גיהנום בכלוב (2019)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גיהנום בכלוב (2019)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובו של בריי וויאט כעצמו וכ"השד"
מידע
ארגון WWE
מותג (ים) Raw
סמאקדאון
תאריך 6 באוקטובר 2019
עיר סקרמנטו, קליפורניה
אולם גולדן ואן סנטר
מספר צופים 10,000
שיר (י) הנושא "Here We Go" בביצוע Chris Classic
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
התנגשות של אלופים גיהנום בכלוב
(2019)
היהלום שבכתר
סדרת אירועי גיהנום בכלוב
2018 גיהנום בכלוב
(2019)
2020

גיהנום בכלוב (2019) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE, ששודר בערוץ של ה-WWE Network. האירוע כלל את שני המותגים (Raw וסמאקדאון) ונערך ב-6 באוקטובר 2019, באולם גולדן ואן סנטר שבסקרמנטו, קליפורניה.[1] האירוע היה האירוע ה-11 בסדרת אירועי גיהנום בכלוב.

תשעה קרבות התנהלו באירוע, כולל אחד שהתקיים במופע המקדים לאירוע. בקרב המרכזי, שהיה קרב גיהנום בכלוב על האליפות האוניברסלית, סת' רולינס ו"השד" בריי וויאט נאבקו ביניהם בקרב שהסתיים ללא הכרעה. בקרב גיהנום בכלוב אחר שפתח את האירוע, בקי לינץ' ניצחה את סשה בנקס בהכנעה ושמרה על אליפות הנשים של Raw. עוד ברשימת הקרבות, דניאל בריאן ורומן ריינס ניצחו את אריק רואן ולוק הארפר בקרב טורנדו זוגות, ושארלוט פלייר ניצחה את ביילי בהכנעה וזכתה באליפות הנשים של סמאקדאון בפעם החמישית בקריירה שלה (זכייה עשירית שלה באליפויות הנשים השונות של הרוסטר הראשי).

האירוע קיבל ביקורות שליליות בקרב המבקרים והצופים, כשהסיומת של הקרב המרכזי עמד בראש ביקורות אלה. המבקרים ציינו שמה שייזכר מהאירוע הוא הסוף הנורא לקרב המרכזי אשר נבע מהחלטה שגויה של צוות הכתיבה של ה-WWE.[2][3]

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות גם מ-Raw וגם מסמאקדאון.

באירוע התנגשות של אלופים, סת' רולינס הגן בהצלחה על האליפות האוניברסלית נגד ברון סטרומן. לאחר הקרב, כשרולינס עמד על רמפת הכניסה לאולם, "השד" בריי וויאט הגיע ותקף את רולינס בעזרת מהלכי "האחות אביגיל" והמנדיבל קלאו. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, רולינס התייחס לתקיפה של וויאט באירוע ואמר שהוא יגן על האליפות האוניברסלית נגדו בקרב גיהנום בכלוב באירוע גיהנום בכלוב.[4]

באירוע התנגשות של אלופים, הקרב בין בקי לינץ' לסשה בנקס על אליפות הנשים של Raw הסתיים בפסילה לטובת בנקס. לעומת זאת, לינץ' הצליחה לשמור על התואר, משום שחגורת אליפות לא יכולה להחליף ידיים בניצחון שבא כתוצאה מפסילה. לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, בנקס איתגרה את לינץ' לקרב חוזר באירוע גיהנום בכלוב. מאוחר יותר, לינץ' נענתה לאתגר בחיוב כשאמרה שהקרב ביניהן באירוע יהיה קרב גיהנום בכלוב.[5]

