גרטי דאוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרטי דאוב
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1937 (בת 87 בערך)
אוטרכט, הולנד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים המבורג עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גרטי דאובגרמנית: Gerti Daub; נולדה ב-1937) היא דוגמנית גרמנייה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאוב נולדה באוטרכט וגדלה בהמבורג, ב-1957, כשהייתה בת תשע עשרה, הוכתרה למיס המבורג ובחודש לאחר מכן זכתה בתואר מיס גרמניה.

מספר ימים לאחר מכן היא גם הגיעה למקום השלישי בתחרות מיס אירופה, התקשורת במדינתה כינתה אותה "גרייס קלי" עקב הדמיון בין שתיהן.

היא ייצגה את גרמניה בתחרות מיס תבל, שנערכה בלונג ביץ'. בטקס פתיחת התחרות בה הוצגו המתמודדות לפי מדינתן היא נבחרה ל"מיס פוטוגניק" על ידי העיתונאים שסיקרו את התחרות. היא נהייתה למועמדת מועדפת בתחרות גם על ידי התקשורת וגם על ידי הציבור. בעיתון לוס אנג'לס טיימס היא תוארה כ"בלונדינית מושלמת ופייבוריטית לכתר מיס יוניברס" וכינו אותה גם "ונוס הבלונדינית של גרמניה". ביום בו כל אחת מחמש עשרה מתמודדות הגמר הגישו נאום היא קיבלה את הכי הרבה תשואות מן הקהל. בערב גמר התחרות היא לבסוף נבחרה לסגנית רביעית בלבד. עקב מיקומה הקהל באולם הפגין בוז על כך, ואף נראה בולט שהמנחה אד הנסי לא הסכים עם בחירה זו.

היא הופיעה בסרט גרמני "הלב של סט. פאולי". חברת ההפקות מטרו גולדווין מאייר הציעה לה 250,000 דולר על מנת שתשתתף בסרט ומספר כוכבי קולנוע, בהם מריה של, קורט יורגנס ויול ברינר, ניסו לשכנע אותה לעשות זאת, אך היא סירבה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]