גרייס אדלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרייס אליזבת אדלר-מרקוס
Grace Adler
גרייס אדלר (דברה מסינג)
גרייס אדלר (דברה מסינג)
תוכנית טלוויזיה "ויל וגרייס"
הופעה ראשונה הפרק "Pilot", פרק 1, עונה 1
יוצרים דייוויד כהן
מקס מוצ'ניק
גילום הדמות דברה מסינג
מידע
גיל 39 (נכון לפרק סיום עונה 9)
תאריך לידה 29 באפריל 1967
מקום לידה סקנקטדי עריכת הנתון בוויקינתונים
מין נקבה
מקצוע מעצבת פנים
נטייה הטרוסקסואלית
דת יהודית
אזרחות אמריקאית
דמויות קשורות
משפחה ליאו מרקוס (בן זוג), ליילה מרקוס (בת), מרטין אדלר (אבא), בובי אדלר (אמא), ג'נט אדלר (אחות גדולה), ג'ויס אדלר (אחות קטנה)
חברים וויל טרומן, קארן ווקר, ג'ק מק'פרלנד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גרייס אליזבת אדלר-מרקוסאנגלית: Grace Elizabeth Adler-Markus) היא דמות בדיונית מתוך הסיטקום האמריקאי של רשת NBC "וויל וגרייס", בגילומה של השחקנית דברה מסינג.[1][2][3]

תיאור הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרייס היא מעצבת פנים יהודית, מבולגנת ונוירוטית,[4] עם אובססיה לאוכל, המתגוררת בניו יורק עם החבר הכי טוב שלה, מאז למדו יחד באותו הקולג', עורך הדין ויל טרומן (בגילומו של אריק מקורמק), שהוא הומוסקסואל.[5] גרייס נולדה ב-26 באפריל 1967 בסקנקטדי, ניו יורק, שם גדלה. היא סיימה את לימודיה באוניברסיטת קולומביה. בעונה השנייה של הסדרה היא מציינת שהיא למדה גם ב-Fashion Institute of Technology.

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השפעה רבה על גרייס יש לאמא שלה, בובי אדלר (דבי ריינולדס), שחקנית ראוותנית ממנה ירשה את הנוירוזות הרבות שלה (כפי שמוצג בפרק העונה הראשונה "The Unsinkable Mommy Adler", בו בובי מופיעה לראשונה). כמו כן, גרייס שואפת כל הזמן לחיבתו של אביה מרטין אדלר (אלן ארקין), ומתחרה עם שתי אחיותיה (אחת צעירה ממנה, אחת מבוגרת ממנה), שיש להם בעיות יותר חמורות ממה שיש לה (ג'ויס אדלר, בגילומה של שרה רו, היא אכלנית כפייתית רפת שכל; ג'נט אדלר, מגולמת על ידי ג'ינה דייוויס, היא מופקרת ומובטלת).

מרטין אדלר
(אלן ארקין)
 
בובי אדלר
(דבי ריינולדס)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'נט אדלר
(ג'ינה דייוויס)
 
גרייס אדלר
(דברה מסינג)
 
 
 
ליאו מרקוס
(הארי קוניק ג'וניור)
 
ג'ויס אדלר
(שרה רו)
 
 
 
 
 
 
בן טרומן
(בן ניומארק)
 
ליילה מרקוס
(מריה ת'ייר)
 


מאפייני אישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרייס היא אנוכית ונוירוטית, אך באופן מצחיק בדרך כלל, כמו למשל: כאשר בעלה ליאו שואל אותה: "אתה רוצה שאני אהיה מאושר, נכון?", היא ענתה במתיקות: "לא אם זה משפיע עליי לרעה בכל דרך". לעיתים, גרייס מתנהגת ביהירות, למשל: פעם אחת היא הכריזה על עצמה שהיא נראית "פצצה", ומאמינה כי המראה החיצוני שלה דומה לזה של סלבריטאים ג'ינג'ים אחרים, כמו ריטה הייוורת' וניקול קידמן (פעם אחת היא אפילו התבלבלה וחשבה שתמונה של הייוורת' היא בעצם תמונה שלה-עצמה). כתוצאה מכך, גרייס הופכת למושא של בדיחות רבות, מצד דמויות אחרות בסדרה. למשל, באחד הפרקים, בעת היותה בלוס אנג'לס, אחד התיירים טועה וחושב שהיא בעצם קתי גריפין.