עוד לפני האירוע התנגשות של אלופים, אריק רואן תקף מאחורי הקלעים את רומן ריינס ושיקר על כך, מה שהוביל לסיום החברות בינו ודניאל בריאן. באירוע התנגשות של אלופים, רואן ניצח את ריינס בקרב ללא פסילות הודות ללוק הארפר אשר ביצע את חזרתו לארגון, מה שגרם לציוות מחודש של רואן והארפר כצמד. יומיים לאחר מכן בתוכנית סמאקדאון, רואן הסביר שהוא תקף את ריינס כדי להפחיד אותו ובנוסף להראות שריינס הוא לא דמות דומיננטית כל כך כמו שהוא מצטייר להיות. בנוסף לכך, הוא אמר שלאורך הזמן הארגון העלים עין ממנו, לא העריך אותו נכון ולא כיבד אותו ושהוא לא שווה לדניאל בריאן, אלא יותר טוב ממנו. מאוחר יותר, בריאן אמר שלא משנה לאיזה כיוון הדמות שלו פנתה, לטובה או לרעה, הוא בעצמו לעולם לא שיקר. עוד אמר שהוא החשיב את רואן לחבר שלו השווה לו. בריאן נקטע על ידי רואן והותקף מאחור על ידי לוק הארפר. ריינס הגיע כדי להיחלץ לעזרתו של בריאן, אך רואן והארפר הציגו עליונות מוחלטת עליו ועל בריאן. שבוע לאחר מכן, רואן ניצח את בריאן ולאחר הקרב, הארפר ורואן תקפו את בריאן. ריינס הגיע שוב לעזרה, כשהפעם השניים הצליחו להתגבר על רואן והארפר. לאחר מכן, בריאן וריינס איתגרו את רואן והארפר לקרב זוגות באירוע גיהנום בכלוב, שכתוצאה מכך הפך רשמי. ב-4 באוקטובר במסגרת הפרק לחגיגות ה-20 של סמאקדאון, ריינס ניצח את רואן בקרב חוטבי עצים ובריאן לחץ את ידו של ריינס בתור כבוד הדדי ביניהם. ביום האירוע, הקרב בין הזוגות הפך לקרב טורנדו זוגות.[6]

באירוע התנגשות של אלופים, ביילי ניצחה את שארלוט פלייר באופן שערורייתי, כשהטיחה את פניה של האחרונה אל תוך פינת הזירה החשופה וכתוצאה מכך הצליחה להגן בהצלחה על אליפות הנשים של סמאקדאון. הפיוד ביניהן המשיך לפרקים הבאים של התוכניות Raw וסמאקדאון, לצד הפיוד שהתנהל בין סשה בנקס לאלופת הנשים של Raw, בקי לינץ'. ב-4 באוקטובר במסגרת הפרק לחגיגות ה-20 של סמאקדאון, פלייר ולינץ' חברו האחת לשנייה נגד ביילי ובנקס, בקרב זוגות שבו פלייר הכניעה את ביילי עקב מהלך ההכנעה שלה, הפיגר אייט לג לוק. בעקבות ניצחונן, פלייר השיגה לעצמה קרב חוזר על אליפות הנשים של סמאקדאון נגד ביילי באירוע גיהנום בכלוב.[7]

בגמר מלך הזירה, שנערך ב-16 בספטמבר בתוכנית Raw, ברון קורבין ניצח את צ'אד גייבל וכתוצאה מכך זכה בטורניר מלך הזירה ולאחר מכן שינה את שם הבמה שלו למלך קורבין. לילה לאחר מכן בתוכנית סמאקדאון, לאחר שקורבין העליב את גייבל, האחרון תקף את קורבין. קרב חוזר בין השניים נקבע ל-23 בספטמבר בתוכנית Raw, כשהוא נגמר בפסילה לאחר שקורבין תקף את גייבל בעזרת השרביט שלו. לאחר מכן, קרב נוסף בין השניים נקבע לאירוע גיהנום בכלוב.

ב-16 בספטמבר בתוכנית Raw, קבוצת ה-O.C. (אלוף ארצות הברית AJ סטיילס, לוק גאלוס וקארל אנדרסון) ניצחו את סדריק אלכסנדר וה-Viking Raiders (אריק ואיבר) בקרב שלושה נגד שלושה. לאחר הקרב, הם תקפו את אלכסנדר וה-Viking Raiders. שבוע לאחר מכן, ה-Viking Raiders ניצחו את גאלוס ואנדרסון בקרב זוגות. ב-6 באוקטובר, נקבע קרב שבו ה-Viking Raiders ושותף נוסף לבחירתם יתחרו נגד כל חברי קבוצת ה-O.C. באירוע גיהנום בכלוב.

