ג'ון הנרי טוואצ'טמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון הנרי טוואצ'טמן
John Henry Twachtman
לידה 4 באוגוסט 1853
סינסינטי, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 8 באוגוסט 1902 (בגיל 49)
גלוסטר, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
תחום יצירה אימפרסיוניזם, ציור, גרפיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם באמנות אימפרסיוניזם עריכת הנתון בוויקינתונים
הושפע על ידי ג'יימס אבוט מקניל ויסלר, Jules Bastien-Lepage עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות ידועות נחל הורסנק עריכת הנתון בוויקינתונים
www.johnhenrytwachtman.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון הנרי טוואצ'טמןאנגלית: John Henry Twachtman;‏ 4 באוגוסט 18538 באוגוסט 1902) היה צייר אמריקני שנודע בזכות ציוריו האימפרסיוניסטיים, למרות שבמהלך חייו יצר יצירות בסגנונות שונים. נחשב כחלק מ"העשירייה", קבוצת אמנים אמריקניים בני התקופה שציירו ויצרו בסגנון האימפרסיוניסטי והציגו את יצירותיהם כגוף מאוחד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"הגשר הלבן" (1895)
"ספינות דיג בגלוסטר" (1901)

טוואצ'טמן, יליד סינסינטי שבאוהיו, למד בצעירותו אצל פרנק דובנק, צייר פורטרטים אמריקאי-גרמני, ולאחר מכן המשיך כמו אמנים רבים בני התקופה ללימודי אמנות באירופה. הוא למד באקדמיה לאמנות יפה במינכן (שם למד גם מורו, דובנק) בין השנים 1875-77. בהמשך ביקר בוונציה, והתמחה גם בתצריב. לאחר ביקור קצר באמריקה, המשיך את לימודיו באקדמיה ז'וליאן בפריז בין השנים 1883–1885. במהלך תקופה זו השתנה סגנון ציורו בצורה דרמטית, כשהוא עזב את הסגנון שנלמד באקדמיה במינכן אל הטונליזם. תקופה זו הייתה מבורכת ביצירה, ובה צייר טוואצ'טמן את מרבית יצירותיו הגדולות, כולל Arques-la-Batailleמוזיאון המטרופוליטן לאמנות) ו-Springtimeמוזיאון האמנות סינסינטי).

טוואצ'טמן חזר לאמריקה ב-1886, והתיישב בקונטיקט, כשלבסוף קנה חווה בגריניץ'. הוא הציג רבות מיצירותיו יחד עם ג'וליאן אלדן ווייר, ובילה רבות במושבת אמנים בקוס קוב הסמוכה. בנוסף לימד משנת 1889 בבית הספר לאמנות Art Students League שבניו יורק עד למותו. בשנת 1893, במסגרת התערוכה העולמית של שיקגו קיבל מדליית כסף על ציוריו. באותה שנה הציג בניו יורק, יחד עם קלוד מונה תערוכה מציוריו.

טוואצ'טמן מת במפתיע ממפרצת במוח במהלך ביקורו בגלוסטר, מסצ'וסטס, בגיל 49.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ון הנרי טוואצ'טמן בוויקישיתוף