גמר גביע אופ"א 1995

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גמר גביע אופ"א 1995
אירוע גביע אופ"א 1994/1995
בסיכום שני המפגשים
המשחק הראשון
תאריך 3 במאי 1995
מיקום אצטדיון אניו טרדיני, פארמה, איטליה
שיפוט אנטוניו לופס נייטו (ספרד)
צופים 22,062
משחק הגומלין
תאריך 17 במאי 1995
מיקום סן סירו, מילאנו, איטליה
שיפוט פראנס ואן דן וינחארט (בלגיה)
צופים 80,754
1994
1996
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גמר גביע אופ"א 1995 היה השלב שנעל את טורניר גביע אופ"א לעונת 1994/1995. הוא שוחק בשני מפגשים במתכונת בית-חוץ, ובו נקבע כי הזוכה בטורניר היא פארמה האיטלקית, שגברה על בת ארצה יובנטוס בתוצאה 1–2 בסיכום שני המפגשים. הייתה זו המהדורה ה-24 של המפעל.

היה זה גמר גביע אופ"א הכל-איטלקי השלישי בתולדות המפעל. קדמו לו משחקי הגמר של 1990 (פיורנטינה - יובנטוס) ושל 1991 (אינטר - רומא). למעט איטליה, רק שתי מדינות נוספות שלחו שתי נציגות לגמר המפעל (אנגליה ב-1972, גרמניה המערבית ב-1980).

פארמה זכתה בתואר לראשונה בתולדותיה, בהופעתה הראשונה בגמר המפעל. היא הייתה לנציגה האיטלקית השלישית ברציפות שזוכה בתואר (אחרי יובנטוס ואינטר מילאנו), והקבוצה האיטלקית הרביעית בסך הכול שזוכה בתואר לפחות פעם אחת (אחרי יובנטוס, אינטר ונאפולי). בסך הכול הייתה זו הפעם השביעית שנציגה איטלקית זוכה בגביע אופ"א. עבור פארמה הייתה זו הופעה שלישית ברציפות בגמר אירופי, לאחר שבשתי העונות החולפות הופיעה בגמר גביע אירופה למחזיקות גביע, ואף זכתה בתואר ב-1993. כמו כן, הייתה זו הפעם הראשונה בה פארמה פוגשת יריבה איטלקית במפעל אירופי בכיר, כאשר הפעם היחידה בה פגשה קבוצה איטלקית במסגרת אירופית הייתה ב-1993, אז זכתה בסופר קאפ האירופי לאחר ניצחון על מילאן. עבור יובנטוס הייתה זו הופעה רביעית בגמר המפעל, והיא הגיעה אליו עם מאזן מושלם בשלבי הגמר בהם השתתפה - שלוש זכיות בתואר בשלוש הופעות בגמר. זכייה בתואר הייתה שווה ליובנטוס זכייה בטרבל, לאחר שהבטיחה באותה העונה את זכייתה באליפות איטליה, וחודש לאחר מכן זכתה בקופה איטליה, לאחר ששוב פגשה לגמר כפול את פארמה, אך הפעם הצליחה לגבור עליה 0–3 בסיכום שני המפגשים.

שתי הקבוצות העפילו לטורניר עקב מיקום הליגה שלהן בעונת 1993/1994 בסרייה א'. פארמה סיימה את העונה במקום החמישי, ויובנטוס סיימה כסגנית האלופה, שש נקודות מעל פארמה ורק שלוש פחות מהאלופה מילאן.

במשחק הגמר הראשון באצטדיון אניו טרדיני בפארמה, גברה המארחת 0–1 על יובנטוס משער של דינו באג'ו בדקה החמישית. בגומלין, שנערך בסן סירו במילאנו (יובנטוס העתיקה את משחקי הבית שלה בשלב חצי הגמר ובגמר מסטאדיו דלה אלפי עקב מחלוקת עם בעליו של האצטדיון), עלתה יובנטוס ליתרון משער של ג'אנלוקה ויאלי בדקה ה-35, אך דינו באג'ו כבש פעם נוספת בדקה ה-53 וקבע שוויון 1-1 בסיום, ובסיכום שני המפגשים ניצחה פארמה 1–2 וזכתה בתואר.

