גמר גביע אופ"א 1993

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גמר גביע אופ"א 1993
אירוע גביע אופ"א 1992/1993
בסיכום שני המפגשים
המשחק הראשון
תאריך 5 במאי 1993
מיקום וסטפאלנשטדיון, דורטמונד, גרמניה
שיפוט סאנדור פול (הונגריה)
צופים 37,900
משחק הגומלין
תאריך 19 במאי 1993
מיקום סטאדיו דלה אלפי, טורינו, איטליה
שיפוט ג'ון בלנקנשטיין (הולנד)
צופים 62,781
1992
1994
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גמר גביע אופ"א 1993 היה השלב שנעל את טורניר גביע אופ"א לעונת 1992/1993. הוא שוחק בשני מפגשים במתכונת בית-חוץ, ובו נקבע כי הזוכה בטורניר היא יובנטוס האיטלקית, שגברה על בורוסיה דורטמונד הגרמנית בתוצאה 1–6 בסיכום שני המפגשים. הייתה זו המהדורה ה-22 של המפעל.

יובנטוס זכתה בתואר בפעם השלישית בתולדותיה, שלוש שנים לאחר זכייתה הקודמת, ובהופעתה השלישית בתולדותיה בגמר המפעל. הייתה זו זכייה איטלקית שלישית בארבע עונות בגביע אופ"א, וחמישית בסך הכול. יובנטוס עקפה את ליברפול, גטבורג, בורוסיה מנשנגלדבך, טוטנהאם הוטספר וריאל מדריד (שתי זכיות כ"א) והפכה לשיאנית הזכיות במפעל באותו הזמן. כמו כן, התוצאה בסיכום שני המפגשים הייתה לניצחון המצטבר הגבוה ביותר בתולדות משחקי הגמר בשיטת בית-חוץ, שיא שלא נשבר עד למעבר למשחק גמר בודד (החל מ-1998). מנגד, דורטמונד העפילה לגמר גביע אופ"א לראשונה בתולדותיה, ולגמר אירופי שני בתולדותיה בסך הכול, כאשר הופעתה הקודמת בגמר אירופי הייתה בזכייה בגביע אירופה למחזיקות גביע לעונת 1965/1966, 27 שנים קודם לכן. דורטמונד הייתה לקבוצה הגרמנית השביעית שמעפילה לגמר המפעל, אחרי בורוסיה מנשנגלדבך, איינטרכט פרנקפורט, באייר לברקוזן, המבורג, קלן ושטוטגרט.

ארבע שנים מאוחר יותר, נפגשו שתי הקבוצות בגמר ליגת האלופות 1997, כאשר דורטמונד זוכה בתואר לאחר ניצחון 3-1. שלושת הזרים ששיחקו בשורות יובנטוס בגמר גביע אופ"א עברו במהלך ארבע השנים בין משחקי הגמר לדורטמונד, ושיחקו בשורותיה בזכייה בליגת האלופות (אנדראס מולר ויורגן קולר הגרמנים וז'וליו סזאר הברזילאי).

שתי הקבוצות העפילו לטורניר עקב מיקום הליגה שלהן בעונה החולפת. יובנטוס הייתה לסגנית האלופה בעונת 1991/1992 בסרייה א', עם במרחק משמעותי של שמונה נקודות פחות מהאלופה הבלתי מנוצחת, מילאן. גם דורטמונד הייתה לסגנית האלופה לעונת 1991/1992 בבונדסליגה, העונה הראשונה של הליגה הגרמנית לאחר איחוד גרמניה. דורטמונד סיימה את העונה עם מאזן נקודות זהה לאלופה שטוטגרט, אך פער שערים עדיף של יריבתה העניק לה את התואר.

במשחק הגמר הראשון בווסטפאלנשטדיון בודורטמונד, עלתה דורטמונד ליתרון כבר לאחר שתי דקות, משער של מיכאל רומניגה. דינו באג'ו איזן בדקה ה-26, וארבע דקות אחריו הפך רוברטו באג'ו את התוצאה. בדקה ה-73 השלים רוברטו באג'ו צמד וקבע את תוצאת המשחק, 3-1 ליובנטוס. בגומלין בסטאדיו דלה אלפי כבש דינו באג'ו כבר לאחר חמש דקות, והשלים צמד (ושער שלישי בצמד משחקי הגמר) בדקה ה-39. אנדריאס מולר קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-65, 3-0 ליובנטוס, שזוכה בתואר עם 6-1 בסיכום שני המפגשים.