המראה החיצוני של גרייס משמש, לעיתים קרובות, מושא לבדיחות רבות במהלך הסדרה. למשל: באחד הפרקים אנו רואים את נעלי הבלט שלה שהיו לה כילדה וויל מעיר על כך שהן עצומות בגודלן. מעבר לבדיחות על כפות רגליה הענקיות, גם על הגובה שלה לועגים מדי פעם. גם התנהגותה הפכה לבדיחה חוזרת בסדרה - היא מרושלת, איננה מתנהגת "כיאה לגברת" וקלילה מאוד, בניגוד לאופיו הלחוץ, יחסית, של ויל. היא מאוד קמצנית, אוגרת דברים שניתנים לה בחינם ואפילו גונבת.

מערכות יחסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם בני זוג רומנטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרייס ידועה לשמצה כמי שמחליפה בני-זוג בתדירות גבוהה. רבים מהם גולמו על ידי שחקנים כוכבים אורחים, כגון וודי הארלסון וגרגורי היינס. במהלך הסדרה גרייס מתאהבת בליאו מרקוס (הארי קוניק ג'וניור), רופא יהודי שמתנדב בארגון "רופאים ללא גבולות". ב-21 בנובמבר 2002 השניים מתחתנים, אך לאחר זמן קצר מתגרשים, מאחר שלליאו היה סטוץ של לילה אחד עם רופאה מהצלב האדום, בעת שעבד בקמבודיה עם "רופאים ללא גבולות". לאחר גירושיהם, במהלך העונה השמינית של הסדרה, השניים נפגשים באופן אקראי, במהלך טיסה ללונדון, ושוכבים יחד. כתוצאה ממפגש זה גרייס נכנסת להיריון, אך כאשר היא מגלה כי ליאו מאורס לאישה אחרת, קייט, היא מחליטה לא לספר לו שהיא בהיריון ממנו. עם זאת, בפרק סיום הסדרה, נראים היא וליאו מגדלים ביחד את התינוקת, ליילה, אשר נולדה ברומא, איטליה, שם עבד ליאו כחוקר בבית חולים. אחרי שנה אחת ברומא חזרה המשפחה לניו יורק, לדירתם בברוקלין. ליילה (מריה ת'ייר) גדלה ומתחילה ללמוד במכללה, שם היא פוגשת בבנם של ויל ווינס, בן (בן ניומארק). ליילה ובן מגלים כי הם מתגוררת בחדרי מעונות הנמצאים סמוכים זה לזה, בדומה לאופן שבו מצאו עצמם ויל וגרייס בזמן שהם למדו יחד בקולג'. בסופו של דבר, בן וליילה מתחתנים.

לגרייס יש מוניטין של מי שהופכת גברים להומואים. רבים מחבריה - כגון ויל עצמו, ובן-זוגה במהלך העונה השנייה ג'וש (קורי פרקר) - מתגלים בסופו של דבר להיות הומואים או ביסקסואלים, ויש לה פחד חוזר ונשנה שזה יקרה שוב. באחד הפרקים היא נכנסת לחדר שינה, ומגלה את ג'ק, ויל, ובן-זוגה דאז ניית'ן (וודי הרלסון) מעולפים על מיטה ביחד, ואומרת: "הו, לא, 'הפכתי' עוד אחד". בעונה השמינית היא נישאת בקצרה לג'יימס הנסון (טיי דיגס), החבר הקנדי של ויל, הזקוק לגרין קארד. כמה ימים לאחר מכן גרייס מבטלת את הנישואין, לבקשתו של ויל, בגלל חוסר הכבוד של ג'יימס כלפי אנשים עם מוגבלויות.

