, כאשר הוא מחולק לשבעה ממלכות שרק חמישה מהן מוזכרות[1]. הממלכות הן סולריה שהיא הממלכה החזקה ביותר בה שולטת המלכה לונה (קייט פליטווד); ארקליון שהיא ידועה בתרבות לוחמים עזה; לינפאה שהיא מלאה בג'ונגלים שופעים וצפופים, צמחים ובעלי חיים מגוונים; אנדרוס שיש בה תחנת כוח הידרואלקטרית; ופולאריס שהיא מקום קפוא אליו מוגלים אסירים. בעולם האחר ישנן מספר סוגי אוכלוסיות, אשר כוללות פיות שהם יכולים לפקד על כוחות היסוד המצויים בטבע; מומחים שהם לוחמים המיומנים בלחימה ובאסטרטגיה; מכשפות דם שהם משתמשים בקסם כדי לתמרן את הדם שלהם ושל יצורים חיים אחרים וכך שולטים בשרירים ועצמות; ושרופים שהם יצורים מפלצתיים שנוצרו מלהבת הדרקון.

הסדרת עוקבת אחר בני-נוער הלומדים במכללת אלפיה שנמצאת בממלכת סולריה, כאשר חלקם לומדים להשתמש בקסם ולהיות פיות וחלקם לומדים מיומנויות לחימה ולהיות מומחים. ישנם שישה סוגי פיות - פיות אוויר שיכולים לשלוט במהירות, טמפרטורה, צליל, כוחו וחשמל; פיות אדמה שיכולים לשלוט באדמה, בחול, בסלע ובכל צורות הצמחים; פיות אש שיכולים ליצור להבות לשרוף דברים; פיות אור שיכולים ליצור אור ולהשתמש בו למגוון מטרות; פיות מחשבה שיכולים להרגיש רגשות של אחרים ולשלוט בהם; ופיות מים שיכולים לשלוט במים ולהשתמש בהן למגוון מטרות[2]. כשהפיות משתמשים בקסם העיניים שלהם משתנות, כאשר בעבר הם גם יכלו להצמיח כנפיים, אך הם איבדו את היכולות הזאת. במהלך הסדרה הקסם להצמיח כנפיים חוזר.

קו העלילה העיקרי של הסדרה מתמקד בבלום (אביגיל קוון), פיית אש שהתגוררה בגרדניה, עיר בקליפורניה שבעולם הראשון. לאחר ריב עם אמה ונסה פיטרס (אווה בירת'יסטל), בלום גילתה שהיא פיה והגיעה למכללת אלפיה בליווי פארה דאולינג (איב בסט), מנהלת המכללה בזמנו. במכללת אלפיה בלום ישנה בסוויטת ווינX שכוללת שלושה חדרי שינה, חדר רחצה, סלון ואזור מטבח. בחדר שינה הראשון ישנות בלום ואיישה (פרשס מוסטפא), פיית מים והחברה הכי טובה של בלום; בחדר שינה השני ישנות פיית המחשבות מוזה (אלישע אפלבאום) ופיית האדמה טרה (אליוט סולט); ובחדר שינה השלישי ישנה פיית האור סטלה (האנה ואן דר ווסטהויסן) שאליה הצטרפה בעונה השנייה פיית האדמה פלורה (פאולינה צ'אבז). במהלך הסדרה הפיות מתמודדות עם קשיי התבגרות לצד איומים מסוכנים, כאשר הן מתמקדות בעבר של בלום והכוחות שלה, בין היתר על להבת הדרקון, כוח קסום שמסוגל להרס רב.

במהלך הסדרה ישנן מספר הפניות תרבותיות, כאשר מוזכרים בה טינקר בל, הארי פוטר, ג'ף בזוס ואניה. בעונה השנייה איישה, שאחד מתחביבה הוא לשחות, לבשה ז'קט כמו של אלוף השחייה ג'קסון מרצ'טי (קדאר ויליאמס-סטירלינג) מהסדרה "חינוך מיני"[3].

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויותיהן של בנות "מועדון ווינX", המופיעות בכרזת העונה הראשונה.
  • בלום (אביגיל קוון) – פיית אש בת 16, שגודלה בכדור הארץ על ידי הורים אנושיים. בלום היא תלמידת שנה ראשונה שותפתה לחדר של איישה, ממנה היא מגלה שהיא הוחלפה בלידתה.
  • סטלה (האנה ואן דר ווסטהויסן) – נסיכת סולריה ופיית אור בעלת חוש אופנתי. שלא כמו שאר שותפותיה למעונות, סטלה כבר נמצאת בשנת לימודיה השנייה באלפיה.
  • איישה (פרשס מוסטפא) – פיית מים אתלטית; תלמידת שנה ראשונה באלפיה ושותפתה לחדר של בלום.
  • טרה הארווי (אליוט סולט) – קווירית; פיית אדמה, אחותו של סאם ובת דודתה של פלורה. שלא כמו שאר שותפותיה למעונות, טרה גודלה באלפיה מגיל צעיר בעקבות עבודתו של אביה.
  • מוזה (אלישה אפלבאום) – פיית מחשבות המסוגלת לחוש את רגשותיהם של הסובבים אותה. מוזה היא תלמידת שנה ראשונה ושותפתה לחדר של טרה.
  • סקאי (דני גריפין) – בן זוגה לשעבר של סטלה ובנו של גיבור המלחמה המנוח אנדראס מאקרליון. סקאי נלקח תחת חסותו של סול סילבה, והוא מומחה הנמצא בשנת לימודיו השנייה באלפיה.
  • ביאטריקס (סיידי סוברל) – פיית אוויר עם היכולת ליצור ברקים יש מאין, ותלמידת שנה ראשונה המנסה לחשוף את ההיסטוריה האפלה של אלפיה.
  • ריבן (פרדי ת'ורפ) – מומחה בשנת לימודיו השנייה באלפיה וחברו הטוב ביותר של סקאי. בהמשך, ריבן מתחיל לנהל קשר רומנטי עם ביאטריקס.
  • ונסה פיטרס (אווה בירת'יסטל) – אמה המאמצת של בלום, שאינה מודעת לעובדת היותה של בלום פיה, ושסובלת מפצעי כוויה ממדרגה שלישית בעקבות תאונה בה בלום איבדה את השליטה ביכולותיה.
  • סול סילבה (רוב ג'יימס-קולייר) – מדריך מחלקת המומחים ואחראי הביטחון של אלפיה; שלקח תחת חסותו את סקאי לאחר מותו של אביו.
  • פארה דאולינג (איב בסט) – מנהלת אקדמיית אלפיה.
  • פלורה (פאולינה צ'אבס) - פיית אדמה אופטימית, שהיא בת דודתם של טרה וסם, ואשר נקלטת במהירות על ידי קבוצת הפיות ווינקס.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דיין (תיאו גרהאם) – קוויר; מומחה מתלמד בשנתו הראשונה, שמתיידד עם טרה, ריבן וביאטריקס; ובהמשך מתאהב גם בריבן וגם בביאטריקס.
  • סאם הארווי (ג'ייקוב דודמן) – פיית אדמה בעל היכולת לעבור דרך קירות וחפצים מוצקים ואחיה של טרה, שבהמשך מתחיל לצאת עם מוזה.
  • בן הארווי (אלכס מקווין בעונה 1, דניאל בטס בעונה 2) – אביהם של טרה וסאם, והפרופסור לבוטניקה של אקדמיית אלפיה.
  • מייק פיטרס (ג'וש קאודרי) – אביה המאמץ של בלום, שאינו מודע לעובדת היותה של בלום פיה.
  • קאלום (הארי מייקל) – עוזרה האישי של גברת דאולינג; שבהמשך נחשף שהוא משתף פעולה עם ביאטריקס.
  • רוזלינד (לזלי שארפ בעונה 1, מירנדה ריצ'רדסון בעונה 2) – מנהלת אקדמיית אלפיה לפני המנהלת דאולינג, שמתה לכאורה לפני אירועי הסדרה. בהמשך מתגלה שהיא נכלאה מתחת לאלפיה וזוממת להשתלט שוב על אלפיה.
  • המלכה לונה (קייט פליטווד) – מלכת סולריה ואמה של סטלה.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםהוזרמה לראשונה
1622 בינואר 2021[4]
2716 בספטמבר 2022[5]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק במקור בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
1 1 "אל המים ואל הפרא" "To The Waters And The Wild" ליסה ג'יימס לארסון בריאן יאנג 22 בינואר 2021
2 2 "כאן אין זרים" "No Strangers Here" ליסה ג'יימס לארסון ספיד ויד 22 בינואר 2021
3 3 "תקוות אנושיות כבדות" "Heavy Mortal Hopes" האנה קווין ויקטוריה באטה 22 בינואר 2021
4 4 "איזה מלאך הרוס" "Some Wrecked Angel" האנה קווין ניסיול ר. לוי 22 בינואר 2021
5 5 "לקמול לתוך האמת" "Wither Into the Truth" סטיפן וולפנדן ויקטוריה באטה ושרה הופר 22 בינואר 2021
6 6 "לב קנאי" "A Fanatic Heart" סטיפן וולפנדן בריאן יאנג 22 בינואר 2021

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בעברית שם הפרק במקור בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
7 1 "התקף חרדה במעוף נמוך" "Low-Flying Panic Attack" אדוורד בזאלגט בריאן יאנג 16 בספטמבר 2022
8 2 "נלקח על ידי הרוח" "Taken by the Wind" אדוורד בזאלגט ויקטוריה באטה 16 בספטמבר 2022
9 3 "הפופולריות החדשה שלך" "Your Newfound Popularity" סאלי אפראמיאן אמנדה רוזנברג 16 בספטמבר 2022
10 4 "שעה לפני שהשטן נפל" "An Hour Before the Devil Fell" אדוורד בזאלגט טליה גונזלס 16 בספטמבר 2022
11 5 "את מכשפה טובה או מכשפה רעה?" "?Are You a Good Witch or a Bad Witch" סאלי אפראמיאן ונסה ג'יימס בנטון 16 בספטמבר 2022
12 6 "נשמות אומללות" "Poor Unfortunate Souls" דייוויד מור שאינה פיוול 16 בספטמבר 2022
13 7 "כל המכשפות הפרועות" "All the Wild Witches" דייוויד מור גרגורי לוקליר 16 בספטמבר 2022

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

איג'יניו סטראפי, יוצר הסדרה "מועדון ווינX" ומפתח סדרה זו

"מועדון ווינX" היא סדרת טלוויזיה מונפשת איטליקית שפותחה על ידי איג'יניו סטראפי במהלך שנות ה-90[6], כאשר היא עלתה לשידור באיטליה בשנת 2004 ומאז שודרה במעל 150 מדינות וזכתה להצלחה רבה, שבאה לידי ביטוי בהפקת עונות נוספות, סרטי קולנוע, מחזות זמר, משחקי וידאו, מגזינים ומרצ'נדייזינג[7][8]. בשנת 2011 חברת ViacomCBS האמריקאית ראתה את הפוטנציאל של הסדרה ושל חברת ההפקה הראשית שלה, Rainbow S.p.A האיטלקית, ולכן רכשה 30% ממנה[9]. הרכישה הגדילה את תקציבה של חברת ההפקה האיטלקית, ובזכות כך המייסד שלה, סטראפי, שיתף במאי 2011 שיש לו חלום להפיק עיבוד לייב אקשן לסדרה[10]. בפסטיבל הסרטים של איסקיה שהתרחש ביולי 2013, הצהיר סטראפי שהוא מתכנן עיבוד לייב אקשן לסדרה[11]. בפברואר 2016 הוכרז על הפקת סרט קולנוע בגרסת לייב אקשן עבור הסדרה, אשר יופץ על ידי האחים וורנר ויופק על ידי Rainbow S.p.A ו-Hollywood Gang Productions שבבעלות ג'יאני נונרי[12], כאשר הוא לא הופק מסיבות לא ידועות.

במרץ 2018 הוכרז על הפקת סדרה זו, כאשר נאמר שהיא תותאם לקהל יעד של מתבגרים, בשונה מסדרת ההנפשה שהותאמה לילדים, ושהיא תופץ באמצעות שירות הסטרימינג נטפליקס[13]. הסדרה פותחה עבור מתבגרים שעדיין אוהבים את סדרת ההנפשה, בעוד שהיא גם מותאמת עבור קהל חדש שלא צפה בה[14]. במאי 2019 הצהיר סטראפי שהוא מתכנן להתמקד בהפקות לייב אקשן כדי להשלים את החוויה שלו באופן מקצועי בתור מפיק ועל מנת לציבור ניסיון בתחום למען פיתוח סדרה זו, כאשר כחלק מההתמקדות שלו הוא לקח חלק בהפקת הסדרה "מועדון 57"[15]. סטראפי שיתף שהוא לא היה מעורב בהפקת הסדרה כמו שהוא היה רוצה, הוא אמר "הלוואי שזה היה יותר, כי אלה התינוקות שלי"[16], כמו כן הוא הוסיף שהוא התפשר לגבי כמה דברים שקשורים לסדרה ושהיו בחירות שהוא לא העדיף[17][18].

ביולי 2019 הוכרז ששם הסדרה יהיה "Fate: The Winx Club Saga" (בתרגום לעברית: "גורל: סאגת מועדון ווינX"; נעשה בכוונה שימוש במילה "Fate" מפני שפירושה באיטלקית הוא "גורל" וגם "פיה"[19]) ושיהיה לה תקציב גדול[20], כאשר בהמשך שם הסדרה שונה לשמה הנוכחי. עוד הוכרז שיוצר הסדרה והשואו-ראנר שלה הוא בריאן יאנג[20], אשר לקח חלק בהפקת סדרות הנוער "יומני הערפד" ו"קייל XY"[21][22]. הסדרה הופקה על ידי Archery Pictures שדרכה הפיקו בפועל את הסדרה ג'ודי קוניהאן, כריס ת'יקייר וליס סטיל (עונה 2)[23], בשיתוף Young Blood Productions ו-Rainbow S.p.A שדרכה הפיקו בפועל את הסדרה ג'ואן לי וכריסטיאנה בזלי[24]. יאנג משמש גם כמפיק בפועל של הסדרה. מפיקי הסדרה הם ג'ון פין, מקדרה קלהר, ג'ון קוויל ואדמונד סמפסון (עונה 2).

העונה הראשונה של הסדרה הופצה בשירות בינואר 2021, כאשר היא בוימה על ידי ליסה ג'יימס לארסון, האנה קווין וסטיפן וולפנדן[25][26]. לקראת סוף יוני 2020 דווח על ידי אתר "What's on Netflix" שהסדרה חודשה לעונה שנייה טרם יציאתה[27], דבר שמעיד שמהמרים על הצלחתה[28]. בפברואר 2021 הסדרה חודשה לעונה שנייה באופן רשמי[24][29], כאשר היא הופצה בשירות בספטמבר 2022 ובוימה על ידי אדוורד בזאלגט, סאלי אפראמיאן ודייוויד מור[30]. בריאיון שפורסם באוקטובר 2022 יאנג אמר שהוא עובד על העונה השלישית ו"אם אנשים ימשיכו לצפות בסדרה, אנחנו נמשיך לעשות אותה"[14].

כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת ההנפשה מיועדת לקהל יעד של ילדים בגילאי 5–10[31], בעוד כשהוכרזה סדרה זו במרץ 2018 נאמר שהיא תותאם למתבגרים בגילאי 14–25[13]. בריאיון שעשה בספטמבר 2018 אמר סטראפי "עם נטפליקס אנחנו גם עובדים על סדרת לייב אקשן בהשראת הפיות הקסומות שלנו, עם קהל יעד גבוה יותר של בנות מהיעד המרכזי של סדרת ההנפשה. עם הסדרה החדשה הזו אנחנו הולכים לתת מענה לשוק יעד של מעריצים חדשים"[32]. באפריל 2019 החלה להיות משודרת העונה השמינית של סדרת ההנפשה, שבשונה מהעונות הקודמות היא התמקדה בקהל יעד צעיר יותר, דבר שבא לידי ביטוי בהורדת קווי העלילה, שינוי ההנפשה ושינוי מראה הדמויות לצעיר יותר. שינוי זה, שנעשה בעקבות תחרות בתחום סדרות ההנפשה, גרם לתלונות מצד הצופים המתבגרים שעדיין אוהבים את הסדרה. בתגובה לכך סטראפי אמר שסדרת הלייב אקשן תותאם לקהל יעד של מתבגרים ושהיא תהיה נועזת ואפלה ממה שהצופים יכולים לדמיין, כמו כן שהדברים שהיו צריכים להיכתב בעונה יודגשו בסדרה זו - מערכות היחסים, המריבות וסיפורי האהבה[15].

סדרה זו בעלת גוון אפל בהשוואה לסדרת ההנפשה שהיא בעלת גוון קסום[33], כמו כן היא כוללת תכנים הקשורים להתבגרות, דברים שלא התעסקו בהם בסדרה המקורית, ביניהם משיכה מינית, יחסי מין, סמים ואלכוהול. בדומה לסדרת ההנפשה, הליבה של כל דמות נותרה ללא שינוי וישנו חוסר התמקדות בדמויות הגבריות, דבר שסטראפי התעקש עליו[34][35]. הוא סיפר שנטפליקס ציינה ש"טוב לתת קצת יותר רלוונטיות למין הגברי", אך הוא נלחם "לא לשנות את ערכי ההיסטוריה שבה נשים הן השולטות"[35]. יאנג שיתף שהרבה חומרים מסדרת ההנפשה שונו או לא הופיעו מפני שהם לא התאימו לקהל יעד של מתבגרים, כמו כן הוא רצה לתת לצופים סיפור שהם לא ראו בעבר[14].

מבחינה עלילתית השינויים הבולטים ביותר בין סדרה זו לסדרת ההנפשה הם שלא כל הדמויות מופיעות, בין היתר פיית הטכנולוגיה טקנה שמשמשת כדמות ראשית בסדרת ההנפשה. בנוסף בעונה הראשונה לא הופיעה פיית הטבע פלורה, שגם משמשת כדמות ראשית בסדרה ההנפשה, אם כי הוזכרה בה והופיעה בעונה השנייה. בנוסף בסדרה זו לא מופיעות הסיידקיק שהיו בסדרת ההנפשה, ביניהם חיות המחמד והפיקסיות[36]. בסדרת ההנפשה מוזה היא הפיה של המוזיקה, ואילו בסדרה זו היא פיית מחשבות (סטראפי שיתף בריאיון שהוא רצה להוסיף לסדרת ההנפשה פיה בעלת כוח טלפתיה, שבסדרה זו זה אחד מהכישורים של פיית מחשבות, אך בשל העובדה שבסדרת המקור למוזה היו כוחות דומים הרעיון נזנח[37]). סקאי וסטלה בסדרה זו היו זוג, דבר שלא קרה בסדרת ההנפשה, שם סטלה הייתה בת זוג של המומחה ברנדון שלא מופיע בסדרה הזו וסקאי היה בן זוג של בלום, דבר שלבסוף קרה גם בסדרה זו. בסדרת ההנפשה איישה, בלום, סטלה וסקאי בני מלוכה ובסדרה זו רק סטלה נסיכה. בסדרת ההנפשה הפיות והמומחים לומדים בבתי ספר נפרדים ובסדרה זו הם לומדים באותו מקום, כמו כן יש בסדרה זו פיות ממין זכר ומומחים ממין נקבה, דבר שלא היה בסדרת ההנפשה[38][39][40][41]. על שינוי זה יאנג אמר "בנים יכולים להיות פיות - זו המאה ה-21"[42].

לאחר שנכתב הפיילוט של הסדרה, אנשי הצוות של סדרת ההנפשה, ביניהם מולי קווין, שדיבבה את דמותה של בלום בדיבוב ההוליוודי, ופרנצ'סקו ארטיבאני, אחד מתסריטאיי סדרת ההנפשה, נפגשו עם צוות ההפקה של סדרה זו ובחנו את התסריט[43][34]. ארטיבאני סיפר על הפגישה:

"הם [צוות ההפקה של סדרה זו] סיפרו על הפרויקט, אך בעיקר הם שאלו שאלות מכייון שהם רצו להבין כמה היבטים על הדמויות והסיפורים. למעשה היו להם כבר רעיונות מאוד ברורים לגבי מה שהם רוצים לעשות, אז זה היה יותר פגישה דיפלומטית. הם אספו סדרה של הערות, הצעות והתנגדויות לייעוץ שהתמקדו בתסריט, והדגישו את כל אותם הדברים שלא היו נכונים מנקודת המבט של הסדרה המונפשת, מתוך הבנה כמה סטתה סדרה [זו]."[34]

עבודת כתיבת העלילה והקשתות הנרטיביות של סדרה זו נמשכה כשנה[44]. עקב עניין של תקציב ורצון שהצופים יעשו בינג' על הסדרה, יש לה מספר מועט של פרקים, דבר שעל פי יאנג נחשב כאתגר "מפני שיש כל כך הרבה דמויות ויש כל כך הרבה קווי עלילה"[14]. תסריטאיי העונה הראשונה של סדרה זו כוללים את יאנג, ספיד ויד, ויקטוריה באטה, ניסיול ר. לוי ושרה הופר. לקראת סוף ספטמבר 2020 החלה הכתיבה לעונה השנייה של הסדרה[45], טרם חידושה באופן רשמי. העונה השנייה נכתבה על ידי יאנג ובאטה, אשר לקחו חלק בכתיבת העונה הקודמת, לצד הכותבים אמנדה רוזנברג, טליה גונזלס, ונסה ג'יימס בנטון, שאינה פיוול וגרגורי לוקליר. ג'יימס בנטון סיפרה שהיא הצטרפה לצוות התסריטאים בעקבות עבדותה על הסדרה "המדריך לרוצח" ושהיא צפתה בסדרת ההנפשה בילדותה. עוד היא סיפרה שהכותבים רצו להיות נאמנים לסדרת ההנפשה כמה שאפשר[46]. יאנג שיתף שהיה לו קל יותר לכתוב את העונה השנייה מפני שהוא כבר הכיר את צוות השחקנים[14].