הדרך אל הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

איטליהאיטליה יובנטוס סיבוב גרמניהגרמניה בורוסיה דורטמונד
יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני
קפריסיןקפריסין אנורתוסיס פמגוסטה 10 – 1 6 - 1 (ב) 4 - 0 (ח) סיבוב ראשון מלטהמלטה פלוריאנה 8 – 2 1 - 0 (ח) 7 - 2 (ב)
יווןיוון פנאתינאיקוס 1 – 0 1 - 0 (ח) 0 - 0 (ב) סיבוב שני סקוטלנדסקוטלנד סלטיק 3 – 1 1 - 0 (ב) 2 - 1 (ח)
צ'כוסלובקיהצ'כוסלובקיה סיגמה אולומוץ 7 – 1 2 - 1 (ח) 5 - 0 (ב) שמינית הגמר ספרדספרד ריאל סרגוסה 4 – 3 3 - 1 (ב) 1 - 2 (ח)
פורטוגלפורטוגל בנפיקה ליסבון 4 – 2 1 - 2 (ח) 3 - 0 (ב) רבע הגמר איטליהאיטליה רומא 2 – 1 0 - 1 (ח) 2 - 0 (ב)
צרפתצרפת פריז סן-ז'רמן 3 – 1 2 - 1 (ב) 1 - 0 (ח) חצי הגמר צרפתצרפת אוסר 2 – 2 (6 - 5פ) 2 - 0 (ב) 0 - 2 ה (ח)

יובנטוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

יובנטוס פתחה את העונה האירופית בסיבוב הראשון מול אנורתוסיס פמגוסטה הקפריסאית. המשחק הראשון בטורינו היה לתצוגה התקפית מרשימה של יובנטוס, שהחלה כבר בדקות הפתיחה. רוברטו באג'ו קבע 1-0 למארחת בדקה השלישית, אנדריאס מולר הכפיל בדקה העשירית, ג'אנלוקה ויאלי כבש שלוש דקות להפסקה, ושתי דקות אחריו קבע אנטוניו קונטה את תוצאת המחצית, 4-0 ליובנטוס. בדקה ה-61 השלים ויאלי צמד, ורבע שעה לסיום כבש מורנו טוריצ'לי בדרך ליתרון 6-0. תמורי כצבאיה רק צימק חמש דקות לסיום, 6-1 ליובנטוס בתום המשחק הראשון. המגמה נמשכה גם בגומלין, כאשר פבריציו ראבנלי כבש בדקה ה-14, יורגן קולר קבע 2-0 עם שער בדקה ה-39, ובמחצית השנייה כבש פיירלואיג'י קזיראגי בדקה ה-66 והשלים צמד כשלוש דקות לסיום, כדי לקבוע את תוצאת הסיום - 4-0 ליובנטוס, שעולה לשלב הבא עם 10-1 מרשים בסיכום השני המפגשים.

לאחר התצוגה ההתקפית בסיבוב הראשון, פגשה יובנטוס את פנאתינאיקוס היוונית בסיבוב השני. בניגוד לסיבוב הקודם, הסתפקה יובנטוס בניצחון מינימלי במשחק החוץ, 1-0 משער של דייוויד פלאט בדקה ה-68, ועם שוויון 0-0 בגומלין הביתי המשיכה לשלב הבא.

בשמינית הגמר פגשה יובנטוס את סיגמה אולומוץ הצ'כוסלובקית. שערים של מולר בדקה ה-23 ושל דינו באג'ו בדקה ה-76 הובילו את יובנטוס ליתרון, שצומק על ידי יאן מארושי דקה לסיום ההתמודדות, 2-1 ליובנטוס בסיום. הגומלין הביתי היה חד-צדדי ושוב הציג את היכולת ההתקפית המגוונת של יובנטוס. ויאלי כבש ראשון בדקה השישית, קזיראגי הכפיל בדקה ה-28 וקבע את תוצאת המחצית על 2-0. המחצית השנייה נפתחה בקצב מהיר, מולר כבש בדקה הראשונה של המחצית, וארבע דקות אחריו השלים ויאלי צמד. בדקה ה-69 קבע ראבנלי את תוצאת המשחק, 5-0 ליובנטוס, שעולה לשלב הבא עם 7-1 בסיכום המפגשים.

