גריגורי גאנזבורג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גריגורי גאנזבורג
Григорий Ганзбург
גריגורי גאנזבורג
גריגורי גאנזבורג
לידה 25 בספטמבר 1954 (בן 69)
חרקוב, ברה"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות אוקראינה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האוניברסיטה הלאומית לאמנויות של חרקוב עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אוקראינית עריכת הנתון בוויקינתונים
grhansburg.simplesite.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גריגורי גאנזבורגרוסית: Григорий Ганзбург; נולד ב-25 בספטמבר 1954, בעיר חרקוב), מוזיקולוג, מלחין, ומורה אוקראיני ממוצא יהודי.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

גריגורי גאנזבורג נולד בחרקוב למשפחת מוזיקאי ישראל גאנזבורג. בשנת 1973 סיים את לימודיו בבית הספר למוזיקה בחרקוב והמשיך בהשכלה גבוהה בתחום המוזיקה. בשנת 1978 סיים את לימודיו בפקולטה להיסטוריה ותאוריה של האמנות במכון ממשלתי לאמנות בחרקוב.

בשנים 1978-1985 היה מורה במכללה המוזיקלית הממשלתית בפולטבה. בשנים 1984-2009 עבד כמרצה במכון ממשלתי לאמנות (אוניברסיטה) בחרקוב בו למד. במהלך עבודתו זו עשה הדוקטורט בתחום חקר האמנות. בשנת 1984 הוענק לגאנזבורג תואר פרופסור. מאז שנת 1993 הוא מנהל המכון למוזיקולוגיה בחרקוב.

גריגורי גאנזבורג היה חבר באיגוד המלחינים של ברית המועצות וכיום הוא חבר באיגודי המלחינים של אוקראינה ורוסיה.

בשנים 1992-2002 היה המנהל המדעי של הפסטיבל המוזיקלי הבינלאומי "עצרת חרקוב". במקביל, בשנים 1992-1995 היה עורכו של השנתון "עצרת חרקוב", שכלל מאמרים בתחום המוזיקולוגיה.

בשנת 1976 החל גאנזבורג להתעניין בתחום חדש של מוזיקולוגיה - ה"ליברטולוגיה" (המחקר של הרכיב המילולי של היצירה המוזיקלית), ופיתח תאוריה זו תוך הרחבתה בנוסף לאופרה ליצירות מוזיקליות נוספות. הוא פרסם מספר רב של מאמרים על ההיסטוריה של המוזיקה. חקר יצירות של פרנץ שוברט ורוברט שומאן הוא תחום התעניינותו מיוחדת ובתחום זה הוא פרסם מאמרים ומחקרים.

גאנזבורג חיבר מספר יצירות מוזיקליות, בעיקר יצירות למקהלה, בהן "מזמור מספר 136" למילים מאת טאראס שבצ'נקו ושירים למקהלה על פי מילים של מרינה צווטאייבה ואוסיפ מנדלשטם.

הוא מנחה באופן קבוע תוכניות רדיו וטלוויזיה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גריגורי גאנזבורג בוויקישיתוף