גרג לנדסמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרג לנדסמן
Greg Landsman
דיוקן רשמי של לנדסמן, ינואר 2023
דיוקן רשמי של לנדסמן, ינואר 2023
דיוקן רשמי של לנדסמן, ינואר 2023
לידה 4 בדצמבר 1976 (בן 47)
סינסינטי, אוהיו, ארצות הברית
שם מלא גרגורי ג'ון לנדסמן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת אוהיו, אוניברסיטת הרווארד
עיסוק פוליטיקאי, מחנך
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
https://landsman.house.gov/ האתר הרשמי
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של אוהיו
3 בינואר 2023 – מכהן
(שנה ו־14 שבועות)

גרגורי ג'ון לנדסמןאנגלית: Gregory John Landsman; נולד ב-4 בדצמבר 1976) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של מדינת אוהיו. לנדסמן, חבר המפלגה הדמוקרטית, מייצג מחוז בחירה החולש מחוז וורן בו שוכנת העיר סינסינטי. בשנים 2018–2022 היה חבר מועצת עיריית סינסינטי, ובבחירות 2022 נבחר לקונגרס האמריקאי אחרי שהביס את נציג המחוז המכהן סטיב שאבוט.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לנדסמן, בן למשפחה יהודית, נולד וגדל בסינסינטי. בשנת 1999 השלים באוניברסיטת אוהיו לימודי תואר ראשון במדע המדינה ובכלכלה, ולאחר מכן קיבל תואר שני בתאולוגיה מבית הספר דיווייניטי של אוניברסיטת הרווארד בבשנת 2004. ב-2007 מונה לנדסמן בידי מושל אוהיו טד סטריקלנד למנהל היוזמות האמוניות והקהילתיות בממשלו.

לנדסמן שימש כמנכ"ל החברה "Strive" עד דצמבר 2015. לאחר מכן הוביל את "Preschool Promise", יוזמה שהעמידה במשך שנתיים מימון לגן ילדים עבור כל כל בני השלוש והארבע בסינסינטי. "Preschool Promise" שולבה בהיטל משותף עם בתי ספר ציבוריים בסינסינטי, וההיטל החל לפעול בנובמבר 2016. בשנת 2013 התמודד לנדסמן למועצת עיריית סינסינטי, אך הפסיד. ב-2017 התמודד שוב והפעם נבחר לאחד ממושבי המועצה. ב-2021 נבחר מחדש.

בשנת 2018, לנדסמן וארבעה חברי מועצה נוספים (פ. ג'. סיטנפלד, כריס סילבאך, ונדל יאנג, וטאמאיה דנארד), שנודעו בצוותא כ"כנופיית החמישה", התגלו כמי שדנים בענייני מועצת העיר באמצעות מסרונים. הם דיברו על כיצד ניתן לשמור על תפקיד מנהל המועצה ואולי ליטול את השלטון מראש העיר. במרץ 2019, כנופיית החמישה הסכימה למסור את תמלילי המסרונים שלהם כדי ליישב תובענה ייצוגית שהוגשה על ידי פעיל מקומי נגד מיסוי. המסרונים פורסמו באתרי האינטרנט של משרד עורכי הדין שתבע את כנופיית החמישה. לא הוגשו כתבי אישום פליליים.

ב-2021, לקראת בחירות 2022, גייסו בכירים במפלגה הדמוקרטית את לנדסמן להתמודד לבית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס הראשון של אוהיו מול נציג המחוז המכהן סטיב שאבוט. לנדסמן הכריז על מועמדותו בינואר 2022 והביס את שאבוט ביום הבחירות הכלליות בנובמבר בפער של 5%[1]. הוא הושבע לתפקידו בראשית ינואר 2023, עם התכנסות הקונגרס ה-118 של ארצות הברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גרג לנדסמן בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של גרג לנדסמן בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ סופיה סלאקיק, Longtime GOP Rep. Steve Chabot defeated by Democrat Greg Landsman in Ohio House race, באתר פוקס ניוז, 9 בנובמבר 2022 (באנגלית)