ברבע הגמר פגשה יובנטוס את בנפיקה ליסבון. המשחק הראשון בליסבון סימן את ההפסד האירופי הראשון של יובנטוס באותה העונה. ויטור פאניירה כבש בדקה ה-12 והעלה את בנפיקה ליתרון, ויאלי איזן בפנדל בדקה ה-59, אך פאניירה השלים צמד בדקה ה-76 וקבע את תוצאת הסיום, 2-1 לבנפיקה. בגומלין הביתי החזיר קולר את היתרון ליובנטוס עם שער בדקה השנייה. במחצית השנייה, שערים של דינו באג'ו בדקה ה-49 ושל ראבנלי בדקה ה-67 קבעו 3-0 ליובנטוס בסיום, 4-2 בסיכום המפגשים.

המשוכה האחרונה של יובנטוס בדרך לגמר הייתה פריז סן-ז'רמן הצרפתית. במשחק הראשון בטורינו נקלעה יובנטוס לפיגור משער של ג'ורג' ואה בדקה ה-23, אך רוברטו באג'ו איזן בדקה ה-54 והשלים צמד שקבע מהפך שתי דקות לסיום, 2-1 ליובנטוס. הצרפתים נזקקו לשער אחד בגומלין הביתי כדי להעפיל לפי חוק שערי חוץ, אך לאחר דקות ארוכות נכנעה לשער של רוברטו באג'ו בדקה ה-77. ניצחון כפול ליובנטוס, 3-1 בסיכום המפגשים, בדרך לגמר השלישי בתולדותיה.

בורוסיה דורטמונד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסיבוב הראשון פגשה דורטמונד את פלוריאנה המלטזית. במשחק הראשון בחוץ השיגה דורטמונד ניצחון דחוק, 1-0 משער של מיכאל רומניגה בדקה ה-21. לאחר הניצחון הדחוק, הפך הגומלין למשחק רב-שערים בשליטתה של דורטמונד. מיכאל צורק כבש ראשון בדקה העשירית, אך פלוריאנה הפתיעה עם שער מאזן תוך דקה אחת בלבד, מרגליו של בריאן קרולי. בדקה ה-17 השלים קרולי צמד מפתיע והשלים מהפך, 2-1 לפלוריאנה, תוצאה שהייתה מספיקה לה על מנת להעפיל, אלא שדקה בלבד לאחר השער איבדה פלוריאנה את יתרונה משער עצמי של ג'סמונד דליה, 2-2 בהפסקה. לאחר המחצית המאוזנת, הפכה המחצית השנייה לתצוגה התקפית מרשימה של המארחת. תומאס פרנק השלים מהפך בדקה ה-59, ושמונה דקות מאוחר יותר הצטרף רומניגה למסכת הכיבושים. ההמשך היה שייך כולו לפרנק מיל, שכבש בדקה ה-72, השלים צמד שבע דקות מאוחר יותר, ובדקה ה-89 השלים שלושער שקבע את תוצאת המשחק, 7-2 מרהיב לדורטמונד. עם 8-2 בסיכום, המשיכה דורטמונד לשלב הבא.

בסיבוב השני פגשה דורטמונד את סלטיק הסקוטית. את המשחק הראשון בבית ניצחה דורטמונד 1-0 משער של סטפן שפויזאט בדקה השבעים. בגומלין נקלעה דורטמונד לפיגור משער של גרי קריני בדקה ה-13, אך הפכה במחצית השנייה משערים של שפויזאט בדקה ה-53 ושל צורק חמש דקות מאוחר יותר. 2-1 לדורטמונד, ששומרת על מאזן מושלם של ארבעה ניצחונות בשני הסיבובים הראשונים.

