גיהנום בכלוב (2022)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גיהנום בכלוב (2022)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובו של קודי רודס
מידע
ארגון WWE
מותג (ים) Raw
סמאקדאון
תאריך 5 ביוני 2022
עיר רוזמונט, אילינוי
אולם אולסטייט ארנה
מספר צופים 12,834
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
NXT In Your House גיהנום בכלוב
(2022)
כסף בבנק
סדרת אירועי גיהנום בכלוב
2021 גיהנום בכלוב
(2022)

גיהנום בכלוב (2022) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE, ששודר בערוץ של ה-WWE Network באופן בינלאומי ובשירות הזרמת המדיה Peacock ברחבי ארצות הברית. האירוע כלל את שני המותגים (Raw וסמאקדאון) ונערך ב-5 ביוני 2022, באולם האולסטייט ארנה בפרוורי שיקגו של רוזמונט, אילינוי.

שישה קרבות התנהלו באירוע. בקרב המרכזי, קודי רודס ניצח את סת' "פריקין" רולינס בקרב גיהנום בכלוב. עוד ברשימת הקרבות, The Judgment Day (אדג', דמיאן פריסט וריאה ריפלי) ניצחו את פין באלור, AJ סטיילס וליב מורגן בקרב שלושה נגד שלושה מעורב, בובי לאשלי ניצח את אומוס ו-MVP בקרב האנדיקאפ 2 נגד 1, וביאנקה בלאייר ניצחה את אסקה ובקי לינץ' בקרב משולש ושמרה על אליפות הנשים של Raw.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיהנום בכלוב הוא אירוע שלם וצפה שנתי, המופק על ידי ה-WWE במתכונת של חודש אוקטובר מאז שנת 2009. הרעיון של האירוע הוא שהקרב המרכזי (או יותר במקרה הצורך) שיתקיים בו יהיה בתוך "גיהנום בכלוב" - כלוב בגובה העולה על שבעה מטרים, שמקיף את הזירה וסביבתה. בקרב "גיהנום בכלוב" אין פסילות או ספירות חוץ. הדרך היחידה לנצח היא על ידי הצמדה או הכנעה בתוך הזירה. האירוע של שנת 2021 הוזז מהמתכונת הרגילה של חודש אוקטובר לחודש יוני, כך שזאת הייתה הפעם השנייה שהוא לא נערך בחודש אוקטובר; הפעם הראשונה הייתה באירוע 2018, שהוחלט להקדימו לחודש ספטמבר. בעקבות קיום האירוע של שנת 2021 בחודש יוני, הוחלט להקדים את האירוע של שנת 2022 גם כן לחודש יוני ולמעשה לשנות את מתכונת אירועי גיהנום בכלוב לחודש יוני.

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות גם מ-Raw וגם מסמאקדאון.

לאחר שקודי רודס ניצח את סת' "פריקין" רולינס גם ברסלמניה 38 וגם ברסלמניה באקלאש, הוענקה לרודס ההזדמנות להתמודד על אליפות ארצות הברית ב-9 במאי בפרק של התוכנית Raw מול האלוף, ת'יאורי. במהלך הקרב, רולינס תקף את רודס וגרם לפסילת הקרב. שבוע לאחר מכן בתוכנית, רודס איתגר את רולינס לקרב שלישי בסדרת הקרבות ביניהם, כשהפעם הקרב יתקיים בתוך מבנה גיהנום בכלוב. רולינס נענה במהרה בחיוב להצעה זו וכתוצאה מכך הקרב השלישי בסדרה נקבע לאירוע גיהנום בכלוב.[1]

