גיגאנהינגה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןגיגאנהינגה
תקופה
מיוקן-סוף פליסטוקן
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: סולתאים
משפחה: נחשוניים
סוג: גיגאנהינגה
מין: Giganhinga kiyuensis
שם מדעי
Giganhinga
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גיגאנהינגה (שם מדעי: Giganhinga; מילולית: "נחשון ענק") הוא סוג של עוף ימי קדום ממשפחת הנחשוניים שבסדרת הסולתאים, אשר התקיים בין המיוקן לפליסטוקן באמריקה הדרומית.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

המאובנים שלו התגלו באורוגוואי וארגנטינה בתצורות: "Camacho Formation"‏, "the San José Formation" ו-"the Libertad Formation" וכנראה גם "Ituzaingó Formation" ואלה כללו שרידים לא שלמים וכבדי משקל של אגן ירכיים ושל עצם הירך והוא תואר ב-2002 בידי החוקרים Rinderknecht & Noriega, כאשר תחילה הוא נחשב לסוג של עוף אימה עקב גודלו ומקום הימצאו. עם זאת מבנה העמנות הזכיר מבנה דחוס המתאים לעופות מים קרובים לשקנאים ודומה ביותר לזה של הנחשוניים והקורמורניים[1]. הסוג מכיל מין יחיד Giganhinga kiyuensis - הקרוי על שם חופי "Kiyü" שבדרום אורוגוואי, סמוך לשפכי הריו דה לה פלטה[2].

עוף זה היה גדול מאוד ומדידה דומה ביחס לנחשון אמריקאי משווה שגובהו הגיע ל-1.5 מטר ולמשקל של 12 עד 17.7 ק"ג, אם כי מספר חוקרים מעריכים את המשקל בזהירות מאחר שעופות רבים בעלי צפיפות עצמות נמוכה יחסית, המקטינה את משקלם. ככל הנראה עקב משקלו היה חסר יכולת תעופה וכנראה ששחה וצלל מתחת למים במרדף אחר דגים. ככל הנראה משקלו עזר לו בתמרון וברדיפה אחרי טרף.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • גיגאנהינגה, באתר GBIF (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Areta, J. I.; Noriega, J. I.; Agnolin, F. (2007). "A giant darter (Pelecaniformes: Anhingidae) from the Upper Miocene of Argentina and weight calculation of fossil Anhingidae". Neues Jahrbuch für Geologie und Paläontologie - Abhandlungen. 243 (3): 343–350. doi:10.1127/0077-7749/2007/0243-0343.
  2. ^ Rinderknecht, A.; Noriega, J.I. (2002). "Un nuevo género de Anhingidae (Aves: Pelecaniformes) del Plioceno–Pleistoceno del Uruguay (Formación San José)". Ameghiniana. 39 (2): 183–191. Archived (PDF) from the original on 2022-05-09. Retrieved 2022-05-05