בכתבה שפורסמה באוגוסט 2022, חודש לפני הפצת העונה השנייה, נודע שדומתה של טרה תהיה קווירית[47], כאשר בצפייה בה התגלה שהיא לסבית. אליוט סולט, שמגלמת את דמותה של טרה והיא לסבית בעצמה, אמרה שהדמות הייתה אמורה לצאת מהארון בעונה הראשונה, כמו כן היא סיפרה שהיא "נרגשה מעל הירח" כשזה קרה[48]. עוד היא הוסיפה שהסצנה הזו הזכירה לה את הרגע בו היא יצאה לראשונה מהארון[49]. תחילה טרה יצאה מהארון מול בת דודתה, פלורה, כאשר השחקנית שמגלמת אותה, פאולינה צ'אבז, שיתפה שבחזרות לסצנה סולט גרמה לה לדמוע[50]. בהמשך טרה יצאה מהארון מול חברותיה, כאשר יאנג שיתף שהוא צפה בסצנה הזו הוא בכה ושיתף שזו אחת מהסצנות האהובות עליו[51], כמו כן הוא סיפר שבגלל שטרה היא דמות שלא הופיעה בסדרת ההנפשה זה אפשר לצוות הכותבים "קצת יותר מרחב פעולה איתה"[48]. בנוסף לטרה, ישנה בסדרה עוד דמות קווירית, דיין, שהתגלה בעונה הראשונה שהוא הומו, לאחר שפרט זה פורסם עליו פרק זמן קצר לפני הפצתה[52]. יאנג, שהוא הומו בעצמו, שיתף שאלמנטים מהחוויות שלו נמצאות בסיפור של הדמויות[53][54].

יאנג סיפר שבמידה והסדרה הייתה מתחדשת לעונה שלישית היו מופיעים בה הקשרים נוספים לסדרת ההנפשה "מבלי לעשות זאת מילה במילה". עוד הוא סיפר שהצופים היו מגלים עוד מידע על ממלכת החושך, על הקשר של בלום ואמה, על התהליך של מוזה מאז שויתרה על להיות פיה, על השפעות ההקרבה של פלורה בקרב הסופי בעונה השנייה, על מי יהיה המנהיג החדש של אלפיה ועל הקשר של איישה וגריי. כמו כן הוא סיפר שלאחר שהתגלה בעונה השנייה שביאטריקס היא עיבוד לדמותה של סטורמי, אחת המכשפות משלישיית בנות טריקס שהופיעו בסדרת ההנפשה ושימשו שם כאויביות העיקריות של הפיות, הוא רצה שיופיעו בעונה השלישית עיבודים לשאר המכשפות, אייסי ודארסי, לאחר שהוזכרו בפרק הסיום של העונה השנייה[51][55][56].

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביגיל קוון, השחקנית שמגלמת את בלום, הדמות הראשית בסדרה זו

סטראפי החליט שצוות שחקני הסדרה יהיה דובר אנגלית ולא איטלקית, שפת המקור של סדרת ההנפשה, בטענה ש"אף אחד לא מדבר איטלקית מחוץ לאיטליה ובאמריקה [בה חשוב לו שהסדרה תצליח[16]] לא אוהבים דיבוב"[35]. המלהקת הראשית של הסדרה היא קייט רינגסל[25], שלימים גויסה כמנהלת הליהוק הראשונה בבריטניה של חברת וולט דיסני[57]. תהליך האודישנים של הסדרה היה כארבעה חודשים, כאשר הוא כלל הרבה אודישנים קבוצתיים[58]. באוגוסט 2019 הופצו מודעות דרושים להשתתפות בתור ניצבים בסדרה, כאשר האודישנים התרחשו ב-17 באוגוסט במלון ווין בדבלין, עיר הבירה של אירלנד[59][60].

ב-17 בספטמבר, חודש לאחר תאריך האודישנים וביום בו הסתיימה העונה השמינית של סדרת ההנפשה באיטליה, הוכרז שאביגיל קוון, ששיחקה את דורקאס בתפקיד חוזר בסדרה "הרפתקאותיה המצמררות של סברינה", תשחק את דמותה של בלום בסדרה[22]. קוון סיפרה שאמרו לה שהיא קיבלה את התפקיד היא צרחה ובכתה[61], כמו כן היא חשבה שהיא לא תקבל אותו ושיחשבו שהיא מטורפת כי היא הגיעה עם מזוודה לאודישנים מפני שהיא הייתה בדרך לשדה תעופה[42]. בנוסף היא סיפרה שהיא העריצה את סדרת ההנפשה בילדותה[62], ומפני שהיא יודעת שיש לה מעריצים רבים לשחק את הדמות הלחיץ אותה כי היא לא רצתה לאכזב אותם[63]. כשהודיעו על ליהוקה היא רשמה בעמוד האינסטגרם שלה כך:

"אני כל כך מתרגשת לשתף סוף סוף את החדשות. אני צובטת את עצמי. אני רועדת. בהחלט מטלטל. מאוד שמחה להחיות את בלום. הנה אנחנו מתחילים."[64]

בהמשך היום הוכרז שאר הליהוק, אשר כולל את האנה ואן דר ווסטהויסן בתור סטלה, פרשס מוסטפא בתור איישה (בחלק מהדיבובים של סדרת ההנפשה נקראה "ליילה"), אליוט סולט בתור טרה, אלישה אפלבאום בתור מוזה, סיידי סוברל בתור ביאטריקס, פרדי ת'ורפ בתור ריבן, דני גריפין בתור סקאי, תיאו גרהאם בתור דיין וג'ייקוב דודמן בתור סאם, כאשר זהו התפקיד המרכזי הראשון בסדרת טלוויזיה של רובם[65][66]. כמו כן הוכרז שישחקו בסדרה איב בסט, רוברט ג'יימס-קולייר, ג'וש קאודרי, אלכס מקווין ואווה בירת'יסטל בתפקידים לא ידועים[66], כשבהמשך נודע שיגלמו את פארה דאולינג, סול סילבה, מייק פיטרס, בן הארווי וונסה פיטרס בהתאמה. עוד נודע שישחקו בסדרה לזלי שארפ בתור רוזלינד, קייט פליטווד בתור המלכה לונה, קן דוקן בתור אנדראס, לאה מינטו בתור קאט והארי מייקל בתור קאלום.

בכנס "Across The Other World" שהתרחש במאי 2022, שיתפו ת'ורפ ודודמן שנבחנו במקור לשחק את דמותו של סקאי. בנוסף דודמן סיפר שנבחן גם לדמותו של ריבן, כמו כן שיתף שדמותו של סאם הייתה אמורה למות בפרק החמישי של העונה הראשונה, אך לבסוף הוחלט להשאיר אותה בחיים[67]. בלייב שעשה באינסטגרם במאי 2023, שיתף דודמן שכל השחקנים הראשיים של הסדרה הוחתמו לחוזה שאומר שיופיעו בשלוש עונות שלה, מלבד קוון שהוחתמה לחמש[68].

ב-27 ביוני 2021 פרסה סוכנות MovieExtras.ie מודעות דורשים לעונה השנייה של הסדרה, כאשר בין התפקידים המבוקשים חיפשו תאומים זהים, אמנים פיזיקליים ונקבה קווקזית בעלת שיער אדום[69]. ב-20 ביולי 2021 הוכרז שלעונה השנייה של הסדרה יצטרפו פאולינה צ'אבז בתור פלורה, ברנדון גרייס בתור גריי ואינה הארדוויק בתור סבסטיאן[70]. צ'אבז סיפרה על האודישן שלה "זה היה רק עוד אודישן, ביקשו ממני את זה", כמו כן היא שיתפה שהיא לא הייתה לחוצה או המומה ממנו[49]. ב-27 ביולי 2022 פורסם שמקווין ושארפ לא יחזרו לגלם את הדמויות שלהם בעונה השנייה, ושבמקומם ישחקו דניאל בטס ומירנדה ריצ'רדסון[71], אף על פי שפורסם בהתחלה שמקווין יחזור לגלם את הדמות[72]. הסיבה שבגללה השחקנים הוחלפו היא בעיות תזמון שנוצרו עקב התחייבויות לפרויקטים אחרים שהתרחשו במהלך צילומי העונה[73][74][14][75].

סטראפי שיתף שהשתתפות השחקנים בסדרה קידמה את הקריירה שלהם, זאת הדגים באמירה "היו שחקנים שלפני הופעת הבכורה של הסדרה היו עם 500 עוקבים ברשתות החברתיות ועכשיו יש להם מיליונים"[76]. בספטמבר 2021, בזמן כשהתרחשו צילומי העונה השנייה של הסדרה, הפכו קוון וגריפין לזוג במציאות לאחר שגילמו זוג בסדרה[77], כאשר הם הכריזו על כך חודש לאחר מכן[78][79]. בשנת 2023 נודע שהזוג נפרד[80].

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה דובבה לכ-15 שפות, ביניהן פורטוגזית ברזילאית, צ'כית, צרפתית, איטלקית, טורקית ויפנית[81]. רק העונה הראשונה של הסדרה דובבה לרוסית[82], מפני שנטפליקס השעתה את שירותה ברוסיה עקב הפלישה הרוסית לאוקראינה[83]. רוב המדבבים שנבחרו לדבב בסדרה זו אינם דיבבו את הדמויות בסדרת ההנפשה. המדבבים של סדרת ההנפשה באיטלקית נבחנו לדבב את הדמויות גם בסדרה זו, אך הם לא עברו את האודישן מפני שהקול שלהם בוגר מידי ביחס לשחקנים[84]. פרלה ליברטורי, המדבבת של סטלה בסדרת ההנפשה בשפה האיטלקית, ביימה את הדיבוב האיטלקי של סדרה זו באולפני Dubbing Brothers[84][85]. לעברית הסדרה אינה דובבה, אף על פי שנטפליקס ישראל מרבה לדבב את תוכני הלייב אקשן שלה, ביניהם "צער גידול בנות - הדור הבא", "סוגרות חשבונות: חוליית המעודדות", "13: המיוזיקל" ו"החילוץ מהמערה בתאילנד"[86][87][88][89]. באוגוסט החלה עבודת הדיבוב של העונה השנייה לטורקית[90].

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית קילרודרי, המקום בו צולמה מכללת אלפיה

צילומי הסדרה התרחשו במחוז ויקלו באירלנד, כאשר מיקום הצילומים העיקרי היה באולפני ארדמור ובאולפני אשפורד בבריי[91][92]. הצילומים של מכללת אלפיה התרחשו בבית קילרודרי הסמוכים לאולפנים[93][94][95]. מפל פאוורסקורט שנמצא באחוזת פאוורסקורט שימש כמקום הצילום של המפל שבו נמצא מעגל האבן[94]. לסטראפי היו כמה ספקות בנוגע לאירלנד כמקום צילום, למרות שבסופו של דבר הוא היה מרוצה, הוא כינה אותה "נחמדה, אבל קצת גשומה מידי"[16]. לעומת זאת, יאנג שיתף "אירלנד כל כך יפה ואני כל כך אוהב לצלם שם"[53]. שחקני הסדרה במהלך הצילומים שכנו ולנו באותו בניין ויצאו ביחד לבילויים בימים החופשיים, דבר שגרם להם להתחבר[42][96][47]. השחקנים לא קיבלו ישר את התסריט של כל הסדרה, הם צילמו מספר פרקים ואז לאחר הצילום הם קיבלו את התסריטים לפרקים הבאים, כך שהם לא ידעו לאן הפרקים יתפתחו[58][97][98][99]. כמו כן, הצילומים נעשו בצורה לא כרונולוגית[100], על זה ואן דר ווסטהויסן שיתפה "לפעמים היו לנו שני צוותים שונים בו-זמנית, כך שביום אחד תוכל לצלם סצנה מפרקים 1, 2, 3, 4 ו-5"[101]. הסדרה צולמה באמצעות מצלמת ALEXA Mini LF, כאשר את האביזרים לצילומה השכירה חברת HireWorks[102], שהשכירה אביזרים לפרויקטים כמו "משחקי הכס" ו"חיות הפלא והיכן למצוא אותן"[103].

ביולי 2019 הוכרז שצילומי העונה הראשונה יחלו בספטמבר 2019[20], כאשר הם החלו בחודש זה והסתיימו ב-13 בדצמבר של אותה שנה[104][105][106][107]. הצילומים נעשו על ידי טים פלמינג, באז אירווין ופרידה וונדל. הסצנה הראשונה שצולמה בעונה הייתה הסצנה בה איישה משתמשת במים על מנת לכבות את האש שיצרה בלום ביער, מתוך הפרק הראשון, "אל המים ואל הפרא", כאשר היא צולמה מחדש לקראת סוף הצילומים[108].

בפברואר 2021 הכריזו שצילומי העונה השנייה של הסדרה צפויים להתחיל באותה שנה[24]. במאי 2021 החלה ההפקה המוקדמות של העונה השנייה והקימו מחדש את הסט[109], כאשר הצילומים החלו בחודש יולי[70], זאת לאחר שבחודש אפריל גריפין שיתף בשידור חיי בטוויץ' שהצילומים יתחילו בחודש מאי[110]. בנובמבר 2021 צילומי העונה השנייה הסתיימו[111], כאשר הם כללו מיקומי צילום חדשים, ביניהם גבעת מונפלייה ששימשה כמקום אליו נחטפה ביאטריקס ועיירת אבוקה בה הייתה החנות של סבסטיאן[112][113][92]. הצילומים נעשו על ידי מנואל סי פריירה, סרג'יו דלגאדו ופיליפה קרס. הצילומים התרחשו במהלך מגפת הקורונה באירלנד, לכן צוות ההפקה והשחקנים היו צריכים להקפיד על ריחוק ולא יכלו להסתובב היכן שרצו[114]. בינואר 2023 נודע שעל צילומי העונה קיבלו זיכוי מס בשווי 5–10 מיליון אירו במסגרת סעיף 481[115], סעיף המאפשר זיכוי מס עבור הפקות שצולמו באירלנד[116].

בפרק השני, "נלקח על ידי הרוח", ישנה סצנה בה בלום וסקאי רוכבים על סוס, אשר צולמה באמצעות מסך ירוק[117]. גריפין אוהב סוסים עוד מילדותו[118][119], והוא ביקש במהלך צילומי העונה הראשונה שתהיה סצנה עם סוס. יאנג שיתף "לא קל להתמודד עם סוסים. אבל פשוט ידענו שאנחנו חייבים לעשות את זה"[120]. על סצנת התכנסות הכוח לגביש, מתוך הפרק החמישי, "את מכשפה טובה או מכשפה רעה?", צ'אבז סיפרה:

"סצנת ההתכנסות הייתה סצנה שכל היום צילמנו, ואפילו לא סיימנו אותה באותו יום. היינו צריכים לסיים את זה למחרת כי היו צריכים לקבל את התקריבים של כולם, את התאורה הנכונה, ואז צריך לעשות את האפקטים החזותיים. הם [צוות ההפקה] הביאו אורות כשהקסם באמת התחיל, והם היו מדליקים את האור, ואז כשהיית מפסיק, הם היו מכבים את האור. זה היה מאוד אסטרטגי, אבל הכל בסופו של דבר נראה כל כך מגניב. ברור שסוג כזה של אמנות פשוט זה לוקח זמן, אבל התוצאה הסופית תמיד כל כך מגניבה"[49].

הסצנה בה בלום ופארה נפגשות, מתוך הפרק השישי, "נשמות אומללות", צולמה באמצעות כפילת גוף לבסט מפני שהיא לא נכחה בצילומים. הטקסט של פארה הושמע דרך רמקול מסיבי, כאשר בסט צילמה את החלקים שלה בלונדון מול מסך ירוק בגלל קשיים הקשורים למגפת הקורונה[101][14]. ההקלטות של בסט הוקלטו דרך הטלפון במהלך צילומיה לסדרה "בית הדרקון"[114].

תלבושות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תלבושות העונה הראשונה עוצבו על ידי קתרין אדיר, אשר עבדה בעבר בהפקות "עקרות בית נואשות" ו"האיש במצודה הרמה"[121][122]. התלבושות שהיא עיצבה התבססו בהשראת הצבעים של כוחות הדמויות ואלמנטים מסדרת ההנפשה. התלבושות קיבלו ביקורות שליליות, ובעונה השנייה אדיר הוחלפה ברבקה הייל, אשר עבדה בעבר בהפקות "טירוף של קולג'" ו-"Absolutely Fabulous: The Movie". הייל נקטה בגישה שונה מאדיר, עליה אמרה שהיא לא התייחסה לצבעים הקבועים, אלא בחרה צבעים שמתאימים לשחקנים המגלמים את הדמויות. בין הרשתות מהן נלקחו התלבושות נכללות נייקי, אדידס, זארה, קארהארט ו-Belstaff. הייל שיתפה שהתלבושות של סולט וקוון כוללות בעיקר בגדי וינטג'[101]. בעונה השנייה הוחלפו גם מדי המומחים מהעונה הראשונה[14].

סצנות פעלולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה כוללת פעלולים רבים שחלקם נעשו על ידי צוות השחקנים וחלקם נעשו על ידי כפילים, כאשר Stunt Guild Ireland הייתה אחראית על כך בניהולו של ברנדן קונדרן[123][124]. גריפין סיפר על לימוד הפעלולים "היה לנו צוות פעלולים מדהים שהיה לוקח אותנו דרך השלבים לאט מאוד והיה ממש סבלני בהתחלה. אבל זה תמיד מאבק גדול, כי אחר כך זה היה צריך להיות מהיר ומדויק"[125]. אפלבאום שיתפה שכמה מסצנות הפעלולים שהיא עשתה היו מאתגרות כי היא לא עשתה דברים כאלה בעבר. היא אמרה שזה הלחיץ את גופה ושהיא הייתה חוזרת הביתה היא הייתה עושה אמבט מלח לרגליים[101]. ת'ורפ אמר שבמהלך הצילומים הוא בילה הרבה זמן עם צוות הפעלולים, שהוא מנוסה מאוד באמנויות לחימה, נהיגת פעלולים ולחימה בחרבות[99].

סצנות אינטימיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הצילומים צולמו סצנות אינטימיות, כאשר מתאמת האינטימיות הראשית של הסדרה הייתה ונסה קופי[126]. היא ספרה שהסדרה הזו מכבדת את השחקנים, ושזו הפעם הראשונה שהיא עבדה בסט סגור. עוד היא הוסיפה "עבדנו עם שחקנים ממש צעירים, שלחלקם מעולם לא הייתה נשיקה על המסך לפני כן. אז דיברנו, כמה זמן הנשיקה הזו צריכה להיות, האם אנחנו משתמשים בלשונות בנשיקה, מה קורה עם הגוף של האנשים, הידיים, איפה זה בסדר לגעת ולא בסדר לגעת ובאמת ממפים את זה"[127]. בפרק הפתיחה של העונה השנייה, "התקף חרדה במעוף נמוך", ישנה סצנה אינטימית של שלישייה, הכוללת את ביאטריקס, ריבן ודיין. על צילום הסצנה הזו סוברל שיתפה "עבדנו עם רכזת אינטימיות נפלאה. אתה תמיד עושה את הסצנות האלה, והן פשוט מתפרקות לכוריאוגרפיה. זה בהחלט היה משהו שבו היה צורך להבין איך אנחנו הולכים לעשות את זה עם שלושה אנשים. אבל הכל היה ממש כיף. בסופו של דבר, זה היה פשוט ממש בכוריאוגרפיה"[128]. ת'ורפ הוסיף "בסדרה מהסוג הזה, כשזה מגיע לכוריאוגרפיה של הסצנות האינטימיות יותר, אנחנו מטפלים בזה בגישה ממש עדינה. יש לנו מאמן אינטימיות שנכנס, ואנחנו מבלים כמה זמן שאנחנו צריכים, בכוריאוגרפיה של הסצנה, כדי שכולם ירגישו בנוח. אבל מעבר לזה, כמובן, אנחנו, כשחקנים, דיברנו בינינו לבין עצמנו על מה אנחנו מרגישים הכי בנוח ומה אנחנו רוצים להציג, וזה איפשהו בין השניים"[99].

סצנות שינוי צורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דבר שמזוהה עם סדרת ההנפשה הוא שינוי הצורה של הבנות, כאשר בסיומו הן הופכות לפיות בעלות כנפיים ובגדים נוצצים. יאנג שיתף שצוות ההפקה תמיד התכוון שיהיו סצנות של שינוי צורה ושזה דבר שצריך לשמר מסדרת ההנפשה[129], אך הוא לא יכלול שינוי בתלבושות מפני שזה לא ריאליסטי[130][14]. סצנות שינוי הצורה, אותן מכינים בלוחות תכנון כמו קליפ, נחשבות יקרות וקשות לביצוע. יאנג סיפר "יש לי תמונה של לוחות התכנון עבור זה וכל הרצף היה עצום, וצילמנו כל כך הרבה קטעים של כל הבנות בכל האסדות השונות האלה עם כל הרקעים השונים האלה". לאחר הצילומים צוות ההפקה חושב איך יראו הכנפיים והכוח שהבנות עושות[129].