הדרך אל הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

איטליהאיטליה פארמה סיבוב איטליהאיטליה יובנטוס
יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני יריבה סיכום משחק ראשון משחק שני
הולנדהולנד ויטסה ארנהם 2 – 1 0 - 1 (ח) 2 - 0 (ב) סיבוב ראשון בולגריהבולגריה צסק"א סופיה 8 – 1 3 - 0 טכני (ח) 5 - 1 (ב)
שוודיהשוודיה א.י.ק סולנה 3 – 0 1 - 0 (ח) 2 - 0 (ב) סיבוב שני פורטוגלפורטוגל מאריטימו 3 – 1 1 - 0 (ח) 2 - 1 (ב)
ספרדספרד אתלטיק בילבאו 4 – 3 0 - 1 (ח) 4 - 2 (ב) שמינית הגמר אוסטריהאוסטריה אדמירה ואקר 5 – 2 3 - 1 (ח) 2 - 1 (ב)
דנמרקדנמרק אודנזה בולדקלאב 1 – 0 1 - 0 (ב) 0 - 0 (ח) רבע הגמר גרמניהגרמניה איינטרכט פרנקפורט 4 – 1 1 - 1 (ח) 3 - 0 (ב)
גרמניהגרמניה באייר לברקוזן 5 – 1 2 - 1 (ח) 3 - 0 (ב) חצי הגמר גרמניהגרמניה בורוסיה דורטמונד 4 – 3 2 - 2 (ב) 2 - 1 (ח)

פארמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פארמה החלה את דרכה במפעל בסיבוב הראשון מול ויטסה ארנהם ההולנדית. במשחקה האירופי הראשון באותה העונה נכנעה פארמה 0–1 בחוץ משער של ההולנדי הבינלאומי האנס גילהאוס בפתיחת המחצית השנייה. בגומלין הביתי איזן ג'אנפרנקו זולה את הדו-קרב עם שער בדקה ה-24. כעשרים דקות לסיום השלים זולה צמד וקבע 0–2 ביתי לפארמה, שמעפילה לסיבוב השני עם 1–2 בסיכום.

בסיבוב השני פגשה פארמה את א.י.ק סולנה השוודית. המשחק הראשון בחוץ הסתיים בניצחונה של פארמה, 1-0 משער של מאסימו קריפה כרבע שעה לסיום. בגומלין הביתי קבע לורנצו מינוטי יתרון לפארמה כבר בדקה החמישית. כעשר דקות אחר כך השלים צמד מהיר וקבע את תוצאת הסיום, 2-0 לפארמה, 3-0 בסיכום שני המפגשים.

בשמינית הגמר המתין לפארמה מפגש כפול מול אתלטיק בילבאו ספרדית. במשחק הראשון באצטדיון סן ממס נכנעה פארמה 0–1 משער של חוסה אנחל סיגנדה עם פתיחת המחצית השנייה. בגומלין הביתי מחקה פארמה את יתרונה של בילבאו עם שערים של זולה ודינו באג'ו, שקבעו 0–2 בהפסקה. עם פתיחת המחצית השנייה השלים באג'ו צמד וקבע 0–3, אך כעבור מספר דקות צימק אוסקר ואלס את התוצאה. בדקה ה-64 קבע פרננדו קאוטו 4-1 לפארמה, אך כעבור עשר דקות צימק ז'ולן גררו את התוצאה, 4-2 לפארמה. בילבאו חסרה שער אחד כדי להעפיל בזכות חוק שערי חוץ, אך לא מצאה עוד את הרשת. 4-3 לפארמה בסיכום שני המפגשים, בדרך לרבע הגמר.