ביום האירוע, נקבע שאלכסה בליס וניקי קרוס יגנו באירוע על אליפות זוגות הנשים של ה-WWE נגד הקבוקי ווריורס (אסקה וקיירי סיין), שאותן הדיחו בקרב הדחות זוגות מרובע כדי לזכות בחגורות האליפות בחודש אוגוסט.

לאחר שבועות שניהלו ביניהן פיוד, קרב בין נטליה ללייסי אוואנס נקבע למופע המקדים של האירוע גיהנום בכלוב.

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור באנגלית ויק ג'וסף (Raw)
ג'רי לולר (Raw)
דיו מדין (Raw)
מייקל קול (סמאקדאון)
קורי גרייבס (סמאקדאון)
צוות השידור בספרדית קרלוס קבררה
מרסלו רודריגז
צוות השידור בגרמנית קרסטן שייפר
טים הייבר
קלווין קני
כרוזים גרג המילטון (סמאקדאון)
מייק רום (Raw)
שופטים דנילו אנפיביו
ג'ייסון איירס
שון בנט
ג'ון קון
דן אנגלר
דריק מור
אדי אורנגו
ריאן טראן
רוד זאפאטה
מראיינות צ'ארלי קארוסו
קיילה ברקסטון
שרה שרייבר
פאנל לפני האירוע ג'ונתן קואצ'מן
צ'ארלי קארוסו
סם רוברטס
בוקר טי

מופע מקדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המופע המקדים הכיל קרב אחד בודד, ובו נטליה התחרתה נגד לייסי אוואנס. בסיום, אוואנס פספסה את מהלך המונסולט ולאחר מכן הוכרחה להיכנע עקב מהלך ההכנעה של נטליה, השארפשוטר. כתוצאה מכך, נטליה ניצחה בקרב.

עוד במופע המקדים, רנדי אורטון ועלי התעמתו ביניהם, מה שהוביל לכך שעלי איתגר את אורטון לקרב באירוע עצמו. אתגר שאורטון נענה בחיוב.

קרבות מקדימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע עצמו נפתח בקרב שבו בקי לינץ' הגנה על אליפות הנשים של Raw נגד סשה בנקס בקרב גיהנום בכלוב. בסיום, בנקס זרקה מספר רב של כיסאות אל תוך הזירה וניסתה לבצע על לינץ' את מהלך המטאורה, ששכבה על גבי הכיסאות האלו. לינץ' הצליחה לנטרל את תוכניותיה של בנקס ולבצע עליה בתגובה את מהלך האקספלודר סופלקס מהחבל העליון אל תוך ערימת הכיסאות. לאחר מכן, לינץ' הכריחה את בנקס להיכנע למהלך ההכנעה שלה, ה-Dis-arm-her, ובכך היא רשמה הגנה מוצלחת על התואר.

אז, דניאל בריאן ורומן ריינס התחרו נגד אריק רואן ולוק הארפר בקרב טורנדו זוגות (קרב שבו כל מתאבק מתוך הצמד יכול להשיג את ההכרעה בקרב על אחד ממתאבקי הצמד האחר). בסיום, לאחר שהארפר ורואן שלטו ברוב הקרב, בריאן ביצע על הארפר את מהלך הברך הגבוהה, ולאחר מכן ריינס ביצע עליו את מהלכי "אגרוף הסופרמן" והספיר כדי להשיג את הניצחון בקרב. לאחר הקרב, ריינס ניסה ללחוץ את ידו של בריאן כאות כבוד. בתגובה, בריאן סירב והתעקש לקבל ממנו חיבוק, שלבסוף לאחר קריאות הקהל, יצא לפועל.