בפרק הסיום של העונה הראשונה, "לב קנאי", בלום הופכת לפיה, דבר שצוות הכותבים תכנן כהפתעה לצופים[129]. קוון סיפרה שבמהלך צילום הסצנה היא הייתה מחוברת לרתמה שהרימה וסובבה אותה, כאשר מאחוריה נמצא מסך ירוק. עוד היא סיפרה שהיא לא הצליחה להסתדר עם התנועות של שינוי הצורה, ולכן הביאו לה מאמן ריקודים שעבד איתה עליהן[62]. כשעבדו על העונה השנייה החליטו שיהיו מספר שינויי צורה "כדי שיהיה לזה עוצמה רגשית". הכותבים החליטו שיהיה שינוי צורה משותף לשלוש פיות - איישה, טרה וסטלה[129]. שינוי הצורה היה בפרק האחרון של העונה השנייה, "כל המכשפות הפרועות", ועל צילומו סולט שיתפה "זה היה כל כך כיף. לעלות בחוטים הקטנים ולגרום לגבר בחליפה ירוקה לסובב אותי עם הידיים שלו היה אחד הדברים הכי טובים דברים שאי פעם קרו לי, ונהניתי מכל שנייה"[98]. מוסטפא שיתפה שסצנת השינוי צולמה במשך יומיים שלמים ושהיא נלחצה לצלם אותה מפני שיש לה פחד גבהים[114].

פוסט-פרודקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעימת הנושא של הסדרה עוצבה על ידי חברת MOMOCO במטה שלה בלונדון[131], כאשר היא הודלפה על ידה בטעות בספטמבר 2020[132]. בנעימת הנושא מוצגות כנפי פיות שמייצגות את כוחות הדמויות הראשיות, כאשר הן מתפתחות ומתאחדות ואז מופיע לוגו הסדרה[131]. האפקטים החזותיים בעונה הראשונה נעשו על ידי חברת Cinesite[133], אשר בין הפרויקטים להם עשתה את האפקטים החזותיים נכללים "הארי פוטר ואבן החכמים", "טרויה", "צ'ארלי בממלכת השוקולד" ו"הנוקמים: סוף המשחק". בנוסף האפקטים החזותיים נעשו על ידי חברת Film FX Ireland המתמחה בפירוטכניקה וחברת Aristoren Filmworks[134][135]. מפקח האפקטים החזותיים של העונה היה סיימון סטנלי-קלמפ, שנכח בסט הצילומים במהלך ההפקה. עורכי העונה הם לורה מורוד, מייק ג'ונס ואדם גרין. באפריל 2020 דווח שאף על פי שתעשיית האפקטים החזותיים מושבתת בעקבות מגפת הקורונה, חברת Cinesite ממשיכה לעבוד על העונה מרחוק מפני שהיא לקראת סיום[136][137]. ביוני 2020 הוכרז שהחברה עובדת קשה על העונה, כאשר העבודה נעשית באולפן שלה בלונדון[138]. בהמשך החודש, ובחודש יולי שאחריו, חלק משחקני הסדרה פרסמו סטורי בעמודי האינסטגרם שלהם שכוללים תמונות שהם עובדים על אודיו פוסט-פרודקשן עבור העונה באולפן ההקלטות "Anything Audible"[139][140][141]. באוגוסט 2020 סטראפי אמר בריאיון לאתר "Il Sole 24 Ore" שהעונה עדיין נמצאת בתהליך הפוסט-פרודקשן, ושהיה עיקוב בתהליך עקב בעיות תשלום שנגרמו בגלל מגפת הקורונה[142].

האפקטים החזותיים של העונה השנייה נעשו על ידי חברות חדשות, שהן Rumble VFX,‏ Freefolk,‏ FatBelly VFX,‏ Electric Theatre Collective,‏ Milk Visual Effects,‏ Misc Studios,‏ Glassworks ו-Primary Visual Effects[143][144][145]. מפקח האפקטים החזותיים של העונה היה דייוויד הוטון, והמפיק היה דייוויד סטפנס[146]. עורכי העונה הם הלן מרפי, בנימין גרשטיין וג'ואל סקינר. ב-22 בינואר 2022 יאנג פרסם פוסט בעמוד האינסטגרם שלו בו כתב שהעונה השנייה של הסדרה בתהליך פוסט-פרודקשן "מסובך ואינטנסיבי". עוד הוא ציין שהתהליך הולך חלק ושהוא מתרגש שהקהל יראה את התוצאה הסופית[147]. קוון סיפרה בריאיון לאתר "VelvetGossip.it" שבעונה השנייה יש "שימוש חזק" ב-Computer-generated Imagery על מנת להציג את הכוחות בצורה טובה יותר, בשונה מהעונה הראשונה בה השתמשו במוט מתכת שמחובר לאמה עם אור מחובר אליו[97]. בחודשי פברואר, מרץ ואפריל 2022, שחקני הסדרה עבדו על אודיו פוסט-פרודקשן עבור העונה השנייה, כאשר הם נעשו באולפן ההקלטות "Harter Music"[148][149][150][151][152]. ב-16 באפריל 2022 יאנג עדכן שהעונה השנייה עדיין נמצאת בתהליך הפוסט-פרודקשן שמתנהל לפי לוח הזמנים, ושצוות הסדרה "עובד על הוויזואליה, הסאונד והמוזיקה כדי לגרום לתוכנית להראות ולהישמע באופן הטוב ביותר שהיא יכולה"[153].

הוטון חשף ש"כל צילום אפקט חזותי עולה בסביבות 310,000 פאונד, תלוי במורכבות שלו". בנוסף הוא שיתף על סצנת הקרב עם הכנפיים בפרק האחרון של העונה "הכנפיים שלהן אינן רק כנפיים. סוג הכנפיים שלהן עשוי מכוחות אלמנטריים שונים, כמו מים או אור. הן צריכות לעוף ואז, בסוף, הן משתמשות בכוחות הקסם שלהן כדי לפוצץ את הנבל, שיש לו גם אפקט קסום על כל גופו. היו כל האלמנטים השונים האלה בסצנה שהיינו צריכים לצלם תוך יומיים או שלושה על סט ואז יש אלמנטים של מסך ירוק נוסף על זה"[101]. סטיבן מורגאטרויד, מפקח האפקטים החזותיים של Freefolk, שיתף שהאפקטים לעונה היו הדבר הכי קשה שעשתה החברה. עוד הוא סיפר שהחברה עבדה בעבר עם הוטון על הסדרה "מכשפת", ולכן היה קל להבין את האפקטים שהיה נדרש לעשות. כמו כן הוא סיפר שהעבודה על דמויות המגרדים הייתה הקשה ביותר ושנוצרה בובה מעשית "כדי לקבל אינטראקציה נכונה על הסט"[154][155].

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלוגו של נטפליקס, שירות הסטרימינג שמפיץ את סדרה זו

במרץ 2018 הוכרז שהסדרה תופץ באמצעות שירות הסטרימינג נטפליקס, לאחר שבין השנים 2016–2017 הופצה על ידיו הסדרה "עולם הווינX"[13], הספין אוף השני של סדרת ההנפשה לאחר הסדרה "פופיXי". סטראפי שיתף ששדרנים איטלקים וזרים רבים ביקשו ממנו לעשות עיבוד לייב אקשן לסדרת ההנפשה, אך תמיד הוא שמר על הזכויות מפני שהוא היה זקוק לפלטפורמה כמו נטפליקס שמסוגלת להגיע לכל העולם[156]. יאנג אמר שהוא אהב לעבוד עם נטפליקס, וטען שמערכת היחסים איתם היא "אחד על אחד", דבר ש"עוזר להעלים יותר מדי קולות בחדר, מה שלפעמים מקשה מאוד על יצירת מוצר יצירתי". כשנשאל על התקציב שהוא קיבל מנטפליקס לסדרה הוא אמר "הם היו מאוד טובים אלינו"[14]. בתערוכת הרישוי "Licensing Expo" שהתרחשה במאי 2018 בלאס וגאס, פורסם שהסדרה תופץ בשנת 2020[157]. בספטמבר 2019 הוכרז שהסדרה תופץ ב-190 מדינות, כאשר ג'ניפר ברסל, מנהלת התוכן של נטפליקס, כתבה:

"אנו גאים מאוד להחיות את הסט האייקוני הזה של דמויות נשיות חזקות. אנו מחויבים להעביר סדרת לייב אקשן המכבדת את סדרת ההנפשה המקורית, אך מאפשרת גם למעריצים חדשים להצטרף לנסיעה."[65]

תחילה הוכרז שהעונה הראשונה של הסדרה תכלול שישה פרקים באורך 60 דקות ותופץ במהלך שנת 2020 בתקופת הסתיו[158][159]. באוגוסט 2020 פורסם שהעונה הראשונה תופץ במהלך שנת 2021 ולא כפי שתוכנן[142]. בספטמבר 2020, בפסגת הרישוי המקוונת ברוסיה בה חברת Rainbow S.p.A חשפה את התוכניות שלה, הוכרז שהעונה הראשונה תופץ בינואר 2021 ושהיא תדובב למספר שפות, כמו כן פורסם הלוגו שלה[160]. בנובמבר 2020 הוכרז שהעונה הראשונה תופץ לקראת סוף ינואר 2021, ואורך פרקיה יהיו כ-50 דקות[161].

ב-8 בדצמבר 2020 פרסם עמוד האינסטגרם הרשמי של סדרת ההנפשה את העמוד של סדרה זו[162], אשר נקרא "fatenetflix"[163]. בעמוד פורסמו באותו יום שלושה פוסטים[164], ולמחרת הוא קיבל וי כחול שמאשר שהחשבון מאומת ורשמי. בפוסט השלישי שפורסם נכתב "התקבלת למכללת אלפיה" והוכרז שפרטים נוספים יפורסמו ב-10 באותו חודש[165], כאשר ביום זה מציינים את יום ההולדת של דמותה של בלום. בתאריך זה פורסם טיזר העונה הראשונה של הסדרה ותאריך הבכורה, 22 בינואר 2021[166][167], שהוא שבוע לפני ציון יום השנה ה-17 של סדרת ההנפשה. טריילר העונה הראשונה פורסם שלושה ימים לפני הפצתה, ב-19 בינואר 2021. ב-20 בפברואר 2021 הופץ בנטפליקס הספיישל "מדברים על 'גורל: סאגת ווינX'" (במקור נקרא: "Fate: The Winx Saga - The Afterparty", בתרגום לעברית: "גורל: סאגת ווינX - המסיבה שאחרי"), בו צוות השחקניות הראשי השתתף בתוכנית אירוח בהנחיית דייוויד ספייד, לונדון יוז ופורצ'ן פיימסטר[168].

במאי 2021 הוכרז שהעונה השנייה של הסדרה, אשר תכלול שמונה פרקים, תופץ במהלך שנת 2022[169]. באפריל 2022 הוכרז שהעונה השנייה תופץ במחצית השנייה של אותה שנה[170]. בתערוכת הרישוי "Licensing Expo" שהתקיימה במאי 2022, הוכרז שהעונה השנייה תגיע בקרוב[171]. ב-26 במאי 2022 נטפליקס הכריזו שב-6 ביוני יפורסמו פרטים חדשים על העונה השנייה כחלק מאירוע המעריצים הווירטואלי "GEEKED WEEK"[172]. באירוע פורסם קטע מתוך העונה השנייה בו מופיעות טרה ופלורה, כמו כן הוכרז שהעונה תופץ בסתיו 2022[173][174][175][176]. ב-27 ביולי 2022 פורסם סרטון שמציג את מאחורי הקלעים של העונה השנייה, כאשר הופיע בו תאריך הבכורה של העונה, 16 בספטמבר 2022[177]. עוד פורסם שהעונה תכלול שבעה פרקים במקום שמונה[178], כאשר החלטה זו תוכננה כבר במהלך צילומיה[14]. ב-23 באוגוסט 2022 פורסם טריילר העונה השנייה[179][180], כמו כן באותו חודש נאמר שהיא תתורגם לכ-50 שפות שונות[181]. בספטמבר 2022 הופצו לקראת עליית העונה פוסטרי תנועה של שבעת הדמויות הראשיות שנוצרו על ידי Territory Studio[182], כאשר הם זכו בפברואר 2023 ב-World Trailer Awards בקטגוריית פרס פוסטר התנועה הטוב ביותר באזור אירופה[183].

כחלק משיווק הסדרה, פורסמו ברשתות החברתיות פוסטים וסרטונים הכוללים תמונות ממנה, קטעים ממאחורי הקלעים, פספוסים, ראיונות ופעילויות. כמו כן, נוספו באינסטגרם גיפים ואפקטים בהשראתה[184]. בנוסף שלטי חוצות עם תמונות שיווק של הסדרה נתלו במקומות ברחבי העולם, ביניהם הרכבת התחתית של סאו פאולו, ריו דה ז'ניירו ו-Outernet London[185][186][187]. אתגר טיקטוק לקידום הסדרה נוצר על ידי הכוכבות הברזילאיות ברונה מרקזין וסשה מנגל בשיתוף נטפליקס ברזיל, בו רוקדים לצלילי שיר הפתיחה של העונות הראשונות של סדרת ההנפשה[188], כאשר הוא זכה להצלחה ואהדה רבה[189].

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2019 הוכרז שאן ניקיטין תלחין את המוזיקה שתופיעה בסדרה[190], כאשר היא עבדה בעבר על המוזיקה בסרטים "This Beautiful Fantastic" ו"חיות אמריקאיות". ביולי 2020, בריאיון לאתר "!Soundtracks, Scores and More", ניקיטין ספרה "כעת אני מלחינה את גורל: סאגת ווינX, סדרת פנטזיה אפלה ומרגשת לנערים"[191]. באותו חודש הוקלטו באולפני אבי רוד הלחנים לפרקים שלוש וארבע של העונה הראשונה של הסדרה[192], כאשר הם כוללים נבל, כינור, ויולה, צ'לו וקונטרבס[193]. ניקיטין סיפרה שהיא כתבה את הלחנים "לגמרי מאפס", ללא ההתייחסות למוזיקה שהייתה בסדרת ההנפשה[194]. הסדרה כוללת גם שירים עכשוויים מאת אומנים שונים, בעיקר מסוגת פופ ואלקטרוניקה, בשונה מסדרת ההנפשה שהופיעו בה שירים מקוריים.

מפקח המוזיקה של הסדרה הוא מאט ביפה. הוא סיפר שבחירת השירים לעונה השנייה הייתה יותר קלה מהעונה הראשונה, מפני שידעו כבר מה רוצים "פופ נשי מאוד כוללני, אנרגטי, ללא ספק". עוד הוא סיפר שהוא הציע שירים פחות עכשוויים שיופיעו בסדרה ויאנג לא אישר אותם, כמו כן הוא שיתף שהכי קשה לבחור שיר שיופיע במהלך שינויי הצורה של הפיות[195]. מעצב הסאונד הראשי של העונה השנייה הוא יוראי מראבק, שיחד איתו עבדו עוד תשעה אנשים. מראבק שיתף "ההיבטים המעניינים ביותר של עיצוב הצליל והסאונד שלי היו אלמנטים של פנטזיה - לחשים, קרבות, תופעות על טבעיות. כמובן, אין גבולות לדמיון שלך כאן, שזה מצד אחד משחרר, מצד שני מתיש, כי הדרכים שבהן אתה יכול להגות הכל הן באמת אינסופיות"[196].

השירים שהופיעו בסדרה זכו לביקורות חיובית. לקסי ויליאמס מאתר "Elite Daily" כתבה "השירים [...] מדגישים בצורה מושלמת את הטון הכהה אך עדיין הקסום למדי של הסדרה"[197]. קמילה ברבייטו מאתר "POPSUGAR" כתבה "מפרק לפרק, המוזיקה לא מאכזבת, ושוזרת את עצמה לקו העלילה"[198]. Q.V. Hough מאתר "Screen Rant" כתב על השירים שהם מרתקים ומודרניים[199]. נטלי זמורה מאתר "FanSided" כתבה שהסדרה "מלאה בשירים מדהימים בכל פרק"[200].

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טיזר העונה הראשונה כלל את השיר "Animal" של AG ו-MOONZz[201], וטריילר העונה כלל את השיר "One of My Kind" של CeCe And The Dark Hearts ו-AG[202]. השירים אינם הופיעו בסדרה עצמה, ולכן הם גם לא הופיעו ברשימת ההשמעה "Fate: The Winx Saga Official Playlist" שהופצה בספוטיפיי ב-23 בינואר 2021 וכללה את השירים שהופיעו בעונה. ברשימה ישנם 33 שירים מאומנים שונים ואורכה כשעתיים ו-21 דקות. באותה יום בה הופצה הרשימה, הופצו באתר גם שש רשימות השמעה שונות שכל אחת מהן כוללת 12 שירים שקשורים לאופי ולכוחות של ששת הדמויות הראשיות - "Bloom's Fire Playlist" על דמותה של בלום, "Aisha's Water Playlist" על דמותה של איישה, "Stella's Light Playlist" על דמותה של סטלה, "Terra's Earth Playlist" על דמותה של טרה, "Musa's Mind Playlist" על דמותה של מוזה ו-"Beatrix's Air Playlist" על דמותה של ביאטריקס. ביפה סיפר שהיה קושי לבחור שיר לשינוי הצורה של בלום שהופיע בפרק השישי, "לב קנאי", ושהוא נישלח לחופשה של עשרה ימים על מנת שיהיה עם "מוח צלול" ויבחר את הבחירה הנכונה. לבסוף נבחר השיר "A Moment Apart" של ODESZA[195].

Fate: The Winx Saga Official Playlist[203]
מס' שםביצוע משך
1. Kids In The Corner אמבר ואן דיי 3:26
2. The Fool Overcoats 3:09
3. We Appreciate Power גריימס, האנה 5:35
4. Never Let You Go ג'ורג'יה 3:47
5. Physical דואה ליפה 3:13
6. Heaven Pumarosa 4:48
7. Subcutaneous Phat The Desert Sessions 3:49
8. In For The Kill - Skream's Let's Get Ravey Remix La Roux,‏ Skream 5:01
9. Adeline אלט ג'יי 5:50
10. High Tide Lemolo 4:18
11. Forever & Ever More Nothing but Thieves 3:28
12. Seven Just Mustard 4:42
13. Silvering Lonelady 6:19
14. You're The One קייטרנדה, סיד 3:47
15. All That Matters האנה פיל 3:44
16. Tonight קשה 3:16
17. Never Come Back דן סניית 5:05
18. Barefoot in the Park ג'יימס בלייק, רוסליה 3:31
19. Pretty Waste Bones UK 2:50
20. Borderline טיים אימפלה 3:57
21. Hot Pink Let's Eat Grandma 4:08
22. Make It Happen Playgroup 4:07
23. Lower Your Eyelids to Die with the Sun M83 10:41
24. Only A Game White Hex 4:17
25. Sudden Desire היילי ויליאמס 3:07
26. Trick Pony שארלוט גינסבורג 2:51
27. If You Wait לונדון גראמר 4:44
28. Running Mate Lemolo 4:35
29. A Moment Apart Odesza 3:54
30. Swansea Lemolo 3:50
31. Come Home פיפ בלום 3:58
32. Carry You Novo Amor 4:33
33. Teach Me to Fight Yonaka 3:12
Bloom's Fire Playlist[204]
מס' שםביצוע משך
1. A Palé רוסליה 2:23
2. I Revenge MXMS 5:04
3. Girls Like Us Zoe Wees 3:09
4. Hearts on Fire אילניום, Dabin,‏ Lights 3:56
5. Safe With Me Gryffin, אודרי מיקה 3:25
6. ?Remember That Night שרה קייס 3:47
7. ?Are You Bored Yet Wallows, קלייר קוטרל 2:58
8. fever dream mxmtoon 3:16
9. I'm Not In Love קלסי לו 6:54
10. Stay גראסי אברמס 2:57
11. Wildfires SAULT 3:26
12. Look at Her Now סלינה גומז 2:42
Aisha's Water Playlist[205]
מס' שםביצוע משך
1. Don't Play אן-מארי, דיגיטל פארם אנימלס, KSI 3:08
2. CHANCES קייטרנדה, שיי ליה 3:38
3. After the Storm קלי אצ'יס, טיילר, דה קריאייטור, בוטסי קולינס 3:27
4. Soaked ביני 4:00
5. Problems Lido,‏ Petit Biscuit 3:39
6. Chega גאיה גוצי 3:04
7. Water - FKJ Remix FKJ,‏ Little Dragon 3:19
8. Chemicals סג לואיס 4:14
9. TESSELLATE Baynk,‏ Tei Shi 4:14
10. Lucid רינה סאוואיאמה 3:38
11. 1st Time באקאר 3:01
12. rubberband טייט מקריי 2:27
Stella's Light Playlist[206]
מס' שםביצוע משך
1. Summer Lights Wolf Club 3:13
2. Know Your Worth חאליד, דיסקלוז'ר 3:01
3. Heat Waves Glass Animals 3:58
4. Good Day Surfaces 3:01
5. Feels Right Biig Piig 3:19
6. Call On Me Litany 3:42
7. I'm Good Waifa 3:37
8. Peach Broods 4:15
9. Give A Little מאגי רוג'רס 3:46
10. I Don't Want It at All קים פטרס 4:10
11. One Kiss קלווין האריס, דואה ליפה 3:34
12. Into Happiness Phantogram 3:21
Terra's Earth Playlist[207]
מס' שםביצוע משך
1. Slow Burn קייסי מאסגרייבס 4:06
2. Can't Sleep אנה ברץ' 4:36
3. Willow טיילור סוויפט 3:34
4. Nobody מיצקי 3:13
5. Little Bit of Love טום גרנן 3:46
6. Green Eyes ארלו פארקס 3:17
7. Today מורה מאסה, Tirzah 3:20
8. This Is Your Life האנה כהן 4:13
9. Easy קייסי מאסגרייבס, מארק רונסון, טרוי סיון 3:33
10. Slow Down Why Don't We 3:08
11. Hurt By You דונה מיסל 3:50
12. Together ביבדובי 3:20
Musa's Mind Playlist[208]
מס' שםביצוע משך
1. Lo Vas a Olvidar בילי אייליש, רוסליה 3:23
2. Hit Me Where It Hurts קרוליין פולאקק 3:04
3. Lose Your Head לונדון גראמר 3:19
4. telepatía קלי אצ'יס 2:40
5. Even If It Hurts דוו היינס, Tei Shi 4:11
6. Sad Day FKA twigs 4:15
7. I Know A Place Muna 4:32
8. The Difference פלום, טורו אי מואה 2:19
9. Never Know Sports 3:29
10. Tears Nilüfer Yanya 3:16
11. Now I'm in It חיים 3:24
12. Feel Good Polo & Pan 3:58
Beatrix's Air Playlist[209]
מס' שםביצוע משך
1. 2023 !Daughters of Noise 2:48
2. Good Time Girl Charlie BarkerSofi Tukker 3:04
3. Sour Candy ליידי גאגא, בלאקפינק 2:37
4. How to Be a Heartbreaker מרינה והיהלומים 3:41
5. Fallin' (Adrenaline) Why Don't We 3:36
6. Lie Lie Lie ג'ושוע באסט 2:56
7. About Work the Dancefloor ג'ורג'יה 3:14
8. All My Girls Like To Fight הופ טאלה 3:52
9. Fever - Feder Remix אנג'ל, דואה ליפה, פדר 3:03
10. You Should See Me in a Crown בילי אייליש 3:00
11. There Will Be Blood קים פטרס 3:17
12. visions צ'ארלי XCX 3:49

