גרג הפלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרג הפלי
Greg Heffley
גרג הפלי
גרג הפלי
שם ספר יומנו של חנון
שם סרט יומנו של חנון
הופעה ראשונה יומנו של חנון (2007)
יוצרים ג'ף קיני
גילום הדמות זקרי גורדון (2010–2012)
ג'ייסון דרוקר (2017)
דיבוב בריידי נון (2021)
מידע
שם אמיתי גרגורי הפלי
כינויים גרג
סטטוס תלמיד
מין זכר
מקצוע תלמיד חטיבה
דת נצרות
אזרחות אמריקאית
דמויות קשורות
משפחה פרנק הפלי (אבא)
סוזן הפלי (אמא)
רודריק הפלי (אח)
מני הפלי (אח)
חברים ראולי ג'פרסון
שיראג גופטה
הולי הילז (בסדרת הסרטים בלבד)
אויבים פטי פארל
אביגיל בראון
פרגלי
הגבינה

גְרֶגוֹרִי (גְרֶג) הֶפְלִיאנגלית: Gregory "Greg" Heffley) הוא דמות בדיונית של אנטי-גיבור והפרוטגוניסט בסדרת הספרים "יומנו של חנון".

בסדרת הסרטים "יומנו של חנון", אשר מבוססת על סדרת הספרים, מגלם את דמותו של גרג בשלושת הסרטים הראשונים זקרי גורדון ובסרט הרביעי ג'ייסון דרוקר. בסרט הנפשה ממוחשבת שמשמש כאתחול לסרט הסרטים, אשר נקרא "יומנו של חנון", מדבב את גרג השחקן בריידי נון.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרג הוא תלמיד חטיבת ביניים אמריקאי ממוצע שמודאג בדרך כלל מרמת הפופולריות שלו בבית הספר. הוא מכור למשחק וידאו ואוהב להתבטל. הוא נחוש להיות מפורסם כשיגדל, ומדמיין זאת פעמים רבות. גרג חושב שאין לו כישרון מיוחד, מלבד כישוריו במשחקי וידאו וציור קומיקס.

גרג נוטה להתנהג כעצלן, אגואיסט ופרנואיד, ולא פעם הוא מכניס את עצמו ואת סביבתו לצרות כשהוא זומם מזימות שונות בניסיון לשפר את המעמד החברתי שלו. בדרך כלל גרג מחפש למצוא מישהו כדי שיוכל להטיל עליו את האשמה, וכמעט אף פעם לא מודה בהיותו לא-בסדר. הוא נוהג לעוות את ההתרחשויות שהוא מתאר ביומנו כדי להציג את עצמו כתמים וחף מפשע. עם זאת, הוא מתחרט לעיתים על התנהגותו ומסתיר בלבו חיבה כנה כלפי בני משפחתו.

חברו הטוב ביותר של גרג הוא ראולי ג'פרסון, ילד לא-פופולרי בעל אישיות ילדותית. גרג מנצל לרוב את התמימות של ראולי ומשתמש בו כדי לנסות לצבור פופולריות, או סתם מתאכזר אליו. עם זאת, פעמים רבות נרמז בספרים שגרג אכן מחבב את ראולי אבל מסרב להודות בכך ביומנו. הוריו של ראולי מתנגדים לחברות שלו עם גרג וטוענים שהוא מהווה השפעה שלילית על בנם.

רודריק, אחיו הגדול של גרג, נוהג להציק לו בכל הזדמנות שעולה בדרכו. הוא חבר בלהקת רוק בשם "חיתול טעון", אם כי רודריק, שלא מצטיין באיות, כותב על המסחרית שלו "חיתול תאון". הלהקה שלו מתאמנת במרתף של בית משפחת הפלי, ליד חדרו של רודריק. מני, אחיו בן השלוש של גרג, אהוב על הוריו במיוחד ומתחמק מעונשים על מעשיו שלפעמים גורמים לגרג צרות רבות. לפי היומן של גרג, מני מנצל את מעמדו כ"ילד תמים" באופן ציני. אמו של גרג, סוזן, היא מורה וגננת לשעבר. למרות שגרג לומד בחטיבת ביניים היא מתייחסת אליו לעתים כאל ילד קטן. היא מנהלת טור שבועי על הורות בעיתון המקומי ולא פעם כותבת על גרג באופן פומבי באופן מביך. אביו של גרג, פרנק, לא פעם מביע אכזבה מההתנהגות של גרג, אותו הוא תופס כ"לא מספיק גבר". פרנק מכור לג'אנק פוד ומתעניין רבות בכל מה שקשור במלחמת האזרחים האמריקנית. הוא מחזיק בחדר הכביסה שדה קרב מיניאטורי של מלחמת האזרחים ומבלה שם רבות.