גרב חג המולד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוקס, החתול של משפחתו של ביל קלינטון, יושב ליד גרב חג המולד שלו

גרב חג המולד הוא גרב ריק שנתלה ביום ניקולאס הקדוש או בערב חג המולד. קיימת מסורת בה נוהגים הורים לשים בגרב חג המולד מתנות לילדיהם ומספרים לילדים שסנטה קלאוס המכונה אף 'סבא חג המולד', הוא שהביא להם את המתנות. בתרבות המערבית קיימת מסורת אשר במסגרתה מאיימים על ילדים רעים שהם יקבלו בגרב חג המולד רק ערימת פחם אם ימשיכו בהתנהגות זו[1]. יש אנשים ששמים את הגרב מתחת לעץ חג המולד ויש אנשים ששמים את הגרב בסמוך למיטה שלהם.

המסורת ככל הנראה החלה במדינה אירופאית. במקור, ילדים השתמשו באחד הגרביים אותם הם לובשים ביום-יום, אך בסופו של דבר הוחלט לייצר גרביים במיוחד למטרה זו. הגרביים נתלים באופן מסורתי ביום ניקולאס הקדוש, אף על פי שבתחילת המאה ה-19, הם נתלו רק בערב חג המולד.[2] מלבד הגרביים שנמכרים בחנויות המסחריות ובשווקים, משפחות רבות מחליטות לסרוג גרביים מיוחדים כאשר על כל גרב נסרג השם של בן המשפחה על מנת שסנטה או האדם שלכאורה מחלק את המתנות יוכל לדעת איזה גרב שייך לכל בן משפחה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גרב חג המולד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Armah, Daniel A. (1 בנובמבר 2011). Lessons of Christmas. Xulon Press. p. 228. ISBN 9781619048973. נבדק ב-25 בדצמבר 2017 – via Google Books. {{cite book}}: (עזרה)
  2. ^ Osborne, Rick (2012). Legend of the Christmas Stocking (באנגלית). HarperCollins. ISBN 9780310737391.



ערך זה הוא קצרמר בנושא נצרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.