דאבק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דַאבֶּקערבית: دابق; נקרא גם "דאביק", על פי כתיב שמו באותיות לטיניות: Dabiq) היה מגזין אינטרנטי אשר שימש את המדינה האסלאמית לגיוס מחבלים ולהפצת משנתם: שליטה אסלאמית עולמית וג'יהאד סוני נגד מטרות מערביות וכן נגד פלגים יריבים באסלאם, בעיקר שיעים.

המהדורה הראשונה של המגזין יצאה ביולי 2014 במספר שפות, כולל אנגלית. שמו של המגזין נלקח מהעיר דאבק (אנ')[1] שבצפון סוריה, המוזכרת בכתובים אסלאמיים ביחס לאחרית הימים (אסכטולוגיה אסלאמית) ומלחמה כוללת נגד כופרים. על פי המסורת המוסלמית, זהו המקום בו ייפגשו צבאות האסלאם והנצרות למערכה רבתית.

באוקטובר 2014 יצא המגזין עם עמוד שער שעליו תמונה של כיבוש אסלאמי של הוותיקן, עם דגל המדינה האסלאמית המונף מעל האובליסק המצרי בכיכר פטרוס.

המגזין נסגר בתום יולי 2016, לאחר 15 גליונות בלבד.

תוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגזין זה של דאעש הסביר והצדיק את פעילות הארגון בפני קהלים דוברי אנגלית. הוא חלק מכמה מגזינים היוצאים לאור באנגלית, ותורגמו בחלקם לשפות אחרות[2].

המטרה הראשית של המגזין הייתה לפנות למוסלמים ברחבי העולם לבוא לעזור לח'ליפה החדש. המגזין מכיל כ־50 עמודים, המכילים תמונות צבעוניות, איורים וטקסטים. בגליונות הראשונים הדגיש המגזין את סיפור הצלחתה של המדינה האסלאמית להשיג את תמיכתם של שבטי סוריה. בנוסף לכך, המגזין מכיל דיווחים על הצלחת הפעולות הצבאיות האחרונות, והציד באופן גרפי את הזוועות שביצע הארגון כנגד אויביו. הגיליון הראשון השתמש גם בטקסטים אסלאמיים קלאסיים כדי להסביר ולהצדיק את אופי הח'ליפות, את כוונותיה, ואת הלגיטימיות והסמכות הפוליטית והדתית שיש לארגונים ביחס לכל המוסלמים. כמו כן, המגזין פנה לחסידים של קבוצות ג'יהאדיסטיות אחרות[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ב-1516 נערך בקרבתה קרב מרג' דאבק.
  2. ^ Dabiq: The Strategic Messaging of the Islamic State, Institute for the Study of War (באנגלית)
  3. ^ Hot Issue: Dabiq: What Islamic State’s New Magazine Tells Us about Their Strategic Direction, Recruitment Patterns and Guerrilla Doctrine, Jamestown (באנגלית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא תקשורת ובנושא אסלאם. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.