בקרב שבא לאחר מכן, רנדי אורטון התחרה נגד עלי. בסיום, אורטון ביצע על עלי את מהלך הסיום שלו, ה-RKO, כדי לנצח בקרב.

בקרב הרביעי, אלכסה בליס וניקי קרוס הגנו על אליפות זוגות הנשים של ה-WWE נגד הקבוקי ווריורס (אסקה וקיירי סיין). סיום הקרב התנהל כך שסיין הסיחה את דעתה של בליס מחוץ לזירה, בזמן שבתוך הזירה אסקה ירקה את התרסיס הירוק בפניה של קרוס, ולאחר מכן הצמידה אותה לניצחון, שהקנה לה ולסיין זכייה באליפות זוגות הנשים של ה-WWE.

לאחר מכן, קבוצת ה-O.C.‏ (אלוף ארצות הברית AJ סטיילס, לוק גאלוס וקארל אנדרסון) התחרו בקרב שלושה נגד שלושה נגד ה-Viking Raiders (אריק ואיבר) ושותף נוסף לבחירתם, שלבסוף התגלה כברון סטרומן. בסיום, לאחר שסטרומן הציג עליונות מוחלטת על קבוצת ה-O.C., השלושה תקפו יחדיו את סטרומן ולבסוף גרמו לעצמם להיפסל. כתוצאה מכך, ה-Viking Raiders וסטרומן ניצחו בקרב כתוצאה מפסילה.

בקטע מאחורי הקלעים, טמינה (בהופעה הראשונה שלה מאז רסלמניה 35) הצמידה את כרמלה וזכתה באליפות 24/7 של ה-WWE.

אז, המלך קורבין התחרה נגד צ'אד גייבל. סיום הקרב התנהל כך שקורבין ניסה להשתמש בשרביט שלו כדי לתקוף את גייבל, שבתגובה התחמק מכך וביצע במקום הצמדה מוצלחת אשר העניקה לו את הניצחון בקרב.

לאחר מכן, אלופת 24/7 החדשה, טמינה, הגיעה אל אזור שולחנות השדרנים הבינלאומיים. במהלך מאבק בין מתאבק העבר היפני ופרשן ההווה, פונאקי, ל-R-טרות', כרמלה ביצעה על טמינה את מהלך הסופרקיק ולאחר מכן אמרה לטרות' להצמיד אותה. האחרון אכן עשה זאת והפך לאלוף 24/7 בפעם ה-20 בקריירה שלו.

בקרב הלפני אחרון, ביילי הגנה על אליפות הנשים של סמאקדאון נגד שארלוט פלייר. בסיום, פלייר הכריחה את ביילי להיכנע למהלך ההכנעה שלה, הפיגר אייט לג לוק, שכתוצאה מכך הפכה לאלופת הנשים של סמאקדאון בפעם החמישית בקריירה שלה (לצד זכייה עשירית שלה באליפויות הנשים השונות של הרוסטר הראשי).

