ג'ון אורטיז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון אורטיז
John Ortiz
ג'ון אורטיז
ג'ון אורטיז
לידה 23 במאי 1968 (בן 55)
ברוקלין, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1993 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • אוניברסיטת אולבני
  • תיכון ג'ון דיואי עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Jennifer Ortiz עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון אורטיזאנגלית: John Ortiz;‏ נולד ב-23 במאי 1968) הוא שחקן אמריקאי, התפרסם בזכות הופעותיו בסרטים "מהיר ועצבני 4", "ג'ק יוצא לשייט", "לפני שהלילה יורד" ו"אמריקן גנגסטר".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורטיז, בן להורים פורטו ריקנים גדל בשכונת ברוקלין, ניו יורק.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורטיז החל לשחק בשנות ה-90 בתפקידים קטנים בסרטים "דרכו של קרליטו" של בריאן דה פלמה בתפקיד גאוז'רו אחיינו של סוחר הסמים קרליטו בריגנטה (אל פצ'ינו), "אמיסטאד" של סטיבן ספילברג, "סמל בילקו" ו"כופר". בשנת 2000 השתתף אורטיז בדרמה של ג'וליאן שנאבל "לפני שהלילה יורד" בתפקיד חואן אבראו לצידם של חוויאר בארדם וג'וני דפ. ב-2006 שיחק אורטיז בדרמה המוזיקלית "רוקדים" בתפקיד המורה ג'וזף טמפל, בדרמה המוזיקלית בהפקתה של ג'ניפר לופז "הזמר" בתור מוזיקאי מוזיקת הסלסה ווילי קולון ובעיבוד הקולנועי לסדרת הפשע הפופולרית "מיאמי מחלק מוסר".

ב-2007 שיחק אורטיז בסרט הפשע של רידלי סקוט "אמריקן גנגסטר" בתפקיד הבלש חוויאר ריברה ובסרט האימה "הנוסע השמיני נגד הטורף 2" בתפקיד השריף אדי מורלס. ב-2008 הופיע בדרמת הפשע "גאווה ותהילה" בתור השוטר ראובן סנטיאגו. ב-2009 הופיע אורטיז בשובר הקופות "מהיר ועצבני 4" בתפקיד הנבל הראשי ברון הסמים ארתורו בראגה ובסרט הפשע "אויביי הציבור". אורטיז זכה בשנת 2010 לביקורות טובות על הופעתו בדרמה העצמאית בבימויו של פיליפ סימור הופמן "ג'ק יוצא לשייט", דרמה אותה הפיק אורטיז בצוואתה עם הופמן. בסרט שיחק אורטיז בתור קלייד חברו של נהג הלימוזינה הביישן ג'ק (הופמן) והועמד לפרס אינדיפנדנט ספיריט להופעת המשנה הטובה ביותר. ב-2012 השתתף אורטיז בדרמה "אופטימיות היא שם המשחק" בתפקיד רוני גיסה של טיפאני מקסוול (ג'ניפר לורנס).

בשנת 2017 שיחק בסרט "פורשים בסטייל", קומדיה שחורה בבימויו של זאק בראף. באותה שנה שיחק בקומדיה "נשמה של כלב", בבימויו של לאסה הלסטרם, וכן בסרט ההרפתקאות "קונג: אי הגולגולת", אשר מהווה אתחול לסדרת סרטי קינג קונג.

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001 שיחק אורטיז בסדרת הדרמה הקומית "הג'וב" אותה יצר דניס לירי. משנת 2011 משחק אורטיז בסדרת דרמת הספורט "מזל" בתפקיד מאמן הסוסים טורו אסקלנטה.

בשנת 2020 שיחק בסדרת הטלוויזיה "אמריקה הקטנה" של שירות הסטרימינג אפל TV פלוס.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורטיז נשוי לעוזרת הפקה בשם ג'ניפר אורטיז ואב לילד אחד.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ון אורטיז בוויקישיתוף