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טריילר העונה השנייה כלל את השיר "Darkside" של Neoni[202]. בשונה מהעונה הקודמת, לעונה זו לא נוצרה רשימת השמעה. בין השירים שהופיעו בעונה נכללים "I Am Not a Woman, I'm a God" של הלסי, "Down 4 You" של אלאינה קסטיו, "Player of Games" של גריימס, "Running Up That Hill" של קייט בוש ו-"Heat Waves" של גלאס אנימלס[200]. כמו כן, הופיע בעונה השיר "Wildest Dreams" של טיילור סוויפט, בסצנה בה בלום וסקאי רוכבים על סוס מתוך הפרק השני, "נלקח על ידי הרוח"[210]. יאנג, שהוא מעריץ של סוויפט, כתב מכתב לזמרת שתאשר לשים את השיר בפרק. בזכות האישור שלה נאמר שהיה קל יותר להשיג אישורים מאמנים אחרים להשתמש בשירים שלהם, ביפה אמר "ברגע שיש לך את טיילור על הסיפון, זה בהחלט פותח דלתות"[211].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה קיבלה ביקורות מעורבות מהמבקרים וגרמה לשלוש מחלוקות עיקריות הקשורות לעלילתה וליהוקה. אתר "Imperoland" דיווח שהחל מפברואר 2021 ישודרו שתי העונות הראשונות של סדרת ההנפשה בערוץ Rai Gulp, בעקבות ההצלחה של סדרה זו[212]. ביולי 2021 הוכרז על הסדרה כאחת מבין 200 הסדרות הפופולריות ביותר בשנים 2020–2021 על ידי The ReFrame Stamp. ויקי הסדרה באתר "פאנדום" הייתה השביעית הנצפית ביותר בשנת 2021[213]. משתמשים באפליקציית "TV Time" דירגו את הסדרה במקום השישי ברשימת הסדרות הטובות ביותר שעלו בשנת 2021[214]. על פי אתר "Netzwelt", הסדרה הייתה הסדרה העשירית הכי מחופשת בגוגל כרום על ידי משתמשים בגרמניה במהלך שנת 2021[215]. באתר "Rotten Tomatoes" לסדרה יש ציון של 45% מהמבקרים, דבר שמעיד על החותם "רקוב", וציון של 82% מהקהל, הנחשב לציון חיובי[216]. הסדרה מופיעה ברשימת "10 תוכניות להט"ב עם דירוגי קהל גבוהים ב-Rotten Tomatoes שבוטלו מוקדם מדי" שפורסמה בינואר 2023 באתר "Collider"[217]. במרץ 2023 הסדרה נבחרה על ידי קוסמופוליטן כאחת הסדרות הטובות ביותר בנושא קסם שמופיעות בנטפליקס[218].

טרום-הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני הפצת הסדרה הופצו שמועות שהיא תכלול הרבה סצנות של דרמה, סמים, יחסי מין ודמויות להט"ב, דבר שעל פי אתר "Medialeaks.ru" לא מוצא חן בעייני מעריצי סדרת ההנפשה, בה לא נגעו בנושאים אילו[219]. יוניטי בלוט מאתר "Tyla" טענה שעלילת הסדרה שפורסמה מזכירה לה שילוב בין סדרת הסרטים "הארי פוטר" לסדרת הטלוויזיה "אחת שיודעת"[220], כאשר סטף ג'קסון מאתר "קוסמופוליטן" המליצה למי שאוהב את מדיות אילו ואת סדרת הסרטים "דמדומים" לצפות בסדרה[221]. בנובמבר 2020 אמילי גולה מאתר "קוסמופוליטן" המליצה על הסדרה כאחת הסדרות הטובות שיופצו בשנת 2021[222].

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשהופצה העונה הראשונה בנטפליקס, היא הייתה בין הסדרות הראשונות ברשימת Top 10 של שירות הסטרימינג[223][224]. בשבוע הראשון שלה בשירות הסטרימינג היא נחשבה לסדרה השנייה שקיבלה הכי הרבה זמן צפייה, עם נתונים של 918 מיליון דקות, לאחר העונה הראשונה של הסדרה "ברידג'רטון" שהייתה עם 936 מיליון דקות צפייה[225]. בדוח של נטפליקס שמסכם את הרבעון הראשון של שנת 2021, פורסם שלאחר העונה הראשונה של הסדרה "לופן" הכוללת 76 מיליון צפיות[226], העונה הייתה הכי נצפית בשירות הסטרימינג עם 57 מיליון צפיות[227]. באתר "Rotten Tomatoes" העונה זכתה לציון של 40% על סמך 20 ביקורות מהמבקרים, דבר שמעיד על החותם "רקוב", ולציון של 76% על סמך 2044 ביקורות מהקהל, דבר שנחשב לציון חיובי, כאשר נכתב עליה "שטוח, דק וניתן לשכוח, גורל: סאגת ווינX היא פלופ פנטסטי שלא מצליח לתפוס את הקסם של חומר המקור שלו"[228].

פטרנה רדולוביץ' מאתר "Polygon" כתבה שעלילת העונה משכנעת וניואנסית. היא שיבחה את דמותה של טרה, אשר "מוסיפה קצת גיוון גוף לצוות השחקנים הדקיק", אך טענה שהיא הייתה יכולה להיות יותר משמעותית אם לא היו הופכים אותה לבדיחה[229]. ג'ואל קלר מאתר "Decider" כתב שעלילת העונה היא בעצם שילוב של סדרת ההנפשה עם הסדרה "שקרניות קטנות", ושאין בה שום דבר בולט[230]. לינדה מלה מאתר "TV Insider" שיבחה שאף על פי שיש צוות שחקנים גדול, לכל דמות יש אישיות מובקהת, כמו כן הדינמיקה בין הדמויות מרגישה אמיתית וכולן מקבלות זמן מסך מתאים. עוד היא שיבחה את תפקידה של קוון כבלום, ואת "האיזון היעיל בין דרמה בגיל ההתבגרות לבין הרפתקאות". בנוסף היא ציינה שמספר הפרקים בעונה הוא מועט, ושהיא מזכירה את עלילת הסדרה "ציידי הצללים"[231].

מריו מנקה מאתר "VanityFair.it" טען שאופי הדמויות הוא אחת מנקודות החוזק של העונה, והוא מציג "עוד משהו מהדינמיקה של גיל ההתבגרות בימינו"[232]. הלן יאנג מאתר "The Daily Campus" כתבה שיש ניסיון לא מוצלח לעשות את העונה עם תכנים של הומור שנון ועדכני, מין, סמים, אלכוהול וחרדה כדי לזכות בקהל גיל העשרה. עוד היא הוסיפה שצוות השחקנים נראה זקן מכדי לשחק בני-נוער ושהוא חסר גיוון[233]. עדי ברנובסקי מאתר "פרוגי" כתב שהוא הופתע מעלילת העונה, שאפלה בהשוואה לסדרת ההנפשה. הוא סיפר שהוא התאהב ברוב הדמויות, ושיבך את חוסר ההתמקדות בדמות הראשית, אלא בכל הדמויות. עוד הוא שיבך שלדמויות יש גוף אמיתי ואנושי לחלוטין, בשונה מסדרת ההנפשה בה "בנות המועדון היו בעלות פרופורציות גופניות לא הגיוניות ודמו יותר לבובות ברבי מאשר לנערות אמיתיות". ברנובסקי הביא ביקורת חיובית על האפקטים, התלבושות והמיקומים, ואמר שקוון עשתה עבודה טובה בתור בלום[234].

סמדר שילוני מאתר "ynet" כתבה שהעונה היא "מוצר מהונדס וחסר עמוד שדרה, שספק אם תזכרו דקה ממנו אחרי כתוביות הסיום". כמו כן היא הוסיפה שבששת פרקי העונה דחסו את כל הסטריאוטיפים שיש בז'אנר הפנטזיה, ושעלילתה מזכירה את "הארי פוטר" בשילוב סדרת תיכון. עוד היא כתבה שבלום היא "נערה מעצבנת במיוחד" ושאין בסדרה משהו שונה שאין בסדרות קסמים[235]. עידו ישעיהו מאתר "וואלה! NEWS" השוואה את עלילת העונה לסדרות "נזירה לוחמת" ו"מכשפת" של נטפליקס. הוא טען שעקב מספר מועט של פרקים לא היה ניתן "לנווט את כל הדמויות", אך אמר שיש בכך גם היתרון, מפני שמתקדמים ב"סיפור אחד שלם וסולידי עם התחלה, אמצע וסוף". עוד הוא טען שהעלילה מתרחשת בבית ספר, אך זה לא מרגיש כך, בעיקר אצל המומחים שמזכירים לו חיילים. ישעיהו נתן ביקורת שלילית לליהוק של ואן דר ווסטהויסן כסטלה, וכתב שהיא "בת 25 שנראית בת 30 ומגלמת בת 16"[236]. חן חדד כתבה באתר "הארץ" שיש לעונה טון של "ריברדייל" ו"הרפתקאותיה המצמררות של סברינה", כמו כן שכל דיאלוג בה כולל "ניצוץ של סקס-אפיל" בדומה לסדרות נוער אחרות[237].

מילי מיי הילי מאתר "הרווארד קרימסון" הביאה לעונה שני כוכבים מתוך חמישה. היא שיבחה את מוסטפא בתור איישה, וטענה שדמותה "לא זכתה לעלילת משנה ראויה". עוד היא שיבחה את סוברל בתור ביאטריקס, אשר משמשת כ"דוגמה מצוינת למוסר אפור בדמות, שכן היא עושה דברים רעים שאפשר להצדיק". עוד היא הוסיפה שאף אחד מהליהוק לא נראה ולא לבוש כמו נער, וכתבה שתלבושות העונה מוגוחכות ומאכזבות. היא סיכמה שהסדרה בתור עיבוד לייב אקשן לסדרת ההנפשה היא בושה ארורה[238]. קרוליין פריס מאתר "Den of Geek" כתבה שדמותה של בלום היא הכי פחות מעניינת. היא הוסיפה שהעונה "לא ממש גרוע", אך לא בטוח שהיא תצליח אצל הצופים שלא מכירים את סדרת ההנפשה. עוד היא כתבה שהחיסרון של העונה הוא שהיא קצרה, ואין "מספיק זמן להתמודד עם המצב הקיים לפני שהוא מתחיל להתפרק"[239]. קרוליין פרמקה מאתר "וראייטי" כתבה שבלום מזכירה לה את "מרי סו", שעל פי הגדרתה היא "דמות מושלמת לכאורה, שיש לה איכשהו קשרים לכולם ובהכרח היא המפתח לכל דבר". היא תיארה את העלילה "כאילו לקחו את 'הארי פוטר', העבירו אותו דרך פילטר 'שקרניות קטנות' והכפילו את כולו ב'משחקי הרעב'". בנוסף היא כתבה שהעונה "לא תדליק את השירות [נטפליקס] באש עם מילוני צופים, אך בסופו של דבר היא תמצא קהל משועמם מספיק כדי לטרוף את ששת הפרקים בשלמותם"[240].

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חודש לפני הפצת העונה השנייה, רובין ריינולדס מאתר "MovieWeb" הגדירה אותה כאחת מהסדרות הטובות ביותר שעולות בחודש ספטמבר לנטפליקס[241]. בשבוע הבכורה של העונה בשירות ובשבוע לאחר מכן, היא הייתה ברשימת Top 10 העולמי במקום השני עם 49 מיליון שעות צפייה. לאחר מכן היא נשארה ברשימה במשך שלושה שבועות במקומות נמוכים יותר, כמו כן באותה תקופה העונה הראשונה הופיעה ברשימה למשך שבועיים[242]. ברשימת Top 10 בישראל הסדרה הייתה במקום הראשון[243]. באתר "Rotten Tomatoes" העונה זכתה לציון של 50% על סמך 6 ביקורות מהמבקרים, דבר שמעיד על החותם "רקוב", ולציון של 88% על סמך 792 ביקורות מהקהל, דבר שנחשב לציון חיובי[244].

מיי טרומטה מאתר "The Upcoming" הביאה לעונה שני כוכבים מתוך חמישה, וציינה שהיא יותר טובה מהעונה הראשונה. היא ציינה שנקודת התורפה העיקרית של העונה היא הדמויות, והביאה דוגמה לכך כשכתבה שלרוב הזוגות אין כימיה. עוד היא כתבה שמוזה היא הדמות היחידה מהדמויות הראשיות שיש לה קשת אופי מלא, ושלסטלה וביאטריקס יש את מערכת היחסים היחידה שמרגישה אמיתית. על ה-Computer-generated Imagery נכתב על ידה שהיא גרועה, מלבד השינוי הסופי של הבנות[245]. גרג וילר מאתר "The Review Geek" הביא לסדרה ציון של 5 מתוך 10, וכתב שהיא "איכשהו יותר טובה וגם גרועה מהעונה הראשונה". הוא ציין שהבעיה העיקרית של העונה היא חוסר ההיגיון המוחלט של כמה מהדמויות. הוא שיבח לטובה את הComputer-generated Imagery ואת מקרי המוות המפתיעים[246].

ג'יי סנואו כתב באתר "Collider" שבעונה יש יותר מידי דמויות וקצת פרקים כדי להתמקד בכולם, ודירג אותה בציון +C. הוא ציין שיש כל כך הרבה פוטנציאל מבוזבז בסיפור של רוזלינד, ושהעונה השנייה מרגישה חסרת כיוון[247]. מנג'ימה דאס מאתר "Leisurebyte" כתבה שהעונה מתחילה עם עלילה מעוגלת היטב וכוונות טובות, כמו כן היא ציינה שעלילות המשנה מעניינות כאשר חלקן רומנטיות והאחרות מסתוריות[248]. מערכת טיים אאוט תיארה את העונה "כמו הארי פוטר, רק סקסי ועם פיות ובנטפליקס"[243], ואילו באתר "מעריב" נכתב עליה על ידי מיכל קדוש "הנוסטלגיה קיימת, העלילה עושה את העבודה, והקסם של ווינX ממש לא פג"[249]. טסה סמית' מאתר "Wealth of Geeks" הביאה לעונה ציון של 9 מתוך 10, וציינה שהיא לוקחת את הסדרה לרמה חדשה. היא כתבה שהעונה "מלאה בטוויסטים בלתי צפויים בעלילה, כל פרק בטוח ישאיר את הקהל לנחש מה הולך לקרות אחר כך - מה שהופך אותו להרבה יותר כיף". על האפקטים החזותיים היא כתבה שהוא "שובה לב לחלוטין לצפייה"[250].

אלי בומונט מאתר "The Central Trend" ציינה שהיא הייתה בהלם עקב החלפת השחקנית של רוזלינד, אך לאחר הפרק הראשון היא התסגלה לשינוי. היא כתבה שהיא אהבה את דמותה של פלורה, לאחר שהיא לא הבינה בהתחלה מה מטרת התוספת שלה לקבוצה[251]. אליסון ניקולס הביאה לסדרה שני כוכבים מתוך חמישה באתר "Tell-Tale TV", וציינה שהעונה הייתה צריכה יותר פרקים כדי להתמקד יותר בקווי העלילה על מנת שהצופים יוכלו להיות יותר "מושקעים בסיטואציות המתרחשות ובדמויות". כמו כן היא שיבחה את הדמויות הראשיות והחברות שלהן, ואמרה שרק בזכותן היא צפתה בעונה זו[252].

מחלוקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז עליית הסדרה היו סביבה שלוש מחלוקות עיקריות. הראשונה הייתה עקב ההשוואה בין סדרה זו שבעלת גוון אפל לסדרת ההנפשה שבעלת גוון קסום, שינוי שנעשה על מנת להתאים אותה למתבגרים. השינוי העיקרי הוא שחסר בה התלבושות הנוצצות והמגוונות ודגש על ערך הידידות, דבר שמזוהה עם סדרת ההנפשה[33]. יאנג סיפר שהוא בחר לנטוש את מראה הדמויות מסדרת ההנפשה, שכולל שיער נפוח, עיני אנימה ותלבושות מצומצמות, מפני שהוא לא מציאותי ואי אפשר להזדהות איתו[42]. לעומת זאת, סטראפי הסכים שהתלבושות היו יכולות להיות טובות יותר, והבטיח ש"הן יהיו טובות יותר בעונה השנייה"[16]. אפלבאום אמרה על התלבושות שמופיעות בעונה השנייה "החלטנו לתת למעריצים את מה שהם רוצים והתלבושות שלהם [הדמויות] יהיו יותר 'ווינקסיות' הפעם"[47]. ביולי 2022 התרחש כנס "Dream It Not At Home" בו השתתפו ארבעה שחקנים מתוך הסדרה, אשר סיפרו שלמרות הביקורות העונה השנייה תהיה יותר אפלה מהראשונה, אך עם זאת היא תהיה "קסומה" ו"כיפית יותר"[253].

המחלוקת השנייה הייתה על כך שפיית הטכנולוגיה טקנה ופיית הטבע פלורה, שתי דמויות ראשיות מסדרת ההנפשה, אינן מופיעות בסדרה זו. כשנשאל בטוויטר אם הדמויות יופיעו בסדרה, ענה ארטיבאני "לא בעונה הראשונה הזו"[254]. במקום פלורה מופיעה בסדרה דמות חדשה - פיית האדמה טרה. החילוף בין הדמויות גרם למעריצים רבים להתלונן[255]. אורלי תגר, המדבבת העברית של פלורה, התייחסה להיעדרות הדמות בסרטון פרודי בו פלורה מדברת עם נטפליקס[256]. קוון אמרה בריאיון לאתר "TheWrap":

"פלורה למעשה לא בסדרה שלנו. אני יודעת שיש בזה איזה בלבול - בעונה הראשונה היא לא. הדמות של אליוט היא למעשה טרה, שנוצרה במיוחד עבור הסדרה. אני לא יכולה לחכות שגם המעריצים יתאהבו בה. היא כל כך כיפית, היא כל כך מתוקה. כלומר, היא דמות כל כך מקסימה. ואני חושבת שהתפיסה המוטעית היא שהדמות של אליוט היא פלורה. אבל טרה חדשה לגמרי, היא חזון חדש."[257]

קוון עוד אמרה שיש רצון שדמותה של פלורה, שהתברר בפרק הבכורה של הסדרה שהיא בת דודה של טרה, תופיע בעונה השנייה[257]. סולט חיזקה את אמירה זאת וספרה "אני חושבת שזה ממש חשוב שנראה את טרה ופלורה ביחד, ואם יתמזל מזלנו ותהיה עונה שנייה, זו התקווה הגדולה ביותר שלי"[258]. ב-23 בפברואר 2021, זמן קצר לאחר שהוכרז שהסדרה חודשה לעונה שנייה, סטראפי סיפר שיופיעו בעונה זו דמויות נוספות מסדרת ההנפשה[44][259]. בין הדמויות נכללת פלורה[70], שיאנג שיתף שתמיד הוא התכוון שהיא תופיע בסדרה מפני שהיא חביבת מעריצי סדרת ההנפשה[55]. עוד הוא שיתף שהוא הרגיש שפלורה הייתה חלק חסר בסדרה[260]. יחד עם פלורה מופיעים ולטור (בחלק מהדיבובים של סדרת ההנפשה נקרא "בלטור"), הנבל העיקרי בעונות שלוש ושמונה, שבסדרה זו נקרא "סבסטיאן" ושם משפחתו זה שם הדמות[261], ומריון, אמה הביולוגית של בלום. כמו כן מוזכר בה מסדר האור, חבורה מסדרת ההנפשה שמטרתה הייתה לנצח את המכשפות הקדומות. בנוסף, לאחר שנאמר שדמותה של ביאטריקס היא שילוב של אייסי, דארסי וסטורמי שהן שלושת בנות טריקס[262][263], שלישיית מכשפות והאויביות העיקריות של בנות ווינX בסדרת ההנפשה, נודע בעונה השנייה שהיא עיבוד לדמותה של סטורמי והוזכרו אחיותיה איזובל, שהיא עיבוד לדמותה של אייסי, וד'ארסי, שהיא עיבוד לדמותה של דארסי[56].