הקרב המרכזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב המרכזי, סת' רולינס הגן על האליפות האוניברסלית נגד "השד" בריי וויאט בקרב גיהנום בכלוב. במהלך הקרב, רולינס ביצע על וויאט אחד עשר פעמים את מהלך הסיום שלו, הסטומפ, בנוסף למהלך הפדיגרי, אך האחרון הצליח לצאת מכל ניסיון הצמדה שבא לאחר המהלך בספירת שנייה אחת בלבד, חוץ מבמהלך האחרון שאחריו הוא יצא מניסיון ההצמדה בספירת שתיים. וויאט השתמש בפטיש עץ גדול ובמהלך "האחות אביגיל", אך ניסיון ההצמדה שבא לאחר מכן לא היה מוצלח. מנגד, רולינס השתמש בכיסא, סולם ובארגז כלים על ראשו של וויאט. בזמן שוויאט היה קבור מתחת לחפצים האלה, רולינס הוציא פטיש, אך השופט הפציר בו לא להשתמש בחפץ זה. לבסוף, רולינס השתמש בפטיש והטיח אותו על ראשו של וויאט, ולאחר מכן השופט קרא להפסיק את הקרב מבלי שתושג הכרעה בקרב. לאחר שהכלוב הורם, פרמדיקים הגיעו לטפל בוויאט, שלפתע קם ותקף את רולינס בעזרת מהלך המנדיבל קלאו. מחוץ לזירה, וויאט ביצע על רולינס פעמיים את מהלך "האחות אביגיל", כשהאחרון מביניהם היה על הרצפה החשופה. לאחר מכן, הוא ביצע פעם נוספת את מהלך המנדיבל קלאו, כשדם מפיו של רולינס טפטף על הרצפה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע קיבל ביקורות שליליות בקרב המבקרים והצופים, כשהקרב המרכזי עמד בראש ביקורות אלה. הקהל לא הצליח להבין את הסיומת הבלתי הגיונית של הקרב המרכזי (פסיקת השופט לעצור את הקרב כשקרב גיהנום בכלוב הוא ללא חוקים וללא פסילות אינה נתפסת) ואף הגיב בקריאות "החזר כספי", "אתחלו מחדש את הקרב", וגם נשמעו קריאות "AEW", שיצרו הפניה ברורה לארגון ההיאבקות המתחרה אשר השיק את תוכנית הבכורה השבועית שלו ימים ספורים קודם לכן.[8] ברשתות החברתיות, האירוע הפך לטרנד מהסיבות השגויות ביותר, כשמעריצי הארגון יצרו תמונות קומיות לגבי הסוף התמוה של הקרב המרכזי. לפי דייב מלצר, הקרב המרכזי נתפס על ידי ה-WWE עצמם כ"אסון, וזה עוד בלשון המעטה". מתאבק העבר וחבר היכל התהילה של ה-WWE,‏ X-Pac, שהופיע במהלך השידור החי של התוכנית Watch Along, הגיב בזעם על סיומת הקרב המרכזי. הוא ידע שייתכן והארגון לא יזמין אותו לעוד שידורים מהסוג הזה, כשלקח את הסיכון ואמר: "איך קרב יכול להסתיים בפסילה כשהקרב הוא גיהנום בכלוב?"[9]

דייב מלצר ב-Wrestling Observer Radio אמר שמבחינת "קבלת החלטות" ו"כתיבת אירוע", האירוע גיהנום בכלוב היה "אחד האירועים הגרועים ביותר" בהיסטוריה של אירועי השלם וצפה בענף ההיאבקות המקצועית. לעומת זאת, מבחינת "ביצועי היאבקות" האירוע היה "יותר מבסדר", כשהאירוע נפתח בשני קרבות "טובים מאוד", האמצע היה "בסדר", אך "הקרב האחרון הוא זה שקטל את האירוע כולו".[10] בעיתון Wrestling Observer Newsletter, הוא תיאר את האירוע כ"אסון". מלצר העניק לשני הקרבות הפותחים ציון של 4 כוכבים ולקרב המרכזי ציון של 2- כוכבים. הציון של הקרב האחרון תואר כ"ייתכן שהיה הקרב המרכזי הגרוע יותר בתולדות הענף, כשהאשמה נפלה לא בקרב של אחד המשתתפים", עקב "טשטוש הראייה, הקרב הארוך, המתאבק שאמור להיות יקיר הקהל, אך הקהל מסרב להכיר בו ועד לסיומת הבלתי מוסברת". מלצר גם התייחס לבחירת סדר הקרבות הבלתי יציבה, כש"לאחר שני הקרבות הראשונים, הקהל רק חיכה לקרב המרכזי" (רק שלושה קרבות שווקו בטלוויזיה לפני קיום האירוע), מה שגרם לאמצע אירוע בלתי מסודר.

