גיבורי פוקימון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גיבורי פוקימון: לטיאוס ולטיאס
劇場版ポケットモンスター 水の都の護神 ラティアスとラティオス
כרזת הסרט ביפנית
כרזת הסרט ביפנית
מבוסס על "פוקימון"
בימוי קוניהיקו יויאמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי צ'וג'י יושיקאווה
יוקאקו מצוסקו
טקמוטו מורי
תסריט הידקי סונודה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה טושיו הנמי
מדבבים ריקה מאטסומוטו
רייצ'ל ליליס
מאדי בלאושטיין
ורוניקה טיילור
אונשו אישיזוקה
Ted Lewis
Kerry Williams
טארה סנדס
ליסה אורטיז
קייזי רוג'רס
אריק סטיוארט
Fumiko Orikasa
Yumiko Shaku
איקואה אוטאני
יוג'י ואדה
מאייומי איאיזוקא
קואיצקי ימאדרה
מגומי האיאשיבארה
שין אינצ'יקו מיקי
מאשאבי הבארה
אינוקו אינויאמה
Wayne Grayson עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה שינג'י מיאזאקי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום היסאו שיראי
מדינה יפןיפן יפן
חברת הפקה OLM עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה טוהו
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה יפןיפן13 ביולי 2002
ארצות הבריתארצות הברית16 במאי 2003 (הפצה לתקופה מוגבלת)
משך הקרנה 71 דקות
שפת הסרט יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פנטזיה, אנימה
הכנסות 27.7 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו pokemonheroes
סרט קודם פוקימון לנצח
סרט הבא פוקימון: ג'יראצ'י מגשים המשאלות
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גיבורי פוקימון: לטיאוס ולטיאסאנגלית: Pokémon Heroes, ביפנית: 劇場版ポケットモンスター 水の都の護神 ラティアスとラティオス), הוא סרט קולנוע יפני מסוגת האנימה. את הסרט ביים קוניהיקו יויאמה. היה זה הסרט החמישי המבוסס על הסדרה "פוקימון".

הסרט יצא לאור בבתי הקולנוע היפניים ב-13 ביולי 2002, ולאחר מכן עשתה גרסה אנגלית את דרכה אל בתי הקולנוע בצפון אמריקה ב-11 באוקטובר 2002 בהפצה זמנית בידי מירמקס, לאחר מכן הסרט הופץ בקלטות וידאו וב-DVD בינואר 2004. בניגוד לסרטים הקודמים, הסרט לא דובב לעברית.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתרחש בעיר אלטו מר, המוגן בפני שני הפוקימונים האגדיים, לטיאס ולטיאוס. אביהם, גם כן לטיאוס, אמרו שהוא הציל את העיר מפני מאמן פוקימונים מרושע והפוקימונים שלו קאבוטופס ואירודקטייל, כאשר שינה את רחובות העיר לתעלות. האזרחים בנו את מנגנון ההגנה של אלטו מר (ה.א.מ. בקיצור, D.M.A.) כדי להגן על העיר במקרה הצורך, אולם הדבר לא נעשה. לטיאוס האבא מת, השאיר מאחוריו את נשמת הטל שלו, אשר אמור לבלום את נשמתו כדי להפעיל בעוצמה את מנגנון ה.א.מ.

בהווה, הסוכנות של צוות רוקט, אנני ואוקלי, השיגו ספר המספר על ההיסטוריה של אלטו מר, והן מתכננות לשלוט במגנגון של הה.א.מ. אש, מיסטי וברוק טיילו בעיר וראו לטיאס בלתי נראית. אנני ואוקלי עקבו אחרי לטיאס, אשר מחופשת לילדה אנושית, ומנסות לתפוס אותה באמצעות הפוקימונים שלהן אריאדוס ואספיאון. אש ופיקאצ'ו באו להציל אותה, והנחו את לטיאס בבטחה, אך היא נעלמה כאשר אש הסתובב אחורה.

