גיא לוי (מוזיקאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גיא לוי
לידה 1 בספטמבר 1975 (בן 48)
מבשרת ציון, ישראל
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-2005
סוגה רוק, אינדי, ג'אז, מוזיקת עולם, פופ
כלי נגינה קונטרבס, גיטרה בס
צאצאים 2
פרופיל ב-IMDb

גיא לוי (נולד ב-1 בספטמבר 1975) הוא מוזיקאי, מלחין, כותב, מעבד ונגן קונטרבס.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוי נולד במבשרת ציון בשנת 1975. למד בבית ספר התיכון "רנה קסין" בירושלים. שירת בצה"ל ביחידת שלד"ג, יחידת הקומנדו של חיל האוויר.

בשנים 1997 עד 1999 למד באקדמיה למוסיקה ולמחול, ובין השנים 1999 עד 2001 למד בקונסרבטוריון המלכותי של אמסטרדם.

בין השנים 2005 - 2007 ניגן לוי בתזמורת הסימפונית ירושלים שהפעילה רשות השידור כנגן קונטרבס TUTI. באותן השנים הופיע במופע ג'אז עם אברהם ברטון (Abraham Burton) ועם הזמרת שילה ג'ורדן (Sheila Jordan) ואנסמבל הצוללת הצהובה.

בשנת 2008 ועד 2009 שהה בברלין וניגן עם יוצרים שונים ורבים בתחום הג'אז.

בשנים 2010–2013 עסק לוי בהפקה, הלחנה, הקלטות ויצירות שונות ומגוונות כגון: כתיבת עיבודי מיתרים ללהקה מרסדס בנד, יצירה בשיתוף עם בית אבי חי בירושלים, מופע של שירי שלישיית גשר הירקון, והופעה עם התזמורת הקאמרית הישראלית כנגן קונטרבס.

בשנים 2011–2012 הופיע והקליט בלהקת Black Guru בהובלת בן אילון וכן באלבום עטור השבחים Robin של אפרת בן צור.

בשנת 2013 יצר לוי את הפרויקט "פן – מוזיקה חדשה לשירי אלכסנדר פן" הכלל בין היתר הלחנה והפקת שירי האלבום אשר זכה לתמיכה מאקו"ם, נכנס לסל התרבות והאלבום אף הועלה בפסיטבל ימי זמר בחולון "תמונע", בית אביחי, אוזן בר ועוד.

באותה שנה הפיק לוי את אלבום הבכורה "בין הגבולות" של הזמר עודד גולדשטיין.

בשנת 2015 הקליט את האלבום הראשון והשני של ההרכב "לא" בהובלת גיא שמי. בהמשך השתתף בהופעות של פרויקט "פן – מוזיקה חדשה לשירי אלכסנדר פן" בהשתתפות הזמרת והפסנתרנית טליה אליאב.

בנוסף יצא לסיבוב הופעות עם ההרכב "לא" ביחד עם גיא שמי. בשנת 2016 כתב פסקול לסדרה "אורי ואלה" ביחד עם גל תורן. פסקול זה זכה לשבחים רבים והסדרה, בבימויו של יובל שפרמן, עלתה לשידור בערוץ HOT3.

בשנת 2017 הוציא לאור אלבום בכורה הנושא את שמו של ההרכב המוזיקלי "ליילי". את האלבום הוא כתב, הלחין והפיק יחד עם שותפו, גל תורן. במקביל, החלו השניים לצאת למסע הופעות ראשון ברחבי הארץ, יחד עם נגנים נוספים. בשנה זאת יצא לאור אלבום שירי הילדים "שירים לעמליה" אותו לוי יזם, הלחין והפיק יחד עם הפסנתרנית והמלחינה טל אבן צור. באלבום השתתפו של עלמה זק, אלון נוימן ואיילת רובינסון. בהמשך לשנה זו יצר את הפסקול לסרט הקצר "שאריות" של יעל צפריר.

בשנת 2018 יצר את המוזיקה לפסקול הסדרה זוכת הפרסים "על הספקטרום" ביחד עם טל אבן צור. בהמשך השנה יצר את פסקול לעונה הראשונה של הסדרה "שטוקהולם".

בשנת 2019 החל לעבוד על יצירת סדרת הילדים "קפה עמליה" והפקת מוזיקה מקורית לפסקול. הסדרה שביים בובי לקס וכתבה שחר סיטנר, משודרת בכאן חינוכית מאז מרץ 2020. הסדרה מבוססת על המופע "שירים לעמליה" אותה יצר לוי בשנת 2016 וכוללת שירים מהאלבום. עוד באותה שנה, לקח לוי חלק בהקלטת האלבום "עיר מרוחקת" של הזמרת אפרת בן צור, עמה הוא גם הופיע בין השנים 2012–2022.

בשנת 2021, הלחין והפיק את המוזיקה לסדרה "חזרות" עטורת הפרסים, אשר גם נמכרה לרשת "הולו" האמריקאית.

ב-2022 גם כתב והפיק מוזיקה להצגה "היה שלום מר הפמן" בבימויו של אודי בן משה בתיאטרון החאן. בהמשך לשנה זו השתתף לוי במופע אשר יצר יוני רכטר בשם "תמונות מוזיקליות מפרקי אבות".

לוי נשוי ואב לשתי בנות. מתגורר בתל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]