פיליפ מרטינז מהאתר Newsweek הצהיר ש"ייתכן שהאירוע ייזכר בהיסטוריה של ה-WWE בשל הסיומת הכל כך מאכזבת שלו".[11] דניאל ואן בום מהאתר CNET תיאר את האירוע כ"מופע רע שהכיל רק שני קרבות מעולים" (הקרב על אליפות הנשים של Raw וקרב הטורנדו זוגות). הוא אף אמר ש"על רוב האירוע היה ניתן לדלג והסיומת של הקרב המרכזי הייתה פשוט מטופשת".[2]

מייק טדסקו מהאתר Wrestleview הכריז על האירוע גיהנום בכלוב כ"אחד מאירועי השלם וצפה הגרועים ביותר בהיסטוריה של ה-WWE בארצות הברית". עוד אמר שהקרב המרכזי הכיל "עלילה רעה אשר פגעה בתפיסה של המשתתפים בו ובגימיק של קרב הגיהנום בכלוב". על הקרב בין לינץ' לבנקס כתב ש"הקרב היה איטי לעיתים עם רגעים מוטעים, אך השתיים עבדו קשה כדי לחדש את עצמן מחדש", בעוד שעל הקרב בין אורטון לעלי אמר ש"היה מאוד טוב יחסית לקרב בלתי מתוכנן". קרב הטורנדו זוגות והקרב בין ביילי לשארלוט זכו ממנו לכינוי "מכובד". על קרב השלושה נגד שלושה אמר שהיה "מאוד, מאוד רע", הקרב על אליפות זוגות הנשים היה "משעמם למדי" והקרב בין גייבל לקורבין "פשוט לא היה שם".[12]

אדם סילברשטיין וג'ק קרוסבי מהאתר CBS ספורטס טענו שהאירוע גיהנום בכלוב ייזכר כ"רגש הקהל כלפי הכתיבה" של הקרב המרכזי בצורה שבה ה-WWE השאירו את הקהל המום. הם העניקו לקרב המרכזי ציון של "+C", כשטענו שהקרב "היה בדרכו לדרך הנכונה עד שסדרת מהלכי הסטומפ הבלתי פוסקת התחילה להתרחש" והסיומת הייתה פשוט "לא מספקת". למרות הקרב המרכזי, היו "מגוון רגעים מהנים במהלך האירוע". הקרב בין נטליה לאוואנס במופע המקדים לאירוע דורג בציון "-C", שלא היה "הקרב הטוב ביותר ביריבות (הארוכה מדי) ביניהן". הקרב בין לינץ' לבנקס דורג בציון "+A", למרות שהמבקרים נותרו "מופתעים בנוגע להחלטה של מי היה צריך לקבל את הניצחון בקרב - אם בנקס היא לא זאת שתנצח את לינץ', אז מי כן תעשה זאת?", הקרב בין ביילי לשארלוט דורג בציון "+B" ותואר כ"טוב". לבסוף, קרב זוגות הנשים דורג בציון "B", כשתואר כ"מבדר ברמה גבוהה ביחס לקרב שלא מצפים ממנו להרבה".[13]

ג'ייסון פאוול מהאתר Pro Wrestling Dot Net הצהיר ש"האירוע הגיע לשיאו בשני הקרבות הראשונים, אך הסיומת לקרב המרכזי תדובר לכמה השנים הבאות". עוד אמר פאוול שזה "היה אחד הסיומות המטופשות ביותר שראה". פאוול אף ביקר את הסיומות לקרב השלושה נגד שלושה ולקרב בין ביילי לשארלוט.[14]

וייד קלר מהאתר Pro Wrestling Torch קרא לקרב המרכזי "אסון מהתחלה ועד הסוף", כשטען שזאת הייתה "החלטה מטופשת להפסקת הקרב, מכיוון שהוא נהפך לאלים מדי". לכן, קלר הכתיר את הארגון AEW כמנצח האמיתי של הקרב המרכזי. בנוגע לשאר האירוע, קלר תיאר את הקרב בין לינץ' לבנקס כ"יוצא מן הכלל", כשהעניק לו ציון של 4.25 כוכבים ואת קרב הטורנדו זוגות כ"מצוין" עם ציון של 4 כוכבים. את הקרב בין קורבין לגייבל תיאר כ"קרב הפחות טוב ביניהם", את סדרת ההתרחשויות סביב אליפות 24/7 תיאר כ"סדרת התרחשויות קומיות וסטריאוטיפיות" על ידי מתאבק העבר היפני פונאקי, ולבסוף את הקרב בין אורטון לעלי תיאר כ"קרב בעל היעדר ריגוש".[15]

