גנמאיצ'ה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גנמאיצ'ה
玄米茶
מאכלים
סוג תה ירוק, brown rice green tea עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גֵנמָאיצָ'היפנית, 玄米茶; בתרגום חופשי, "תה עם אורז חום") הוא תה ירוק יפני, המורכב מעלי תה בתוספת אורז חום מטוגן. במקור שתו את התה הזה השכבות העניות של האוכלוסייה, כשהאורז משמש להעלאת כמות התה והוזלת המשקה.[1] היום שותה את התה כלל האוכלוסייה.[2][3]

להכנת הגנמאיצ'ה מוסיפים מים רותחים.[2] בניגוד לרוב סוגי התה, לגנמאיצ'ה יש ערך תזונתי (ספל רגיל, עם כ-2 גרם עלי תה, הוא בעל ערך קלורי של כ-1 קק"ל ותכולת שומן של כ-0.03 גרם). לצבע חליטת התה יש גוון צהוב בהיר. הטעם רך, משלב את ריח הצמחים המרענן של תה ירוק והריח של אורז מטוגן.

הרכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

גנמאיצ'ה מבוסס על התה באנצ'ה או, לעיתים רחוקות יותר, סנצ'ה אשר מעורבב עם האורז חום קלוי גנמאי (ביפנית, 玄米).

גנמאיצ'ה נמכר לפעמים גם בתוספת מאצ'ה. מוצר זה נקרא מאצ'יה-אירי-גנמאיצ'ה (ביפנית, 抹茶入り 玄米茶, שמשמעו "גנמאיצ'ה בתוספת מאצ'ה"). טעמו דומה לגנמאיצ'ה רגיל, אך בדרך כלל הוא חזק יותר. צבע המשקה ירוק יותר.[1]

גנמאיצ'ה מכיל מעט מאוד קפאין.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גנמאיצ'ה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "Genmaicha Tea(玄米茶)". Vicony Tea Directory (באנגלית). נבדק ב-2021-01-27.
  2. ^ 1 2 George L. van Driem (2019). The Tale of Tea: A Comprehensive History of Tea from Prehistoric Times to the Present Day (באנגלית). Leiden: Brill. pp. 219–220.
  3. ^ 1 2 Hattori Yukio, ed. (2017). An Illustrated guide to Japanese Traditional Cooking and Annual Events (באנגלית). 京都: 淡交社. p. 89. ISBN 978-4-473-04181-4.