עם ויל[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז ימיה בקולג', החבר הכי טוב של גרייס הוא ויל טרומן, ומערכת היחסים שלהם היא המוקד של הסדרה. הם נפגשו במסיבה בקולג' באוניברסיטת קולומביה. דרך פרק העונה השלישית "Lows in the Mid-Eighties" אנחנו מגלים כי השניים יצאו יחד, אך באותו הזמן גרייס לא הבינה שוויל הוא הומו, מאחר שאז הוא עדיין לא יצא הארון. כאשר וויל פוגש את ג'ק מק'פרלנד באותה המסיבה, הוא גורם לו להכיר בהומוסקסואליות המודחקת שלו. ויל מציע לגרייס נישואים במהלך חג ההודיה, בניסיון לדחות קיום יחסי מין עימה. מספר שעות מאוחר יותר, כשהוא סוף סוף יוצא מהארון, גרייס כועסת עליו כל כך, והשניים לא מדברים זה עם זו במשך שנה. שנה מאוחר יותר השניים נתקלים זה בזו באופן מקרי במכולת שכונתית, ומתפייסים. מאז, הם נשארו קרובים מאוד ובלתי נפרדים. גרייס עוברת לדירתו של ויל בעונה הראשונה, לאחר שהיא נפרדת מארוסה דני (טום וריקה); בעונה השנייה היא מכריזה על עצמאותה, ועוברת לגור לבדה - בדירה שנמצאת בהמשך המסדרון מדירתו של וויל. בעונה השלישית גרייס חוזרת לגור יחד עם וויל, וג'ק נכנס לגור בדירתה של גרייס. בעונה החמישית של הסדרה היא עוברת לגור בברוקלין, לאחר נישואיה לליאו מרקוס (הארי קוניק ג'וניור), אך כאשר השניים מתגרשים בעונה השביעית, היא חוזרת שוב לגור עם וויל. לעיתים קרובות, ג'ק וקארן לועגים לקרבה בין גרייס לבין וויל, ומקניטים אותם בכך שהם מתייחסים אליהם כאל זוג נשוי. לפעמים, השניים מסיים את המשפטים האחד של השני, דבר שדווקא מסייע להם במשחק החברה האהוב עליהם - Charades. יחד עם זאת, הם גם יכולים לעיתים להיות די לא מתפקדים, ואף תלוים-הדדית זה בזו, לפעמים עד כדי הצורך לקבל האחד אישור של השני בבחירתם של בגדים או אפילו בני-זוג. כאשר ויל מתחיל לצאת עם וינס ד'אנג'לו (בובי קנאבלי) בעונה השישית, הוא היה מאוד עצבני בנוגע לדעתה של גרייס על וינס, וציין בעבר הוא סיים מערכות יחסים, מאחר שגרייס לא אהבה דבר מה בנוגע לבן-הזוג שלו באותה העת. למרות זאת, הם בדרך כלל אכפתיים ותומכים זה בזו.

עם קארן[עריכת קוד מקור | עריכה]

לגרייס יש מערכת יחסים חזקה גם עם העוזרת שלה, קארן ווקר, אשת חברה עשירה, אלכוהוליסטית, שכמעט ואיננה מבצעת שום עבודה במשרד של גרייס. יחד עם זאת, קארן בכל זאת שימושית לעבור גרייס, למשל כאשר היא משתמשת בקשרים החברתיים שלה כדי לעזור גרייס לקבל עבודה. פרט לכך, קארן, בדרך כלל, מעבירה את שעות העבודה שלה בהתלוצצויות על חשבונה של גרייס - היא באופן קבוע מבקרת את גודל החזה של גרייס ובחירותיה בלבוש ובבני-זוג. יחד עם זאת, גרייס וקארן הופכות לחברות קרובות לאורך השנים. גרייס, בסופו של דבר, לומדת להבליג על התנהגויות העבר של קארן, ואילו קארן מדי פעם מפסיקה ללעוג לגרייס, וחושפת צד רך יותר של עצמה, אכפתי יותר. באחד הפרקים, גרייס מתעמתת עם מילו (אנדי גרסיה), שמסרב לצאת עם קארן לדייט שני, כאשר היא עוברת הליך גירושין עם בעלה סטן וחשה פגועה מאוד באותו הזמן. במקרה אחר, קארן מסרבת לבקשתה של גרייס להעניק לה הלאווה עסקית; בתחילה נדמה כי היא מסרבת מתוך גחמה או רוע, אולם בסופו של דבר מתגלה כי היא באמת עשתה את זאת על מנת למנוע מגרייס כישלון עסקי.

עם ג'ק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במידת מה, לגרייס יש גם קשר הדוק עם ג'ק מק'פרלנד. בעונות הראשונות ג'ק מדבר לעיתים קרובות בצורה שלילית על גרייס ואף טוען בשלב מסוים שאין לו עניין בה, באופן חלקי בגלל הקנאה שלו בקרבה שבינה לבין ויל, חברו הקרוב. עם זאת, לאחר שגרייס וג'ק מבלים זמן-מה ביחד, בזמן שוויל נופש באיי קיימן (בתקופה שמתרחשת בין עונה 2 ל-3), הם מפתחים ידידות ומתקרבים זה לזה. מאוחר יותר מסתבר כי השניים חולקים אהבה להחלקה על הקרח וכן לתוכנית טלוויזיה העוסקת בענתיקות . למרות ידידותם, לעומת זאת, הם לעיתים קרובות מצליחים להרגיז זה את זה; לעיתים קרובות המריבות בין השתיים מסתיימות כאשר גרייס מכה את ג'ק על המצח שלו.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Gairola, Rahul. "Will & Grace". Pop Matters Television. נבדק ב-12 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Keveney, Bill. "NBC's 'Will' bows out gracefully". USA TODAY. נבדק ב-12 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ JICHA, Tom. "Top Notch". SunSentinel. אורכב מ-המקור ב-2013-07-03. נבדק ב-12 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ latimes.com. "Show Tracker: What You're Watching: Debra Messing; Grace Adler". latimes.com. נבדק ב-2012-08-30.
  5. ^ Guardian. "The American gay". theage.com.au. נבדק ב-12 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)