גרגורי לנגייל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרגורי לנגייל
Gregory J. Lengyel
לידה 15 בנובמבר 1963 (בן 60)
השתייכות חיל האוויר של ארצות הברית
תקופת הפעילות 1985–2018 (כ־33 שנים)
דרגה מייג'ור גנרל (אוויר ארצות הברית) מייג'ור גנרל
תפקידים בשירות
עיטורים
מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה  מדליית השירות העילאי של מחלקת ההגנה (2)
לגיון ההצטיינות (לגיונר) לגיון ההצטיינות
כוכב הארד כוכב הארד
מדליית האוויר מדליית האוויר (3)

גרגורי "גרג" ג'. לנגיילאנגלית: Gregory "Greg" J. Lengyel; נולד ב-15 בנובמבר 1963) הוא קצין בדימוס בחיל האוויר של ארצות הברית בדרגת מייג'ור גנרל. בתפקידו האחרון שירת כסגן מפקד פיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לנגייל הוא בנם של מרגרט ולורן. הוא נולד בצפון-מזרח ארצות הברית וגדל בסן אנטוניו שבטקסס. אביו שירת כטייס קרב במהלך מלחמת וייטנאם, מטוסו הופל בעת משימת צילום באוגוסט 1967 והוא שהה בשבי עד מרץ 1973. לאחר שחרורו חזר לשירות בווייטנאם. ללנגייל אחות ושני אחים. אחיו הגדול הוא הגנרל ג'וזף לנגייל המשרת כמפקד המשמר הלאומי.

לנגייל סיים ב-1985 תואר ראשון בהצטיינות בהנדסת טכנולוגיה מאוניברסיטת טקסס A&M אותו עשה במסגרת תוכנית הכשרת קציני המילואים של חיל האוויר של ארצות הברית.

החל את שירותו כקצין מערכות לוויין בפיקוד החלל של ארצות הברית. ב-1988 סיים קורס טיס והוכשר כטיס מסוקים. שירת כטייס בל UH-1 אירוקוי בטייסת חילוץ והצלה, עבר הסבה למסוקי MH-53 ושירת בטייסת המבצעים המיוחדים ה-31 בקוריאה הדרומית, בטייסת המבצעים המיוחדים ה-20 בפלורידה ובטייסת המבצעים המיוחדים 551 בניו מקסיקו. שימש קצין מדיניות ואסטרטגיה ועוזר לסגן מפקד פיקוד המבצעים המיוחדים.

בשנים 2001–2004 שירת בטייסת המבצעים המיוחדים ה-21 באנגליה, תחילה כקצין מבצעים ולאחר מכן כמפקד הטייסת. בתפקידו הבא שימש עוזר צבאי למזכיר ההגנה של ארצות הברית.

ביולי 2007 מונה למפקד הכוח המשותף למבצעים מיוחדים אוויריים בבסיס באלד שבעיראק. באוגוסט 2008 מונה לעוזר קצין אג"ם של פיקוד המבצעים המיוחדים של חיל האוויר.

בנובמבר 2008 מונה למפקד כנף המבצעים המיוחדים הראשונה. ביוני 2010 מונה לעוזרו של מפקד כוחות נאט"ו. במהלך תפקיד זה קודם לדרגת בריגדיר גנרל. ביוני 2012 מונה למפקד הצוערים באקדמיית חיל האוויר.

באוגוסט 2014 מונה למפקד המבצעים המיוחדים בפיקוד אירופה של ארצות הברית בדרגת מייג'ור גנרל. ביוני 2016 מונה לסגן מפקד פיקוד המבצעים המיוחדים המשולבים ושירת בתפקיד עד אוגוסט 2018.

במהלך שירותו צבר 3,900 שעות טיסה על מסוקי בל UH-1 אירוקוי, TH-55, ‏TH-53, ‏MH-53, ‏CV-22, מי-17 ומטוסי אימון.

הוא השתתף במבצעים מיוחדים רבים, בין השאר בהאיטי, בבלקן, בעיראק ובאפגניסטן. עוטר שלוש פעמים במדליית האוויר. העיטור הראשון הוענק לו בעת ששירת כטייס MH-53 בטייסת המבצעים המיוחדים ה-21. במהלך מבצע חופש לעיראק באפריל 2003 פיקד על מבנה של ארבעה מסוקים שהוביל כוח של 32 אנשי יחידת אריות הים להשתלטות על סכר צפונית לבגדאד. עם תחילת המשימה סבל המסוק מבעיות טכניות, נורתה עליו אש נ"מ וכן נתקל בלהקת ציפורים שניפצה את שמשת תא הטייס, אף על פי כן השלים לנגייל את המשימה.

לנגייל בעל תואר שני ביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת המדינה טרוי, הוא בוגר המכללה לפיקוד ומטה של חיל האוויר, בוגר מכללת המלחמה של חיל האוויר ועמית במכון ברוקינגס. נשוי לדיאן, שני בניהם משרתים כקצינים בחיל האוויר.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גרגורי לנגייל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Gen. Scaparrotti's remarks at SOCEUR Change of Command, אתר פיקוד אירופה של ארצות הברית, 8 ביוני 2016