דארן סוטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דארן סוטו
Darren Soto
דיוקנו הרשמי של סוטו בקונגרס, 2017
דיוקנו הרשמי של סוטו בקונגרס, 2017
דיוקנו הרשמי של סוטו בקונגרס, 2017
לידה 25 בפברואר 1978 (בן 46)
רינגווד, ניו ג'רזי, ארצות הברית
שם מלא דארן מייקל סוטו
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת ראטגרס
אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון
עיסוק פוליטיקאי
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
דת נצרות קתולית[1]
darrensoto.com
חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס התשיעי של פלורידה
3 בינואר 2017 – מכהן
(7 שנים ו־14 שבועות)

דארן מייקל סוטואנגלית: Darren Michael Soto; נולד ב-25 בפברואר 1978) הוא פוליטיקאי אמריקאי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס התשיעי של מדינת פלורידה. סוטו, חבר המפלגה הדמוקרטית, נבחר לראשונה לקונגרס בבחירות 2016, וטרם היבחרו לשם היה חבר בבית המחוקקים של פלורידה – תחילה בסנאט ולאחר מכן בבית הנבחרים המדינתי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוטו נולד ברינגווד שבניו ג'רזי, בן לאב פוארטו ריקני, א. לו סוטו, ולאם ממוצא איטלקי, ג'ין סוטו. כתלמיד בבית הספר התיכון האזורי של לייקלנד, סוטו שאף ללמוד באוניברסיטת ייל, אך לימים אמר לעיתון "The Record" כי סיכוייו להתקבל לאוניברסיטה יוקרתית זו נפגעו בשל חוסר הנכונות של מוריו לכתוב עבורו המלצות בשעה שהיו מעורבים בסכסוך עבודה עם הנהלת המחוז החינוכי[2]. בסופו של דבר, את לימודיו הגבוהים השלים באוניברסיטת ראטגרס-ניו ברנזוויק, שם קיבל תואר ראשון, ובבית הספר למשפטים של אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון.

בשנת 2006 התמודד סוטו אל בית הנבחרים של פלורידה במחוז הבחירה ה-40, ואתגר ללא הצלחה את נציג המחוז המכהן, אנדי גרדינר. באפריל 2007 לעומת זאת זכה בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית, ונבחר להחליף את ג'ון קיניונס (Quiñones) המתפטר. בבחירות מיוחדות גבר על מועמד המפלגה הרפובליקנית טוני סוארז ב-285 קולות בלבד. סוטו נבחר מחדש ב-2008 וב-2010, וכהונתו תמה ב-12 בנובמבר 2012.

במהלך שלוש תקופת כהונתו בבית הנבחרים של פלורידה, תמך סוטו בחקיקות לבלימת מרוצי רחוב בלתי-חוקיים, העביר את חוק הטבת המוות ע"ש לוחם האש ג'ון קארי שנועד להגן על משפחות של לוחמי אש שנהרגו בתאונות אימונים. בשנת 2012, מחוזות הבחירה בסנאט של פלורידה שורטטו מחדש לאחר מפקד האוכלוסין של ארצות הברית ב-2010, וסוטו בחר שלא להתמודד שוב לבית הנבחרים המדינתי, אלא להתמודד במחוז ה-14 החדש שנוצר, שכלל בעיקר אזורים לטינים במחוזות אורנג', אוסיאולה ופולק. הוא זכה במועמדות מפלגתו ללא התנגדות והביס את המועמד הרפובליקני ויל מקברייד עם למעלה מ-70% מקולות הבוחרים.

בשנת 2013 הצביע סוטו בעד חקיקה לזירוז הגישה לרישיון נהיגה עבור מהגרי תוכנית DREAM, אך בסופו של הוטל עליה וטו בידי מושל פלורידה ריק סקוט, מה שהצית גל הפגנות ברחבי המדינה[3].

בבחירות 2016 התמודד סוטו אל הקונגרס של ארצות הברית. סוטו זכה במועמדות המפלגה הדמוקרטית לייצוג מחוז הקונגרס התשיעי של פלורידה בבית הנבחרים של ארצות הברית במקומו של אלן גרייסון, שפרש כדי להתמודד לסנאט של ארצות הברית. סוטו גרף 36% מהקולות בבחירות מקדימות שבהן היו ארבעה מתמודדים. בבחירות הכלליות ניצח סוטו את המועמד הרפובליקני ויין ליבניצקי עם 57% מהקולות, והושבע לתפקידו ב-3 בינואר 2017.

סוטו הוא חבר הקונגרס הראשון ממוצא פוארטו ריקני שנבחר לקונגרס מטעם פלורידה[4]. בשבועות הראשונים לכהונתו בקונגרס מינתה אותו מנהיגת הסיעה הדמוקרטית ננסי פלוסי לאחד משלושת החברים החדשים בוועדת ההיגוי והמדיניות הדמוקרטית לקונגרס ה-115.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דארן סוטו בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של דארן סוטו בבית הנבחרים האמריקאי (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ אליס רוץ' קודי, Contract woes hurt students' college chances; Lakeland teachers rebuff requests for evaluations, דיווח מהאתר The Record‏, 2 בפברואר 1996 (באנגלית)
  3. ^ Florida group revives call for driver's licenses for illegal immigrants, באתר פוקס ניוז, 8 בינואר 2015 (באנגלית)
  4. ^ בריאן לטימר, Darren Soto elected first Puerto Rican congressman from Florid, באתר NBC News‏, 9 בנובמבר 2016 (באנגלית)