בשמינית הגמר פגשה דורטמונד את ריאל סרגוסה הספרדית. במשחק הראשון בבית רשמה דורטמונד מחצית ראשונה מעולה, עם שערים של שפויזאט בדקה ה-12, צורק בפנדל בדקה ה-23, ופלמינג פאולסן שלוש דקות להפסקה. דריו פרנקו צימק בדקה ה-51, 3-1 לדורטמונד בסיום. בגומלין נקלעה דורטמונד לפיגור משער של גוסטבו פוייט בדקה ה-26, הצליחה לאזן במחצית השנייה משער של שפויזאט בדקה החמישים, אך ספגה בדקה האחרונה שער של אנדראס ברמה בדרך להפסד בכורה במפעל באותה העונה, 2-1 לסרגוסה בסיום. בסיכום המפגשים, 4-3 לדורטמונד בדרך לרבע הגמר.

ברבע הגמר הוגרלה למפגש מול רומא האיטלקית. במשחק הראשון בחוץ רשמה דורטמונד הפסד אירופי שני ברציפות, 1-0 משער של סינישה מיכאילוביץ' לאחר 66 דקות. עם גבה אל הקיר אירחה דורטמונד את הגומלין, והצליחה להפוך את ההפסד מהמשחק הראשון עם שערים של מיכאל שולץ בדקה הארבעים, ושל לותר סיפל בדקה הראשונה של המחצית השנייה. רומא, שנזקקה לשער אחד כדי להעפיל על אף ההפסד, לא מצאה את הרשת, ובסיום 2-0 לדורטמונד, שהופכת את הפיגור מהמשחק הראשון לניצחון 2-1 בסיכום המפגשים.

בדומה ליובנטוס, גם דורטמונד התמודדה מול יריבה צרפתית בחצי הגמר, כאשר פגשה את אוסר. הצרפתים, שהדיחו את מחזיקת הגביע המכהנת אייאקס ברבע הגמר, הגיעה לדורטמונד למשחק הראשון ולאחר מחצית מאופסת, נכנעה לשערים של שטפן קארל בדקה ה-58 ושל צורק בדקה ה-87, 2-0 לדורטמונד במשחק הראשון. במשחק הגומלין באוסר עלתה המארחת ליתרון כבר בדקה השישית משער של קורנטין מרטינס, והדהימה את דורטמונד בדקה ה-71, עם שער של פרנק ורלאט שקבע 2-0 ושוויון מוחלט בדו-קרב. המשחק הלך להכרעה בהארכה, במהלכה נותרו שתי הקבוצות בעשרה שחקנים לאחר הרחקות בכרטיס אדום, ולבסוף הוכרע הקרב על הכרטיס לגמר בדו-קרב בעיטות עונשין. לאחר ששתי הקבוצות דייקו בחמש הבעיטות הראשונות, כבש רומניגה לטובת דורטמונד, והחמצה של סטפן מאהה קבעה 6-5 בסיום לדורטמונד, שמעפילה לגמר המפעל לראשונה בתולדותיה.

סיכום המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

המפגש הראשון התקיים בווסטפאלנשטדיון שבדורטמונד. יובנטוס של המאמן ג'ובאני טרפטוני עלתה למשחק במערך של 4-3-3. דינו באג'ו ואנטוניו קונטה בלטו בקו הקישור, ואנדריאס מולר פתח מעט מאחורי שני החלוצים, הקפטן רוברטו באג'ו וג'אנלוקה ויאלי. מנגד התייצבה דורטמונד של המאמן אוטמאר היצפלד במערך שונה של שלושה בלמים, כאשר לפניהם קו קישור של שלושה שחקנים ובמרכזו הקפטן מיכאל צורק. בהתקפה פתחו סטפן שפויזאט ומיכאל רומניגה, בניסיון להשיג מקדמה לקראת הגומלין בטורינו.