ברבע הגמר פגשה פארמה את אודנזה בולדקלאב הדנית. במשחק הראשון בבית התקשתה פארמה למצוא את הרשת, עד שזכתה בפנדל עם פתיחת המחצית השנייה אותו תרגם זולה לשער הניצחון, 1-0 לפארמה בסיום. בגומלין לא נכבשו שערים, ופארמה העפילה עם ניצחון מינימלי של 0–1 בסיכום המפגשים.

בחצי הגמר המתינה לפארמה באייר לברקוזן הגרמנית. במשחק הראשון בחוץ קבע פאולו סרג'יו 1-0 ללברקוזן לאחר עשרים דקות. דינו באג'ו איזן עם פתיחת המחצית השנייה, וכעבור חמש דקות השלים פאוסטינו אספרייה את המהפך וקבע את תוצאת המשחק, 2-1 לפארמה. עם יתרון של שער אירחה פארמה את הגומלין, וכבר בדקה הרביעית העלה אספרייה את פארמה ליתרון. עשר דקות לתוך המחצית השנייה השלים אספרייה צמד, ובדקה ה-67 קבע זולה 0–3 לפארמה בדרך לגמר המפעל לראשונה בתולדותיה.

יובנטוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

יובנטוס פתחה את משחקיה בטורניר בסיבוב הראשון מול צסק"א סופיה הבולגרית. במשחק הראשון בסופיה העלה סרג'יו פוריני את יובנטוס ליתרון בדקה ה-35, אך פטר מיחטרסקי איזן דקה למחצית. בדקה השבעים השלים מילן רדוקאנוב מהפך מפתיע והעלה את המקומיים ליתרון 1–2. אלסנדרו דל פיירו איזן כעבור חמש דקות, אך בדקה ה-82 השלים מיחטרסקי צמד וקבע 2–3 מפתיע בסיום לצסק"א. לאחר המשחק מצאה אופ"א כי כובש הצמד מיחטרסקי שותף במשחק שלא כחוק, הפכה את התוצאה והעניקה ליובנטוס ניצחון טכני 0–3. הגומלין הפך לאחת מתצוגות היחיד המרשימות בתולדות הטורניר. פבריציו ראבנלי כבש את השער הראשון בדקה התשיעית וקבע את תוצאת המחצית. במחצית השנייה כבש ראבנלי בדקה ה-65, הוסיף שער נוסף ארבע דקות מאוחר יותר, את שערו הרביעי בדקה ה-81, ושתי דקות אחר כך השלים חמישייה אישית ונדירה, וקבע 0–5 ליובנטוס. מיחטרסקי צימק בדקה האחרונה, 5-1 ליובנטוס בסיום.

בסיבוב השני פגשה יובנטוס את מאריטימו הפורטוגלית, כשראבנלי ממשיך את כושר הכיבוש במוצלח שלו. במשחק הראשון בחוץ כבש את שער הניצחון בדקה ה-78 וקבע 0–1 ליובנטוס. בגומלין כבש ראבנלי צמד נוסף (34, 53), שהעלה את מאזנו לשמונה שערים בשלושה משחקים. פאולו אלווש רק צימק עשר דקות לסיום, 2-1 ליובנטוס במשחק ועם 1–3 בסיכום שני המפגשים, המשיכה הקבוצה לשמינית הגמר.

בשלב שמינית הגמר פגשה יובנטוס את אדמירה ואקר האוסטרית. המשחק הראשון נערך בעיר וינה, ובו עלתה יובנטוס ליתרון מהיר, משער של אנטוניו קונטה בדקה התשיעית. שבע דקות אחריו קבע רוברטו באג'ו 2-0, ולפני המחצית השלים צמד וקבע 0–3 ליובנטוס. עשר דקות בתוך המחצית השנייה כבש מיכאל בינדר את שערה המצמק של אדמירה, 3-1 בסיום. בגומלין הביתי קבע צ'ירו פרארה 1-0 ליובנטוס לאחר 17 דקות. אדמירה הצליחה לאזן כרבע שעה לסיום משער של גרד וימר, אך ג'אנלוקה ויאלי החזיר את היתרון ליובנטוס בדקה ה-86. 2-1 ליובנטוס בסיום, 5-2 בסיכום שני המפגשים.

