ג'יימס וודס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יימס וודס
James Woods
ג'יימס וודס, 2015
ג'יימס וודס, 2015
לידה 18 באפריל 1947 (בן 76)
ורנל, יוטה, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1970 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק שיחק בסדרה האפית "שואה: סיפורה של משפחת וייס"
מקום לימודים
פרסים והוקרה
  • פרס עולם התיאטרון (1972)
  • פרס האמי לשחקן ראשי במיני סדרה או סרט (1989)
  • פרס אמי לבידור בשעות היום (2000)
  • פרס האמי לשחקן ראשי במיני סדרה או סרט (1987)
  • כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד (1998)
  • פרס השחקן הטוב ביותר של פסטיבל סיטג'ס (1996)
  • פרס קלרנס דרוונט עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ג'יימס וודס, 1995

ג'יימס הווארד וודסאנגלית: James Howard Woods; נולד ב-18 באפריל 1947) הוא שחקן קולנוע, טלוויזיה תיאטרון וקומיקאי אמריקאי, זוכה פרס אמי ופרס גלובוס הזהב, והיה מועמד לשני פרסי אוסקר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וודס נולד בוורנל שביוטה למרתה ולגייל פאטון וודס, איש מודיעין צבאי שנפטר בשנת 1960 במהלך ניתוח. אמו של וודס מרתה נישאה בשנית, לתומאס דיקסון. וודס גדל בעיר ווריק, רוד איילנד ולמד ב"בית ספר פילגרים" בעיר.

וודס, שאביו שירת שירות צבאי מרבי התקבל לאקדמיית חיל האוויר של צבא ארצות הברית, מספר שבועות לפני שעזב את האקדמיה נקלע וודס לתאונת עבודה כאשר לוחיות במחשב המטוס פגעו בידו של וודס וגרמו לפגיעה קשה בגידו, בגלל הפציעה נאלץ וודס לפרוש מהשירות הצבאי. וודס למד במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס תואר ראשון במדע המדינה, במהלך לימודיו השתתף וודס גם במספר הצגות. וודס נשר מהמכון הטכנולוגי בשנת 1969 זמן קצר לפני שהיה אמור לסיים את לימודיו בהצלחה וזאת כדי לפתח את קריירת המשחק שלו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וודס עבר לניו יורק והחל את קריירת התיאטרון שלו בברודוויי ב"תיאטרון לייסום". ב-1971 הופיע בהצגה "ילדי הירח" בוושינגטון, לאחר מכן ההופעה הועברה לברודוויי ווודס זכה על תפקידו ב"פרס התיאטרון העולמי".

וודס החל את הקריירה הקולנועית שלו ב-1972 לצד רוברט רדפורד וברברה סטרייסנד בסרט "כך היינו" ולאחר מכן בסרט "פשיטה על אנטבה" אשר מבוסס על מבצע אנטבה המפורסם. בשנת 1979 קיבל וודס מועמדות ראשונה לפרס גלובוס הזהב על תפקידו כרוצח הסאדיסט גרגורי אולס פאוול במותחן הפשע "שדה הבצל".

וודס שיחק בסרט הפשע של סרג'יו ליאונה "היו זמנים באמריקה" לצד רוברט דה נירו וגילם את דמותו של איש המאפיה היהודי מקס ברקוביץ.

שנת 1986 הייתה השנה המוצלחת ביותר בהיסטוריה הקולנועית של וודס עם מועמדות לפרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרטו של אוליבר סטון "סלבדור" המבוסס על מלחמת האזרחים באל סלוודור בשנות ה-80. כמו כן באותה שנה זכה וודס בפרס אמי ובפרס גלובוס הזהב על משחקו בסדרת הטלוויזיה "הבטחה". סוף שנות ה-80 היו פוריות ביותר בקריירה של וודס ב-1987 לאחר מכן קיבל וודס מועמדות שלישית לפרס גלובוס הזהב הפעם על תפקידו בסדרת הדרמה "באהבה ובמלחמה". וודס זכה בפרס אמי השני שלו שנה לאחר מכן ב-1989 על תפקידו בסדרה "שמי הוא ביל וו", כמו כן גם קיבל מועמדות רביעית לפרס גלובוס הזהב על תפקיד זה. באותה שנה שיחק בסרט "פתאום הורים".