דורטמונד המארחת פתחה את המשחק באופן מושלם. בדקה השנייה פרץ שפויזאט באגף שמאל, הכניס כדור עומק לקנוט ריינהארדט, שהעביר בנגיעה כדור שטוח למרכז הרחבה. רומניגה, שנותר לא מכוסה, בעט בנגיעה לפינה הגבוהה הקרובה של אנג'לו פרוצי, 1-0 לדורטמונד כבר לאחר שתי דקות. יובנטוס ניסתה להגיב וניצלה איבוד כדור בחצי המגרש של דורטמונד, כאשר רוברטו באג'ו העביר בנגיעה לג'יאנקרלו מארוקי בתוך הרחבה. האחרון ניסה להקשית לפינה הרחוקה, אך הכדור נחת על המשקוף ויצא החוצה. דקות ספורות לאחר מכן, הרחקה לא טובה של מארוקי בראש מתוך הרחבה הגיעה למיכאל לוש, שבעט מהאוויר מכ-15 מטרים לפינה הרחוקה, כדור עוצמתי ומסובב שהחמיץ רק במעט את המסגרת. בדקה ה-26 חזרה יובנטוס למשחק עם שער שוויון נאה של דינו באג'ו. המהלך התחיל בכדור נייח כשלושים מטרים משערו של שטפן קלוס. מולר הוציא כדור שטוח לוויאלי על קו הרחבה, ויאלי החזיר למולר שהכניס כדור עומק בנגיעה לדינו באג'ו בצד ימין של הרחבה. באג'ו עצר את הכדור ברגל ימין, עבר את המגן שלו ובעט ברגל שמאל כדור שטוח ומדויק לפינה הרחוקה של קלוס, 1-1 בדורטמונד. רק ארבע דקות עברו, ויובנטוס, בהתקפת מעבר מהירה, השלימה את המהפך. המהלך החל אצל דינו באג'ו, שהשתלט על כדור ברחבה של יובנטוס ושלח את מארוקי בצד שמאל להתקפה מהירה. מארוקי חצה את קו מחצית המגרש והגיע עד לכשלושים מטרים משערה של דורטמונד. שם, העביר כדור עומק לוויאלי על הקו השמאלי של הרחבה. ויאלי היתל באווה גראוור והגביה למרכז הרחבה, הישר לרגליו של רוברטו באג'ו, שניצב חופשי לחלוטין כשבעה מטרים מהשער. באג'ו עצר היטב את הכדור על החזה, והכניע בקלות את קלוס, 2-1 ליובנטוס בהפסקה.

הפיגור בהפסקה הוביל לחילוף התקפי של היצפלד, כאשר למחצית השנייה עלה עם פרנק מיל החלוץ על חשבונו של הקשר תומאס פרנק. עם זאת, יובנטוס הייתה הראשונה שהתקרבה לשער נוסף. מולר, מהטובים במגרש, שלח כדור עומק מרהיב לבאג'ו, שקפץ בחצי גובה והותיר את הקפטן, שהקדים את במעט את השומר שלו, לבד מול קלוס היוצא. באג'ו גלגל בנגיעה כדור שהכניע את קלוס ועשה דרכו לפינה הרחוקה, אלא שגלישה של בודו שמידט הסיטה את הכדור לקרן ממש מקו השער. הצלה מרשימה של שמידט, החמצה גדולה לבאג'ו. מנגד, בעיטה מסובבת של ריינהארדט ממרחק מצאה את פרוצי מוכן, והשוער הצליח להדוף. יכולת הסיום המרשימה של רוברטו באג'ו היא זו שהכריעה את תוצאת המשחק בדקה ה-73, כשהחלוץ מצא את הרשת בפעם השנייה במשחק. שוב, יובנטוס בהתקפת מעבר מהירה ומסודרת הביכה את ההגנה הגרמנית, כאשר קונטה הרחיק כדור מקו הרחבה של קבוצתו עד למולר, שפרץ במהירות באגף השמאלי. מולר שלח כדור עומק לוויאלי בצד שמאל של הרחבה, אך גלישה טובה של שמידט על ויאלי הרחיקה מעט את הכדור והאטה את קצב ההתקפה. ויאלי השתלט בחזרה על הכדור, הטעה את שמידט והעביר למולר כ-16 מטרים משערה של דורטמונד. מולר עצר והמשיך במסירת עומק לרוברטו באג'ו, שתוך כדי סיבוב ונפילה גלגל את הכדור נגד כיוון התנועה, שטוח לקורה הרחוקה ופנימה. קלוס לא הספיק להגיב וכלל לא זז, 3-1 ליובנטוס בסיום, יתרון משמעותי לקראת הגומלין בטורינו.