ברבע הגמר הפגיש את יובנטוס מול איינטרכט פרנקפורט הגרמנית. במשחק הראשון בחוץ קבע ג'יאנקרלו מארוקי 1-0 ליובנטוס בדקה ה-37, אך יאן פורטוק איזן בדקה ה-74 וקבע את תוצאת הסיום, שוויון 1-1 שהעביר את ההכרעה לטורינו. במשחק הגומלין לא נכבשו שערים עד לדקה ה-77, אז התעוררה יובנטוס, ועלתה ליתרון משער של קונטה. עשר דקות אחריו כבש ראבנלי, ובדקה האחרונה קבע דל פיירו 0–3 ליובנטוס, שממשיכה לחצי הגמר עם 1–4 בסיכום המפגשים.

בשלב חצי הגמר פגשה יובנטוס את בורוסיה דורטמונד, נציגה גרמנית שנייה ברציפות. במשחקה הביתי של יובנטוס, שהועתק לסן סירו במילאנו בעקבות חילוקי דעות בין ההנהלה לבין בעליו של הסטאדיו דלה אלפי, הצליחה הקבוצה להפגין אופי רב כששבה פעמיים מפיגור. שטפן רויטר קבע 0–1 בדקה השמינית, אך רוברטו באג'ו איזן עשרים דקות לאחר מכן. בדקה ה-71 חזרה דורטמונד להוביל משער של אנדראס מולר, אך יורגן קולר איזן שתי דקות לסיום. דורטמונד לא הצליחה לאסוף ניצחון, אך יצאה עם שני שערי חוץ מהמפגש לקראת הגומלין. בגומלין העלה פוריני את יובנטוס ליתרון בדקה השישית, אך ארבע דקות לאחר מכן איזן ז'וליו סזאר והחזיר את היתרון בשערי החוץ לדורטמונד. בדקה ה-21 כבש רוברטו באג'ו את שער הניצחון של יובנטוס, 2-1 במשחק ועם 3–4 בסיכום, העפילה יובנטוס לגמר גביע אופ"א הרביעי בתולדותיה.

סיכום המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

במפגש הראשון באצטדיון אניו טרדיני, הציב מאמנה של פארמה, נביו סקלה, מערך של שלושה בלמים, עם שלושה שחקנים במרכז הקישור ושני חלוצים. מהבולטים בהרכב המארחת היו דינו באג'ו, שחקנה של יובנטוס לשעבר, שלושת הזרים פרננדו קאוטו, רוברטו סנסיני ופאוסטינו אספרייה, וכן ג'אנפרנקו זולה שפתח לצדו של אספרייה בחוד. מנגד, העלה מרצ'לו ליפי, מאמנה של יובנטוס, הרכב חסר, במיוחד עקב הרחקות בקו ההגנה של הקבוצה, כאשר שחקנים כגון צ'ירו פרארה ומורנו טוריצ'לי מושעים מההתמודדות. עם זאת, בחלק ההתקפי פתח ליפי בהרכב משופע כוכבים ובמערך של 4-3-3, אותו מעטרים, בין היתר, פאולו סוזה, דידייה דשאן ואנג'לו די ליוויו בקישור, ורוברטו באג'ו הקפטן שפתח בהתקפה מעט מאחורי פבריציו ראבנלי וג'אנלוקה ויאלי.