המחלוקת השלישית היא סביב הליהוק של אפלבאום בתור מוזה האסייתית שעוצבה בהשראת לוסי לו, ושל סולט בתור טרה, המחליפה של פלורה הלטינית שעוצבה בהשראת ג'ניפר לופז, מפני שצבע העור שלהן בהיר לעומת הדמויות בסדרת ההנפשה[264][265]. צוות שחקני הסדרה התייחס לביקורות על הליהוק, ואמר שזה חשוב שיתייחסו לנושאים אילו ושתמיד ניתן לאפשר יותר גיוון[258]. סטראפי, שידוע בגיוון בהפקות שלו[266], אמר בראיון שהוא לא יכול לומר הרבה על המחלוקת, אך הוא ציפה את התגובה השלילית שהיא הביאה[16]. עוד הוא ציין שהוא ביקש לכבד את הקבוצות האתניות המקוריות של סדרת ההנפשה, אך לנטפליקס היו בחירות אחרות[267]. דבר נוסף שמשך את העין בליהוק של סולט היה שהיא בעלת עודף משקל. כשנשאל סטראפי על הבחירה להכניס דמות בעלת עודף משקל לסדרה הוא ענה שזה היה הרצון של נטפליקס בשביל הקהל האמריקאי[17]. ביולי 2021 נודע שדמותה של פלורה תצטרף בעונה השנייה של הסדרה, ושהיא תגולם על ידי השחקנית ההיספנית-לטינית פאולינה צ'אבז, אשר שיחקה את אשלי גרסיה בתפקיד ראשי בסדרה "אשלי גרסיה: גאונה מאוהבת"[70][268]. השחקנית אמרה שהיא צפתה בסדרת ההנפשה בילדותה ושהיא אוהבת את הדמות, אף על פי שהיא שונה ממנה[269], ושלגלם אותה זו אחראיות עצומה עבורה עבור הקהילה הלטינית[47], אותה חשוב לה לייצג[270]. עוד היא שיתפה ש"זהו ניצחון גדול לקהילה הלטינית"[101].

מוצרים נלווים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות הפופולריות של הסדרה, הוכרז בפברואר 2021 שבדומה לסדרת ההנפשה יוצרו לה מוצרים נלווים ויהפכו אותה למותג, כאשר המוצרים שלה יהיו ברישיון Rainbow S.p.A[271]. עוד באותו יום פורסם שהחברה מחפשת שותפים איתה יוצרו המוצרים[272]. בסוף ינואר 2021 מותג הבגדים הצרפתי "Don't Call Me Jennyfer" השיק ליין בגדים בהשראת הסדרה, הכולל חולצות וסווטשירטים. ב-24 במרץ 2021 יצא לאור בצרפתית הספר "DESTIN La saga Winx - Guide visuel" (בתרגום לעברית: "גורל סאגת ווינX - מדריך חזותי"), הכולל מידע על עלילת הסדרה ותמונות ממנה[273], כמו כן באותו חודש החלה להימכר סדרה של 12 פוסטרים עם תמונות מהסדרה[274][275]. במאי 2021 הוכרז שחברת Franco Cosimo Panini Editore תשיק לסדרה יומן בית ספר ואביזרי בד וגאדג'טים, הכוללים בין היתר תיקים וארנקים[169]. בנובמבר 2021 הושק על ידי החברה לוח שנה לשנת 2022 של הסדרה, אשר כולל מדבקות[276]. בהמשך החודש, ובחודש דצמבר שבא אחריו, הוכרז שחברת Banpresto תייצר בובות אספנות של בלום, מוזה, טרה, איישה וסטלה[277], כאשר הן החלו להימכר בחודשי אפריל ומאי 2022.

ביולי 2022 הושק בחנות המקוונת "Winx Club Official Shop" מדור של מוצרים בהשראת הסדרה, הכולל חולצות, גופיות, סווטשירטים, תיקים, מארזים וצעצועים[278]. דרכי שיווק למוצרי הסדרה שנמכרו בחנות נחקרו על ידי סטודנטים לכלכלה ומסחר[279]. עוד באותו חודש החלו להימכר שלושה פאזלים של הסדרה בהוצאת Clementoni[280], ובגדים בהשראתה באתר "BoxLunch". באוגוסט 2022 החלו להימכר בגדים בהשראת הסדרה באתר "Hot Topic". ב-1 בספטמבר 2022 יצאה קולקציית איפור בהשראת הדמויות הראשיות של הסדרה על ידי NYX Professional Makeup[281], כאשר ב-16 בספטמבר נעשה אירוע השקה לקולקציה[282]. עוד באותו חודש הושקו בגדים בהשראת הסדרה על ידי Lojas Riachuelo[283]. בנובמבר 2022 יצא פאזל נוסף של הסדרה בהוצאת Clementoni, כמו כן הושק בהולנד סט מצעים בהשראת הסדרה. בינואר 2023 הושקו ילקוטים וקלמרים בהשראת הסדרה על ידי Clio Style[284]. היו צפויים לצאת גם ספרים נוספים, משחק קופסה בשם "Fate: The Winx Saga - Stronger Together" וקולקציית בובות פופ מבית Funko[285], אשר יציאתם בוטלה בעקבות ביטול הסדרה.

סדרת רומנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרה ריס ברנן, שכתבה את הרומן "לקסיקון השדים", כתבה סדרת ספרים מסוגת רומן המבוססת על הסדרה[286], אשר כוללת שני רומנים שיצאו לאור. הרומנים במקור הופצו על ידי Scholastic Corporation באנגלית, כאשר הם תורגמו למספר שפות ונמכרו ברחבי העולם, בין היתר באיטליה באיטלקית על ידי Arnoldo Mondadori Editore, בצרפת בצרפתית על ידי Hachette Book Group וברוסיה ברוסית על ידי AST[271]. ברנן סיפרה שלפני כתיבת הרומן הראשון היא לא הכירה את סדרת ההנפשה, ושסדרת הרומנים נכתבה בשיתוף פעולה עם כותבי סדרה זו[287].

הרומן הראשון נכתב על ידי ברנן תחת שם העט "אווה קוריגאן", והוא בהתחלה נקרא "Wrecked Angels" (בתרגום לעברית: "מלאכים הרוסים"), כאשר בהמשך שונה שמו ל-"The Fairies' Path" (בתרגום לעברית: "נתיב הפיות"). כריכתו, בה מופיעה קוון כבלום, הודלפה בתחילת דצמבר 2020, כאשר זו הפעם הראשונה שנראתה תמונה מתוך הסדרה[288]. הרומן יצא לאור ב-2 בפברואר 2021[289], כאשר הוא עוקב אחר עלילת העונה הראשונה של הסדרה עם תוספות[290][291]. ב-6 באפריל 2021 הופצה באתר "Audible" גרסת שמע לרומן באנגלית, אותה קראו לורן אירווין וסטפני ווילינג, כאשר אורכה כ-8 שעות ו-6 דקות[292]. על מנת לקדם לקדם את הרומן בברזיל, נעשתה הגרלה במאי 2021 בה היו שלושה זוכים, שכל אחד מהם קיבל את הרומן ובנוסף זכה בפוסטר, תיק אקולוגי וסימניה בעיצובו בהתאמה[293]. בינואר 2022 יצא לאור הרומן בגרמניה, כאשר נעשתה לו גרסת שמע בשיתוף Leonine Holding שהקריאה ג'יל באטצ'ר, המדבבת הגרמנית של בלום[294][295].

ב-12 בנובמבר 2021 עמוד האינסטגרם הרשמי של סדרת ההנפשה פרסם את כריכת הרומן השני, ונאמר שהוא ייצא בקיץ 2022[296]. ב-16 באוגוסט 2022 יצא לאור הרומן, אשר נקרא "Lighting the Fire" (בתרגום לעברית: "הדלקת האש")[297], כאשר הוא משמש כפריקוול לסדרה והוא עוקב אחר דמויות הסדרה לפני התחלתה[298]. עוד באותו יום יצאה גרסת שמע לרומן באנגלית, אותה קראו אירווין, פיונה הרדינגהם, ג'ואל פרומקין ורוזי ג'ונס, כאשר אורכה כ-6 שעות ו-44 דקות[299]. חודש לפני היציאה הרשמית של הרומן, הוא יצא לאור בטרום בכורה בברזיל באירוע "Bienal Internacional do Livro de São Paulo"[300], כמו כן באותו חודש ברנן פרסמה בעמוד האינסטגרם שלה ציטוטים מתוכו[301]. באוגוסט 2021 ברנן השתתפה בפודקאסט בו דיברה על הרומן[302].

ביריד הספרים של פרנקפורט שהתרחש באוקטובר 2021, הוכרז שמתוכנן לצאת רומן שלישי שיעקוב אחר עלילת העונה השנייה[303]. בעקבות ביטול הסדרה הרומן לא יצא לאור וסדרת הרומנים הסתיימה[304].

רשימת ספרי סדרת הרומנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפת הרומן מס' הרומן בסדרה שם הרומן בתרגום לעברית שם הרומן במקור תאריך הוצאה לאור
1 נתיב הפיות The Fairies' Path 2 בפברואר 2021
2 הדלקת האש Lighting the Fire 16 באוגוסט 2022

השפעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקות לייב אקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2021 סטראפי סיפר שבעקבות הצלחת הסדרה ורכישת 60% מחברת ההפקה Colorado Film בשנת 2017, חברת Rainbow S.p.A תפיק סדרות לייב אקשן נוספות בעתיד[44]. בספטמבר 2021 סטראפי סיפר שהוא מתכנן לעזוב את תחום ההנפשה ולהתמקד בתחום הלייב אקשן, בין היתר על מנת לא לחזור על עצמו בפרויקטים שלו[305], כאשר בין הפקות ההנפשה האחרונות שלו נכללת הסדרה "פינוקיו וחברים"[76]. עוד אמר שהוא מתכוון להפיק הפקות מסוגת קומדיה, פנטזיה, אימה ומותחן[306], כאשר הפקות מסוגת דרמה הוא לא מתכוון להפיק מפני שהוא לא מתחבר לסגנון[307]. כחלק מתכנון זה, ביוני 2022 רכשה חברת Rainbow S.p.A באופן מלא את חברת ההפקה Colorado Film[308][309]. בין הפקות הלייב אקשן שהופקו נכללים "לילה אחד בתור רופא", "שלוש יותר מדי", "הפטאפיו", "Me Contro Te - La Famiglia Reale" ו"גורמיטי: העידן החדש"[310][311][312][313].

אסטרטגית שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת ההנפשה, שמיועדת במקור לקהל יעד של ילדים בגילאי 5–10[31], החלה את שידוריה בשנת 2004 ושמרה על פופולריות אצל קהל חדש ואצל קהל שגדל עליה[314]. על מנת להתאים את סדרת ההנפשה לבני-נוער ומתבגרים בגילאי 14–25 שגדלו עליה, חברת Rainbow S.p.A עבדה על אסטרטגיית שיווק אותה היא מכנה "The Virtuous circle of Winx Club" (בתרגום לעברית: "המעגל הסגולי של מועדון ווינX") - "החלפה בין תוכן מונפש חדש ללייב אקשן, ולאחר מכן הגברה על ידי מדיה חברתית וכיסוי פרסומי"[315]. כחלק מהאסטרטגיה הופקה סדרה זו[316][317][318], שסטראפי מסביר שהיא נועדה לקהל המעריצים הוותיק והנאמן של סדרת ההנפשה[16].

עוד כחלק מאסטרטגיית השיווק, נוצרו קולקציות בגדים, אביזרים ואיפור, בין היתר על ידי ברשקה, Dolls Kill,‏ SL Lashes ו-ColourPop Cosmetics[319][320][321][322]. כמו כן בדצמבר 2021 נפתחה חנות מקוונת בשם "Winx Club Official Shop", אשר מוכרת בגדים, אביזרים ומוצרים שונים בהשראת העונות הראשונות של סדרת ההנפשה וסדרה זו[323]. ביולי 2022 נודע שסטודנטים לכלכלה ומסחר עבדו על פרויקט ייעוץ אינטנסיבי עבור הצלחת סדרת ההנפשה בתחום האופנה בקרב בני-נוער ומתבגרים[324].

בנוסף נערכו מספר הפקות עבור קהל היעד, ביניהן אירוע "Back to Alfea" שנערך ב-27 ביולי 2022 לכבוד 18 שנים לסדרת ההנפשה, בו הוקרנו מספר פרקים מהעונה הראשונה באיכות משופרת והייתה מסיבה לגילאי 16 ומעלה[325][326][327][328]. אירוע נוסף היה ב-23 בספטמבר 2022, במהלך שבוע האופנה במילאנו, בו הוצגה קולקציית הוט קוטור בהשראת בנות ווינX, אשר נעשתה על ידי תלמידים מבית הספר לאופנה פרארי. סילביה פרארי, מנהלת בית הספר, הסבירה שמטרת הקולקציה היא להציג שמעצביה הוא קהל מעריצים שצמח עם סדרת ההנפשה בילדותו וכיום הוא בוגר ושואף להתלבש בדרך עכשווית, זוהרת ואופנתית[329]. הייתה גם תחרות בינלאומית של קוספליי בשם "Winx Cospaly Contest", כאשר הגמר שלה התרחש ב-Milan Games Week ב-26 בנובמבר 2022[330][331].

הפקות עם נטפליקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטראפי סיפר שנטפליקס הייתה החברה הראשונה שהאמינה ברעיון שלו לעשות עיבוד לייב אקשן לסדרת ההנפשה, ושבזכות סדרה זו הם במערכת יחסים טובה, אף על פי שהם עשו בה בחירות לגבי כמה דברים שהוא לא העדיף[18]. בנוסף הוא טען ששיתוף הפעולה עם החברה חשוב ומסמן "פריצת דרך גדולה" עבור סדרת ההנפשה, וכמו כן הוא הזדמנות נהדרת לפנות לקהל חדש[332]. בעקבות עובדות אילו סטראפי שיתף שהוא מתכנן להפיק הפקות נוספות עם נטפליקס[18]. ב-30 באוגוסט 2022 סיפר סטראפי בריאיון למגזין "Box Office" שחברת Rainbow S.p.A עובדת על ספין אוף לסדרת ההנפשה שיעקוב אחר בנות טריקס ושהוא מעוניין שההפקה תהיה בשיתוף פלטפורמת סטרימינג, כאשר הוא הכריז ש"נטפליקס תהיה הראשונה לה נציג את הפרויקט"[181]. בין ההפקות שהופקו עם נטפליקס והופצו על ידי השירות נכללים "סיפור אימה קלאסי", "קוראים לי ונדטה", "לחגוג בכל מחיר", "קסם בת הים" ו"יוצר הדמעות"[333][334][335][336][337].

סרט לייב אקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2016 הוכרז על הפקת סרט קולנוע בגרסת לייב אקשן עבור סדרת ההנפשה[12], כאשר בסופו של דבר הוא לא הופק מסיבות לא ידועות. ביוני 2021 סטראפי סיפר שהוא מעוניין פעם נוספת להפיק סרט לייב אקשן לסדרת ההנפשה[16], כאשר בפברואר 2022 אמר שאם העונה השנייה של סדרה זו תצליח כמו העונה הראשונה הרעיון להפיק את הסרט יצא לפועל[19]. באוגוסט 2022 סיפר סטראפי שתוקדש תשומת לב רבה לפיתוח הסרט, אם כי קודם כל צריך לחכות שסדרה זו תסתיים[181]. בנובמבר 2022, כשהתייחס לביטול סדרה זו, סטראפי ציין את הפקת הסרט[338], כאשר באותו חודש הוא אמר על עלילתו "בסדרה [גורל: סאגת ווינX] התמקדנו ביחסים הבין אישיים של הגיבורים ובחיי בית הספר במכללת אלפיה. בסרט נשמור על האלמנטים האלה, אבל כמו בהארי פוטר או בספיידרמן ניתן הרבה מקום גם לחלק הפנטזיה והמרהיב"[305]. עוד באותו חודש הוא ציין שיופיעו בסרט בנות טריקס, לאחר שעיבוד שלהן היה אמור להופיע בעונה השלישית של סדרה זו שבוטלה[339].

ביטול והמשך גרפי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1 בנובמבר 2022 יאנג פרסם פוסט בעמוד האינסטגרם שלו, בו הכריז שהסדרה בוטלה ולא תחודש לעונה שלישית, כאשר הוא לא ציין את הסיבה לכך[340]. הביטול גרם לסדרה להישאר בקליף האנגר[341]. לאחר ההכרזה שחקנים רבים מהסדרה פרסמו פוסטים בהם הם נפרדים מהסדרה ומהדמויות שלהם[342]. בתגובה לביטול מעריצי הסדרה יצרו עצומה באתר "Change.org" שמטרתה לחדש את הסדרה לעונה שלישית[343][344][345], כמו כן השתמשו בהאשטאג "SaveFateTheWinxSaga#" ברשתות החברתיות[346].

ב-3 בנובמבר 2022 סטראפי פרסם פוסט בעמוד האינסטגרם שלו שמתייחס לביטול הסדרה, בו כתב ש"זאת מסיבה גדולה יותר" ולא ציין אותה. עוד הוא ציין "הבשורה שלא תהיה עונה שלישית לא הייתה צריכה להימסר בצורה כל כך פתאומית, בלי להתחשב במעורבות שלנו וברגשות שלך, על ידי משהו [יאנג] שהיה רק חלק מהמסע של מועדון ווינX במשך כמה שנים לאחר שמונה על ידי נטפליקס". בנוסף הוא שיתף שהוא עובד על הפקת סדרת אתחול לסדרת ההנפשה, שנקראת "מועדון ווינX"[347], ועל סרט לייב אקשן[338]. בהמשך החודש סטראפי ציין שהוא הופתע מביטול הסדרה, ושנמסר לו שהביטול נובע עקב שיקולים כלכליים והעובדה שמספר הצופים של העונה השנייה היה יותר נמוך מהעונה הראשונה. עוד הוא סיפר שהעונה הראשונה הופקה עם המטה המרכזי של נטפליקס בארצות הברית, לעומת השנייה שהופקה עם נטפליקס בריטניה, ולכן הייתה לנטפליקס "פחות תחושת בעלות" לסדרה[339]. כשנשאל בדצמבר 2022 אם תהיה עונה נוספת, סטראפי ענה שזה תלוי רק בנטפליקס שאינה מעוניינת בכך[348].

פיטר פרידלנדר, מנהל התסריטים של נטפליקס ארצות הברית וקנדה, נשאל בדצמבר 2022 כיצד סדרה זו בוטלה לצד סדרות נוספות למרות שהיא הייתה ברשימת Top 10 של שירות הסטרימינג, דבר שמעיד שצופים רבים צפו בה. הוא הסביר ש"הביטולים הם החלק הקשה ביותר בעבודה", וציין שה-Top 10 מעיד על פופולריות באותו רגע ולא לטווח האורך[349]. בינואר 2023 טד סרנדוס, מנכ"ל משותף של נטפליקס, ציין שאף פעם נטפליקס לא ביטלה הפקה מצליחה. עוד הוא ציין שההפקות שבוטלו "היו עם כוונות טובות אבל דיברו לקהל קטן מאוד בתקציב גדול מאוד"[350][351]. מעריצים שקראו את האמירה של סרנדוס התלהמו והיו מבולבלים, מפני שלפי דעתם נטפליקס ביטלה הרבה הפקות מצליחות. מחקר שנעשה על ידי OnlineCasinos בדק את הטענות וגילה שהסדרות שבוטלו, בין היתר סדרה זו, לא הצליחו לטווח הארוך בהשוואה להפקות אחרות שחודשו, בין היתר "ונסדיי" ו"דברים מוזרים"[352]. באפריל 2023 נרשם באתר "Android Authority" שהסדרה בוטלה מפני שהיא "מעולם לא מצאה קהל רחב יותר" מלבד מעריצי סדרת ההנפשה[353].

בכנס "Napoli Comicon" שהתרחש במאי 2023, סטראפי שיתף "אנו מנסים לנהל משא ומתן עם נטפליקס לגבי האפשרות להמשיך את הסדרה. היו עליות וירידות עד כה, ויש לנו קושי לאסוף את צוות השחקנים שקיבלו בינתיים חוזים חדשים"[354][355]. ביוני 2023 הוכרז שלאחר שנטפליקס ביטלה את הסדרה "נזירה לוחמת" בדצמבר 2022, היא תקבל טרילוגית המשך בעקבות קמפיין מעריצים שדומה למה שעשו מעריצי סדרה זו[356][357]. עקב הידיעה מעריצי הסדרה המשיכו לדרוש את חידושה, כשלקמפיין לחידוש סדרה זו יש יותר תאוצה משל הפרויקט שחודש[358][359]. ביולי 2023, במהלך Giffoni Film Festival, נודע שסטראפי מרגיש אובד עצות לגבי חידוש הסדרה, כאשר המשא ומתן עם נטפליקס, שבמהלכו הוצע להפיק עונה שלישית שתכלול שלושה פרקים או סרט סיום, נכשל[360].

