דובי פרנסס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דובי פרנסס
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 20 בנובמבר 1978 (בן 45)
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים קליפורניה עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דב (דובי) פרנסס (נולד ב-20 בנובמבר 1978) הוא איש עסקים, מנחה טלוויזיה ומשקיע הון-סיכון אמריקאי-ישראלי. מייסד ומנכ"ל של קרן ההון-סיכון Group 11, המנהלת נכסים בהיקף של למעלה מ-1.6 מיליארד דולר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנסס נולד וגדל בחולון למשפחה בת שש נפשות. בצבא שירת בין היתר כמפקד פלוגה בבה"ד 1.

אחרי שהשלים תואר ראשון באוניברסיטת בן-גוריון, למד לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס ונשאר להתגורר בארצות הברית. עם סיום התואר השני ב-2008 התחיל פרנסס לעבוד בדויטשה בנק בניו יורק בצוות מצומצם של מנהלי הון פרטי, שמבצע השקעות עבור בעלי הון. שם פגש את האוליגרך סרגיי גרישין. ב-2011 גרישין לקח את פרנסס אליו כיד ימינו ומנהל פעילות ב-SG, חברת ייעוץ פיננסי ללקוחות בעלי הון עם משרדים בארצות הברית, ברוסיה ובישראל. באותה שנה הקים פרנסס קרן הון סיכון שנקראה "SGVC".

בשנת 2014 נודע כמי שמכר את פוליסת ביטוח החיים היקרה בהיסטוריה לאדם בודד, בסך 201 מיליון דולר[1] ונכנס לספר השיאים של גינס .[2]

במאי 2015 פנה פרנסס לדרך עצמאית. הוא קנה מגרישין את הבעלות על קרן הון הסיכון והחליף את שם הקרן ל-"Group 11".[3] הקרן מאגדת השקעות בתחום הטכנולוגיה הפיננסית[4] ומנהלת נכסים בשווי 1.6 מיליארד דולר.

החל מ-2018, הוא חבר בצוות המשקיעים בתוכנית "הכרישים", המשודרת בשידורי קשת.[5][6]

ביוני 2023 אירח פגישה של המנהלים הבכירים ב-OpenAI שהבולט ביניהם הוא סם אלטמן בישראל.[7]

ב-2024 דווח בכלכליסט כי הפסיד למשקיעים שלו בקרן ההון סיכון מספר חמש מקבוצת גרופ 11 39 מיליון דולר בשנה[8] מנגד טוען פרנסס כי השווי של הקרן בספרים אינו נופל מהסכום שגויס אליה ב-2021.[9]

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנסס נשוי לרוני אשל ואב לשלושה ילדים. מתגורר בקליפורניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]