מאט פאולר מהאתר IGN תיאר את האירוע גיהנום בכלוב כ"הרס טוטאלי". מלכתחילה, האירוע היה כ"מחשבה חולפת" כשרק ארבעה קרבות הוכרזו מבעוד מועד. האירוע היה יכול להסתיים בצורה צנועה אשר תציג כוונה כלשהי, אך מנגד הסתיים בצורה ההפוכה לגמרי. הקרב בין לינץ' לבנקס היה "קלאסיקה" כשהמתאבקות "באמת נתנו את כל כולן". קרב הטורנדו זוגות היה "ללא הפסקה", ולמרות שהסיומת הייתה "צפויה", הקרב "עשה עבודה טובה בלגרום לנו לשכוח את העלילה שהובילה אותנו לקיום הקרב הזה". קרב השלושה נגד שלושה היה "חסר חשיבות", השימוש של אסקה בתרסיס הירוק היה "מהנה באופן אכזרי", בעוד שהקרב בין ביילי לשארלוט תואר כ"טוב". הקרב המרכזי הותיר את פאולר "עצבני", משום שהסיומת הייתה בלתי ניתנת להסברה, והתאורה האדומה במשך הקרב הייתה תמוהה.[16]

תוצאה לאורך זמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

Raw[עריכת קוד מקור | עריכה]

לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, כל אלופות הנשים התכנסו לקרב זוגות ביניהן, כשאלופת הנשים של Raw, בקי לינץ', ואלופת הנשים של סמאקדאון, שארלוט פלייר, הפסידו לאלופות זוגות הנשים החדשות של ה-WWE, הקבוקי ווריורס (אסקה וקיירי סיין) בקרב שאינו היה על חגורות האליפות. הן ניצחו בקרב לאחר ששוב אסקה ירקה את התרסיס הירוק בפניה של לינץ' ולאחר מכן סיין ניצלה זאת והצמידה את האחרונה לניצחון. לאחר הקרב, אלופות זוגות הנשים לשעבר, אלכסה בליס וניקי קרוס הגיעו לזירה ותקפו את הקבוקי ווריורס.

לייסי אוואנס ונטליה התחרו ביניהן בקרב חוזר שסוגו היה קרב מי שעומדת אחרונה וגם הפעם נטליה היא זאת שניצחה.

סמאקדאון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדראפט של ה-WWE לשנת 2019 התרחש בתוכנית סמאקדאון. במהלך הפרק, האלוף האוניברסלי, סת' רולינס (שייצג את Raw) התחרה נגד רומן ריינס (שייצג את סמאקדאון) בקרב שבו המנצח יזכה את המותג שלו בבחירה הראשונה של הדראפט. סיום הקרב התנהל כך ש"השד" בריי וויאט הופיע ותקף את רולינס, מה שגרם לרולינס לנצח בקרב כתוצאה מפסילה ובכך Raw השיגה את בחירת הדראפט הראשונה. מנגד, נודע לאחר מכן שוויאט הועבר לתוכנית סמאקדאון.

בתוכנית סמאקדאון באותו השבוע, ביילי, שקיצרה את שיערה והשמידה את הבלונים הקופצניים המופיעים בכניסתה לזירה, השיבה לידיה את חגורת אליפות הנשים של סמאקדאון לאחר שניצחה את שארלוט פלייר.

