גזפרום אינווסטהולדינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גזפרום אינווסטהולדינג
Газпром инвестхолдинг
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1997–הווה (כ־27 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם גזפרום עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה מוסקבה עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה בית השקעות עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.gazprominvestholding.ru
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גזפרום אינווסטהולדינגרוסית: Газпром инвестхолдинг) היא חברה בת של תאגיד גזפרום הממשלתי, שהוקמה בשנת 1997 כחברת השקעות שנועדה ליישם פרויקטים גדולים להשקעה של גזפרום.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודש מאי 1997 קיבלה גזפרום החלטה להקים חברת השקעות וביולי 1997 היא רשמה את חברת המניות המשותפת הסגורה Gazprominvestholding. ההון הרשום של החברה שהוקמה היה בהיקף של 100 מיליון רובל כאשר ויאצ'סלב ניקולאביץ' קוזנצוב מונה למנכ"ל החברה. על פי האמנה, נושא הפעילות היה "ביצוע פעולות וניהול נכסי מניות, נדל"ן ורכוש אחר". למעשה, הפעילות מאז ומתמיד הייתה מכוונת לפתרון משימות שנקבעו על ידי תאגיד גזפרום.

במאי 1998, קיבלה גזפרום אינווסטהולדינג רישוי לפעול בשוק ניירות הערך לביצוע פעילות ברוקראז', לרבות פעילות עם יחידים, פעילות סוחרים ופעילויות לניהול ניירות ערך.

בחודש דצמבר 1999 שינתה החברה את צורת הבעלות הארגונית והמשפטית והפכה לחברה בעלת אחריות מוגבלת בשם Gazprominvestholding.

בפברואר 2000 מונה אלישר אוסמנוב למנכ"ל החברה.

בשנת 2000, Gazprominvestholding הייתה חברת ההשקעות הגדולה ביותר ברוסיה במונחים של הון עצמי, אשר ב -24 ביולי 2000 הונה הסתכם בסכום של 5.489 מיליארד רובל. בשנת 2017 חתמה על חוזה חסות עם מועדון הכדורסל חימקי מוסקבה.

בעלים וניהול[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעל המניות היחיד הוא תאגיד גזפרום. מנכ"ל החברה הנוכחי הוא יבגני ליאונידוביץ' שאדרין.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפעילות של החברה נועדה לפתור משימות של גזפרום בתחום מימון חברות, כולל ארגון מימון עבור מפעלים תעשייתיים גדולים. בנוסף, עוסקת Gazprom Investholding בתחום מיזוגים ורכישות של חברות, יצירת מבנה בעלות אופטימלי, ארגון מחדש, ובעלת ניסיון בעבודה עם נכסים שאינם ליבה של חברות תעשייתיות. החברה מעורבת גם בתהליך של הקמת מחדש של שליטה על מפעלים תעשייתיים הקשורים ישירות לתעשיית הגז. השתתפות בתוכניות ההשקעה של גזפרום המובילה לרכישת ניסיון בניהול מפעלים תעשייתיים גדולים, כמו גם מימון חדשני. בנוסף, החברה מבצעת איסוף מידע ואספקת תמיכה אנליטית לפעילות ההשקעות של גזפרום.

פרויקטים מיושמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הקמת שליטה על קבוצת מפעלים ויצירת חברת החזקות בתחום המתכות בשם Gazmetall, אשר איחדה את המפעל האלקטרו-מתכתי של אוסקול ומפעל הכרייה לבדינסקי.
  • רכישת %26 ממניות חברת Zapsibgazprom
  • רכישת השליטה על חברת Severneftegazprom
  • רכישת נתח של 25% מחברת Stroytransgaz
  • תשואת החזקה של 4.83% מתאגיד גזפרום

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא רוסיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.