גלוריה בס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גלוריה בס
גלוריה בס, "רוברטו צוקו"
גלוריה בס, "רוברטו צוקו"
לידה 4 באפריל 1985 (בת 38)
ראשון לציון, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
גלוריה בס בהצגה "רוברטו צוקו" מאת ברנאר-מארי קולטס, בעיבודו ובימויו של רועי מליח רשף, בסטודיו למשחק ניסן נתיב, 2012
גלוריה בס ושירי גולן, "איפיגניה"
גלוריה בס ואמיר קריאף, "איפיגניה"

גלוריה בס (נולדה ב-4 באפריל 1985) היא שחקנית וכותבת ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גדלה בשיכון המזרח בראשון לציון. סבתה מצד אימה ג'ינה היא נכדתו של רב גדול בלוב ומתמצאת בתורת הנסתר. אמה, אשת שיווק ואביה הוא פיזיקאי, מנהל פרויקטים באל-אופ. לגלוריה אח גדול, ושלוש אחיות חורגות מאביה.

מגיל צעיר מאוד גלוריה נמשכה למשחק, ולמדה דרמה ופסנתר. בהיותה בת 11 הוריה התגרשו, אז חל מפנה מהיציבות הכלכלית והילדות המאושרת. גלוריה עברה להתגורר עם אמה, שחזרה בתשובה ועברה דירה מדי שנה. בגיל 16 עברה להתגורר לבדה בתל אביב, בה היא מתגוררת מאז. סיימה ללמוד בתיכון אנקורי, נסעה לחצי שנה ללונדון לעבוד. מששבה למדה שנה משחק מול מצלמה בבית הספר "אימפרו" ותסריטאות באוניברסיטה הפתוחה.

במשך חמש שנים עבדה גלוריה בס בתיאטרון הקאמרי ובתיאטרון בית ליסין באביזרים ותלבושות. בקאמרי הכירה את שלמה בר אבא, שהפך למורה העיקרי שלה לכתיבה ומשחק. השניים החלו לשתף פעולה ולכתוב יחד. היא החלה ללמוד בסטודיו למשחק ניסן נתיב תל אביב. בשנה השנייה ללימודיה עברה תאונת דרכים שהותירה אותה נכה, עברה תהליך שיקום בן שנה וחצי ולמדה ללכת מחדש. בתקופה זו למדה עריכת מוזיקה. מששבה לניסן נתיב עשתה פעמיים את שנה ב'. בשנה ג' ללימודיה שיחקה בתפקיד בטי בהצגה "ציד המכשפות" מאת ארתור מילר, בתפקיד קקה בהצגה "מהומות קיוג'ה" מאת קרלו גולדוני, בתפקיד הילדה בהצגה "רוברטו צוקו" מאת ברנאר מארי קולטס. כמו כן שיחקה ב"קופידון עייף", מופע שירים של ז'ורז' ברסאנס, בו שיחקה את אינגה, זמרת ברים שוודית. לכבוד ההפקה למדה שוודית. סיימה את ניסן נתיב בסוף 2012. איתה למדו, בין השאר, אור בן מלך ובר שדה.

בסדרה "עספור" גילמה גלוריה בס את דמותה של סיון אמויאל, אחותו של מוטי (שלום מיכאלשווילי). סיון מצליחה בלימודיה, אך כמעט מדרדרת לפשע בגלל הצורך בכסף שמשפחתה העניה אינה מסוגלת לספק לה. שיחקה בתפקיד אורח בסדרה "עבודה ערבית". הצטלמה לעונה השנייה של הסדרה "נויורק". השתתפה בשתי פרסומות לסלקום.

בס שיחקה ב"כיפור", סרט הגמר של סיון מור במכללה האקדמית בית ברל. גילמה את דמותה של נטע, צעירה תל אביבית, שבערב יום כיפור דורסת באופניה את מאיר (שלמה בראבא), דתי אלמן וערירי בן 65. לאט נרקמת בין השניים מערכת יחסים. הסרט הוקרן מספר פעמים בערוץ 2 והציג בפסטיבלי קולנוע ברחבי תבל.

בשנת 2012/3 מגלמת את דמותה של איפיגניה בהצגה "איפיגניה" מאת אוריפידס, שמציגה בתיאטרון באר שבע, בבימויו של גדי רול. אגממנון (אמיר קריאף) מחליט להקריב את בתו איפיגניה, כדי לשכך את זעמה של האלה ארטמיס.

מאז אוגוסט 2013 משחקת גלוריה בס את דמותה של קתרין בהצגה "אמא קוראז'" בתיאטרון הקאמרי, בבימויו של אודי בן-משה. היא מועמדת לפרס התיאטרון הישראלי לשחקנית המבטיחה על תפקידה בהצגה לשנת 2014.

תפקידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרה ערוץ יוצרים במאי תפקיד שנה
עספור (עונה ראשונה) HOT חנן סביון, גיא עמיר רני סער סיון אמויאל 2010
עבודה ערבית ערוץ 2 סייד קשוע שי קפון חברה של מאיר 2013
נויורק (עונה שנייה) Yes שוקי בן נעים, אוהד זקבך, אלעד חן אריאל בנבג'י תפקיד אורח 2013

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט סוגה במאית תפקיד שנה מידע נוסף
כיפור סרט סטודנטים (26 דקות) סיון מור (סרט הגמר שלה במכללה האקדמית בית ברל) נטע 2010 בתמיכת קרן סנונית וקרן הקולנוע הישראלי. זכה בפרס הסרט הטוב ביותר מקרן רפי בוקאי. הוקרן בערוץ 2. השתתף בפסטיבל ה-4 לקולנוע יהודי-ישראלי ליוצרים צעירים ברמת השרון 2010. פסטיבל הסרטים הבינלאומי אודנס בדנמרק. פסטיבל הסרטים היהודי בבריטניה 2010. פסטיבל הקולנוע היהודי בהונג קונג. הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים 2012.

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצגה מחזאי במאי תפקיד תיאטרון שנה
אלקטרה סופוקלס כפיר אזולאי כריסותמיס תיאטרון הקאמרי 2014
אמא קוראז' ברטולט ברכט אודי בן-משה קתרין הקאמרי 1 באוגוסט 2013
איפיגניה אוריפידס גדי רול איפיגניה תיאטרון באר שבע 2012/13

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]