המלך קורבין התחרה נגד צ'אד גייבל, שמרגע זה הוכר כ"גייבל הנמוך", בקרב חוזר, שבו קורבין ניצח.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
P1 נטליה ניצחה את לייסי אוואנס בהכנעה קרב יחידים[17] 09:25
2 בקי לינץ' (א) ניצחה את סשה בנקס בהכנעה קרב גיהנום בכלוב על אליפות הנשים של Raw[18] 21:50
3 דניאל בריאן ורומן ריינס ניצחו את אריק רואן ולוק הארפר קרב טורנדו זוגות[19] 16:45
4 רנדי אורטון ניצח את עלי קרב יחידים[20] 12:10
5 הקבוקי ווריורס (אסקה וקיירי סיין) ניצחו את אלכסה בליס וניקי קרוס (א) קרב זוגות על אליפות זוגות הנשים של ה-WWE[21] 10:25
6 ה-Viking Raiders (אריק ואיבר) וברון סטרומן ניצחו את ה-O.C. (AJ סטיילס, לוק גאלוס וקארל אנדרסון) בפסילה קרב שלושה נגד שלושה[22] 08:15
7 צ'אד גייבל ניצח את המלך קורבין קרב יחידים[23] 12:40
8 שארלוט פלייר ניצחה את ביילי (א) בהכנעה קרב יחידים על אליפות הנשים של סמאקדאון[24] 10:15
9 סת' רולינס (א) נגד "השד" בריי וויאט הסתיים על ידי פסיקת השופט קרב גיהנום בכלוב על האליפות האוניברסלית[25] 17:30
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
P - מציין שהקרב התקיים במופע המקדים לאירוע

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ האירוע גיהנום בכלוב מגיע לקליפורניה
  2. ^ 1 2 גיהנום בכלוב 2019: תוצאות, סיומת גרועה, אלופים חדשים ותגובות באתר CNET
  3. ^ גיהנום בכלוב 2019: רולינס-וויאט הסתיים ללא הכרעה, פלייר זכתה באליפות נשים בפעם העשירית בקריירה
  4. ^ רולינס יגן על האליפות האוניברסלית נגד "השד" בריי וויאט (קרב גיהנום בכלוב)
  5. ^ לינץ' תגן על אליפות הנשים של Raw נגד בנקס (קרב גיהנום בכלוב)
  6. ^ בריאן וריינס נגד רואן והארפר
  7. ^ ביילי תגן על אליפות הנשים של סמאקדאון נגד שארלוט פלייר
  8. ^ הקהל מסרב לקבל את סיומת הקרב המרכזי של האירוע ואף הגיב בקריאות קשות לגביו
  9. ^ צפו בתגובתו של מתאבק העבר X-Pac לגבי הסוף התמוה
  10. ^ WOR: גיהנום בכלוב 2019 ועוד
  11. ^ מעריצי ה-WWE הגיבו לעובדה ש"השד" לא זכה באליפות האוניברסלית בעזרת קריאות AEW ועוד באתר Newsweek
  12. ^ הביקורת של מייק טדסקו באתר Wrestleview
  13. ^ הביקורת של אדם סילברשטיין וג'ק קרוסבי באתר CBS Sports
  14. ^ הביקורת של ג'ייסון פאוול באתר Pro Wrestling Dot Net
  15. ^ הביקורת של וייד קלר באתר Pro Wrestling Torch
  16. ^ הביקורת של מאט פאולר באתר IGN
  17. ^ נטליה ניצחה את אוואנס (קרב במופע המקדים)
  18. ^ לינץ' ניצחה את בנקס ושמרה על תואר אליפות הנשים של Raw (קרב גיהנום בכלוב)
  19. ^ בריאן וריינס ניצחו את רואן והארפר
  20. ^ אורטון ניצח את עלי
  21. ^ הקבוקי ווריורס ניצחו את בליס וקרוס והפכו לאלופי זוגות הנשים החדשות של ה-WWE
  22. ^ ה-Viking Raiders וסטרומן ניצחו את ה-O.C. בפסילה
  23. ^ גייבל ניצח את קורבין
  24. ^ פלייר ניצחה את ביילי והפכה לאלופת הנשים החדשה של סמאקדאון
  25. ^ הקרב בין רולינס לוויאט הסתיים ללא הכרעה לאחר פסיקת השופט (קרב גיהנום בכלוב)