כבר בדקות הראשונות ניתן היה לראות את הקצב המהיר של שתי הקבוצות, אך גם את ההגנות המסודרות והקשוחות שהיו אופייניות לכדורגל האיטלקי בשנות התשעים. כבר בדקה החמישית מצאה פארמה ראשונה את הרשת, לאחר כדור עומק מסובב של זולה מצד שמאל אל כיוון צד ימין של הרחבה, כדור מסובב שעלה מעל לקו ההגנה ואליו הגיע ראשון דינו באג'ו. הקשר הקפיץ בנגיעה אחת והכניע בקלות את מיכאלאנג'לו רמפולה שיצא לכיוונו, 1-0 לפארמה כבר בדקה החמישית. שלוש דקות לאחר מכן נערך החילוף הראשון במשחק, כאשר כבר לאחר שמונה דקות נפגע אנטוניו בנאריבו ולא יכול היה להמשיך. רוברטו מוסי עלה במקומו. יובנטוס ניסתה להגיב והגיעה למצב טוב, לאחר שדשאן הכניס בכדור עומק את ויאלי בתוך הרחבה מצד שמאל, האחרון מסר למרכז הרחבה לראבנלי, שבעט בנגיעה סמוך לעמוד.

לפני פתיחת המחצית השנייה ערך ליפי חילוף ראשון, כאשר ויתר על הבלם מאסימו קאררה ובמקומו העלה את הקשר ג'יאנקרלו מארוקי. בפתיחת המחצית השנייה התקרבה פארמה לשער שני, אך נגיחה טובה של אספרייה נעצרה על קו השער על ידי רמפולה. מן העבר השני, יובנטוס החלה להשתלט על המשחק, לחצה לאחור את פארמה, אך התקשתה לעבור את קאוטו במשחק מצוין במרכז ההגנה, והשוער לוקה בוצ'י שהפגין יכולת גבוהה בין הקורות. יובנטוס התקרבה לשוויון עם בעיטת יעף של מארוקי מחוץ לרחבה, שנהדפה היטב על ידי בוצ'י. רוברט יארני הקשית כדור מעולה מצד שמאל אל כיוון תיבת החמש של פארמה, ויאלי בעט מהאוויר מקרוב ונעצר בתגובה מהירה של בוצ'י לקרן. יארני ניסה גם בבעיטה חופשית ממרחק אך הכדור העוצמתי החמיץ במעט את המסגרת.

בסיום, 1-0 לפארמה שמשיגה יתרון מינימלי לקראת הגומלין.


3 במאי 1995 איטליהאיטליה פארמה 1 - 0 איטליהאיטליה יובנטוס אצטדיון אניו טרדיני, פארמה, איטליה
צופים: 22,062
שיפוט: ספרדספרד אנטוניו לופס נייטו
דינו באג'ו הובקע שער בדקה ה- 5' 5' (סיקור)

הרכבי הקבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פארמה
יובנטוס
שוער 1 איטליהאיטליה לוקה בוצ'י
בלם 5 איטליהאיטליה לואיג'י אפולוני כרטיס צהוב בדקה ה-16 16'
בלם 6 פורטוגלפורטוגל פרננדו קאוטו
בלם 4 איטליהאיטליה לורנצו מינוטי (קפטן)
כנף ימין 2 איטליהאיטליה אנטוניו בנאריבו הוחלף בדקה ה-8 8'
כנף שמאל 3 איטליהאיטליה אלברטו די קיארה
קשר מרכזי 7 איטליהאיטליה גבריאלה פין כרטיס צהוב בדקה ה-42 42'
קשר מרכזי 8 איטליהאיטליה דינו באג'ו
קשר מרכזי 9 ארגנטינהארגנטינה רוברטו סנסיני כרטיס צהוב בדקה ה-60 60'
חלוץ 10 איטליהאיטליה ג'אנפרנקו זולה כרטיס צהוב בדקה ה-54 54' הוחלף בדקה ה-89 89'
חלוץ 11 קולומביהקולומביה פאוסטינו אספרייה
מחליפים:
שוער 12 איטליהאיטליה ג'ובאני גאלי
מגן 15 איטליהאיטליה רוברטו מוסי נכנס כמחליף בדקה ה-8 8'
קשר 13 איטליהאיטליה מאסימו סוסיץ'
קשר 16 איטליהאיטליה סטפאנו פיורה נכנס כמחליף בדקה ה-89 89'
חלוץ 14 איטליהאיטליה מרקו ברנקה
מאמן:
איטליהאיטליה נביו סקלה
שוער 1 איטליהאיטליה מיכאלאנג'לו רמפולה
מגן ימני 4 איטליהאיטליה לוקה פוזי הוחלף בדקה ה-72 72'
בלם 2 איטליהאיטליה מאסימו קאררה הוחלף בדקה ה-46 46'
בלם 6 איטליהאיטליה אלסיו טקינארדי כרטיס צהוב בדקה ה-82 82'
מגן שמאלי 3 קרואטיהקרואטיה רוברט יארני
קשר מרכזי 7 איטליהאיטליה אנג'לו די ליוויו
קשר מרכזי 8 צרפתצרפת דידייה דשאן כרטיס צהוב בדקה ה-61 61'
קשר מרכזי 5 פורטוגלפורטוגל פאולו סוזה
קשר התקפי 10 איטליהאיטליה רוברטו באג'ו (קפטן)
חלוץ 11 איטליהאיטליה פבריציו ראבנלי
חלוץ 9 איטליהאיטליה ג'אנלוקה ויאלי
מחליפים:
שוער 12 איטליהאיטליה לורנצו סקוויצי
מגן 13 איטליהאיטליה סרג'יו פוריני
קשר 14 איטליהאיטליה ג'יאנקרלו מארוקי נכנס כמחליף בדקה ה-46 46'
קשר 16 איטליהאיטליה סימונה טוניון
חלוץ 15 איטליהאיטליה אלסנדרו דל פיירו נכנס כמחליף בדקה ה-72 72'
מאמן:
איטליהאיטליה מרצ'לו ליפי