המשך גרפי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-22 בפברואר 2023 הוכרז שחברת Mad Cave Studios תוציא לאור בשנת 2024 רומנים גרפיים שיתבססו על סדרה זו ועל סדרת ההנפשה[361][362][363]. ב-16 ביולי 2023 נודע שהרומנים הגרפיים שמבוססים על סדרה זו ישמשו כהמשכון שלה ויהוו את העונה השלישית[364][365]. סדרת הרומנים הגרפיים כוללת שני כרכים שנכתבו על ידי אוליביה קוארטרו-בריגס[366], תסריטאית וכותבת קומיקס זוכת פרסים[367], ואוירו על ידי אמנית הקומיקס כריסטיאן גילנרדו-גודרו[368]. הרומנים הגרפיים מסווגים כ"פנטזיה עכשווית למתבגרים"[369].

קוארטרו-בריגס ספרה שהיא הכירה את סדרת ההנפשה ואת סדרה זו, כאשר היא צפתה בה רק לאחר שהוצע לה לכתוב את הרומנים הגרפיים[370]. עוד היא שיתפה שעלילת הרומנים הגרפיים נכתבה ללא התייחסות וידיעה לנושאים שהיו אמורים להופיע בעונה השלישית שבוטלה[370], כמו כן שנשמרו הגוונים האפלים שהופיעו בסדרה[371].

הרומן הגרפי הראשון בסדרה, אשר נקרא "Fate: The Winx Saga Vol. 1 Dark Destiny" (בתרגום לעברית: "גורל: סאגת ווינX כרך. 1 גורל אפל"), הוכרז לראשונה באוקטובר 2023 במהלך New York Comic Con. בכנס הוצגה כריכתו ועלילתו, צוין שהוא יכלול 102 עמודים ונודע שהוא ייצא לאור ב-2 ביולי 2024[372][373]. באפריל 2024 הוכרז שהרומן הגרפי ייצא לאור ב-31 ביולי 2024, כמו כן פורסמו קטעים מתוכו[374]. עלילת הרומן הגרפי מתרחשת לאחר העונה השנייה של הסדרה, כשהיא עוקבת אחר קבוצות הפיות שמתמודדות עם האובדן של חברתן בלום ועם אויב חדש שמאיים להרוס את כל מה שהן אוהבות[375].

