גרייס מנג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גרייס מנג
Grace Meng
גרייס מנג
גרייס מנג
לידה 1 באוקטובר 1975 (בת 48)
קווינס, ניו יורק, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
בן או בת זוג Wayne Kye עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם המחוז השישי של מדינת ניו יורק
3 בינואר 2013 – מכהנת
(11 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גרייס מנגאנגלית: Grace Meng; נולדה ב-1 באוקטובר 1975) היא פוליטיקאית אמריקאית חברת המפלגה הדמוקרטית. מכהנת כנציגת המחוז השישי של ניו יורק בבית הנבחרים של ארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנג נולדה בשכונת אלמהורסט ברובע קווינס שבניו יורק, בת למהגרים מטאיוואן. ב-1997 סיימה תואר ראשון באוניברסיטת מישיגן וב-2002 תואר JD במשפטים מישיבה יוניברסיטי. לאחר הלימודים עבדה כעורכת דין.

ב-2008 נבחרה לאספת המחוקקים של מדינת ניו יורק, לאחר שניצחה בבחירות המוקדמות של המפלגה הדמוקרטית את הנציגה המכהנת אלן יאנג, וגברה עליה גם בבחירות הכלליות בהן התמודדה יאנג כמועמדה עצמאי. ב-2010 נבחרה לתפקיד פעם נוספת.

ב-2012 נבחרה לנציגת המחוז השישי של ניו יורק בבית הנבחרים של ארצות הברית והושבעה לתפקיד בינואר 2013. ב-2014, 2016 ו-2018 נבחרה לתקופות כהונה נוספות. היא חברה בוועדת החוץ של בית הנבחרים ובתת הוועדה לענייני המזרח התיכון וצפון אפריקה. כמו כן היא חברה בוועדה לעסקים קטנים ובינוניים. היא משמשת עוזרת למצליף הסיעה הדמוקרטית וייסדה את השדולה הבין-מפלגתית לביטחון לילדים. מנג היא מהתומכות הבולטות של ישראל בבית הנבחרים, פעלה למען הקלות במתן אשרות כניסה לצעירים ישראלים, פעלה להחמרת הסנקציות הכלכליות על איראן[1] והייתה הדמוקרטית הראשונה בבית הנבחרים שיצאה בפומבי נגד הסכם המעצמות על תוכנית הגרעין האיראנית.[2]

מנג נשואה ואם לשני בנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גרייס מנג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]