דאקה טריביון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Internet-news-reader.svg דאקה טריביון
Dhaka Tribune Logo.svg
תדירות יומון
פורמט ברודשיט עריכת הנתון בוויקינתונים
מו"ל קאזי אניס אחמד
מייסד זאפאר סובהאן
בעלים 2A Media Limited מקבוצת ג'מקון (Gemcon group)
עורך זאפאר סובהאן
תאריך ייסוד 19 באפריל 2013
שפה אנגלית
מערכת FR Tower, 8/C Panthpath, Shukrabad, Dhaka 1207.
מדינה בנגלדש
www.dhakatribune.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית OOjs UI icon info big.svg

דאקה טריביוןאנגלית: Dhaka Tribune – כלומר, "הבמה של דאקה") הוא עיתון יומי המופיע בשפה האנגלית בבירת בנגלדש, דאקה, החל משנת 2013. מייסדו הוא זאפאר סובהאן, שאליו פונים עיתונאים זרים רבים עם בקשה לפרשן חדשות מארצו . לעיתון גרסאות מודפסות ואון ליין[1] והוא נקרא בבנגלדש ומחוצה לה. הבעלים של העיתון הוא התאגיד 2A Media Limited בראשות קאזי זאהין אחמד, מקבוצת ג'מקון, אליה שייכים גם העיתונים "באנגלה טריביון" (בשפה הבנגלית) והמגזין לספרות "בנגל לייטס" . כיום המוציא לאור של העיתון הוא קאזי אניס אחמד.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגיליון הראשון של "דאקה טריביון" יצא לאור דאקה ב-19 באפריל 2013. האירוע נחגג באופן רשמי במלון Pan Pacific Sonargaon בדאקה.[2] זה קרה בימים שבהם קרה אסון קריסתו של בניין ראנה פלאזה בסאבאר, דאקה. בהמשך כתבי העיתון וצלמיו כיסו עוד אירועים בעלי הד והשלכות עולמיים כמו משבר הפליטים בעקבות רדיפת הרוהינגיה במיאנמר. הגליונות היו רחבים עד ל-1 במרץ 2015 כשהפכו לקומפקטים. החל מ-1 במאי 2019 הועבר העיתון שוב לפורמט ברודשיט (רחב). המוטו של העיתון הוא The news you want. No more, no less. מיוזמת העיתון מתקיימים בבנגלדש קמפיינים מסחריים המארגנים תחרויות עם פרסים בנושאים "אני שמח להיות בנגלדשי" ו"אני תוצרת בנגלדש". החל משנת 2015 "דאקה טריביון" הוא כלי התקשורת העיקרי השותף ב"פסטיבל הספרות של דאקה".[3]

עמדות פוליטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

העיתון מתאר את מדיניותו האדיטוריאלית כליברלית מבחינה כלכלית וחברתית. עורכיו שואפים להשיג דרכו את העלאת רמת הדיונים הפוליטיים בבנגלדש. הם רואים בו עיתון עצמאי, בלתי מפלגתי, המוקדש לקידומם של מה שהם מגדירים כערכי היסוד של המדינה - במיוחד דמוקרטיה, ריבונות לאומית וחילוניות ולבניית חברה משגשגת, צודקת וסובלנית. העיתון תומך באופן פעיל בשוויון הזכויות, כולל למיעוטים בתחום הג'נדר וקורא, בין השאר, לביטול החוקים נגד ההומוסקסואלים בבנגלדש[4] העיתון כולל עמודי op-ed הנגישים לדעות שונות מאלו של מערכת העיתון. העיתון הוקיע את רציחתם של אינטלקטואלים חילונים או אתאיסטים על ידי איסלמיסטים והזהיר מפני הקיצוניות האסלאמיסטית.

בעל המניות הראשי של העיתון הוא התאגיד 2A Media Limited בבעלות קבוצת ג'מקום של אחד ממנהיגי ליגת אוואמי של בנגלדש, קאזי נביל אחמד.

מוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

היומון מפרסם גם מגוון מופסים כולל מוסף חודשי לאמנות ולספרות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Green globe.svg אתר האינטרנט הרשמי של דאקה טריביון

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]