קוארטרו-בריגס שיתפה שהיא תשמח לרשום כרכים נוספים לסדרת הרומנים הגרפיים, כאשר יוכללו בהם דמויות מסדרת ההנפשה שאינן הופיעו בסדרה זו[371].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דהיאנה מוריו, 7 Things ‘Fate: The Winx Saga’ Set up for a Season 3, באתר TV Insider‏, 9 בדצמבר 2022
  2. ^ ריק סטיבנסון, Fate: All 6 Fairy Types In The Winx Saga Explained, באתר Screen Rant‏, 30 בינואר 2021
  3. ^ דייוויד אופי, Fate: Winx Saga includes a really random Sex Education crossover, באתר דיגיטל ספיי, 20 בספטמבר 2022
  4. ^ מערכת האתר, חדש בטלוויזיה: יום שישי, 22 בינואר 2021, באתר ג'ירפה, 21 בינואר 2021
  5. ^ שי שגב, חדש בטלוויזיה: יום שישי, 16 בספטמבר 2022, באתר ג'ירפה, 15 בספטמבר 2022
  6. ^ סטיוארט קלארק, Girls want toons!, באתר TBI Vision‏, 29 בנובמבר 2012
  7. ^ צוות המערכת של Comingsoon.it,‏ Winx Club compie 18 anni: il 28 gennaio 2004 le fate create da Iginio Straffi debuttavano sul piccolo schermo, באתר Comingsoon.it‏, 27 בינואר 2022
  8. ^ סבסטיאנו דפרו, Le Winx compiono 18 anni, il creatore a TPI: Così ho ideato la storia delle fatine moderne, באתר The Post Internazionale‏, 14 במאי 2022
  9. ^ ניק ויווארלי, Winx creator in the pink, באתר וראייטי, 26 בפברואר 2011
  10. ^ מייק גודרידג', Paramount strikes deal for Rainbow's Not Born To Be Gladiators, באתר Screen International‏, 13 במאי 2011
  11. ^ Il papà delle Winx le vede Barbie, באתר Il Giornale di Vicenza‏, 22 ביולי 2013
  12. ^ 1 2 אניטה בוש, ‘Winx Club’ To Get Big Screen & Live-Action Treatment Via Hollywood Gang, באתר Deadline Hollywood‏, 10 בפברואר 2016
  13. ^ 1 2 3 דניס פטסקי, Winx Club: Netflix Adapting Italian Animated Franchise As YA Series, באתר Deadline Hollywood‏, 14 במרץ 2018
  14. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 סטיב וינטרוב, ‘Fate: The Winx Saga’ Showrunner Brian Young Talks Season 2 Spoilers, Future Plans, and Adapting the Cartoon, באתר Collider‏, 11 באוקטובר 2022
  15. ^ 1 2 TV Kids Licensing Expo, Annecy & NATPE Budapest 2019, באתר issuu‏, 22 במאי 2019
  16. ^ 1 2 3 4 5 6 7 פטרנה רדולוביץ', No one believed in Winx Club, except for its creator, באתר Polygon‏, 7 ביוני 2021
  17. ^ 1 2 לאורה ריו, Così il mio burattino riporta i bambini a misurarsi con la realtà, באתר איל ג'ורנלה, 26 בנובמבר 2021
  18. ^ 1 2 3 ג'נארו מרקו דואלו, Iginio Straffi, il Walt Disney italiano: Il mio Pinocchio è in un mondo con troppi smartphone, באתר Fanpage.it‏, 17 בספטמבר 2021
  19. ^ 1 2 ג'נארו מרקו דואלו, Iginio Straffi: 18 anni con le mie Winx, hanno l’età di Blanco, באתר Fanpage.it‏, 7 בפברואר 2022
  20. ^ 1 2 3 ג'ייקוב פישר, Live-Action ‘Winx Club’ Series In Pre-Production At Netflix, Brian Young Set As Showrunner, באתר DiscussingFilm‏, 31 ביולי 2019
  21. ^ שי שגב, חדשות הסטרימינג: אקדמיית המטריה משתדרגת, Glow חוזרת לעונה אחרונה, באתר ג'ירפה, 22 בספטמבר 2019
  22. ^ 1 2 דניס פטסקי, Fate: The Winx Saga: Abigail Cowen To Lead Ensemble Cast Of Netflix YA Series, באתר Deadline Hollywood‏, 17 בספטמבר 2019
  23. ^ מנורי רוויינדרן, ‘Fate: The Winx Saga’ Producer Judy Counihan Joins Pulse Films as Scripted Creative Director (EXCLUSIVE), באתר וראייטי, 30 בנובמבר 2022
  24. ^ 1 2 3 אריק פדרסן, Fate: The Winx Saga Renewed For Season 2 On Netflix, באתר Deadline Hollywood‏, 18 בפברואר 2021
  25. ^ 1 2 לורנס קוק, Get Cast in Da Vinci TV Series ‘Leonardo’ + More UK Projects, באתר Backstage‏, 14 באוקטובר 2019
  26. ^ על סטיפן וולפנדן, באתר STEPHEN WOOLFENDEN
  27. ^ אמר קאיה, ‘Ozark,’ ‘Warrior Nun’ and ‘Fate: The Winx Saga’ Reportedly Renewed at Netflix, באתר What's on Netflix‏, 29 ביוני 2020
  28. ^ נונציה אספוזיטו, NETFLIX, RINNOVI IN VISTA PER ALCUNE SERIE? SCOPRIAMO INSIEME QUALI, באתר Everyeye.it‏, 30 ביוני 2020
  29. ^ הכרזה על העונה השנייה של הסדרה, ברשת החברתית אינסטגרם, 18 בפברואר 2021
  30. ^ רישאב צ'אוהאן, Fate: The Winx Saga season 2 review: An upswing in the series, באתר The Envoy Web‏, 17 בספטמבר 2022
  31. ^ 1 2 WINX CLUB, באתר Rainbow S.p.A
  32. ^ Winx Club All‏, INTERVIEW TO IGINIO STRAFFI ➤Winx Live action for adults? Season 8 news? & more, באתר Winx Club All‏, 17 בספטמבר 2018
  33. ^ 1 2 אלכסנדר קקאלה, Netflix releases trailer for 'Winx Club' remake: Fate: The Winx Saga, באתר Today‏, 11 בדצמבר 2020
  34. ^ 1 2 3 העורכים, Le Winx diventano una serie Netflix – Intervista a Francesco Artibani, באתר FRAMED Magazine‏, 21 בינואר 2021
  35. ^ 1 2 3 מריה וולפה, Winx: per le fatine femministe nuova stagione tv, un musical e un film, באתר קוריירה דלה סרה, 2 בפברואר 2019
  36. ^ אנדרו מוניק, Fate: The Winx Saga Failed to Incorporate the Best Part of the Cartoon, באתר Comic Book Resources‏, 12 בינואר 2023
  37. ^ ריאיון עם איג'יניו סטראפי, ברשת החברתית פייסבוק, 16 ביולי 2023
  38. ^ לאה מרילה תומאס, All the Ways 'Fate: The Winx Saga' is Different From 'Winx Club', באתר קוסמופוליטן, 27 בינואר 2021
  39. ^ אורלה פנטלו, Netflix's Made Some Major Changes To The OG CartoonsFateWinx, באתר Bustle‏, 29 בינואר 2021
  40. ^ אייסל דילארה קספ, Netflix Review: Differences Between Fate: The Winx Saga and Winx Club, באתר Feather Pen Blog‏, 1 במרץ 2021
  41. ^ רייצ'ל סנדל, Does 'Fate: The Winx Saga' Capture the Magic of Its Source Material?, באתר Collider‏, 14 באוקטובר 2022
  42. ^ 1 2 3 4 אלן ג'ונס, 'Boys can be fairies – it's the 21st century': How Fate: The Winx Saga finds the reality in fantasy, באתר הגרדיאן, 10 בדצמבר 2020
  43. ^ ציוץ של מולי קווין, ברשת החברתית טוויטר, 8 בינואר 2021
  44. ^ 1 2 3 תאודורה סטפנלי, Le Winx conquistano Netflix, il creatore Straffi: «Il successo? Voler essere una di loro», באתר AnconaToday,‏ 23 בפברואר 2021
  45. ^ קרוליין פוס, Roteiro para 2ª temporada de Fate: A Saga Winx já está sendo escrito, באתר Cinema10‏, 26 בספטמבר 2020
  46. ^ רייצ'ל פוירטש, Vanessa Benton Interview: The Sandman & Fate: The Winx Saga Writer, באתר Screen Rant‏, 17 באוגוסט 2022
  47. ^ 1 2 3 4 ברונווין אוניל, The Winx Saga corrects the errors of Season one with a more inclusive second run, באתר EVOKE‏, 16 באוגוסט 2022
  48. ^ 1 2 אנדי סוויפט, Fate: The Winx Saga's Eliot Salt Is 'Excited and Over the Moon' About Terra's Big Discovery in Season 2, באתר TVLine‏, 17 בספטמבר 2022
  49. ^ 1 2 3 כריסטינה רדיש, 'Fate: The Winx Saga' Season 2: Paulina Chávez on Flora's Connection With Terra, באתר Collider‏, 20 בספטמבר 2022
  50. ^ פיליפ תאו, Paulina Chávez Blossoms as Flora in ‘Fate: The Winx Saga’ Season 2, באתר Netflix Tudum‏, 16 בספטמבר 2022
  51. ^ 1 2 אלמין יוהנס, Fate: The Winx Saga boss breaks down Bloom's major discovery, that death, and potential season 3, באתר אנטרטיינמנט ויקלי, 17 בספטמבר 2022
  52. ^ מייקל קיובי, LGBTQ+ Shows and Films to Stream in January 2021‏ 13, באתר Them‏, 8 בינואר 2021
  53. ^ 1 2 פיליפ תאו, ‘Fate: The Winx Saga’ Showrunner Creates the Queer Representation He Always Wanted, באתר Netflix Tudum‏, 16 בספטמבר 2022
  54. ^ כריסטינה רדיש, 'Fate: The Winx Saga' Season 2: Eliot Salt on Finding Terra’s Strength, באתר Collider‏, 19 בספטמבר 2022
  55. ^ 1 2 אנדי סוויפט, Fate: The Winx Saga Boss Looks Ahead to Potential Season 3, Including Whether -Spoiler- Is Really Gone, באתר TVLine‏, 25 בספטמבר 2022
  56. ^ 1 2 מרטינה פדריטי, Fate the Winx Saga attingerà sempre più alla trama di Winx Club, באתר DANinSERIES‏, 26 בספטמבר 2022
  57. ^ אנדראס ויסמן, Disney Hires First UK Casting Executive As Competition Surges For Talent & Studio Space, באתר Deadline Hollywood‏, 6 באפריל 2022
  58. ^ 1 2 כריסטינה רדיש, Fate: The Winx Saga Star Elisha Applebaum Was as Shocked as You by the Way Season 1 Ended, באתר Collider‏, 27 בפברואר 2021
  59. ^ רודי קינסלה, There's an open casting call for young adults and teenagers to appear in a new Netflix series, באתר joe‏, 15 באוגוסט 2019
  60. ^ ליאם דויל, Open casting call for new fantasy Netflix series, באתר wicklownews‏, 14 באוגוסט 2019
  61. ^ ג'ולי לאש, ‘Fate: The Winx Saga’s’ Abigail Cowen on Relating to Bloom and Season 2 Troubles With Rosalind, באתר TheWrap‏, 16 בספטמבר 2022
  62. ^ 1 2 נטשה ג'וקיץ', Abigail Cowen Told Us A Bunch Of Behind-The-Scenes "Fate: The Winx Saga" Trivia, And Holy Moly, My Mind Is Blown, באתר BuzzFeed‏, 13 בפברואר 2021
  63. ^ אמלין טרוויס, Abigail Cowen Channeled Post Malone And Teenage Angst In 'Fate: The Winx Saga', באתר MTV‏, 22 בינואר 2021
  64. ^ פוסט של אביגיל קוון, ברשת החברתית אינסטגרם, 17 בספטמבר 2019
  65. ^ 1 2 פרסום פרטים ראשונים על הסדרה, ברשת החברתית אינסטגרם, 17 בספטמבר 2019
  66. ^ 1 2 צוות השולחן הדיגיטלי, Netflix young-adult series begins filming in Wicklow, באתר Irish Examiner‏, 17 בספטמבר 2019
  67. ^ סיקור הראיונות עם המשתתפים באירוע "Across The Other World", ברשת החברתית פייסבוק, 14 במאי 2022
  68. ^ קטעים מתוך הלייב באינסטגרם של ג'ייקוב דודמן, ברשת החברתית טוויטר, 3 במאי 2023
  69. ^ Netflix – Fate Season 2 – New Production, באתר MovieExtras.ie‏, 27 ביוני 2021
  70. ^ 1 2 3 4 סרטון שמכריז על תחילת הצילומים, ברשת החברתית אינסטגרם, 20 ביולי 2021
  71. ^ סופיה בהזאדי, ‘Fate: The Winx Saga’ Reveals Miranda Richardson & Daniel Betts As New Cast Additions, Season 2 Premiere Date & Video, באתר Deadline Hollywood‏, 27 ביולי 2022
  72. ^ בריאן יאנג מחבק לוח בו מופיע צוות השחקנים של העונה השנייה, ברשת החברתית אינסטגרם, 20 ביולי 2021
  73. ^ קייטי פלמר, Fate The Winx Saga season 2 cast: Why has Rosalind been recast?, באתר דיילי אקספרס, 5 באוקטובר 2022
  74. ^ קייטי פלמר, Why was Ben Harvey recast in Fate the Winx Saga season 2?, באתר דיילי אקספרס, 5 באוקטובר 2022
  75. ^ תומאס בייקון, Yes, Those Fate: The Winx Saga Characters Were Recast In Season 2, באתר Screen Rant‏, 16 במאי 2023
  76. ^ 1 2 ביאטריס פגן, Iginio Straffi traccia un bilancio dei 25 anni di Rainbow: nel futuro un film live action delle Winx, באתר BadTaste.it‏, 9 בספטמבר 2021
  77. ^ פוסט לכבוד שנה של זוגיות שפרסם דני גריפין, ברשת החברתית אינסטגרם, 19 בספטמבר 2022
  78. ^ דיפש, Abigail Cowen Goes Public With Boyfriend Danny Griffin, באתר Glamour Buff‏, 5 באוקטובר 2021
  79. ^ All These TV Co-Stars Are Dating IRL, באתר ערוץ E!‏, 19 באפריל 2023
  80. ^ מרטינה פדריטי, Abigail Cowen e Danny Griffin si sono lasciati? Il rumor, באתר Daninseries‏, 14 בדצמבר 2023
  81. ^ Fate: The Winx Saga - Teaser - Multilanguage - Dubbed, סרטון באתר יוטיוב
  82. ^ Судьба: Сага Винкс 💥 Русский трейлер #2 (1-й сезон) 💥 Сериал 2021, סרטון באתר יוטיוב
  83. ^ ynet, בעקבות הפלישה: נטפליקס משהה את השירות שלה ברוסיה, באתר ynet, ‏6 במרץ 2022
  84. ^ 1 2 ריאיון עם פרלה ליברטורי, ברשת החברתית אינסטגרם, 21 בנובמבר 2023
  85. ^ גורל: סאגת ווינX, באתר Il mondo dei doppiatori
  86. ^ צער גידול בנות - הדור הבא, באתר אישים
  87. ^ סוגרות חשבונות: חוליית המעודדות, באתר אישים
  88. ^ 13: המיוזיקל, באתר אישים
  89. ^ החילוץ מהמערה בתאילנד, באתר אישים
  90. ^ צילום מסך של סטורי שהעלו המדבבים לאינסטגרם, 6 באוגוסט 2022
  91. ^ לורה סלרטרי, Vikings spin-off Valhalla to be filmed for Netflix in Wicklow, באתר אייריש טיימס, 19 בנובמבר 2019
  92. ^ 1 2 מריה פרקודראבאץ', Where Is ‘Fate: The Winx Saga’ Filmed? Locations Revealed, באתר Fiction Horizon‏, 22 בספטמבר 2022
  93. ^ צ'ארלי טיילור, Netflix to raise prices for subscribers in Ireland, באתר אייריש טיימס, 6 בדצמבר 2020
  94. ^ 1 2 אורלה פנטלו, You Can Visit The Boarding School In Fate: The Winx Saga, באתר Bustle‏, 28 בינואר 2021
  95. ^ Where was Fate: The Winx Saga filmed and where is the school, באתר Heart‏, 1 בפברואר 2021
  96. ^ לקסי ויליאמס, Abigail Cowen's 'Fate: The Winx Saga' Behind-The-Scenes Photo Is Relatable AF, באתר Elite Daily‏, 5 בפברואר 2021
  97. ^ 1 2 כריסטינה מיגליאצ'יו, Abigail Cowen si sbottona sulla seconda stagione di Fate: The Winx Saga, באתר VelvetGossip.it‏, 21 בינואר 2022
  98. ^ 1 2 אנדי סוויפט, Fate: The Winx Saga Cast Reacts to Deaths, Betrayals and Other Twists in Season 2 Finale — Grade It!, באתר TVLine‏, 18 בספטמבר 2022
  99. ^ 1 2 3 כריסטינה רדיש, Freddie Thorp on Whether Riven is Toxic or Misunderstood in 'Fate: The Winx Saga' Season 2, באתר Collider‏, 23 בספטמבר 2022
  100. ^ פרי נמירוף, Abigail Cowen on 'Fate: The Winx Saga' Season 2 and Identifying Her Need to Act via 'Stranger Things', באתר Collider‏, 18 בספטמבר 2022
  101. ^ 1 2 3 4 5 6 תמרה פואנטס, On the Set of ‘Fate: The Winx Saga,’ Where the Cast and Crew Spill Behind-the-Scenes Secrets, באתר קוסמופוליטן, 16 בספטמבר 2022
  102. ^ FATE: THE WINX SAGA, באתר HireWorks
  103. ^ НОВЫЕ ПОДРОБНОСТИ СЕРИАЛА ПРО ВИНКС, באתר Tlum.ru‏, 16 באוקטובר 2019
  104. ^ בריאן לויד, Netflix's latest TV series, 'Fate: The Winx Saga', is now filming in Ireland, באתר entertainment.ie‏, 17 בספטמבר 2019
  105. ^ Netflix young adult series Fate: The Winx Saga begins filming in Ireland, באתר Raidió Teilifís Éireann‏, 17 בספטמבר 2019
  106. ^ הכרזה על סיום צילום העונה הראשונה, ברשת החברתית אינסטגרם, 13 בדצמבר 2019
  107. ^ ציוץ של ג'ייקוב דודמן, ברשת החברתית טוויטר, 13 בדצמבר 2019
  108. ^ מדברים על "גורל: סאגת ווינX", באתר נטפליקס
  109. ^ לורה סלאטרי, Elaine Geraghty: Film studio boss on a content boom and the need for escapism, באתר אייריש טיימס, 7 במאי 2021
  110. ^ קטע מתוך השידור חיי בו דני גריפין מספר את החדשות, ברשת החברתית טוויטר, 23 באפריל 2021
  111. ^ איזבלה רושה, Fate: A Saga Winx Gravações da segunda temporada são finalizadas, באתר Nerd Site‏, 8 בנובמבר 2021
  112. ^ אמה מ, PHOTOS: Netflix show being filmed at Dublin's Hellfire Club, באתר Dublin's Q102‏, 27 באוגוסט 2021
  113. ^ אימר דוד, Netflix series ‘Fate: The Winx Saga’ films in Avoca, באתר Wicklow People Newspaper‏, 6 באוקטובר 2021
  114. ^ 1 2 3 קייט בריידן, Fate: The Winx Saga cast - "The Irish are absolutely phenomenal to work with. The place has the most beautiful landscapes and people", באתר Hot Press‏, 24 באוקטובר 2022
  115. ^ Movies and TV productions share in €127.3m corporation tax credits for 2022, באתר RTÉ‏, 13 בינואר 2023
  116. ^ LEGAL SERVICES SECTION 481 FILM TAX RELIEF IRELAND, באתר Irish Film and Television Network
  117. ^ אנה לאסו, 'Destino: La saga Winx': Una de las escenas más famosas entre Bloom y Sky no fue tan maravillosa como parecía detrás de las cámaras, באתר SensaCine‏, 23 בדצמבר 2022
  118. ^ "I thought I was gonna be a stuntman on a horse." Danny Griffin in conversation with Abigail Cowen, באתר Square Mile‏, 19 באוקטובר 2022
  119. ^ מארק בנג'מין, actor danny griffin talks about his magical role in netflix’s fate: the winx saga, tom ford, and the thrill of a car chase, באתר Rain Magazine‏, 16 בדצמבר 2022
  120. ^ פטרנה ראדולוביץ', Fate: The Winx Saga’s Sky is a horse boy because the actor is too, באתר Polygon‏, 17 בספטמבר 2022
  121. ^ גמה הוספידו, Si echas de menos Embrujadas, Destino: La saga Winx es tu serie de Netflix, באתר Glamour‏, 5 בינואר 2021
  122. ^ מאיה ברבר, Restyling the cast of Netflix's Fate: The Winx Saga, באתר Muse‏, 9 במרץ 2021
  123. ^ פוסט של Stunt Guild Ireland, ברשת החברתית אינסטגרם, 16 בינואר 2022
  124. ^ פוסט של אויף ביילי, ברשת החברתית אינסטגרם, 17 בספטמבר 2022
  125. ^ תמרה פואנטס, Exclusive: "Fate: The Winx Saga" Star Danny Griffin Wants You To See All of Sky's Layers, באתר Seventeen‏, 19 בפברואר 2021
  126. ^ כתב C21‏, Tune in to C21FM today from 10am, באתר C21Media‏, 10 בנובמבר 2021
  127. ^ מארק לייטון, Lifting the covers on safe & authentic screen sex, באתר TBI Vision‏, 22 בינואר 2021
  128. ^ כריסטינה רדיש, 'Fate: The Winx Saga' Season 2: Sadie Soverall on Beatrix’s Journey of Growth, באתר Collider‏, 22 בספטמבר 2022
  129. ^ 1 2 3 4 פטרנה ראדולוביץ', Fate: The Winx Saga creators wanted to up the magical girl ante with a big fairy transformation, באתר Polygon‏, 20 בספטמבר 2020
  130. ^ Fate: The Winx Saga - VFX Breakdown of Bloom's Transformation, סרטון באתר יוטיוב
  131. ^ 1 2 פוסט של חברת "MOMOCO", ברשת החברתית פייסבוק, 22 בינואר 2021
  132. ^ פוסט של חברת "MOMOCO", ברשת החברתית פייסבוק, 29 בספטמבר 2020 (הקישור אינו פעיל, 30.9.2020)
  133. ^ Fate: The Winx Saga, באתר Cinesite
  134. ^ Fate: The Winx Saga, באתר Film FX Ireland‏, 15 בדצמבר 2019
  135. ^ Fate: The Winx Saga - Daniel Magyar VFX, סרטון באתר יוטיוב
  136. ^ בן דלטון, How the international VFX industry is continuing to work during the coronavirus shutdown, באתר Screen International‏, 7 באפריל 2020
  137. ^ דן סארטו, Cinesite Shares New VFX Showreel, באתר Animation World Network‏, 28 באפריל 2020
  138. ^ מרצדס מיליגן, People on the Move: Exec Hirings, Exits & Academy Board Elections, באתר Animation Magazine‏, 10 ביוני 2020
  139. ^ צילום מסך של סטורי שפרשס מוסטפא העלתה לעמוד האינסטגרם שלה, 16 ביוני 2020
  140. ^ צילום מסך של סטורי שאביגיל קוון העלתה לעמוד האינסטגרם שלה, 22 ביולי 2020
  141. ^ פוסט של אולפן ההקלטות "Anything Audible", ברשת החברתית פייסבוק, 23 ביולי 2020
  142. ^ 1 2 לונדרה סימון פיליפטי, Le Winx irlandesi e quella «Disney» europea che l’Italia dimentica, באתר Il Sole 24 Ore‏, 9 באוגוסט 2020
  143. ^ כריס מקגוון, VFX INDUSTRY – GROWTH, GLOBALIZATION AND CHANGE, באתר VFX Voice Magazine‏, 5 באפריל 2023
  144. ^ ג'ון קרימר, Bristol's Primary Visual Effects opens new Finzels Reach home, באתר Televisual Business Magazine‏, 27 בפברואר 2023
  145. ^ Brisbane VFX Studio Revolutionizes Industry, באתר Mirage News‏, 17 ביולי 2023
  146. ^ וינסנט פריי, Fate: The Winx Saga – Season 2, באתר The Art of VFX‏, 2 בספטמבר 2022
  147. ^ פוסט של בריאן יאנג, ברשת החברתית אינסטגרם, 22 בינואר 2022
  148. ^ פוסט של אולפן ההקלטות "Harter Music", ברשת החברתית אינסטגרם, 16 בפברואר 2022
  149. ^ פוסט של אולפן ההקלטות "Harter Music", ברשת החברתית אינסטגרם, 9 במרץ 2022
  150. ^ צילום מסך של סטורי שפוליינה צ'אבס העלתה לעמוד האינסטגרם שלה, 9 במרץ 2022
  151. ^ צילום מסך של סטורי שפרשס מוסטפא העלתה לעמוד האינסטגרם שלה, 28 במרץ 2022
  152. ^ צילום מסך של סטורי ששון סאגר העלה לעמוד האינסטגרם שלו, ברשת החברתית אינסטגרם, 6 באפריל 2022
  153. ^ פוסט של בריאן יאנג, ברשת החברתית אינסטגרם, 16 באפריל 2022
  154. ^ Freefolk’s Magical VFX for Fate: The Winx Saga, באתר LBBOnline‏, 2 בדצמבר 2022
  155. ^ טרבור הוג, Freefolk Goes Back to School with ‘Fate: The Winx Saga’ VFX, באתר Animation World Network‏, 3 באפריל 2023
  156. ^ אלסנדרה קפוצי, Rainbow: Dalle Winx alla sede, la scelta sostenibile dell'animazione made in Italy, באתר Il Sole 24 Ore‏, 11 בפברואר 2021
  157. ^ Winx Club All‏, NEWS!! - Winx Club Season 8 & Netflix Live Action, באתר Winx Club All‏, 24 במאי 2018
  158. ^ מרקוס ויניסיוס, Tudo o que sabemos sobre O Clube das Winx, nova série da Netflix, até o momento, באתר MTV Brasil‏, 4 בפברואר 2020
  159. ^ עמוד מתוך קטלוג בו כתוב שהסדרה תעלה בסתיו 2020
  160. ^ ?КОГДА ВЫЙДЕТ СЕРИАЛ ПО ВИНКС, באתר Tlum.ru‏, 16 בספטמבר 2020
  161. ^ עמוד מתוך קטלוג בו כתוב שהסדרה תעלה בסוף ינואר 2021
  162. ^ פרסום עמוד האינסטגרם של הסדרה, ברשת החברתית אינסטגרם, 8 בדצמבר 2020
  163. ^ גורל: סאגת ווינX, ברשת החברתית אינסטגרם
  164. ^ גרטה ביורנסון, Netflix Shares Magical First Look at Fate: The Winx Saga, באתר Decider‏, 8 בדצמבר 2020
  165. ^ התקבלת למכללת אלפיה, ברשת החברתית אינסטגרם, 8 בדצמבר 2020
  166. ^ גורל: סאגת ווינX – טיזר וחשיפת תאריך יציאה, סרטון באתר יוטיוב
  167. ^ ג'וש ווייס, NICKELODEON'S 'WINX CLUB' ENTERS LIVE-ACTION WITH TEASER FOR 'FATE: THE WINX SAGA' COMING TO NETFLIX, באתר Syfy‏, 10 בדצמבר 2020
  168. ^ ביורן בכר, Neu auf Netflix: Nachschub für Fans von Fate: The Winx Saga, באתר Filmstarts‏, 20 בפברואר 2021
  169. ^ 1 2 PUBLISHING,‏ Rainbow e Franco Cosimo Panini annunciano un importante accordo per FATE: the Winx Saga, באתר Licensing Italia‏, 5 במאי 2021
  170. ^ the latest news from rainbow, באתר Licensing Magazine‏, 6 באפריל 2022
  171. ^ שיין רומנצ'יק, Fate: The Winx Saga Season 2 Promo Poster Promises Sophomore Return At Licensing Expo , באתר Collider‏, 26 במאי 2022
  172. ^ פרסום לוח הזמנים של האירוע "GEEKED WEEK", ברשת החברתית אינסטגרם, 26 במאי 2022
  173. ^ GEEKED WEEK - Day 1 - Series Showcase, The Sandman & The Umbrella Academy - Netflix, סרטון באתר יוטיוב
  174. ^ סייד פהדאללה חוסייני, Fate: The Winx Saga Season 2 Video Reveals First Look At New Earth Fairy, באתר Screen Rant‏, 6 ביוני 2022
  175. ^ אורן מנדז, נטפליקס Geeked: כל ההכרזות והטריילרים מהיום הראשון, באתר Gadgety‏, 7 ביוני 2022
  176. ^ פיליפ תאו, Flora Finally Blooms in ‘Fate: The Winx Saga’ Season 2, באתר Netflix Tudum‏, 6 ביוני 2022
  177. ^ Fate: The Winx Saga: Season 2 - Date Announcement - Netflix, סרטון באתר יוטיוב
  178. ^ אנדי סוויפט, Fate: The Winx Saga Sets Season 2 Release Date on Netflix — Watch Teaser, באתר TVLine‏, 27 ביולי 2022
  179. ^ גורל: סאגת ווינX - עונה 2: טריילר רשמי, סרטון באתר יוטיוב
  180. ^ ראיין או'רורק, 'Fate: The Winx Saga' Season 2 Trailer Teases Magic, Romance, and Mystery, באתר Collider‏, 23 באוגוסט 2022
  181. ^ 1 2 3 פאולו סינפולי, Cover Story: Rainbow-Colorado Film, una sinergia vincente, באתר E-DUESSE.IT‏, 14 בספטמבר 2022
  182. ^ פוסטרי התנועה, ברשת החברתית אינסטגרם, 15 בספטמבר 2022
  183. ^ פטריק היפס, World Trailer Awards Sets Regional Winners For 2023; Global Ceremony Is February 25, באתר Deadline Hollywood‏, 7 בפברואר 2023
  184. ^ תמונה של גיפים בהשראת הסדרה
  185. ^ סרטון של שלטי חוצות, ברשת החברתית פייסבוק, 21 בינואר 2021
  186. ^ תמונה של שלטי חוצות, ברשת החברתית פייסבוק, 23 בינואר 2021
  187. ^ תמונה של שלטי חוצות, ברשת החברתית אינסטגרם, 12 בספטמבר 2022
  188. ^ ?Cadê o funk das Winx, Netflix, סרטון באתר יוטיוב
  189. ^ Fate: The Winx Saga - #WinxFunkChallenge - Results, סרטון באתר יוטיוב
