ג'ואן ארמטריידינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ואן ארמטריידינג
Joan Armatrading
ג'ואן ארמטריידינג בהופעה בשנת 2007
ג'ואן ארמטריידינג בהופעה בשנת 2007
לידה 9 בדצמבר 1950 (בת 73)
באסטר, סנט קיטס
שם לידה Joan Anita Barbara Armatrading עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1972
מקום לימודים האוניברסיטה הפתוחה במילטון קיינס עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק, מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול קונטרה אלט עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה, פסנתר, EBow עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Cube Records,‏ A&M Records,‏ RCA,‏ Universal,‏ EMI,‏ Savoy Jazz
פרסים והוקרה
  • חבר במסדר האימפריה הבריטית
  • מפקדת במסדר האימפריה הבריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
www.joanarmatrading.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ואן ארמטריידינגאנגלית: Joan Armatrading; נולדה ב-9 בדצמבר 1950) היא זמרת, כותבת וגיטריסטית בריטית. ארמטריידינג הייתה מועמדת לפרס גראמי שלוש פעמים, ופעמיים הייתה מועמדת לפרס המוזיקה הבריטית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארמטריידינג נולדה בבאסטר, בירת סנט קיטס ונוויס והיגרה עם משפחתה לברמינגהאם באנגליה בשנת 1957. בגיל 14 החלה בכתיבת שירים ולחנים. בתחילת שנות ה-70 היא עברה להתגורר בלונדון כדי להשתתף במחזמר שיער. שם פגשה את כותבת השירים פאם נסטור ויחד הן יצרו את אלבומה הראשון "Whatever's for Us", אשר יצירתו הושלמה בשנת 1972. לאחר פרסום האלבום הפסיקה ארמטריידינג את פעילותה המוזיקלית לשנים ספורות ושוחררה מן החוזה עם חברת התקליטים Cube Records של דייוויד פלאץ שהפיקה את האלבום.

בשנת 1975 חתמה על חוזה הקלטות עם חברת A&M Records והוציאה את האלבום "Back to the Night" שאת מכירותיו קידמה במסע הופעות, כשהיא מלווה בלהקה בת שישה נגנים בשם The Movies. בשנת 1976 הוציאה את אלבומה הבא, הנושא את שמה ואשר נכנס ל-20 המקומות הראשונים במצעד האלבומים הבריטי. שירה Love and Affection נכנס ל-10 המקומות הראשונים במצעד הלהיטים. בשנת 1977 הוציאה את האלבום "Show Some Emotion" ובשנת 1978 את האלבום "To the Limit". ארמטריידינג ממשיכה עד היום לשיר בהופעותיה שירים מתוך אלבומים אלה. באותה תקופה כתבה אף את השיר "The Flight of the Wild Geese", המופיע בסרט "אווזי הפרא", בכיכובו של ריצ'רד ברטון. בשנת 1979 פרסמה אלבום הופעה, "Steppin' Out".

בשנת 1980 שינתה ארמטריידינג באופן קיצוני את סגנונה המוזיקלי, שהושפע עד אותה עת בעיקר מסגנון הפולק וכלל שירים ליריים ואישיים בליווי גיטרה אקוסטית, לסגנון קצבי יותר ומחושמל, בעל מאפיינים רוקיים וליווי של להקת אולפן.[1] היא יצרה את האלבום "Me Myself I", בהפקת ריצ'רד גוטרר, אשר הפיק לפני כן את אלבומי להקת "בלונדי". אלבום זה זכה להצלחה המסחרית הגדולה מבין כל אלבומיה, בבריטניה ובארצות הברית. בשנת 1981 המשיכה באלבום נוסף באותו סגנון, "Walk Under Ladders". בשנת 1985 יצא אלבומה "Secret Secrets", אשר נכנס אף הוא ל-20 הראשונים במצעד האלבומים הבריטי. היא המשיכה והוציאה שלושה אלבומים נוספים בשנות ה-80, כולם נכנסו ל-40 הראשונים במצעד האלבומים.

בשנת 1991 הוציאה חברת A&M אלבום ממיטב שיריה אשר נכנס ל-10 הראשונים במצעד האלבומים הבריטי ובשנת 1992 הוציאה את אלבומה האחרון בחברת תקליטים זו ("Square The Circle") אשר לא זכה להצלחה. בשנת 1995 חתמה על חוזה הקלטות עם חברת RCA ויצרה את האלבום "What's Inside" אשר לא זכה להצלחה מסחרית ומכירותיו היו נמוכות מכל אלבום אחר שהוציאה ב-20 השנים שקדמו לו. אלבום נוסף שהוציאה בשנת 2003, "Lovers Speak", לא זכה אף הוא להצלחה.

סגנונה המוזיקלי של ארמטריידינג הוא בעיקרו פופ, עם שירים בסגנונות בלוז, רוק, פולק, ג'אז, ואף רגאיי. אלבומה משנת 2007, "Into the Blues", הגיע למקום הראשון במצעד הבלוז האמריקאי, ובכך הייתה לזמרת הבריטית הראשונה עם הישג זה. בזכות אלבום זה אף הייתה מועמדת לפרס גראמי. בשנת 2008 השתתפה במסע ההופעות של סינדי לאופר.

בחודש מרץ 2010 הוציאה את האלבום "This Charming Life", ובו היא חוזרת למקורותיה כגיטריסטית בסגנון פופ-רוק. לאחר הופעת האלבום יצאה למסע הופעות בינלאומי.

ארמטריידינג מתגוררת בחוותה בסארי באנגליה, היא בעלת תואר ראשון בהיסטוריה מן האוניברסיטה הפתוחה הבריטית שבה היא משמשת אף חברה בחבר הנאמנים.

ארמטריידינג הופיעה בישראל ארבע פעמים, בשנים 1985, 1988, 1995[2] ו-2010.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ואן ארמטריידינג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ סקירת האלבום "Me Myself I" ,אתר Allmusic
  2. ^ יוסי מר חיים, ג'ואן ארמטריידינג הייתה כאן, באתר הבמה, 6 ביוני 2010
  3. ^ דנית גוטפריד‏, טייסת מובחרת - ביקורת הופעתה של ג'ואן ארמטריידינג בישראל, באתר וואלה!‏, 6 ביוני 2010