עוזרי שופט:
ספרדספרד ויקטוריאנו חיראלדס קראסקו (קוון)
ספרדספרד חואקין אולמוס גונסאלס (קוון)

שופט רביעי:
ספרדספרד חואן אנסואטגי רוקה

משחק הגומלין[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבועיים לאחר המשחק הראשון, נפגשו הקבוצות למפגש הגומלין בסן סירו. הייתה זו הפעם השנייה באותה העונה שיובנטוס מעתיקה את משחקה לאצטדיון במילאנו, אחרי משחקה הביתי בחצי גמר המפעל. ליפי שמר על אותו המערך, אך ביצע חמישה שינויים בהרכב, כאשר אל ההגנה שבו פרארה וטוריצ'לי שהיו מושעים במשחק הראשון, ואליהם הצטרף פוריני שנותר על הספסל באותו המשחק, במקומם של פוזי, קאררה וטקינארדי. בקישור, מארוקי החליף את דשאן המושעה, ובשער פתח אנג'לו פרוצי במקומו של רמפולה. מנגד, פארמה חיפשה לשמור על היתרון מהמשחק הביתי. בדומה לליפי, גם סקלה שמר על אותו המערך, אך ביצע שלושה שינויים בהרכב, כאשר פין, סנסיני ואפולוני המוצהבים פינו מקומם לסוסיץ', פיורה ומאסימו קריפה.

יובנטוס פתחה בקצב גבוה, מעודדת מדחיפתם של כ-80 אלף צופים בסן סירו. לאחר מספר הזדמנויות לפרוץ את קו ההגנה הקשוח של שחקני פארמה, שלח באג'ו את ויאלי בכדור מדויק למרכז הרחבה, ויאלי מסר שמאלה לראבנלי, שבעט חזק לפינה הקרובה והחוצה. מספר דקות לאחר מכן, שלח ראבנלי את באג'ו בצד שמאל של הרחבה בכדור גבוה. באג'ו גבר על השומר שלו והעביר רוחב אל תוך תיבת החמש, שם המתין ויאלי, שלא הצליח להכניע את בוצ'י, ניסה שוב בכדור חוזר והכדור הורחק רק מהקו על ידי קאוטו. פארמה חיפשה להגיב בהתקפות מתפרצות והייתה קרובה לאחר שאספרייה חטף כדור במרכז המגרש, ניצל את המהירות והטכניקה כדי לגבור על טוריצ'לי ולהעביר רוחב לפיורה, שניצב לבד מול השוער. פיורה שלח רגל מול רמפולה שיצא לעברו, אך לא הצליח להגיע לכדור ורק שפשף אותו, הגנת יובנטוס הרחיקה בקלות. בדקה ה-35 צלחו ניסיונותיה של יובנטוס, שעלתה ראשונה על לוח התוצאות. טוריצ'לי שלח כדור ארוך מחצי המגרש של קבוצתו עד לרחבה של פארמה. הכדור הכניע את כל קו ההגנה של פארמה והגיע אל ויאלי שהקדים את בנאריבנו וניצב בתוך הרחבה, נתן לכדור לקפוץ פעם אחת על הארץ, ומהאוויר שלח בעיטה חזקה לפינה הקרובה ומתחת למשקוף, בוצ'י נכנע ויובנטוס עלתה ליתרון 0–1, שמחק את יתרונה של פארמה מהמשחק הראשון. התוצאה נשמרה עד לסיום המחצית הראשונה.