ב-25 באפריל בפרק של התוכנית Raw, אסקה ערכה הופעת חזרה מפתיעה לאחר תשעה חודשי היעדרות עקב פציעה. בכיר הנהלת ה-WWE, אדם פירס החליט להעניק לאסקה הזדמנות להתמודד מול אלופת הנשים של Raw, ביאנקה בלאייר בקרב ב-9 במאי במאי בתוכנית, שבו אם היא תנצח היא תקבל קרב על התואר. לעומת זאת, הקרב הסתיים ללא הכרעה לאחר שבקי לינץ' תקפה את השתיים. שבוע לאחר מכן בתוכנית, אסקה ניצחה את לינץ' בקרב אשר קבע את הטוענת לכתר, שתפגוש את בלאייר על אליפות הנשים של Raw באירוע גיהנום בכלוב. בפרק של ה-23 במאי, ניתנה ללינץ' הזדמנות נוספת להתמודד מול אסקה כשההתניה שהייתה מונחת על הכף הייתה שאם לינץ' תנצח, היא תתווסף לקרב האליפות באירוע גיהנום בכלוב. לינץ' אכן ניצחה את אסקה וכתוצאה מכך קרב האליפות באירוע הפך לקרב משולש.[2]

ברסלמניה 38, בובי לאשלי ניצח את אומוס. לילה לאחר מכן בפרק של התוכנית Raw, המנג'ר של לאשלי, MVP, בגד בלאשלי וחבר לשורותיו של אומוס, שגבר על לאשלי בקרב חוזר ביניהם באירוע רסלמניה באקלאש לאחר עזרה מצידו של MVP. ב-16 במאי בפרק של התוכנית Raw, לאשלי ניצח את אומוס פעם נוספת, הפעם במסגרת קרב כלוב. שבוע לאחר מכן בתוכנית, לאשלי רצה לשים קץ ליריבות שלו עם אומוס, כאשר הוא איתגר את MVP לקרב שבו המנצח יבחר את ההתניה לקרב מול אומוס באירוע גיהנום בכלוב. הודות לעזרתו של אומוס, MVP ניצח את לאשלי כתוצאה מספירת חוץ. השניים החליטו שההתניה שתתקיים באירוע גיהנום בכלוב תהיה קרב האנדיקאפ 2 נגד 1, כשאומוס ו-MVP יהיו ביתרון מספרי ויתמודדו מול לאשלי.[3]

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור באנגלית מייקל קול (סמאקדאון)
ג'ימי סמית' (Raw)
קורי גרייבס (כל הקרבות)
ביירון סקסטון (Raw)
צוות השידור בספרדית מרסלו רודריגז
ג'רי סוטו
כרוזים מייק רום (Raw)
סמנת'ה אירוין (סמאקדאון)
שופטים דנילו אנפיביו
ג'ייסון איירס
ג'סיקה קאר
דפני לאשון
אדי אורנגו
ריאן טראן
רוד זאפאטה
פאנל לפני האירוע קיילה ברקסטון
קווין פטריק
פיטר רוזנברג
בוקר טי
ג'רי לולר

קרבות מקדימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע עצמו נפתח בקרב משולש שבו ביאנקה בלאייר הגנה על אליפות הנשים של Raw נגד אסקה ובקי לינץ' בקרב משולש. לינץ' ביצעה על אלופת הנשים את מהלך הלג דרופ מהחבל העליון, אך אסקה הגיעה בזמן כדי למנוע את ניסיון ההצמדה. אסקה ביצעה על בלאייר את מהלך הקודברייקר ואז תפסה את לינץ' מהחבל העליון וביצעה גם עליה את מהלך הקודברייקר, כשניסיון ההצמדה שבא לאחר מכן על שתיהן לא צלח. אסקה ביצעה על שתיהן את מהלך נעילת הקרסול, אך השתיים הצליחו לעשות את דרכן לחבלי הזירה על מנת להפסיק את מהלך ההכנעה. לינץ' ביצעה על בלאייר את מהלך המנהנדל סלאם, אך אסקה מנעה את ניסיון ההצמדה. בסיום, לינץ' השליכה את בלאייר מחוץ לזירה וביצעה על אסקה את מהלך המנהנדל סלאם פעם נוספת. לעומת זאת, בלאייר הגיעה בזמן, זרקה את לינץ' מחוץ לזירה והצמידה את אסקה לניצחון, שהקנה לה הגנה מוצלחת על התואר.