  190. ^ צוות האתר, Anne Nikitin to Score ‘‏Gabriel Range’s ‘Stardust’ & Netflix’s ‘Fate: The Winx Saga, באתר Film Music Reporter‏, 23 בדצמבר 2019
  191. ^ אריקה פופי, ANNE NIKITIN: CELEBRATING WOMEN COMPOSERS, באתר !Soundtracks, Scores and More‏, 27 ביולי 2020
  192. ^ פוסט של DNA Music Limited, ברשת החברתית פייסבוק, 23 ביולי 2020
  193. ^ פוסט של DNA Music Limited, ברשת החברתית פייסבוק, 13 באוגוסט 2020
  194. ^ Interview: FATE: THE WINX SAGA Composer Anne Nikitin on Her Music For "Winx Club" Live Action, סרטון באתר יוטיוב
  195. ^ 1 2 פיליפ תאו, How ‘Fate: The Winx Saga’ Scored Season 2’s Massive Needle Drops, באתר Netflix Tudum‏, 19 בספטמבר 2022
  196. ^ העורכים, Hlavním sound designérem druhé řady fantasy seriálu Winx Saga: Osud je zvukař Juraj Mravec, באתר Večerník Praha‏, 25 בספטמבר 2022
  197. ^ לקסי ויליאמס, The Songs On 'Fate: The Winx Saga's Season 1 Soundtrack Are Major Bops, באתר Elite Daily‏, 23 בינואר 2021
  198. ^ קמילה ברבייטו, Feeling Like a Fairy After Watching Fate: The Winx Saga? Jam to the Magic Soundtrack, באתר POPSUGAR‏, 22 בינואר 2021
  199. ^ Q.V. Hough‏, Every Song In Fate: The Winx Saga Season 1, באתר Screen Rant‏, 27 בינואר 2021
  200. ^ 1 2 נטלי זמורה, Fate: The Winx Saga season 2 soundtrack: All songs featured by episode, באתר FanSided‏, 16 בספטמבר 2022
  201. ^ צ'ופה קברה, Fate: The Winx Saga (Netflix 2021 Series) – Trailer Song, באתר Commercial Song‏, 10 בדצמבר 2020
  202. ^ 1 2 אלכס, Fate The Winx Club Saga Season 2 Trailer Song - Soundtrack, Music 2022, באתר Leistone‏, 23 באוגוסט 2022
  203. ^ Fate: The Winx Saga Official Playlist, באתר ספוטיפיי
  204. ^ Bloom's Fire Playlist, באתר ספוטיפיי
  205. ^ Aisha's Water Playlist, באתר ספוטיפיי
  206. ^ Stella's Light Playlist, באתר ספוטיפיי
  207. ^ Terra's Earth Playlist, באתר ספוטיפיי
  208. ^ Musa's Mind Playlist, באתר ספוטיפיי
  209. ^ Beatrix's Air Playlist, באתר ספוטיפיי
  210. ^ מייגן אוקיף, ‘Fate: The Winx Saga’ Season 2 Gives Bloom and Sky a Steamy, Dreamy, Fairy Tale Sex Scene, באתר Decider‏, 16 בספטמבר 2022
  211. ^ פיליפ תאו, How ‘Fate: The Winx Saga’ Secured That Taylor Swift Needle Drop, באתר Netflix Tudum‏, 17 בספטמבר 2022
  212. ^ אירן רוזיניולי, Winx Club torna in Tv, dal 14 febbraio le prime stagioni su Rai Gulp, באתר Imperoland‏, 12 בפברואר 2021
  213. ^ אליהו ווב, Fandom’s Top TV Shows For 2021, באתר פאנדום, 21 בדצמבר 2021
  214. ^ סטפני פראנג', ‘Squid Game,’ ‘Black Widow’ Top Whip Media’s 2021 TV Time Charts; App Bows Personalized Rankings, באתר Media Play News‏, 27 בדצמבר 2021
  215. ^ בנג'מין ג'ול, Schon gesehen?: Diese 10 Serien wurden 2021 am meisten gegoogelt, באתר Netzwelt‏, 8 בדצמבר 2021
  216. ^ FATE: THE WINX SAGA, באתר Rotten Tomatoes
  217. ^ אוולין סוטו, 10 LGBTQ+ Shows With High Audience Ratings on Rotten Tomatoes That Were Canceled Too Soon, באתר Collider‏, 15 בינואר 2023
  218. ^ עריכה דיגיטלית, Serie tv sulla magia: quali sono le migliori da vedere su Netflix, באתר קוסמופוליטן, 5 במרץ 2023
  219. ^ אנה לוגנסקאיה, Сага о Клубе Винкс выйдет совсем скоро, но люди не рады. Всё из-за неприятных слухов об этом сериале, באתר Medialeaks.ru‏, 18 במאי 2020
  220. ^ יוניטי בלוט, 'new netflix series 'the winx saga' is like 'harry potter' meets 'gossip girl, באתר Tyla‏, 28 באוגוסט 2020
  221. ^ סטף ג'קסון, Fate: The Winx Saga release date, cast, plot and everything you need to know, באתר קוסמופוליטן, 13 באוקטובר 2020
  222. ^ אמילי גולה, The best new TV shows to look out for in 2021, באתר קוסמופוליטן, 16 בנובמבר 2020
  223. ^ פוסט שמציג את הסדרה ב-Top 10 של נטפליקס, ברשת החברתית אינסטגרם, 24 בינואר 2021
  224. ^ טראוויס בין, This New Teen Fantasy Just Replaced ‘Bridgerton’ As The Most-Watched Show On Netflix, באתר פורבס, 23 בינואר 2021
  225. ^ ריק פורטר, Criminal Minds Ascends to Top of Nielsen Streaming List, באתר הוליווד ריפורטר, 25 בפברואר 2021
  226. ^ דוח של נטפליקס, באתר PDF‏, 20 באפריל 2021
  227. ^ ניק רומנו, Outside the Wire and Fate: The Winx Saga top most-watched Netflix movies and TV shows of the year, באתר אנטרטיינמנט ויקלי, 21 באפריל 2021
  228. ^ FATE: THE WINX SAGA: SEASON 1, באתר Rotten Tomatoes
  229. ^ פטרנה רדולוביץ', Netflix’s live-action Fate: The Winx Saga goes all in on the magic, but not the Magical Girls, באתר Polygon‏, 18 בינואר 2021
  230. ^ ג'ואל קלר, Stream It Or Skip It: ‘Fate: The Winx Saga’ On Netflix, Where A Group Of Teenage Fairies Figure Out How To Be Teenagers … And Fairies, באתר Decider‏, 22 בינואר 2021
  231. ^ לינדה מלה, Review: Netflix’s ‘Fate: The Winx Saga’ Is Teen Fantasy Perfection, באתר TV Insider‏, 20 בינואר 2021
  232. ^ מריו מנקה, Fate: The Winx Saga: le Winx arrivano su Netflix e sono più dark che mai, באתר VanityFair.it‏, 21 בינואר 2021
  233. ^ הלן יאנג, Fate: The Winx Saga — Another dark retelling of a childhood favorite, באתר The Daily Campus‏, 5 בפברואר 2021
  234. ^ עדי ברנובסקי, החידוש של ווינX: "הפכה לסדרת נוער אמיתית", באתר פרוגי, 24 בינואר 2021
  235. ^ סמדר שילוני, "גורל: סאגת ווינX" הפכה מסדרה כיפית לעוד דרמת נעורים אפלה וגנרית, באתר ynet, ‏27 בינואר 2021
  236. ^ עידו ישעיהו‏, "גורל: סאגת הווינקס" קצרה - ובכך טמונות גם חולשותיה וגם מעלותיה, באתר וואלה!‏, 29 בינואר 2021
  237. ^ אתר למנויים בלבד חן חדד, "גורל: סאגת וינX": לא מפתיע שזאת הסדרה הכי נצפית בנטפליקס עכשיו, באתר הארץ, 26 בינואר 2021
  238. ^ מילי מיי הילי, Fate: The Winx Saga Doesn’t Know Why Anyone Liked ‘Winx Club’: Season Review, באתר הרווארד קרימסון, 29 בינואר 2021
  239. ^ קרוליין פריס, Fate: The Winx Saga Review (Spoiler-Free) – Tween Fairy Tale Wants to be Gen Z Potter, באתר Den of Geek‏, 21 בינואר 2021
  240. ^ קרוליין פרמקה, Netflix’s ‘Fate: The Winx Saga’ Stretches Fanfic Tropes Past Their Limits: TV Review, באתר וראייטי, 22 בינואר 2021
  241. ^ רובין ריינולדס, Best TV Series Coming to Netflix in September 2022, באתר MovieWeb‏, 22 באוגוסט 2022
  242. ^ סלומה היילו, Every Show Canceled by Netflix in 2022, באתר וראייטי, 30 בדצמבר 2022
  243. ^ 1 2 מערכת טיים אאוט, מה רואים הלילה: כמו הארי פוטר, רק סקסי ועם פיות ובנטפליקס, באתר Time Out תל אביב, 18 בספטמבר 2022
  244. ^ FATE: THE WINX SAGA: SEASON 2, באתר Rotten Tomatoes
  245. ^ מיי טרומטה, Fate: The Winx Saga – Season Two, באתר The Upcoming‏, 16 בספטמבר 2022
  246. ^ גרג וילר, Fate: The Winx Saga Season 2 Review – Formulaic fantasy fails to conjure much magic, באתר The Review Geek‏, 16 בספטמבר 2022
  247. ^ ג'יי סנואו, 'Fate: The Winx Saga' Season 2 Review: Too Many Characters, Not Enough Time, באתר Collider‏, 16 בספטמבר 2022
  248. ^ מנג'ימה דאס, Fate The Winx Saga Season 2 Review: The Fantasy Series Loses the Magic to Drama and Expositions, באתר Leisurebyte‏, 17 בספטמבר 2022
  249. ^ מיכל קדוש, ‏מתכוננים לארוחת החג? תעשו הפסקה, סופ"ש בינג' בפתח, באתר מעריב אונליין, 23 בספטמבר 2022
  250. ^ טסה סמית', Fate: The Winx Saga Season 2 Is Better Than !the First, באתר Wealth of Geeks‏, 20 בספטמבר 2022
  251. ^ אלי בומונט, Fate The Winx Saga has a promising future despite straying from its original show, באתר The Central Trend‏, 28 בספטמבר 2022
  252. ^ אליסון ניקולס, Fate: The Winx Saga Season 2 Review: A Disappointing Return to Alfea, באתר Tell-Tale TV‏, 16 בספטמבר 2022
  253. ^ אלכסנדר, Destin – La Saga Winx : le cast de la série parle de la saison 2, באתר Roster Con‏, 12 ביולי 2022
  254. ^ ציוץ של פרנצ'סקו ארטיבאני, ברשת החברתית טוויטר, 17 בספטמבר 2019
  255. ^ שרון גולן מאירי, ‏"אני אפילו לא יכולה לשרוד את הפרק הראשון", באתר ‏מאקו‏, 28 בינואר 2021
  256. ^ סרטון פרודי של אורלי תגר, ברשת החברתית פייסבוק, 4 בפברואר 2021
  257. ^ 1 2 ג'ניפר מאס, Fate: The Winx Saga Star Abigail Cowen on Netflix Series’ ‘Harry Potter’ Vibe, Whitewashing Criticism, באתר TheWrap‏, 21 בינואר 2021
  258. ^ 1 2 משה אבוטבול, הלבנת דמויות? כוכבות "ווינקס" מגיבות לסערה, באתר פרוגי, 1 בפברואר 2021
  259. ^ עדי ברנובסקי, היוצר של ווינקס: "בעונה הבאה תהיה דמות שהמעריצים רצו לראות", באתר פרוגי, 4 במרץ 2021
  260. ^ פיליפ תאו, ‘Fate: The Winx Saga’ Levels Up in Season 2 Trailer, באתר Netflix Tudum‏, 23 באוגוסט 2022
  261. ^ אנה גריסון, Sebastian in 'Fate: The Winx Saga' Has an Interesting Past (SPOILERS), באתר Distractify‏, 17 בספטמבר 2022
  262. ^ Meet the Cast of Fate: The Winx Saga - Netflix, סרטון באתר יוטיוב
  263. ^ תמרה פואנטס, Exclusive: Meet the Cast and Characters of Netflix's "Fate: The Winx Saga", באתר Seventeen‏, 13 בינואר 2021
  264. ^ אנאבל נוגנט, Netflix criticised for whitewashing two characters in Winx Club adaptation: They just killed my favourite childhood, באתר אינדפנדנט, 11 בדצמבר 2020
  265. ^ אודרה שרדר, Fans aren’t happy about ‘whitewashing’ of Netflix’s ‘Winx Club’ adaptation, באתר The Daily Dot‏, 10 בדצמבר 2020
  266. ^ קנדידה מורבילו, Straffi: Gli eroi? Erano solo uomini, per questo ho creato le Winx, באתר קוריירה דלה סרה, 15 בנובמבר 2021
  267. ^ אילריה רווארינו, Le Winx “maggiorenni”, Iginio Straffi: Ora sogno un lungometraggio con Helen Mirren nel ruolo della preside, באתר Il Mattino‏, 26 בינואר 2022
  268. ^ ג'ניס מרסאדה, Paulina Chávez: 10 Things You Didn't Know About 'Fate: The Winx Saga' Star, באתר Trinikid‏, 28 בספטמבר 2021
  269. ^ אלמין יוהנס, Paulina Chávez is excited for Fate: The Winx Saga viewers to finally meet Flora, באתר אנטרטיינמנט ויקלי, 15 בספטמבר 2022
  270. ^ ראול אלונזו, Texas actress Paulina Chávez finds her voice on the big and small screen, באתר Texas Public Radio‏, 2 באוקטובר 2022
  271. ^ 1 2 רישיון גלובלי, Rainbow to Rep Fate: The Winx Saga, באתר License Global‏, 2 בפברואר 2021
  272. ^ מדליין באקלי, ‘FATE: THE WINX SAGA’ IS LOOKING FOR MERCH PARTNERS, באתר The Pop Insider‏, 2 בפברואר 2021
  273. ^ DESTIN La saga Winx - Guide visuel, באתר אמזון
  274. ^ פרסום סדרת הפוסטרים, ברשת החברתית פייסבוק, 12 במרץ 2021
  275. ^ !!!Fate The Winx Saga - Poster Collection, סרטון באתר יוטיוב
  276. ^ פרסום לוח השנה, ברשת החברתית אינסטגרם, 2 בנובמבר 2021
  277. ^ Fate The Winx Saga Q Posket figures, באתר YouLoveIt‏, 24 בנובמבר 2021
  278. ^ הכרזה על המדור, ברשת החברתית אינסטגרם, 15 ביולי 2022
  279. ^ פוסט של אחת הסטודנטיות שלקחו חלק במחקר, ברשת החברתית פייסבוק, 18 ביולי 2022
  280. ^ פרסום הפאזלים, ברשת החברתית אינסטגרם, 16 בספטמבר 2022
  281. ^ האנה סאקס, CAST A FAIRY GLOW WITH THE NYX’S ‘FATE: THE WINX SAGA’ MAKEUP COLLECTION, באתר The Pop Insider‏, 1 בספטמבר 2022
  282. ^ סרטון על האירוע, ברשת החברתית אינסטגרם, 16 בספטמבר 2022
  283. ^ הכרזה על הבגדים, ברשת החברתית אינסטגרם, 14 בספטמבר 2022
  284. ^ פרסום המוצרים, ברשת החברתית אינסטגרם, 20 בינואר 2023
  285. ^ Licensing Magazine’s interview with Cristina Buzzelli - 13 Feb - 2023, סרטון באתר יוטיוב
  286. ^ דניאל מאסטרסון, FICTION QUEEN Irish author who wrote for two Netflix shows reveals cancer and blindness battle, באתר The Irish Sun‏, 4 בפברואר 2023
  287. ^ פוסט של שרה ריס ברנן, ברשת החברתית אינסטגרם, 19 בפברואר 2021
  288. ^ איירין רוזניולי, WINX LIVE ACTION, NUOVE INFO SULLA TRAMA DAL LIBRO UFFICIALE DELLA SERIE, באתר Imperoland‏, 4 בדצמבר 2020
  289. ^ אנטוניו קואומו, FATE: THE WINX SAGA, HANNAH VAN DER WESTHUYEN: È BELLO CHE LE WINX ABBIANO BISOGNO L’UNA DELL’ALTRA, באתר Movieplayer.it‏, 31 בינואר 2021
  290. ^ איירין רוזניולי, FATE WINX SAGA LIBRO, LA STORIA UFFICIALE DELLA SERIE È ANCHE IN LIBRERIA, באתר Imperoland‏, 13 בינואר 2021
  291. ^ קולייר ג'נינגס, Netflix's Fate: The Winx Saga Gets a Novel Adaptation, באתר Comic Book Resources‏, 3 בפברואר 2021
  292. ^ The Fairies' Path, באתר Audible
  293. ^ פרטים על ההגרלה, ברשת החברתית אינסטגרם, 25 במאי 2021
  294. ^ LEONINE Studios erschließt mit seinem erfolgreichen und etablierten Label LEONINE Audio weiteres Wachstum im Bereich Audio-Content und startet Produkt-Offensive im Herbst, באתר Presseportal‏, 13 ביולי 2021
  295. ^ Fate - The Winx Saga (Band 1) - Blooms Bestimmung, באתר Audiobooks.com‏, ינואר 2022
  296. ^ פרסום כריכת הרומן, ברשת החברתית אינסטגרם, 12 בנובמבר 2021
  297. ^ פוסט של שרה ריס ברנן, ברשת החברתית אינסטגרם, 16 באוגוסט 2022
  298. ^ פוסט של שרה ריס ברנן, ברשת החברתית אינסטגרם, 2 בדצמבר 2021
  299. ^ Lighting the Fire, באתר Audible
  300. ^ Cultural na Bienal do Livro de 2022, באתר LEAL'S COMUNICA‏, 8 ביולי 2022
  301. ^ פוסט של שרה ריס ברנן, ברשת החברתית אינסטגרם, 14 ביולי 2022
  302. ^ פוסט של שרה ריס ברנן, ברשת החברתית אינסטגרם, 31 באוגוסט 2022
  303. ^ פרסום גיליון עם ההכרזה, ברשת החברתית אינסטגרם, 26 באוקטובר 2021
  304. ^ פוסט של שרה ריס ברנן, ברשת החברתית אינסטגרם, 9 בנובמבר 2022
  305. ^ 1 2 פרנצ'סקה פיירלאוני, Straffi, Per Winx reboot animato e film live action, באתר Agenzia Nazionale Stampa Associata‏, 6 בנובמבר 2022
  306. ^ אליזבטה ברטוקה, IGINO STRAFFI PRESENTA PINOCCHIO & FRIENDS: UN PINOCCHIO PIÙ CONTEMPORANEO, באתר Movieplayer.it‏, 10 בספטמבר 2021
  307. ^ ולריה ואנטג'י, Iginio Straffi: «Ecco le mie Winx, come non le avete mai viste», באתר ואניטי פייר, 9 בנובמבר 2022
  308. ^ אנדריאה ביונדי, Le fatine Winx dall’animazione ai film: alla Rainbow il 100% di Colorado, באתר Il Sole 24 Ore‏, 12 ביוני 2022
  309. ^ אנה קארוגטי, Iginio Straffi on Rainbow Group Investments, באתר TVKIDS‏, 29 בספטמבר 2023
  310. ^ קלאודיו פיציגאלו, Una notte da dottore, la struggente malinconia del film con Abatantuono e Matano, באתר Today‏, 25 באפריל 2022
  311. ^ מערכת, Tre di troppo, la prima immagine, באתר Cinematografo‏, 19 בנובמבר 2021
  312. ^ פייטרו פררו, Il Pataffio: la colonna sonora della commedia con Alessandro Gassmann e Valerio Mastandrea, באתר Cineblog‏, 28 באוגוסט 2022
  313. ^ אילריה רברינו, Iginio Straffi, il Re Mida degli schermi: “Così i nuovi Gormiti e le sirene salveranno il mondo (del cinema)”, באתר הוליווד ריפורטר, 25 בספטמבר 2023
  314. ^ Total Licensing Autumn/Fall 2022 - עמוד 86, באתר Issuu‏, 13 בספטמבר 2022
  315. ^ דייוויד אבטסיאני, Building a strong digital presence is essential, say experts at Cartoon Digital, באתר Cineuropa‏, 28 במאי 2021
  316. ^ רישיון גלובלי, Rainbow Launches Licensing Strategy for Winx Club, באתר License Global‏, 12 במרץ 2021
  317. ^ Total Licensing Autumn – Fall 2021 - עמוד 128, באתר Issuu‏, 9 בנובמבר 2021
  318. ^ עלון השוק המורשה, Ключевые тренды российского и мирового лицензионного рынка в период пандемии от Rainbow Group, באתר Вестник лицензионного рынка‏, 8 בנובמבר 2021
  319. ^ סטלה גרילו, Winx Club per Bershka, a giugno la collezione ispirata all’intramontabile classico, באתר Metropolitan Magazine‏, 22 ביוני 2021
  320. ^ !Dolls Kill - Dolls Kill x Winx Club is Here, סרטון באתר יוטיוב
  321. ^ Winx Club - Let's discover the Limited Edition box of adhesive lashes by SL Lashes, סרטון באתר יוטיוב
  322. ^ צוות האתר, Explore Planet Magix with ColourPop’s All-New, Limited-Edition Winx Club X ColourPop Collection, באתר .aNb Media, Inc‏, 19 בינואר 2023
  323. ^ Winx Club official online store with new apparel, drinkware and some office products, באתר YouLoveIt‏, 8 בדצמבר 2021
  324. ^ פוסט של אחד הסטודונטים שלקחו חלק במחקר, ברשת החברתית פייסבוק, 18 ביולי 2022
  325. ^ Winx, diciotto anni di magia e emozioni. Il 27 luglio scopri come partecipare ai due eventi speciali in programma a #Giffoni2022, באתר Giffoni Film Festival‏, 7 ביולי 2022
  326. ^ FRANCY279‏, RAINBOW: AL GIFFONI 52 CON EVENTI SPECIALI, DAL PARTY ESCLUSIVO PER I 18 ANNI DI WINX CLUB, באתר SpettacoloMusicaSport‏, 26 ביולי 2022
  327. ^ פדריקה מרוצ'י, Giffoni 2022 – Winx Club: la grande festa per i 18 anni della serie, באתר Ginger Generation‏, 28 ביולי 2022
  328. ^ Redazione‏, Winx Club compie 18 anni: successo per 2004 – Back to Alfea, באתר L'Opinionista giornale online‏, 29 ביולי 2022
  329. ^ Milano Fashion Week, collezione haute couture ispirata alle Winx, באתר Libero Tv‏, 24 בספטמבר 2022
  330. ^ צוות האתר, Roberta Tomaiuolo è la migliore fatina Winx "in carne e ossa": premiata da Iginio Straffi, באתר Picchio News‏, 27 בנובמבר 2022
  331. ^ Winx a Milan Games Week & Cartoomics: Roberta Tomaiuolo vince la finale Cosplay Contest, באתר Il Giorno‏, 27 בנובמבר 2022
  332. ^ קריסטין ברזוזנובסקי, Iginio Straffi Reflects on Rainbow’s Milestones, באתר TVKIDS‏, 13 בנובמבר 2020
  333. ^ אלכס בילינגטון, First Teaser Trailer for Freaky Italian 'A Classic Horror Story' Movie, באתר FirstShowing‏, 21 במאי 2021
  334. ^ צוות האתר, Il mio nome è vendetta Alessandro Gassmann da 30/11 su Netflix, באתר Agenzia Nazionale Stampa Associata‏, 20 באוקטובר 2022
  335. ^ ג'נארו מרקו דואלו, Natale a tutti i costi, Christian De Sica: “Potrebbe anche diventare una serie”, באתר Fanpage.it‏, 24 בדצמבר 2022
  336. ^ מקס גולדברט, Netflix Unveils Eight-Strong Euro Animation Slate Including ‘Klaus’ Follow-Up, ‘A Christmas Carol’ & Richard Curtis Adaptation – Annecy, באתר Deadline Hollywood‏, 9 ביוני 2022
  337. ^ ג'סי וויטוק, Netflix Italy Lines Up Projects From Stefano Mordini, Alessandro Genovesi & More, באתר Deadline Hollywood‏, 19 בספטמבר 2023
  338. ^ 1 2 פוסט של איג'יניו סטראפי, ברשת החברתית אינסטגרם, 3 בנובמבר 2022
  339. ^ 1 2 ניק ויווארלי, ‘Winx Club’ Creator Shops $100 Million Film After Netflix Canceled ‘Fate: The Winx Saga’ (EXCLUSIVE), באתר וראייטי, 9 בנובמבר 2022
  340. ^ פוסט של בריאן יאנג, ברשת החברתית אינסטגרם, 1 בנובמבר 2022
  341. ^ אמלין טרוויס, Fate: The Winx Saga canceled at Netflix after 2 seasons, באתר אנטרטיינמנט ויקלי, 1 בנובמבר 2022
  342. ^ ג'ו ברי, Why Fate: The Winx Saga was cancelled – and the chances of season 3 or spinoff, באתר דיגיטל ספיי, 3 בנובמבר 2022
  343. ^ Fate Season 3, באתר Change.org
  344. ^ היילי אנדרסון, Thousands of 'furious' fans back petition to save cancelled Fate: The Winx Saga season 3, באתר דיילי אקספרס, 2 בנובמבר 2022
  345. ^ בראדלי, Fate: The Winx Saga - Fans Still Hopeful for Season 3 to Find A New Home Months After Netflix Cancelation, באתר Midgard Times‏, 5 במאי 2023
  346. ^ ג'וניג'יי, Save Fate: The Winx Saga, באתר Cancelled Sci Fi‏, 16 בדצמבר 2022
  347. ^ תמונה מתוך פסטיבל סרטי האנימציה הבין-לאומי אנסי שחושפת את סדרת האתחול, ברשת החברתית אינסטגרם, 14 ביוני 2023
  348. ^ ביאטריס פגן, Il mio nome è vendetta, Iginio Straffi: "Sperimentare con i generi è una scommessa vinta", באתר Movieplayer.it‏, 18 בדצמבר 2022
  349. ^ ג'ניפר מאס, Netflix TV Exec Weighs In: ‘Wednesday’ Season 2, Henry Cavill’s ‘Witcher’ Exit and ‘Stunning’ Live-Action ‘Avatar: The Last Airbender’, באתר וראייטי, 14 בדצמבר 2022
  350. ^ לוקאס שו, Netflix’s New Co-CEOs Answer All Your Questions, באתר בלומברג, 22 בינואר 2023
  351. ^ דן סלקה, Netflix CEO: “We have never canceled a successful show”, באתר FanSided‏, 24 בינואר 2023
  352. ^ ריילי אוטלי, Fans Called Out Netflix Head Honcho After He Said Streamer Had ‘Never Canceled A Successful Show.’ Now, The Data Proves They Were Right, באתר CinemaBlend‏, 10 בפברואר 2023
  353. ^ אנדרו גרוש, Every Netflix show canceled in the last six months, and those still at risk, באתר Android Authority‏, 5 באפריל 2023
  354. ^ ריאיון בכנס "Napoli Comicon 2023" עם איג'יניו סטראפי, ברשת החברתית אינסטגרם, 2 במאי 2023
  355. ^ איירין רוזיניולי, WINX CLUB, CI SONO I PIANI PER UN FILM E PER LA NUOVA STAGIONE DI FATE, באתר Imperoland‏, 8 במאי 2023
  356. ^ "נזירה לוחמת": הסדרה שבוטלה על ידי נטפליקס ניצלה ותזכה להמשך, באתר וואלה!‏, 28 ביוני 2023
  357. ^ פיני הירוואני, Netflix favourite to return as a movie trilogy after ‘bananas’ cancellation, באתר אינדפנדנט, 18 באוגוסט 2023
  358. ^ ליילה, Fate the Winx Saga: i fan ancora oggi sognano un futuro, באתר DANinSERIES‏, 11 ביולי 2023
  359. ^ שון ס. לילוס וקלוטילדה צ'יניצי, Why Fate: The Winx Saga Was Cancelled (& How It Helps The Franchise), באתר Screen Rant‏, 21 ביולי 2023
  360. ^ פוסט עם מידע חדש מתוך הפסטיבל, ברשת החברתית פייסבוק, 25 ביולי 2023
  361. ^ בריג'יד אלברסון, MAD CAVE TO PUBLISH 'WINX CLUB' GRAPHIC NOVELS, באתר ICv2‏, 22 בפברואר 2023
  362. ^ באג הרטסוק, EXCLUSIVE: EVERYONE’S FAVE FAIRIES ARE BACK TO FIGHT EVIL IN NEW ‘WINX CLUB’ GRAPHIC NOVELS, באתר The Pop Insider‏, 22 בפברואר 2023
  363. ^ היידי מקדונלד, ComicsPRO 2023: Mad Cave to publish Winx, Asterix #40 and more announcements, באתר Comics Beat‏, 24 בפברואר 2023
  364. ^ ריץ' ג'ונסטון, Mad Cave Adds Miraculous, Fate: The Winx Saga and Princess Gwenevere, באתר Bleeding Cool‏, 16 ביולי 2023
  365. ^ רבקה, Fate – The Winx Saga: Guarda il video della terza stagione su TVSerial!, באתר Asiatica Film Mediale‏, 21 ביולי 2023
  366. ^ הכרזה של אוליביה קוארטרו-בריגס שהיא כותבת הסדרה, ברשת החברתית אינסטגרם, 17 באוקטובר 2023
  367. ^ אוליביה קוארטרו-בריגס, ברשת החברתית LinkedIn
  368. ^ ג'ו אנתוני מיריק, First Look at Netflix Sequel FATE: THE WINX SAGA Vol. 1 (Exclusive), באתר Screen Rant‏, 1 בינואר 2024
  369. ^ דייוויד ברוק, EXCLUSIVE Essay by Olivia Cuartero-Briggs: Writer of ‘Jill and the Killers’ #1, באתר AIPT‏, 4 בינואר 2024
  370. ^ 1 2 ריאיון עם אוליביה קוארטרו-בריגס, ברשת החברתית אינסטגרם, 10 בדצמבר 2023
  371. ^ 1 2 ריאיון עם אוליביה קוארטרו-בריגס, ברשת החברתית אינסטגרם, 10 בדצמבר 2023
  372. ^ הצגת הרומן הגרפי ב-New York Comic Con, ברשת החברתית אינסטגרם, 15 באוקטובר 2023
  373. ^ I WENT TO THE WINX CLUB PANEL & BOOTH AT NEW YORK COMIC CON ✨ New York Comic Con 2023, סרטון באתר יוטיוב
  374. ^ ריץ' ג'ונסטון, Gatchaman: Galactor & Flash Gordon #1 in Mad Cave July 2024 Solicits, באתר Bleeding Cool‏, 23 באפריל 2024
  375. ^ נדיה ולית, NYCC: Winx Club Reveals More *Magical* Surprises, באתר The Pop Insider‏, 15 באוקטובר 2023