בביקור במוזיאון, השלישייה פגשה את האוצר לורנזו אשר סיפר להם על ההיסטוריה של אלטו מר, הה.א.מ., והפוקימונים המאובנים בתצוגה. אש גילה את הילדה, בשם ביאנקה, אשר הייתה דומה ללטיאס בתחפושת, ורדף אחריה בכל העיר, אבל היא אמרה לו שהיא לא מזהה אותו. לטיאס הופיעה, הדריכה את אש ופיקאצ'ו לגינה סודית שם היא ולטיאוס חיים, מוגנים בידי לורנזו וביאנקה, נכדתו. כאשר פיקאצ'ו שיחק עם לטיאס ולטיאוס, לורנזו הראה לאש את נשמת הטל, ולא היו מודעים לזמזום של אנני ואוקלי אשר חדרו אל המקלט.

בלילה, אנני ואוקלי התגנבו אל הגינה, וחטפו בהצלחה את לטיאוס ואת נשמת הטל, אולם לטיאס הצליחה לברוח. ביאנקה ולורנזו ניסו לעצור את הגנבות ולמנוע מהן להשתמש בה.א.מ., אולם הם נתפסו, ונשמת הטל ולטיאוס השתמשו בכוח שלהם להפעיל את המכונה. לטיאס עפה לאש לעזרה, והשתמשה בטלפתיה אשר גורמת להם להיות עדים למה שקרה במוזיאון. אוקלי נהייתה רעבת כוח, השתמשה בה.א.מ. כדי להקים לתחייה את קאבוטופס ואירודקטייל, ולפתוח נעילה עירונית כדי למנוע התערבות. אש, פיקאצ'ו ולטיאס התחמקו מהנעילה, ורצו למוזיאון כאשר נרדפו בידי הפוקימונים המאובנים.

אוקלי נסתה להטביע את אש, פיקאצ'ו ולטיאס, אולם המתקפות העל חושיות של לטיאס גרמו לה.א.מ. לצאת מכלל שליטה. כאשר הגיעו למוזיאון, השלישייה הצילה את לטיאוס וכיבו את המכונה. אולם, אנני נסתה לקחת את נשמת הטל שהשחירה, אשר התנפצה, גרמה לכל מי העיר להשטף ולחזור בתור גל ענקי. לטיאס ולטיאוס איחדו כוחות כדי לעצור את הגל, ולטיאוס הקריב את חייו. קאבוטופס ואירודקטייל התאבנו שוב ואנני ואוקלי נלכדו בתוך הה.א.מ.

אש וחבריו מצאו את לטיאס והבינו שלטיאוס מת, אבל הם נתנו בו מבט אחרון לפני מותו. כמה ימים מאוחר יותר, אש מיסטי וברוק מוכנים לעזוב את אלטו מר ונפרדו מלורנזו, אך ביאנקה לא הופיעה. ביציאה מהעיר, הם גילו את ביאנקה ברציף, אולם היא לא חבשה כובע. הילדה נתנה לאש ציור שלו ושל פיקאצ'ו, נשקה לו על הלחי, ועזבה בלי לומר מילה. אש הבין שהיא אמרה להתראות, אולם לא היה ברור אם הילדה היא ביאנקה או לטיאס.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פוקימון - דמויות
דמות יפנית אנגלית
אש קטצ'אם ריקה מטסומוטו ורוניקה טיילור
פיקאצ'ו איקאה אוטני
טוגפי סאטומי קורוגי
מיסטי מאיומי איזוקה רייצ'ל ליליס
ברוק יג'י אודה אריק סטיוארט
מספר יונשו אישיזוקה רודג'ר פרסונס
ג'סי מגומי האיאשיבארה רייצ'ל ליליס
ג'יימס שין איצ'ירו מיקי אריק סטיוארט
מיאו אינוקו אינויאמה מאדי בלוישטיין
וואבאפט יג'י אודה קייזי רוג'רס
לטיאס מגומי האיאשיבארה מגומי האיאשיבארה (דיבור)
מאדוקב קימורה (שירה)
לטיאוס מאשאבי הדבארה מגומי האיאשיבארה
אנני אונו קאנדה מייגן הולינגשיד
אוקלי יומיקו שאקו ליסה ארוטיז
לורנזו יוג'י אודה קייזי רוג'רס
ביאנקה פומיקו אוריקאזה טארה סנדס

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]