גיברלטרפדיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גיברלטרפדיה הוא פרויקט ביוזמת ממשלת גיברלטר שמטרתו לקדם בוויקיפדיה נושאים הקשורים לגיברלטר. הפרויקט הוכרז על ידי ממשלת גיברלטר ביולי 2012 וקיבל השראה מפרויקט מונמות'פדיה שנעשה בעיר מונמות' בויילס. הפרויקט עורר מחלוקת ציבורית בעקבות טענות לניגודי עניינים הנובעים מהסכם ייעוץ בתשלום בין ממשלת גיברלטר לחבר הוועד המנהל של ויקימדיה בריטניה.

על פי אתר האינטרנט של הפרויקט מטרתו היא, שאתרים חשובים, אישים, צמחייה ובעלי חיים הקשורים לגיברלטר יזכו לכיסוי בויקפדיה, בכמה שיותר שפות. מבחינה גאוגרפית הפרויקט מתייחס גם למיצר גיברלטר הערים והכפרים הספרדיים השוכנים לחופי מפרץ גיברלטר, החוף הצפוני ביותר של מרוקו והעיירה הספרדית סאוטה בחוף השוכנת לחופי אפריקה מול גיברלטר.[1] הכוונה היא להשתמש בקוד QRpedia כדי לאפשר גישה מהירה למידע.

ממשלת גיברלטר שכרה את שרותיהם של רוג'ר במקין, חבר הוועד המנהל של ויקימדיה בריטניה ושל וג'ון קומינגס עורך בוויקיפדיה. תפקידם היה לייעץ לפרויקט וללוות אותו. מעבר למחלוקת על עצם הפעילות בתשלום של עורכים ובעלי תפקידים בויקפדיה והחשש שעריכה שמטרתה להגדיל את הכנסותיה של גיברלטר מתיירות עלולות לפגוע בנייטרליות של העריכה, הואשם במקין, שפעל בניגוד עניינים חמור, באופן שלא מצופה מבעל תפקיד בקרן ויקימדיה. הוא הואשם במעורבות בקידום מידע הקשור לגיברלטר תחת "הידעת?" בעמוד הראשי של ויקיפדיה באנגלית. לדוגמה, שבע עשר פירטי מידע שונים הקשורים לגיברלטר הופיעו תחת "הידעת?" אוגוסט 2012.

בעקבות כך נאלץ במקין לעזוב את תפקידו בקרן ויקימדיה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גיברלטרפדיה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ministry of Tourism, Public Transport and the Port, PREES RELEASE, GibraltarpediA – the volunteer work begins, אתר ממשלת גיברלטר, ‏20 ביולי 2012