אז, בובי לאשלי התמודד מול אומוס ו-MVP בקרב האנדיקאפ 2 נגד 1. בסיום, MVP ביצע על לאשלי את מהלך הפלייר'ס בוט, שהשליכה אותו מחוץ לזירה. אומוס תיקל את לאשלי אל תוך מעקה הבטיחות, אך לאשלי הצליח לחזור לזירה בתום ספירת תשע. סדריק אלכסנדר הגיע ונכנס לזירה, אך נזרק החוצה על ידי אומוס. הסחת דעת זו איפשרה ללאשלי לבצע על אומוס את מהלך הספיר ולהכריח את MVP להיכנע למהלך ה-Hurt Lock על מנת לנצח בקרב.

בקרב שבא לאחר מכן, איזיקיאל התמודד מול קווין אואנס. אואנס ביצע על איזיקיאל את מהלך הפופ-אפ פאוורבומב, אך האחרון הצליח לצאת מניסיון ההצמדה שבא לאחר מכן. אואנס ניצח לבסוף בקרב לאחר שביצע על יריבו את מהלך הקנונבול והסטאנר.

בקרב הרביעי, AJ סטיילס, פין באלור וליב מורגן התמודדו מול קבוצת The Judgment Day (אדג', דמיאן פריסט וריאה ריפלי) בקרב שלושה נגד שלושה מעורב. שתי הקבוצות התקוטטו בתוך הזירה מיד בפתיחת הקרב, כאשר הקבוצה בראשותו של אדג' שמה לעצמה למטרה במהלך הקרב להרחיק את באלור מחבריו לקבוצה. לבסוף, סטיילס הצליח להיכנס לקרב במקום באלור והכה את אדג' בעזרת מהלך הפנומנל פורארם, לעומת זאת, פריסט השליך את סטיילס מחוץ לזירה במהלך ניסיון ההצמדה. ריפלי ניסתה לבצע על מורגן את מהלך הסיום שלה, הריפטייד, אך האחרונה חמקה מכך וביצעה במקום זאת את מהלך ה-DDT. באלור ניסה לבצע על פריסט את מהלך הסיום שלה, ה-Coup de Grâce, אך ריפלי מנעה תרחיש זה בזמן שבאלור היה על החבל העליון. פריסט ביצע על באלור את מהלך הסאות' אוף הבן צ'וקסלאם, אך ספג מסטיילס את מהלך הפנומנל פורארם. אדג' הטיח את סטיילס בעמוד הזירה בזמן שבאלור ניסה פעם נוספת לבצע את מהלך ה-Coup de Grâce, אך ריפלי שוב הייתה שם למנוע זאת. לאחר שמורגן טיפלה בריפלי, באלור פיספס את ביצוע מהלך הסיום שלו, כשאדג' חמק מכך וביצע במקום את מהלך הספיר אשר הספיק להעניק לקבוצתו את הניצחון בקרב.

אז, מאדקאפ מוס התמודד מול האפי קורבין בקרב ללא חוקים. תחילה, קורבין חבט במוס בעזרת כיסא, אך האחרון הצליח להשתלט על המתרחש והשיב באותו מטבע על קורבין. מחוץ לזירה, קורבין ברח עד שהניח כיסא מסביב לצווארו של מוס והטיח כיסא זה בשולחן השדרנים. מוס ביצע על קורבין את מהלך הפולאוויי סלאם אל תוך מדרגות הזירה שהונחו בפינת הזירה ולאחר מכן ביצע עליו את מהלך הפאנצ'ליין. מוס לא הסתפק בכך והניח כיסא מסביב לצווארו של קורבין ואז זרק את מדרגות הזירה אל תוך הכיסא, כשלאחר מכן הוא הצמיד את קורבין לניצחון.