5 במאי 1993 גרמניהגרמניה בורוסיה דורטמונד 1 - 3 איטליהאיטליה יובנטוס וסטפאלנשטדיון, דורטמונד, גרמניה
צופים: 37,900
שיפוט: הונגריההונגריה סאנדור פול
מיכאל רומניגה הובקע שער בדקה ה- 2' 2' (סיקור) דינו באג'ו הובקע שער בדקה ה- 26' 26'
רוברטו באג'ו הובקעו שערים בדקות ה- 30', 73' 30', 73'

הרכבי הקבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בורוסיה דורטמונד
יובנטוס
שוער 1 גרמניהגרמניה שטפן קלוס
בלם אחורי 5 גרמניהגרמניה אווה גראוור
בלם 7 גרמניהגרמניה שטפן רויטר
בלם 4 גרמניהגרמניה בודו שמידט
כנף ימין 6 גרמניהגרמניה מיכאל לוש
כנף שמאל 2 גרמניהגרמניה קנוט ריינהארדט
קשר מרכזי 3 גרמניהגרמניה תומאס פרנק הוחלף בדקה ה-46 46'
קשר מרכזי 8 גרמניהגרמניה מיכאל צורק (קפטן) הוחלף בדקה ה-70 70'
קשר מרכזי 9 גרמניהגרמניה גרהרד פושנר
חלוץ 10 גרמניהגרמניה מיכאל רומניגה כרטיס צהוב בדקה ה-28 28'
חלוץ 11 שווייץשווייץ סטפן שפויזאט
מחליפים:
שוער 12 גרמניהגרמניה דירק גלסקי
קשר 14 גרמניהגרמניה שטפן קארל נכנס כמחליף בדקה ה-70 70'
קשר 13 גרמניהגרמניה רנה טרטשוק
חלוץ 17 גרמניהגרמניה פרנק מיל נכנס כמחליף בדקה ה-46 46'
חלוץ 16 גרמניהגרמניה לותר סיפל
מאמן:
גרמניהגרמניה אוטמאר היצפלד
שוער 1 איטליהאיטליה אנג'לו פרוצי
מגן ימני 2 איטליהאיטליה מאסימו קאררה
בלם 6 ברזילברזיל ז'וליו סזאר
בלם 5 גרמניהגרמניה יורגן קולר
מגן שמאלי 3 איטליהאיטליה מרקו דה מארקי
קשר מרכזי 4 איטליהאיטליה דינו באג'ו
קשר מרכזי 8 איטליהאיטליה אנטוניו קונטה כרטיס צהוב בדקה ה-47 47'
קשר מרכזי 11 איטליהאיטליה ג'יאנקרלו מארוקי כרטיס צהוב בדקה ה-72 72'
קשר התקפי 7 גרמניהגרמניה אנדראס מולר הוחלף בדקה ה-88 88'
חלוץ 10 איטליהאיטליה רוברטו באג'ו (קפטן) הוחלף בדקה ה-76 76'
חלוץ 9 איטליהאיטליה ג'אנלוקה ויאלי
מחליפים:
שוער 12 איטליהאיטליה מיכאלאנג'לו רמפולה
מגן 14 איטליהאיטליה רוברטו גאליה נכנס כמחליף בדקה ה-88 88'
קשר 13 איטליהאיטליה מסימיליאנו ג'אקובו
חלוץ 15 איטליהאיטליה פאולו די קאניו נכנס כמחליף בדקה ה-76 76'
חלוץ 16 איטליהאיטליה פבריציו ראבנלי
מאמן:
איטליהאיטליה ג'ובאני טרפטוני