סקלה ערך שינוי בודד בהפסקה, כשבנאריבו ירד ומוסי עלה במקומו. כבר בפתיחת המחצית השנייה הגיעה כל קבוצה למצב קורץ. תחילה פארמה, עם מוסי המחליף ששלח כדור לתוך הרחבה, רמפולה אגרף רע למרכז הרחבה, אך קריפה לא הצליח לנצל זאת כשבעט מהאוויר אל מעל למשקוף. מן העבר השני, התקפה מתפרצת של יובנטוס בהובלתו של רוברטו באג'ו, שמסר היטב לטוריצ'לי והשאיר אותו במצב של אחד-על-אחד מול בוצ'י בתוך הרחבה, אך יציאה טובה של בוצ'י מנעה מטוריצ'לי שער בטוח, כשהקשר בעט לגופו של השוער. בדקה ה-53 הגיע השוויון של פארמה, וכמו במשחק הראשון, דווקא הקשר האחורי דינו באג'ו היה חתום פעם נוספת על השער. מהלך קבוצתי נאה של פארמה, שהניעה את הכדור היטב בחילופי מסירות רבים, עד שאספרייה שלח את מוסי באגף ימין של הרחבה, מוסי הגיע עד לקו החוץ ושלח כדור גבוה שפגע בכתפו של פוריני, שינה כיוון והכניע את השוער ואת ההגנה, ודינו באג'ו דחק בראשו כשני מטרים מהשער החשוף, שוויון 1-1. יובנטוס החלה לתקוף ולחפש את שער היתרון, כאשר נדרשו לה שני שערים על מנת להבטיח את הזכייה בתואר. רוברטו באג'ו שלח כדור גבוה אל תיבת החמש, אך למרות נוכחות גבוהה של שחקני יובנטוס ברחבה, הכדור חלף על פני כולם ויצא לכדור שוער. הרוחות הלוהטות במפגש הובילו למפגש פיזי מכוער בין סוסיץ' מפארמה לבין ויאלי מיובנטוס. האחרון התנהל עם הכדור באגף הימני, לפני שסוסיץ' ירד לתיקול חזק והוריד את החלוץ אל הקרקע. בזמן שהשניים על הקרקע, דרך ויאלי בעוצמה על חזהו של סוסיץ', וקטטה התפתחה על כר הדשא. למזלם של השניים, בחר שופט המשחק שלא לשלוף לעברם כרטיס. דקות ספורות עברו, ויובנטוס כבר חגגה שער שני, לפני שהקוון הניף דגל לנבדל והשער נפסל. באג'ו הפעלתן פרץ באגף ימין והעביר מסירה לטוריצ'לי על סף הרחבה, הקשר בעט שטוח כדור שהוסט על ידי ויאלי וחדר לרשת. בזמן הבעיטה של טוריצ'לי ניצב ויאלי בעמדת נבדל, ולכן ההחלטה לפסול את השער הייתה נכונה.

בסיום, שוויון 1-1 בסן סירו, ובסיכום שני המפגשים 1–2 לפארמה, שמניפה לראשונה בתולדותיה את גביע אופ"א.