בקרב הלפני אחרון, ת'יאורי הגן על אליפות ארצות הברית נגד מוסטפא עלי. הטוען לכתר היה בדרכו לבצע את מהלך ה-450 ספלאש מהחבל העליון, אך ת'יאורי חמק ממנו בזמן וכתוצאה מכך עלי נפצע בברכו. האלוף ניצל זאת לטובתו וביצע על עלי את מהלך הסיום שלו, A-Town Down על מנת לשמור על תוארו.

הקרב המרכזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב המרכזי, קודי רודס התמודד מול סת' "פריקין" רולינס בקרב גיהנום בכלוב. רולינס הגיע לזירה ראשון בתלבושת מכנסי הנקודות הצהובות שהייתה מזוהה עם אביו של קודי, דאסטי, בעוד שקודי נכנס אל הקרב עם קרע מלא בשריר החזה. מוקדם בקרב, רודס הצליח לבצע על רולינס את מהלכי הדיזסטר קיק והקודי קאטר. רולינס שם לעצמו למטרה במהלך הקרב לפגוע בכתף הפצועה של רודס תוך כדי שימוש בעזרים כמו מדרגות הזירה. רולינס הוציא מתחת לזירה רצועת עור בעיצוב הנקודות הצהובות והכה את כתפו הפצועה של רודס בעזרתה. הוא המשיך לשלוט בקרב, כאשר הוא ניסה לבצע את מהלך הפרוג ספלאש, אך רודס חמק מן הדרך וכתוצאה מכך רולינס נפל אל תוך שולחן. רודס שלף חבל שוורים מתחת לזירה ואיתגר את רולינס להצמיד את הקצה לידו, כך נעשה בשתי הקצוות. רודס הכה את רולינס בראשו עם פעמון הפרה שהיה קשור לחבל זה, אך לא הצליח להצמיד אותו לניצחון. רודס המשיך וביצע על רולינס את מהלך הקרוס רודס, שלא הספיק לו כדי להשיג את מבוקשו. מנגד, רולינס ביצע על רודס את מהלך הבאקל בומב, שגם ניסיון ההצמדה שבא לאחר מכן לא היה מוצלח. רולינס הוציא פטיש מתחת לזירה, אך רודס הצליח למנוע ממנו להשתמש בו, כשבמקום זאת רולינס ספג מכת פטיש ממנו. רולינס ביצע על רודס את מהלך הסיום של האחרון, הקרוס רודס, אך רודס השיב באותו המהלך. סת' רולינס ניסה להכריע את הקרב, כשביצע על רודס את מהלך הסטומפ, לעומת זאת, רודס לא אמר נואש ויצא מניסיון ההצמדה. בסיום, רודס ביצע על רולינס פעמיים את מהלך הקרוס רודס, הכה אותו בעזרת הפטיש והצמיד אותו לניצחון.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
1 ביאנקה בלאייר (א) ניצחה את אסקה ובקי לינץ' קרב משולש על אליפות הנשים של Raw[4] 18:55
2 בובי לאשלי ניצח את אומוס ו-MVP קרב האנדיקאפ 2 נגד 1[5] 08:25
3 קווין אואנס ניצח את איזיקיאל קרב יחידים[6] 09:20
4 The Judgment Day (אדג', דמיאן פריסט וריאה ריפלי) ניצחו את פין באלור, AJ סטיילס וליב מורגן קרב שלושה נגד שלושה מעורב[7] 16:00
5 מאדקאפ מוס ניצח את האפי קורבין קרב ללא חוקים[8] 12:05
6 ת'יאורי (א) ניצח את מוסטפא עלי קרב יחידים על אליפות ארצות הברית[9] 10:25
7 קודי רודס ניצח את סת' "פריקין" רולינס קרב גיהנום בכלוב[10] 24:21
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]