ג'פרי ליבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'פרי ליבר
Jeffrey Lieber
לידה 1969 (בן 55 בערך)
אוונסטון, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת אילינוי באורבנה-שמפיין עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס גילדת הכותבים של אמריקה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'פרי ליבראנגלית: Jeffrey Lieber; נולד ב-1969) הוא תסריטאי ומפיק קולנוע וטלוויזיה אמריקאי, הידוע בעיקר כיוצר של הסדרה אבודים.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליבר נולד באוונסטון, אילינוי, ארצות הברית ולמד בבית ספר תיכון אוונסטון. סיים תואר ראושון במשחק באוניברסיטת אילינוי באורבנה-שמפיין.

ליבר עובד ככותב וכמפיק בפועל עבור רשת הטלוויזיה פוקס עבור הפיילוט "Hitched". נכון להיום הוא מפיק פיילוט לסדרת טלוויזיה העונה לשם "Family Practice", עבור התאגיד היפני סוני.

ABC שכרה את ליבר כאשר היא מתבססת על תסריטו הראשוני אשר נקרא אז "Nowhere" (בתרגום חופשי:"שום מקום"). ליבר יצר סידרה ריאליסטית למדי, היונקת מוטיבים מיצירות קודמות (כמו "רובינזון קרוזו") ובנויה סביב המודל של היצירה "בעל זבוב" ו"להתחיל מחדש" (בכיכובו של טום הנקס). הסדרה עסקה בחבורת ניצולים שצריכה להתחיל מאפס ולהקים חברה אנושית מתפקדת. עם התקדמות הפרויקט, ABC החליטו לשנות כיוון ונתנו לג'יי ג'יי אברהמס ולדיימון לינדלוף, שכבר היה להם חוזה עם הרשת, לשכתב את התסריט. ליבר, שחשש כי לא יפוצה כראוי על עבודתו, הגיש תלונה לגילדת הכותבים של אמריקה. זו הובילה להליך בוררות, בסופו הוכר ליבר כיוצר-שותף של הסדרה. עם זאת, חוץ מתסריטו הראשוני ליבר לא המשיך לכתוב עבור אבודים.

ב-2002 השתתף בכתיבת התסריט של הסרט "מעיין הנצח".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'פרי ליבר בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.