משחק הגומלין[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבועיים לאחר המשחק הראשון, נפגשו הקבוצות למפגש הגומלין בסטאדיו דלה אלפי. שתי הקבוצות ערכו שינויים בהרכב, חלקם כפויים. המארחת ביצעה שני שינויים בהרכב הפותח, כאשר מורנו טוריצ'לי חזר לעמדת המגן השמאלי במקומו של מרקו דה מארקי, שהוסט לקישור המרכזי על חשבונו של ג'יאנקרלו מארוקי. במרכז הקישור נאלץ טרפטוני לוותר על אנטוניו קונטה המוצהב, רוברטו גאליה עלה בהרכב במקומו. מנגד, היצפלד העלה חמישה שחקנים שלא פתחו במשחק הקודם. בהגנה ערך היצפלד ארבעה שינויים, כאשר נד זליץ' פתח במקום אווה גראוור כבלם אחורי, ומיכאל שולץ פתח כבלם במקום שטפן רויטר. האחרון הוסט לעמדת הקיצוני השמאלי על חשבונו של קנוט ריינהארדט, שעבר לעמדת הקיצוני הימני, כאשר מיכאל לוש ירד לספסל. בקישור, מיכאל צורק ותומאס פרנק נותרו מחוץ להרכב, שטפן קארל ומיכאל רומניגה שהוסט מההתקפה פתחו במקומם. בחוד, סטפן שפויזאט הפצוע נאלץ להחמיץ את המשחק, ובהרכב פתחו פרנק מיל ולותר סיפל.

המגמות בפתיחת המשחק היו הפוכות, כאשר דורטמונד חיפשה לשלוח שחקנים רבים להתקפה ויובנטוס התבססה על התקפות מתפרצות. עם זאת, יובנטוס פתחה היטב את המשחק, ובדקה החמישית עלתה ליתרון מהיר. ז'וליו סזאר שלח כדור ארוך מהחלק האחורי לכיוונו של ויאלי. החלוץ הוריד בראשו לכיוונו של דינו באג'ו, כדור שחזר אל ויאלי לאחר לחץ מצד ההגנה. ויאלי, מעט מחוץ לרחבה ובגבו אל השער, זיהה את התנועה של דינו באג'ו ושלח מסירת עקב לתוך הרחבה. דינו באג'ו השתלט וברגל שמאל שלח כדור לרשת הגבוהה, 1-0 ליובנטוס, שעולה ליתרון שלושה שערים בסיכום. יובנטוס המשיכה להפגין עליונות לעיני הקהל הביתי, ורוברטו באג'ו היה קרוב להכפלת התוצאה. הקפטן קיבל את הכדור באגף השמאלי מדה מארקי, הטעה היטב את בודו שמידט, התחמק מהגלישה של זליץ' וסובב בחצי גובה לפינה הרחוקה, אך קלוס זינק היטב ומנע שער שני. בדקה ה-39 הכפילה יובנטוס את התוצאה, ושוב דינו באג'ו כובש, שער שלישי לקשר בדו-קרב. יובנטוס זכתה בכדור חופשי על קו הרחבה מצד ימין. אנדראס מולר הקשית היטב למרכז הרחבה, ודינו באג'ו שהסתנן ביו ארבעה שחקני הגנה נגח היטב לפינה התחתונה של קלוס. יובנטוס עולה ליתרון 2-0 במשחק, ועם 5-1 בסיכום המפגשים מתקרב לזכייה בתואר. שלוש דקות לאחר השער ספגה דורטמונד מכה נוספת, כאשר הקפטן רומניגה נפצע והוחלף בתומאס פרנק. 2-0 ליובנטוס בהפסקה.

המחצית השנייה נפתחה בהזדמנות ממשית של דורטמונד לצמק. הגבהה טובה של ריינהארדט מאגף שמאל מצאה את הראש של סיפל בתוך הרחבה, החלוץ נגח היטב אך אנג'לו פרוצי קלט. על אף הלחץ של דורטמונד, יובנטוס הצליחה להגדיל את התוצאה בדקה ה-65. רוברטו באג'ו פרץ באגף שמאל והעביר אל ויאלי, ששמר על הכדור היטב מול שלושה שחקני הגנה. ויאלי ניסה לחדור לרחבה אך שמידט סגר אותו היטב. החלוץ שמר על הכדור והעביר שמאלה לדה מארקי. הקשר העביר עומק לרוברטו באג'ו בתוך הרחבה. הקפטן נשמר על ידי שני שחקנים, והעביר עקב מתוחכם בנגיעה אחת למרכז הרחבה, בין שני שחקני ההגנה. הכדור היה מיועד לאנדראס מולר, אך הגלישה של תומאס פרנק המחליף הקדימה אותו. למזלו של מולר, הכדור אותו הרחיק פרנק פגע בקרסולו ונכנס לרשת. 3-0 מרשים ליובנטוס לאחר 65 דקות, תוצאה שנותרה עד לסיום, ועם 6-1 בסיכום המפגשים, זכתה יובנטוס בגביע אופ"א השלישי בתולדותיה.


