דוז'ד (ערוץ)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף גשם (ערוץ))
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
גשם - הערוץ האופטימי
Tvrain.svg
פרטי הערוץ
מדינה רוסיהרוסיה  רוסיה
קטגוריה כללי, בידור, חדשות
סוג ערוץ טלוויזיה מסחרי
תאריך השקה 27 באפריל 2010
בעלות פרטית
שפה רוסית
משרד ראשי מוסקבה
אזור קליטה רוסיה, בלרוס, אסטוניה,
לטביה, ליטא, קזחסטן, אירופה,
אפריקה, צפון אמריקה, אסיה, ישראל ואזור מדינות חבר העמים.
שיטת שידור PAL, DVB, HDTV
הצפנה וידאוגרד, שידור לוויני חופשי, הפצה ברשתות הכבלים והלוויין
זמינות
חבילה שידור חופשי
http://tvrain.ru/
Tvrain logo.svg.png

גשםמקור: Дождьדוז'ד) הוא שמו של ערוץ טלוויזיה עצמאי בבעלות פרטית ברוסיה[1]. הערוץ בעל תפוצה רחבה ונקלט בשידורי לוויין.

הערוץ משדר תוכניות בידור, תוכניות חדשותיות וסרטי תעודה שונים. בניגוד לעמדת ערוצי הטלוויזיה הממלכתיים ומרבית הערוצים ברוסיה, הערוץ סיקר באופן נרחב את המחאות ברוסיה ופרשת פוסי ריוט. כשני שלישים משידורי הערוץ מועברים בשידור חי.

הערוץ נתקל בקשיים בקבלת רישיונות שידור מרשויות רוסיה לאחר שהביע תמיכה בפעיל הפוליטי אלכסיי נבלני ולאחר שבינואר 2014 שודרה תוכנית שעסקה במצור על לנינגרד בתקופת מלחמת העולם השנייה; בתוכנית נשאלה השאלה האם שווה היה להיכנע לנאצים על מנת להציל חיים. התוכנית גררה ביקורת נרחבת נגד הערוץ, וחרף ההתנצלות הרשמית מטעם עורכי הערוץ, מרבית רשתות הכבלים מחקו את הערוץ מלוח השידורים, וזה עבר לשידור באמצעות לוויינים ושידור אינטרנטי.[2]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמיטרי מדבדב בעת ביקור באולפני הערוץ. 25 באפריל 2011.

הערוץ הוקם באפריל 2010 וכבר מלכתחילה נודע באופי השידורים החתרני והמנוגד למדיניות ערוצי הטלוויזיה הממלכתיים במדינה, באשר הוא נוטה לבקר את חברי מפלגת רוסיה המאוחדת ובכירי ממשלת רוסיה.

ב-2011 הוענק לערוץ פרס מיוחד מטעם אקדמיה הרוסית לטלוויזיה. ב-2012 נטל הערוץ חלק בתחרות ממשלתית להפיכתו לערוץ פדרלי בתמיכה ממשלתית, אך הערוץ נכשל ולא נכנס לחבילת הסיוע הממשלתית.

בינואר 2014 ספג הערוץ ביקורת על שידור תוכנית בעניין המצור על לנינגרד, דבר שהביא לניתוקו ממרבית רשתות הכבלים ברוסיה. במארס אותה שנה מנכ"לית הערוץ, נטליה סינדייבה, הביעה חשש כי הערוץ עלול להיסגר בתוך ארבעה חודשים. במארס 2014 הצליח הערוץ לגייס במימון ציבורי כמיליון דולר.

בינואר 2017 המועצה הלאומית לרדיו וטלוויזיה של אוקראינה אסרה לשדר את הערוץ במדינה, והערוץ חדל לשדר לאוקראינה.[3]

הנהלת הערוץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנכ"ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

עורכים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכניות בולטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כאן ועכשיו (חדשות)
  • קוזירב אונליין - בהנחיית מיכאיל קוזירב
  • סובצ'אק - תוכנית ראיונות בהנחיית קסניה סובצ'אק

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דוז'ד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]