ג'ואנה גוינג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ואנה גוינג
Joanna Going
לידה 22 ביולי 1963 (בת 60)
וושינגטון די. סי., ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Joanna Catherine Going עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג דילן וולש (20042012) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ואנה סי. גוינגאנגלית: Joanna Catherine Going; נולדה ב-22 ביולי 1963) היא שחקנית קולנוע וטלוויזיה אמריקאית. התפרסמה בזכות תפקידה הראשי באופרת הסבון האפלה "צללים אפלים" ותפקידיה המשניים בסרטים "פאנטומס", "עץ החיים" ו"ואייט ארפ".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוינג נולדה בוושינגטון די. סי. ללוריאן, אשר עבדה במשטרת וושינגטון ולפרקליט ג'ון בורק גוינג. הגדולה מבין שישה ילדים. למדה במשך כשנתיים ב"מכללת אמרסון" שבבוסטון לפני שהתקבלה ללימודים ב"אקדמיה האמריקאית לאומניות דרמטיות".

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

גוינג החלה את הקריירה שלה ב-1987 כשחקנית באופרת הסבון "עולם אחר" בה שיחקה במשך כשנתיים. זכתה להכרה ולהערכה רבה בשנת 1991 על הופעתה בתפקיד ויקטוריה וינטרס בסדרת הרימייק לאופרת האימה "צללים אפלים". בסדרה הופיעה לצידו של ג'וזף גורדון-לוויט בתפקידו הגדול הראשון כשהיה בן 10. גוינג עשתה את הופעתה הקולנועית הראשונה בשנת 1994 במערבון "ואייט ארפ", בו שיחקה בתפקיד השחקנית ג'וסי מרקוס אשתו של איש החוק ואייט ארפ (קווין קוסטנר). ב-1997 שיחקה בדרמת הנעורים "להמציא את האהבה" בהפקתו של רון הווארד לצידן של ליב טיילר וג'ניפר קונלי ובסרט הפשע "תככים בטלסה". ב-1998 שיחקה בתפקיד ראשי במותחן האימה "פאנטומס" בתור הד"ר לרפואה ג'ניפר פייג' ושיחקה לצידו של ברנדן פרייזר בדרמה הקומית "עדיין נושם".

בשנת 2002 שיחקה בקומדיה "שכחו אותי בבית 4" בתפקיד נטלי איתה מתחתן פיטר אביו של הילד קווין מק'אליסטר. בשנת 2003 השתתפה במותחן "משחק המושבעים"[1].

בשנת 2011 חזרה לשחק בסרט הדרמה מועמד שלושה פרסי אוסקר "עץ החיים" של טרנס מאליק. בסרט הופיעה בתפקיד אשתו של ג'ק או'בריין (שון פן)[2].

בשנת 2014 שיחקה בעונה השנייה של בסדרת הדרמה הפוליטית של נטפליקס "בית הקלפים", בתפקיד טריסיה ווקר, אשתו של גארט ווקר והגברת הראשונה של ארצות הברית[3]. באוקטובר שנה זו עלתה סדרת הדרמה "ממלכה", בהשתתפותה של גוינג בדמותה של כריסטינה קולינה, אשתו המנוכרת של אלביי ואמם של ג'יי ונייט. את תפקידה זה עשתה למשך כל שלוש עונות הסדרה, כאשר העונה השנייה הייתה מחולקת לשני חלקים שעלו ב-2015 ו-2016 בהתאמה והעונה השלישית עלתה ב-2017.

בשנת 2017 התארחה בסדרות הטלוויזיה "חוק וסדר: מדור מיוחד" ו"התנהגות טובה" של רשת TNT.

בשנת 2018 שיחקה בסרט הקולנוע "נוסטלגיה" בתפקיד מארג' לצידו של ג'ון האם. בשנה זו בנוסף התארחה בפרק שמונה של העונה השנייה בסדרת הטלוויזיה "שושלת" ברשת The CW, כמימי רוז פרסקוט.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2004 נישאה גוינג לשחקן דילן וולש, ולהם בת משותפת בשם סטלה האבן. ב-15 בדצמבר 2010, הודיע וולש כי הגיש בקשת גירושין. הגירושין הסתיימו בדצמבר 2012[4].

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ואנה גוינג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]