19 במאי 1993 איטליהאיטליה יובנטוס 3 - 0 גרמניהגרמניה בורוסיה דורטמונד סטאדיו דלה אלפי, טורינו, איטליה
צופים: 62,781
שיפוט: הולנדהולנד ג'ון בלנקנשטיין
דינו באג'ו הובקעו שערים בדקות ה- 5', 39' 5', 39'
אנדראס מולר הובקע שער בדקה ה- 65' 65'
(סיקור)

הרכבי הקבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יובנטוס
בורוסיה דורטמונד
שוער 1 איטליהאיטליה אנג'לו פרוצי
מגן ימני 2 איטליהאיטליה מאסימו קאררה
בלם 6 ברזילברזיל ז'וליו סזאר
בלם 5 גרמניהגרמניה יורגן קולר
מגן שמאלי 3 איטליהאיטליה מורנו טוריצ'לי הוחלף בדקה ה-67 67'
קשר מרכזי 8 איטליהאיטליה דינו באג'ו
קשר מרכזי 7 איטליהאיטליה רוברטו גאליה כרטיס צהוב בדקה ה-53 53'
קשר מרכזי 4 איטליהאיטליה מרקו דה מארקי כרטיס צהוב בדקה ה-43 43'
קשר התקפי 11 גרמניהגרמניה אנדראס מולר
חלוץ 10 איטליהאיטליה רוברטו באג'ו (קפטן)
חלוץ 9 איטליהאיטליה ג'אנלוקה ויאלי הוחלף בדקה ה-81 81'
מחליפים:
שוער 12 איטליהאיטליה מיכאלאנג'לו רמפולה
מגן 14 איטליהאיטליה אלסנדרו דל קאנטו
קשר 13 איטליהאיטליה ג'יאנקרלו מארוקי
חלוץ 15 איטליהאיטליה פאולו די קאניו נכנס כמחליף בדקה ה-67 67'
חלוץ 16 איטליהאיטליה פבריציו ראבנלי נכנס כמחליף בדקה ה-81 81'
מאמן:
איטליהאיטליה ג'ובאני טרפטוני
שוער 1 גרמניהגרמניה שטפן קלוס
בלם אחורי 5 אוסטרליהאוסטרליה נד זליץ' כרטיס צהוב בדקה ה-60 60'
בלם 3 גרמניהגרמניה בודו שמידט
בלם 4 גרמניהגרמניה מיכאל שולץ
כנף ימין 2 גרמניהגרמניה קנוט ריינהארדט
כנף שמאל 7 גרמניהגרמניה שטפן רויטר הוחלף בדקה ה-67 67'
קשר מרכזי 10 גרמניהגרמניה מיכאל רומניגה (קפטן) הוחלף בדקה ה-42 42'
קשר מרכזי 8 גרמניהגרמניה שטפן קארל
קשר מרכזי 6 גרמניהגרמניה גרהרד פושנר
חלוץ 9 גרמניהגרמניה לותר סיפל
חלוץ 11 גרמניהגרמניה פרנק מיל
מחליפים:
שוער 12 גרמניהגרמניה דירק גלסקי
מגן 13 גרמניהגרמניה אווה גראוור
מגן 15 גרמניהגרמניה מיכאל לוש נכנס כמחליף בדקה ה-67 67'
קשר 14 גרמניהגרמניה תומאס פרנק נכנס כמחליף בדקה ה-42 42'
חלוץ 16 גרמניהגרמניה אולף ראשקה
מאמן:
גרמניהגרמניה אוטמאר היצפלד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]