17 במאי 1995 איטליהאיטליה יובנטוס 1 - 1 איטליהאיטליה פארמה סן סירו, מילאנו, איטליה
צופים: 80,754
שיפוט: בלגיהבלגיה פראנס ואן דן וינחארט
ג'אנלוקה ויאלי הובקע שער בדקה ה- 35' 35' (סיקור) דינו באג'ו הובקע שער בדקה ה- 53' 53'

הרכבי הקבוצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יובנטוס
פארמה
שוער 1 איטליהאיטליה אנג'לו פרוצי
מגן ימני 4 איטליהאיטליה מורנו טוריצ'לי
בלם 2 איטליהאיטליה צ'ירו פרארה כרטיס צהוב בדקה ה-63 63'
בלם 5 איטליהאיטליה סרג'יו פוריני
מגן שמאלי 3 קרואטיהקרואטיה רוברט יארני
קשר מרכזי 7 איטליהאיטליה אנג'לו די ליוויו הוחלף בדקה ה-82 82'
קשר מרכזי 8 איטליהאיטליה ג'יאנקרלו מארוקי הוחלף בדקה ה-75 75'
קשר מרכזי 6 פורטוגלפורטוגל פאולו סוזה
קשר התקפי 10 איטליהאיטליה רוברטו באג'ו (קפטן)
חלוץ 9 איטליהאיטליה ג'אנלוקה ויאלי כרטיס צהוב בדקה ה-43 43'
חלוץ 11 איטליהאיטליה פבריציו ראבנלי כרטיס צהוב בדקה ה-16 16'
מחליפים:
שוער 12 איטליהאיטליה מיכאלאנג'לו רמפולה
מגן 13 איטליהאיטליה מאסימו קאררה נכנס כמחליף בדקה ה-82 82'
מגן 14 איטליהאיטליה לוקה פוזי
קשר 15 איטליהאיטליה סימונה טוניון
חלוץ 16 איטליהאיטליה אלסנדרו דל פיירו נכנס כמחליף בדקה ה-75 75'
מאמן:
איטליהאיטליה מרצ'לו ליפי
שוער 1 איטליהאיטליה לוקה בוצ'י
בלם 2 פורטוגלפורטוגל פרננדו קאוטו כרטיס צהוב בדקה ה-2 2'
בלם 4 איטליהאיטליה לורנצו מינוטי (קפטן) כרטיס צהוב בדקה ה-29 29'
בלם 5 איטליהאיטליה מאסימו סוסיץ'
כנף ימין 2 איטליהאיטליה אנטוניו בנאריבו הוחלף בדקה ה-46 46'
כנף שמאל 3 איטליהאיטליה אלברטו די קיארה הוחלף בדקה ה-81 81'
קשר מרכזי 7 איטליהאיטליה סטפאנו פיורה
קשר מרכזי 8 איטליהאיטליה דינו באג'ו
קשר מרכזי 9 איטליהאיטליה מאסימו קריפה כרטיס צהוב בדקה ה-47 47'
חלוץ 10 איטליהאיטליה ג'אנפרנקו זולה
חלוץ 11 קולומביהקולומביה פאוסטינו אספרייה כרטיס צהוב בדקה ה-72 72'
מחליפים:
שוער 12 איטליהאיטליה ג'ובאני גאלי
מגן 13 איטליהאיטליה מרצ'לו קסטליני כרטיס צהוב בדקה ה-86 86' נכנס כמחליף בדקה ה-81 81'
מגן 15 איטליהאיטליה רוברטו מוסי נכנס כמחליף בדקה ה-46 46'
חלוץ 14 איטליהאיטליה מרקו ברנקה
חלוץ 16 שוודיהשוודיה תומאס ברולין
מאמן:
איטליהאיטליה נביו סקלה

עוזרי שופט:
בלגיהבלגיה לוק מאתיס (קוון)
בלגיהבלגיה מארק ואן דן ברואק (קוון)

שופט רביעי:
בלגיהבלגיה מרניקס סנדרה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]