ב-1992 שיחק וודס בסרט "צ'פלין" אשר מבוסס על חייו של שחק הקולנוע צ'ארלי צ'פלין לצד רוברט דאוני ג'וניור וקיבל מועמדות שלישית לפרס אמי ומועמדות חמישית לפרס גלובוס הזהב על משחקו בסדרה "האזרח כהן". שנתיים לאחר מכן כיכב לצד סילבסטר סטאלון ושרון סטון במותחן האקשן "המומחה".

וודס שיחק בסרט הפשע של מרטין סקורסזה "קזינו" לצידם של רוברט דה נירו, שרון סטון וג'ו פשי וב-1995 קיבל מועמדות רביעית לפרס אמי ולמועמדות שישית לפרס גלובוס הזהב על תפקידו בסדרה "אישום: המשפט של מקמרטין".

בשנת 1996 קיבל וודס מועמדות שנייה לפרס אוסקר הפעם בקטגוריית פרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר, על תפקידו בסרט של רוב ריינר "פסק דין". בסרט גילם וודס את דמותו של הפעיל הגזען של ארגון הקו קלוקס קלאן ביירון דה לה בקווית', רוצחו של פעיל זכויות האדם מדגר אוורס. על תפקיד זה קיבל וודס גם מועמדות שביעית לפרס גלובוס הזהב וכמו כן מועמדות נוספת על התפקיד שגילם בסדרה "הקיץ של בן טיילר" באותה שנה.

ב-1997 שיחק בדרמה של רוברט זמקיס "קונטקט" ודיבב את דמותו של אל השאול ושליט המתים האדס בסרט האנימציה "הרקולס". ב-1999 שיחק וודס בדרמה של סופיה קופולה "חמש ילדות יפות" ובה גילם את אבי המשפחה רונאלד ליסבון.

בשנת 2000 קיבל וודס את מועמדות פרס גלובוס הזהב התשיעית שלו על תפקידו בסרט "תמונות מלוכלכות".

בשנת 2003 גילם וודס את דמותו של ראש עריית ניו יורק לשעבר רודולף ג'וליאני בסרט הטלוויזיה "Rudy: The Rudy Giuliani Story", על התפקיד קיבל וודס את המועמדות החמישית לפרס אמי.

את המועמדות השישית שלו לפרס אמי קיבל וודס בשנת 2006 על תפקידו בסדרת הדרמה עטורת השבחים "ER".

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחיו של וודס מייקל ג'פרי וודס שגם היה שחקן נפטר בשנת 2006 מדום לב.

וודס השתתף בשנת 2006 ב"אליפות העולם בפוקר" בהוליווד שבה סיים במקום ה-24 מתוך 692 מתמודדים.

וודס מתנדב כשוטר מילואים במשטרת לוס אנג'לס.

ב-17 באוגוסט 2006 במהלך מלחמת לבנון השנייה, הופיעה מודעה על עמוד שלם בעיתון ה"לוס אנג'לס טיימס" בה הוא היה חתום על גינוי מפורט נגד הטרור שגורמים ארגוני החמאס והחזבאללה, והובעה בה תמיכה גם באזרחים התמימים שנפגעו בישראל ובלבנון. על מודעה זו היו חתומים גם ניקול קידמן, מייקל דאגלס, דני דה ויטו, ברוס ויליס, סילבסטר סטאלון, סם ריימי, רידלי סקוט, ועוד.[1]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'יימס וודס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ WENN (2006-08-17). "Michael Douglas, Bruce Willis and Nicole Kidman Unite Against Terrorism". Hollywood.com (באנגלית). נבדק ב-2017-07-17.